Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » pt kwie 13, 2018 17:36

Właśnie przejechałem się trochę autem, po czym się zatrzymałem i silnik znowu szarpał i nierówno pracował, a ruszenie na półsprzęgle wyglądało jakby silnik miał zaraz zgasnąć szarpiąc przy tym. Po wypięciu kostki przepływomierza po jakichś 5 sekundach silnik pracował normalnie, a ruszanie na półsprzęgle było mozliwe. W takim razie gdzie szukać problemu? Czy przepływomierz może skutkować wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze?
Ostatnio zmieniony pt kwie 13, 2018 19:21 przez logiac, łącznie zmieniany 1 raz.



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pt kwie 13, 2018 19:20

podepnij kompa, zobacz czy nie wykrywa missfire'ów i czy nie masz błędów z sondy regulującej dawkę paliwa.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » pt kwie 13, 2018 19:28

Jak ostatnio podłączyłem auto do kompa, to wywaliło błąd wypadanie zapłonu na 3 cylindrze wykasowałem go i zobaczę teraz czy nie wrócił. A błędy związane z sondą regulującą dawkę paliwa będą się wyświetlały w tej samej kategorii co wypadanie zaplonu?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pt kwie 13, 2018 20:27

tak.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » pt kwie 13, 2018 20:39

Jeśli chodzi o błędy, to tym razem kilka ich jest:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0300 - 35-00 - Please Register/Activate
16685 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0301 - 35-00 - Please Register/Activate
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0302 - 35-00 - Please Register/Activate
16556 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0172 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16496 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too Low
P0112 - 35-00 - -
16486 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0102 - 35-00 - Please Register/Activate



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pt kwie 13, 2018 21:02

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity [ŚMIERĆ SONDY LUB PRZERWANE KABLE]
16684 - Random/Multiple Cylinder Missfire Detected
16685 - Missfire Cyl 1
16686 - Missfire Cyl 2
16687 - Missfire Cyl 3
16556 - Fuel Trim,Bank1 System too Rich
16486 - Odłączona przepływka
16496 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too Low [jak przepływka na 5 przewodów to jest w przepływce czyli odłączony]


Wymienisz sonde to będzie chodził jak szwajcarski zegarek.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » pt kwie 13, 2018 21:18

Czyli te lekkie iskrzenie kabli nie jest w tym wypadku problemem takiej pracy silnika? A możesz mi wytłumaczyć czemu jeśli sonda jest walnięta, albo jakiś przewód, to odpięcie przepływomierza pomaga? Jak sprawdzić czy problemem na 100% jest sonda lambda?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pt kwie 13, 2018 21:40

Napisze pw, nie będziemy śmiecic


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob kwie 14, 2018 10:48

Co dalej nie zmienia faktu, że wypadają mu zapłony na garnkach i ma przebicie na kablach. Jeśli poprzednik jeździł z takimi oznakami dłuższy czas, to po prostu uśmiercił lambdę. Wg mnie dalej punktem wyjścia powinna być eliminacja wypadających zapłonów i iskrzenia na kablach. To nie powinno mieć kompletnie miejsca. Tym bardziej że jeździ na LPG, a tam stan układu zapłonowego ma o wiele większy wpływ na pracę silnika. Za sondę zabrałbym się w drugiej kolejności bo nawet z uwaloną lambdą silnik potrafi pracować normalnie, tyle że pali więcej niż powinien.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » sob kwie 14, 2018 16:05

Kable już zamówione nowe i w przyszłym tygodniu powinny być u mnie i je wymienię. A takie strzały, falowanie obrotów i szarpanie to w końcu wina kabli czy tej sondy? Jaką firmę sondy polecacie oprócz Boscha, co powiecie o Delphi, NGK czy Denso?



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob kwie 14, 2018 18:59

Hej zbliża mi się termin wymiany oleju i przy okazji zerknąłem na miskę olejową. Zauważyłem, że przy korku spustowym są ślady oleju, tak jakby lekko z pod niego przeciekał olej. Zastanawiam się czy pod śrubą powinna być uszczelka, bo jak rok temu wymieniałem olej nie było jej. Z tego co pamiętam to w astrze h pod korkiem spustowym była jakaś uszczelka.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » sob kwie 14, 2018 20:41

Miedziana podkładka bodajże jest na śrubie.



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » sob kwie 14, 2018 21:56

Logiac, tylko i wyłącznie bosch.
Kewinpol, Garrison słusznie prawi. Miedziana podkładka powinna być


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob kwie 14, 2018 23:16

To przy okazji wymiany oleju kupię taką podkładkę jakbym jej nie miał, a chyba nie mam skoro lekko olej się sączy przy śrubie. A wszystkie golfy IV miały takie same korki spustowe i te podkładki? Macie jakiegoś pewnego sprzedawce na Allegro, który sprzedaje ori oleje?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości