Strona 1017 z 1093

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz sty 24, 2021 16:55
autor: Adek99
Hej, ma ktoś namiary na Tomnika i jego ledy? Nie mogę namierzyć

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka


Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz sty 24, 2021 17:04
autor: mat06
Adek99 pisze:
ndz sty 24, 2021 16:55
Hej, ma ktoś namiary na Tomnika i jego ledy? Nie mogę namierzyć

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Niedawno o tym pisaliśmy, sprawdź 1013 stronę :)

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn sty 25, 2021 12:49
autor: Chrzanek`
Adek99 pisze:
ndz sty 24, 2021 16:55
Hej, ma ktoś namiary na Tomnika i jego ledy? Nie mogę namierzyć

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Chrzanek` pisze:
ndz lis 29, 2020 16:53
Skrzak pisze:
ndz lis 29, 2020 16:41
Hej. Przypomniał by mi ktoś jak się nazywał ten kolega co robił moduły led do oświetlenia wnętrz i czy jeszcze je robi?
Tomnik :)

prolumo@yahoo.com

Tomasz Zajączkowski
Nr tel. 510 719 221

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt sty 29, 2021 00:10
autor: kewinpol
Hej, jest tu ktoś co zna się na lakierowaniu? Lakieruje dokładki z ABS-u i trochę źle wyliczyłem ilość bazy potrzebnej do tych dokładek. Skończył mi się lakier po nałożeniu drugiej warstwy i dopiero jutro z rana pojadę po kolejną puszkę. Czy kolejną 3 warstwę bazy mogę tak nałożyć po około 12 godzinach czy muszę ją zmatowić jakimś papierem wodnym i dopiero wtedy dać 3 warstwę bazy?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt sty 29, 2021 01:44
autor: mariusz33
Siema a jakie masz dokladki.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt sty 29, 2021 10:33
autor: Freddy
Będzie przesuszona musisz zmatowić, położyć kolejną warstwę i jeśli masz odpowiednią temperaturę po godzinie maluj bezbarwnym im dłużej odczekasz tym gorzej dla przyczepności klaru. A takie pytanie jakiś środek zwiększający przyczepność dałeś na goły ABS lub czy chociaż go przeszlifowales przed podkładem?? I jeszcze jedno pytanie rozcieńczałeś baze??

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka



Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt sty 29, 2021 10:34
autor: kewinpol
Lakieruje dokładki progów fake r32. Jakim papierem to zmatowić wodnym p2000? Zapomniałem dodać, że lakieruje typowo amatorsko lakierami z puszki. Jeśli chodzi o przygotowanie abs-u, to najpierw zmatowiłem go papierem ściernym potem dałem podkład do plastiku w celu lepszej przyczepności, następnie 3 warstwy podkładu akrylowego, które zostały przeszlifowane papierem wodnym p800 i na to baza.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt sty 29, 2021 15:50
autor: sebekgolf
Ale co chcesz zmatowić? Bazę? Bazy się nie matuje.

Podkład dajesz do pełnego wyschnięcia, matujesz go. Papier 1500 może być (nie może robić grubszych rys, grubość papieru dobierasz też pod konkretny podkład, jedne są twardsze, inne miękkie). Często płucz papier, nie możesz doprowadzić do jego zapchania startym lakierem. Jak się zaczyna zapychać, to nowy kawałek. Całość na koniec porządnie zmyj wodą a potem zostaw do porządnego wyschnięcia. Następnie przed lakierowaniem bazą, odtłuść benzyną ekstrakcyjną, daj jej porządnie odparować. Następnie lecisz bazą. Jak położysz bazę to czekasz, aż wstępnie odparuje. Patrzysz pod światło czy robi się już matowa (gubi połysk jak odparowuje rozpuszczalnik). Jak całość odparuje (w sensie jak zrobi się matowa, nie będzie wilgotnych plam) to kładziesz klar od razu. W przeciwnym razie, jeśli przeschnie ci baza za mocno, to klar zacznie odpadać łatami po pewnym czasie.

I jeszcze jedna uwaga. Jak już lakierujesz puszkami, to przed malowaniem je podgrzej. Bierzesz opalarkę i grzejesz, ale mieszaj cały czas, żeby nie przegrzać farby w środku. Puszka niech ma te 40-45 stopni. Niestety wydatek lakieru, który będziesz musiał położyć w krótkim czasie, będzie powodował, że spadać będzie temperatura puszki i skończyć się to może tym, że zacznie pluć kroplami zamiast rozpylać lakier. Tego już potem nie wyratujesz. Zostanie albo matowienie od początku, baza i klar na nowo, albo jeśli to się stanie z klarem, to szlifowanie punktowe i potem polerowanie.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: sob sty 30, 2021 19:49
autor: Qto
1500 do podkładu może okazać się za dużo...ja bliżej 1000 szlifuje...nawet 800. Jak będzie za drobną rysa, to nie będzie się trzymać.
Klar jak chcesz wyprowadzić to można delikatnie 2000, później 2500 i nawet 3000 przed polerowaniem pastami.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz sty 31, 2021 18:11
autor: G0 Karcio
Ludu mój...czy montując pasy MK4 z 3D do 5D trzeba przerabiać tył? Zawsze mi się wydawało, że prócz przodu tyłu się nie przerabia a kolega jednak musiał przekładać pasy z jahre do swoich uchwytów 5D bo są pod innym kątem rzekomo.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz sty 31, 2021 19:25
autor: Qto
Jeśli są inne numery, to pewnie tak będzie. Do swojego 5d założyłem pasy że swojej Bory bo były 6lat młodsze i w idealnym stanie...no i niestety pasy nie działały.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz sty 31, 2021 21:22
autor: G0 Karcio
Co masz na myśli, że przestały działać? Nie rozwijały się? Pasy tylne mimo że montowałeś z Bory do 5D zależą od rocznika czy będą pasowały bez przeróbki? Były 2 rodzaje mocowań? A może Bora ma inne mocowanie czytaj kąt uchwytu i dlatego nie pasowały u Cb bez przeróbki. Ja mam 5D a pasy z 3D

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn lut 01, 2021 10:27
autor: mat06
Cześć Panowie.
Wczoraj rano zaraz po odpaleniu silnika zaskoczyła mnie kontrolka akumulatora i komunikat "Alternator Workshop" na FISie, po chwili wszystko zgasło. Podpiąłem VCDSa, ale nie było żadnych błędów. Ładowanie sprawdzone VCDS też jest w normie. Czyżby regulator napięcia albo szczotki się powoli kończyły? Jaki regulator założyć do alternatora VALEO 70/90A?
I jeszcze jedno pytanie, w ETCE są rozróżnialne alternatory dla wersji z klimą/bez, a mają ten sam prąd ładowania. Czym się one różnią? Czy można montować zamiennie alternatory Bosch/Valeo?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn lut 01, 2021 11:25
autor: sebekgolf
G0 Karcio pisze:
ndz sty 31, 2021 21:22
Co masz na myśli, że przestały działać? Nie rozwijały się? Pasy tylne mimo że montowałeś z Bory do 5D zależą od rocznika czy będą pasowały bez przeróbki? Były 2 rodzaje mocowań? A może Bora ma inne mocowanie czytaj kąt uchwytu i dlatego nie pasowały u Cb bez przeróbki. Ja mam 5D a pasy z 3D
Bezwładnościówka będzie się blokowała. Jej działanie zależy od kąta pochylenia całej obudowy mechanizmu pasa.
mat06 pisze:
pn lut 01, 2021 10:27
Cześć Panowie.
Wczoraj rano zaraz po odpaleniu silnika zaskoczyła mnie kontrolka akumulatora i komunikat "Alternator Workshop" na FISie, po chwili wszystko zgasło. Podpiąłem VCDSa, ale nie było żadnych błędów. Ładowanie sprawdzone VCDS też jest w normie. Czyżby regulator napięcia albo szczotki się powoli kończyły? Jaki regulator założyć do alternatora VALEO 70/90A?
I jeszcze jedno pytanie, w ETCE są rozróżnialne alternatory dla wersji z klimą/bez, a mają ten sam prąd ładowania. Czym się one różnią? Czy można montować zamiennie alternatory Bosch/Valeo?
Interesuje cię wydajność alternatora (ile A jest w stanie wyprodukować). Możesz wsadzić mocniejszy, byle nie słabszy.

Natomiast co do powyższego problemu, to bym się najpierw zainteresował stanem akumulatora.