Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
...I oszczędność
Wie ktoś w jakim celu połączenie sworznia z wahaczem jest na fasolkach? Żadna serwisówka, żadna instrukcja do geometrii nie mówi aby tam się coś ustawiało...więc po co to jest?
Wie ktoś w jakim celu połączenie sworznia z wahaczem jest na fasolkach? Żadna serwisówka, żadna instrukcja do geometrii nie mówi aby tam się coś ustawiało...więc po co to jest?
Re: Kącik posiadaczy MK4
Na osiągach specjalnie mi nie zależy, bardziej bezawaryjność czy spalanie. Jeszcze żeby z przyczepką od czasu do czasu dał rade pojechać Do 4 000zł warto patrzeć na IV?
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Czy będzie bardzo wolny to bym nie powiedział. Po prostu przyspieszenia nie będzie miał. Ale jak się go trochę rozbuja to te 130-140 bez problemu poleci autostradą. Na pewno bezawaryjny a jak się spokojnie jeździ to też będzie mało palił.
Piszecie że MK4 jest w ocynku. Nie tak do końca. Blacha tam jest aluminiowana. Później idzie do kataforezy a dopiero na to lakier idzie.
Nigdy sanki idealnie nie będą ustawione. Musisz mieć gdzieś jakąś możliwość regulacji. Inna kwestia czy warsztaty robiące geometrię biorą to pod uwagę.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
właśnie seriwsowki i instrukcje od sprzętów do geometrii (np Hunter) mówią o regulacji na sankach...I o regulacji zbieżności tyłu na belce.
Testowałem trochę i kilka minut na zbieżnisci tyłu można ugrać...oczywiście nie chodzi o zmianę kata pomiędzy kołami tylko zmianę linii po której tył pojazdu będzie się poruszał- thrust angle. Można się bawić samemu dla siebie...jednak dla klienta chyba szkoda zachodu jeśli jest bardzo rozjechane bo zakres regulacji jest minimalny. Podobnie z regulacją kątów z przodu na sankach- można co najwyżej próbować wyrównać katy aby były zblozone na uhydwoch kołach. Zakres ponownie jest minimalny.
Jeśli natomiast chodzi o łączenie sworznia z wahaczem...
Miałem kola max wepchniete do środka (sworzen możliwe blisko wahacza) i ustawiłem zbieżność na obniżonym aucie. Nie pamiętam dokładnych wartości kątów ale były one około 0*. Wysunąlem max sworzen, kat zmienił się około 1* w stronę negatywu. Po takim zabiegu zbieżność zmieniła się o ponad 5* - auto nie do jazdy...chyba że 500m do warsztatu - informacja dla tych co mysla że po rozłączeniu sworznia z wahaczem zbieżność się nie zmieni. Wystarczy spojrzeć gdzie jest sworzen, gdzie jest mocowana końcówka drążka...I pomyśleć co się zmieni po zmianie długości wahacz-sworzen.
Jakby ktoś chciał to mogę rzucić jakimis liczbami jak geometria wygladala jak kupilem auto co w miedzyczasie udalo sie osiągnąć na seryjnym zawiasie i jak się temat zakończył na glebie Ja jestem mega zadowolony z rezultatów. W sumie poświęciłem ok 5h na testy i finalne ustawienie
Testowałem trochę i kilka minut na zbieżnisci tyłu można ugrać...oczywiście nie chodzi o zmianę kata pomiędzy kołami tylko zmianę linii po której tył pojazdu będzie się poruszał- thrust angle. Można się bawić samemu dla siebie...jednak dla klienta chyba szkoda zachodu jeśli jest bardzo rozjechane bo zakres regulacji jest minimalny. Podobnie z regulacją kątów z przodu na sankach- można co najwyżej próbować wyrównać katy aby były zblozone na uhydwoch kołach. Zakres ponownie jest minimalny.
Jeśli natomiast chodzi o łączenie sworznia z wahaczem...
Miałem kola max wepchniete do środka (sworzen możliwe blisko wahacza) i ustawiłem zbieżność na obniżonym aucie. Nie pamiętam dokładnych wartości kątów ale były one około 0*. Wysunąlem max sworzen, kat zmienił się około 1* w stronę negatywu. Po takim zabiegu zbieżność zmieniła się o ponad 5* - auto nie do jazdy...chyba że 500m do warsztatu - informacja dla tych co mysla że po rozłączeniu sworznia z wahaczem zbieżność się nie zmieni. Wystarczy spojrzeć gdzie jest sworzen, gdzie jest mocowana końcówka drążka...I pomyśleć co się zmieni po zmianie długości wahacz-sworzen.
Jakby ktoś chciał to mogę rzucić jakimis liczbami jak geometria wygladala jak kupilem auto co w miedzyczasie udalo sie osiągnąć na seryjnym zawiasie i jak się temat zakończył na glebie Ja jestem mega zadowolony z rezultatów. W sumie poświęciłem ok 5h na testy i finalne ustawienie
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
No ja w sumie negatyw zrobiłem na prawie max (tak żeby było po równo na obie strony bo wiadomo, sanki też idealnie na środku nie są chyba że ktoś się nad tym serio spuszczał). Plus jest taki, że na oponie 225 mniej po dupie dostaje zewnętrzna strona bieżnika jak się ostro tnie po zakrętach. Choć i tak kąty pracy zawieszenia w MK4 nie są idealne pod tak szeroki kapeć, nie mówiąc już o szerszym Inna sprawa to to, jak się zmieniło prowadzenie auta na plus.Qto pisze: ↑śr lut 16, 2022 18:26właśnie seriwsowki i instrukcje od sprzętów do geometrii (np Hunter) mówią o regulacji na sankach...I o regulacji zbieżności tyłu na belce.
Testowałem trochę i kilka minut na zbieżnisci tyłu można ugrać...oczywiście nie chodzi o zmianę kata pomiędzy kołami tylko zmianę linii po której tył pojazdu będzie się poruszał- thrust angle. Można się bawić samemu dla siebie...jednak dla klienta chyba szkoda zachodu jeśli jest bardzo rozjechane bo zakres regulacji jest minimalny. Podobnie z regulacją kątów z przodu na sankach- można co najwyżej próbować wyrównać katy aby były zblozone na uhydwoch kołach. Zakres ponownie jest minimalny.
Jeśli natomiast chodzi o łączenie sworznia z wahaczem...
Miałem kola max wepchniete do środka (sworzen możliwe blisko wahacza) i ustawiłem zbieżność na obniżonym aucie. Nie pamiętam dokładnych wartości kątów ale były one około 0*. Wysunąlem max sworzen, kat zmienił się około 1* w stronę negatywu. Po takim zabiegu zbieżność zmieniła się o ponad 5* - auto nie do jazdy...chyba że 500m do warsztatu - informacja dla tych co mysla że po rozłączeniu sworznia z wahaczem zbieżność się nie zmieni. Wystarczy spojrzeć gdzie jest sworzen, gdzie jest mocowana końcówka drążka...I pomyśleć co się zmieni po zmianie długości wahacz-sworzen.
Jakby ktoś chciał to mogę rzucić jakimis liczbami jak geometria wygladala jak kupilem auto co w miedzyczasie udalo sie osiągnąć na seryjnym zawiasie i jak się temat zakończył na glebie Ja jestem mega zadowolony z rezultatów. W sumie poświęciłem ok 5h na testy i finalne ustawienie
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
ja mam tak, nie musiało być na zielono, nie wiedziałem że zmieszczę się w tolerancjach...kąty z przodu chciałem ok -1* i tak wyszło. Mk4 zdaje się ma -0*30', -0*35' dla zawiasu sportowego i -0*45' dla R32 - z głowy piszę jakby co
Zbieżność z przodu też celowo przestawiona aby koła były minimalnie zbieżne. Zbieżności z tyłu lepiej już się nie da zrobić bez frezowania otworów w belce...ale nawet mi w głowie to robić bo jak już wcześniej pisałem zakres regulacji w taki sposób i tak jest minimalny
Zbieżność z przodu też celowo przestawiona aby koła były minimalnie zbieżne. Zbieżności z tyłu lepiej już się nie da zrobić bez frezowania otworów w belce...ale nawet mi w głowie to robić bo jak już wcześniej pisałem zakres regulacji w taki sposób i tak jest minimalny
Re: Kącik posiadaczy MK4
Czyli musze sie wybrać gdzieś i przejechać takim SDi. Głównie mi potrzebne pędzidło na dojazdy do pracy i czasem z przyczepką podjechać. Krótkie trasy, czaaaasem jakieś 100km w 1 strone, a tak w koło kominasebekgolf pisze: ↑śr lut 16, 2022 14:24
Czy będzie bardzo wolny to bym nie powiedział. Po prostu przyspieszenia nie będzie miał. Ale jak się go trochę rozbuja to te 130-140 bez problemu poleci autostradą. Na pewno bezawaryjny a jak się spokojnie jeździ to też będzie mało palił.
Piszecie że MK4 jest w ocynku. Nie tak do końca. Blacha tam jest aluminiowana. Później idzie do kataforezy a dopiero na to lakier idzie.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Tak jak piszesz, znajdź takie auto w okolicy w jakimś komisie i zrób sobie jazdę testową. Tylko w ten sposób się przekonasz czy taki silnik będzie dobrym wyborem dla ciebie czy nie.rafal4610 pisze: ↑czw lut 17, 2022 12:48Czyli musze sie wybrać gdzieś i przejechać takim SDi. Głównie mi potrzebne pędzidło na dojazdy do pracy i czasem z przyczepką podjechać. Krótkie trasy, czaaaasem jakieś 100km w 1 strone, a tak w koło kominasebekgolf pisze: ↑śr lut 16, 2022 14:24
Czy będzie bardzo wolny to bym nie powiedział. Po prostu przyspieszenia nie będzie miał. Ale jak się go trochę rozbuja to te 130-140 bez problemu poleci autostradą. Na pewno bezawaryjny a jak się spokojnie jeździ to też będzie mało palił.
Piszecie że MK4 jest w ocynku. Nie tak do końca. Blacha tam jest aluminiowana. Później idzie do kataforezy a dopiero na to lakier idzie.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Są też stalowe osłony.Chrzanek` pisze: ↑pt lut 11, 2022 00:31Mniej syfu pod maską mniej ewentualnego oleju na posadzce w garażu, bo zatrzymuje się na osłoniekewinpol pisze: ↑pt lut 11, 2022 00:17Panowie, ostatnio na Allegro przewinęła mi się oferta z osłoną silnika. Ja żadnych osłon pod silnikiem nie mam, pewnie przez lata gdzieś się uszkodziły i ktoś nie wymienił. Teraz zastanawiam się czy opłaca się takie osłony montować, co one faktycznie dają? Jak kupować to nowy zamiennik czy używany ori? Oprócz środkowej, dwóch bocznych osłon i śrub do montażu jeszcze coś trzeba?
Zamienniki ponoć ciężko ze spasowaniem (tak zasłyszałem), a ori w fajnym stanie ciężko znaleźć, a trzeba dodać, że to nie jest p&p z każdego silnika do każdego.
Finalnie po zamontowaniu dość prędko można uszkodzić i zgubić jednak. Nie wiem czy jeździsz czystą serią czy troszkę obniżonym, bo jak poniżony, to tym bardziej i szybciej zgubisz/uszkodzisz „nowy” zakup.
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Zobaczę jeszcze co z osłonami, bo najpewniej golfa dostanie moja dziewczyna, ale będę musiał zmienić sprężyny na stockowe, a jak będę się przesiadał do e46 coupe 2.2. Jest ktoś kto zna się na hakach holowniczych i jest w stanie wycenić hak? Demontowałem go z mojego golfa, mam do niego całą wiązkę do podłączenia razem z modułem. Hak jest firmy: PROF SVAR TMB PS031 https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/c742379559f4cd4d
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ja przed zimą sprzedałem podobny za 200kewinpol pisze: ↑sob lut 19, 2022 00:09Zobaczę jeszcze co z osłonami, bo najpewniej golfa dostanie moja dziewczyna, ale będę musiał zmienić sprężyny na stockowe, a jak będę się przesiadał do e46 coupe 2.2. Jest ktoś kto zna się na hakach holowniczych i jest w stanie wycenić hak? Demontowałem go z mojego golfa, mam do niego całą wiązkę do podłączenia razem z modułem. Hak jest firmy: PROF SVAR TMB PS031 https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/c742379559f4cd4d
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Polecam stalowe osłony, zdarzało się zawisnac na osłonie a miska nie ruszona...fakt że haczę to osłoną co chwilę...ale chyba lepiej tak niż co jakiś czas miska przytrzeć. Przy stalowej osłonie z bocznymi nie jest tak hop...albo rzeźbienie albo ASO bo w uzywce raczej się nie znajdzie.
Przy okazji wymiany łożysk amortyzatorów...założyłem multifunkcję i podłączyłem tempomat. Zasilania na razie na sztukę pod śruby pod przekaźnikami. Jest problem przy rozłączeniu tempomatu pedałem sprzęgła...obroty na chwilę wzrosną jakbym gaz trzymał wciśnięty. Wzrosną, zaraz opadną i auto zwalnia. Jakieś pomysły od czego zacząć?
Przy okazji wymiany łożysk amortyzatorów...założyłem multifunkcję i podłączyłem tempomat. Zasilania na razie na sztukę pod śruby pod przekaźnikami. Jest problem przy rozłączeniu tempomatu pedałem sprzęgła...obroty na chwilę wzrosną jakbym gaz trzymał wciśnięty. Wzrosną, zaraz opadną i auto zwalnia. Jakieś pomysły od czego zacząć?
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Sprawdź moment w którym pojawia się sygnał ze sprzęgła. Może późno przychodzi. Miałem tak kiedyś ze stopem, że wciskałem a sygnał nie przychodził. Trzeba było wyregulować.Qto pisze: ↑śr lut 23, 2022 13:53Polecam stalowe osłony, zdarzało się zawisnac na osłonie a miska nie ruszona...fakt że haczę to osłoną co chwilę...ale chyba lepiej tak niż co jakiś czas miska przytrzeć. Przy stalowej osłonie z bocznymi nie jest tak hop...albo rzeźbienie albo ASO bo w uzywce raczej się nie znajdzie.
Przy okazji wymiany łożysk amortyzatorów...założyłem multifunkcję i podłączyłem tempomat. Zasilania na razie na sztukę pod śruby pod przekaźnikami. Jest problem przy rozłączeniu tempomatu pedałem sprzęgła...obroty na chwilę wzrosną jakbym gaz trzymał wciśnięty. Wzrosną, zaraz opadną i auto zwalnia. Jakieś pomysły od czego zacząć?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Sygnał nie przychodzi za późno - w ogóle się nie pojawia Brawo Sebek
Jak przestanie padać deszcz, to rozbiorę trochę deskę bo muszę podłączyć kilka gadżetów to i czujnik sprzęgła wymienię
Jak przestanie padać deszcz, to rozbiorę trochę deskę bo muszę podłączyć kilka gadżetów to i czujnik sprzęgła wymienię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości