Strona 941 z 1093

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn wrz 24, 2018 03:55
autor: dany_47
Powodów może być tyle że aż za dużo żeby wypisać...
Podstawową diagnostykę sobie zrób na kompie

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn wrz 24, 2018 08:50
autor: hayperekpo
G0 Karcio pisze:
czw wrz 20, 2018 01:55
Koledzy, chciałem założyć HypeFIS. Widzę, że wychodzi z modułu cieńki pomarańczowy kabelek, powiedzcie mi gdzie powinien być wpięty? Kolega hayperekpo nie odpisuje, zakończył swoją działalność z tego co mi wiadomo i siedzę z ręku w nocniku.
W wersji "na wtyczki", pomarańczowy kabelek to sygnał włączonych świateł mijania - należy go podpiąć pod pin 7 (lub 4... nie pamiętam dokładnie już) wyłącznika świateł. No ogólnie tam gdzie pojawi się napięcie po włączeniu świateł mijania. Można też zostawić go luźno.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn wrz 24, 2018 09:40
autor: kewinpol
dany_47 pisze:
pn wrz 24, 2018 03:55
Powodów może być tyle że aż za dużo żeby wypisać...
Podstawową diagnostykę sobie zrób na kompie
Robiłem VSDS Lite i żadnych błędów nie znalazł. Dzisiaj oddałem auto na wymianę amortyzatorów i poprosiłem mechanika, żeby zobaczył czemu auto ciężko odpala jak dłużej postoi.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn wrz 24, 2018 20:16
autor: sebekgolf
kewinpol pisze:
pn wrz 24, 2018 09:40
dany_47 pisze:
pn wrz 24, 2018 03:55
Powodów może być tyle że aż za dużo żeby wypisać...
Podstawową diagnostykę sobie zrób na kompie
Robiłem VSDS Lite i żadnych błędów nie znalazł. Dzisiaj oddałem auto na wymianę amortyzatorów i poprosiłem mechanika, żeby zobaczył czemu auto ciężko odpala jak dłużej postoi.
Najprawdopodobniej cofa ci się paliwo i na rozruchu musi wpierw "wypluć" powietrze. Sprawdź też stan aku czy przypadkiem sie nie kończy bo wtedy wolniej kręci silnik na rozruchu i tak samo sprawdź obroty silnika na rozruchu. Może rozrusznik wymagać regeneracji/czyszczenia/smarowania.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt wrz 25, 2018 11:56
autor: kewinpol
sebekgolf pisze:
pn wrz 24, 2018 20:16
kewinpol pisze:
pn wrz 24, 2018 09:40
dany_47 pisze:
pn wrz 24, 2018 03:55
Powodów może być tyle że aż za dużo żeby wypisać...
Podstawową diagnostykę sobie zrób na kompie
Robiłem VSDS Lite i żadnych błędów nie znalazł. Dzisiaj oddałem auto na wymianę amortyzatorów i poprosiłem mechanika, żeby zobaczył czemu auto ciężko odpala jak dłużej postoi.
Najprawdopodobniej cofa ci się paliwo i na rozruchu musi wpierw "wypluć" powietrze. Sprawdź też stan aku czy przypadkiem sie nie kończy bo wtedy wolniej kręci silnik na rozruchu i tak samo sprawdź obroty silnika na rozruchu. Może rozrusznik wymagać regeneracji/czyszczenia/smarowania.
Aku raczej odpada, bo ma gdzieś półtorej roku. Rozrusznik też niedawno był regenerowany, bo miałem zgrzyt podczas odpalania na zimnym, ale zgrzyt pojawił się znowu po paru miesiącach i został oddany na gwarancję. Wymienili tulejkę i mechanik stwierdził, że rozrusznik i miejsce koło niego, było uwalone z opiłków sprzęgła. Jest to możliwe, że sprzęgło które się ślizga i jego opiłki znowu zabrudziły rozrusznik i przez to gorzej odpala na zimnym? Jak najlepiej sprawdzić czy pompa paliwa się zapowietrza?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt wrz 25, 2018 12:29
autor: dany_47
Nie zapowietrza się sama pompa tylko układ od strony wtryskow. Z listwy paliwo schodzi w stronę zbiornika.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt wrz 25, 2018 16:15
autor: sebekgolf
Ze sprzęgła to raczej pył niż opiłki. Żeby były opiłki to by metalowe coś musiało drzeć, a to nawet ciężko uzyskać jakby nity z tarczy sprzęgłowej brały już docisk i zamach. Prędzej skłaniałbym się ku wersji, że masz zjedzone zęby na zamachu i rozrusznik zaskakując je dalej masakruje a przy okazji uszkadza się dużo szybciej bendix. Sprawdzałeś stan koła zamachowego po demontażu rozrusznika ? Do tego regeneracja rozrusznika to nie tylko wymiana bendixa, wymiana tulejek, szczotek i smarowanie. To też sprawdzenie stanu zwory zasilającej część główną rozrusznika, która to zwora znajduje się w obudowie elektromagnesu. Nie masz problemów, że czasem przekręcasz kluczyk i rozrusznik tylko cyknie ale silnika nie zakręci ?

Co do zapowietrzania to tak jak napisał dany_47.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt wrz 25, 2018 23:23
autor: kewinpol
A jak upewnić się czy paliwo cofa się do zbiornika w układzie? Może i mechanik mówił o pyle, nie opiłkach, albo go źle zrozumiałem. Co do regeneracji rozrusznika, bo było to robione w zakładzie, który się w tym specjalizuje, więc w teorii powinni to zrobić dobrze. Nie mam takich problemów, że rozrusznik tylko cyknie ale nie zakręci silnikiem. Jak w najbliższym czasie będę odpalał auto to nagram filmik.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr wrz 26, 2018 09:00
autor: sebekgolf
Jeszcze zwróć uwagę na jedną rzecz. Czy jak samochód jest pozamykany i dłużej postoi, to czy przy otwieraniu drzwi startuje pompa paliwa, lub czy po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję startuje pompa ( nie wiem jak w Golfie IV ale w Polo 9N startuje przy otwieraniu drzwi na chwilę). Pracuje tak aby właśnie dobić ciśnienie na listwę paliwową przed rozruchem silnika. Później się wyłącza i startuje ponownie już dopiero w momencie jak kręci się wał ( choćby na rozruszniku).

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr wrz 26, 2018 11:29
autor: kewinpol
sebekgolf pisze:
śr wrz 26, 2018 09:00
Jeszcze zwróć uwagę na jedną rzecz. Czy jak samochód jest pozamykany i dłużej postoi, to czy przy otwieraniu drzwi startuje pompa paliwa, lub czy po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję startuje pompa ( nie wiem jak w Golfie IV ale w Polo 9N startuje przy otwieraniu drzwi na chwilę). Pracuje tak aby właśnie dobić ciśnienie na listwę paliwową przed rozruchem silnika. Później się wyłącza i startuje ponownie już dopiero w momencie jak kręci się wał ( choćby na rozruszniku).
Jedynie co teraz kojarzę, to po przekręceniu na zapłon słychać przez jakiś czas taki pisk pod maską, ale to chyba nie jest pompa paliwa?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr wrz 26, 2018 11:40
autor: dany_47
Pompa paliwa jest w zbiorniku.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr wrz 26, 2018 11:49
autor: sebekgolf
kewinpol pisze:
śr wrz 26, 2018 11:29
sebekgolf pisze:
śr wrz 26, 2018 09:00
Jeszcze zwróć uwagę na jedną rzecz. Czy jak samochód jest pozamykany i dłużej postoi, to czy przy otwieraniu drzwi startuje pompa paliwa, lub czy po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję startuje pompa ( nie wiem jak w Golfie IV ale w Polo 9N startuje przy otwieraniu drzwi na chwilę). Pracuje tak aby właśnie dobić ciśnienie na listwę paliwową przed rozruchem silnika. Później się wyłącza i startuje ponownie już dopiero w momencie jak kręci się wał ( choćby na rozruszniku).
Jedynie co teraz kojarzę, to po przekręceniu na zapłon słychać przez jakiś czas taki pisk pod maską, ale to chyba nie jest pompa paliwa?
Dźwignij fotel nad klapą pompy paliwa z tyłu, usiądź w aucie z tyłu i się zmaknij w środku. Niech ktoś inny otworzy drzwi ta ty słuchaj czy jest buczenie w baku przez chwilę czy nie. Ogólnie jest to słyszalne nawet jak stoisz obok samochodu ale jak nigdy na to uwagi nie zwracałeś, to tak będzie pewniej że słyszysz to co trzeba. Jeśli nie będzie buczenia, to możliwe że nie działa prestart pompy przed rozruchem, czyli nie dobija ciśnienia na listwę. Wtedy po długim postoju mogą być problemy takie jak opisujesz.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr wrz 26, 2018 12:04
autor: dany_47
U mnie po zapłonie dopiero się pompa budzi. Więc sprawdź po zapłonie również

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr wrz 26, 2018 12:24
autor: Qto
Chyba tylko w pierwszych mk4 pompa nie załącza się przy otwarciu drzwi kierowcy. Mowa o benzynach...bo w tdi z pompą w baku chyba nawet w najnowszych się nie załącza.