Strona 889 z 1093

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn lut 19, 2018 22:04
autor: sebekgolf
logiac pisze: ...Panowie, ponawiam pytanie.
ogolnie ta ilośc oleju co na zdjęciu to bym olał i głowy sobie nie zawracał. Jak ci silnik nie zjada nie wiadomo ile, pracuje normalnie, to szkoda nad tym myślec.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn lut 19, 2018 23:49
autor: logiac
sebekgolf pisze:
logiac pisze: ...Panowie, ponawiam pytanie.
ogolnie ta ilośc oleju co na zdjęciu to bym olał i głowy sobie nie zawracał. Jak ci silnik nie zjada nie wiadomo ile, pracuje normalnie, to szkoda nad tym myślec.
Ogólnie nic się nie dzieje, ale dwie rzeczy mnie martwią. Pierwsza to taka, że po zakupie auta wymieniłem świece i kable zapłonowe, bo poprzednie już były zużyte i gdy auto jest zasilane gazem czasem szarpnie na luzie, oraz jest jedno dwa szarpnięcia, gdy przełączę z benzyny na gaz. Czy problemem może być instalacja gazowa. Auto mam krótko, a z tego co wiem, to auto nie było na regulacji gazu gdzieś 2 lata. Druga sprawa, jak wybierałem golfika, to jechałem golfem z tym samym silnikiem też na gazie i miałem wrażenie, że przyśpieszał żwawiej jak mój egzemplarz.

Kącik posiadaczy MK4

: pn lut 19, 2018 23:53
autor: kewinpol
Zamówienie na brakujące części już poszło. Wczoraj zamontowałem sobie ori podłokietnik i mam pytanie czy da się go przesunąć do przodu? Bo w chwili obecnej jak mam obie ręce na kierownicy, to nie ma szansy, żeby położyć prawy łokieć na podłokietniku.

Kącik posiadaczy MK4

: wt lut 20, 2018 00:23
autor: Qto
niestety, regulacja jest tylko góra-dół

Kącik posiadaczy MK4

: wt lut 20, 2018 00:27
autor: G0 Karcio
kewinpol, jak masz obydwie ręce na kieroqnicy to jak chcesz o podłokietnik się oprzeć :los2: ? Tak jak kolega Qto pisze, góra - dół i otwieranie - zamykanie.

Kącik posiadaczy MK4

: wt lut 20, 2018 00:44
autor: lwlw
Normalnie - właśnie po to jest podłokietnik ;) Ale to zależy ile kto ma wzrostu. Moja żona jak przyjedzie fotelem do kierownicy to też podłokietnik jej z tyłu zostaje. A no i zależy jak kto kierę trzyma :)

Przypomni ktoś jakie max tarcze wejdą pod felgi 15 i 16 cali?

Kącik posiadaczy MK4

: wt lut 20, 2018 00:52
autor: G0 Karcio
lwlw, pod felgi 15" 232mm - 288mm, pod felgi 16" min.312mm, pod felgi 17" min.334mm . Mowa o tarczach z Golfa IV/Bory.

Kącik posiadaczy MK4

: wt lut 20, 2018 03:50
autor: cinek2004
Jako, że mój xenon przestał świecić tak jak powinien myślę nad wrzuceniem Koito Bi-Led. Tylko wydaje mi się, że soczewka w Koito jest trochę większa niż w ori xenonie AL.
Czy ktoś, kto malował lampy zmierzył przypadkiem średnicę soczewki i mógłby podzielić się tą informacją?
Obrazek

Kącik posiadaczy MK4

: wt lut 20, 2018 16:31
autor: dany_47
Średnicę możesz powiększyć, żaden to problem ale miejsca pomiędzy obudowa soczewki a tylem lampy nie zwiekszysz. Chciałem dać swoje do przeróbki na bi xenon. Nikt nie chciał robić bo soczewki są za długie a lampa krótka.

Kącik posiadaczy MK4

: wt lut 20, 2018 16:35
autor: cinek2004
Ale wtedy bez malowania się nie obejdzie, a nie chciałem czarnego środka robić. Soczewka z LEDem powinna się zmieścić, odchodzi miejsce na zapłonnik.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt lut 20, 2018 17:08
autor: sebekgolf
logiac pisze:
sebekgolf pisze:
logiac pisze: ...Panowie, ponawiam pytanie.
ogolnie ta ilośc oleju co na zdjęciu to bym olał i głowy sobie nie zawracał. Jak ci silnik nie zjada nie wiadomo ile, pracuje normalnie, to szkoda nad tym myślec.
Ogólnie nic się nie dzieje, ale dwie rzeczy mnie martwią. Pierwsza to taka, że po zakupie auta wymieniłem świece i kable zapłonowe, bo poprzednie już były zużyte i gdy auto jest zasilane gazem czasem szarpnie na luzie, oraz jest jedno dwa szarpnięcia, gdy przełączę z benzyny na gaz. Czy problemem może być instalacja gazowa. Auto mam krótko, a z tego co wiem, to auto nie było na regulacji gazu gdzieś 2 lata. Druga sprawa, jak wybierałem golfika, to jechałem golfem z tym samym silnikiem też na gazie i miałem wrażenie, że przyśpieszał żwawiej jak mój egzemplarz.
Wiesz, odpowiedź na to pytanie to jak wróżenie. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, jeśli nie ma się "pacjenta pod nożem". Przez internet to są bardziej domysły i pomoc na zasadzie "w co warto zaglądnąć, bo może tam jest problem", to takie trochę szukanie po "omacku".

Po pierwsze to moc silnika zależy ( jeśli porównujemy dwa takie same) od ich kondycji. Nie wiadomo w jakim stanie był ten który szedł "żwawiej" jak to nazwałeś, może był po prostu w lepszym stanie, a może po prostu układ zapłonowy i paliwowy działał lepiej ( poprawniej).

Kolejna kwestia to regulacja gazu. Skoro piszesz, że szarpie, to na pewno coś jest nie tak jak być powinno. kolejność powstępowania:

1: doprowadzić układ zapłonowy do idealnego stanu ( może napisz jakie świece włożyłeś, najlepiej symbol, jakie kable )
2: wywala jakieś błędy ( wypadające zapłony ) jak podłączysz interfejs ?
3: doprowadzenie pracy silnika na BENZYNIE do stanu idealnego, dopiero to jest punkt wyjściowy do robienia czegokolwiek z gazem, w innym przypadku nigdy nie będzie tak jak ma być
4: regulacja gazu ( tu koniecznie sprawdzony warsztat, a tych wbrew pozorom jest MAŁO), zacząć od wymiany filtrów ( po dwóch latach mogą być nieźle zawalone), tankowanie na dobrych markowych/sprawdzonych stacjach, niestety ale oszczędzanie 3-5 gr na litrze LPG w ogólnym rozrachunku może kosztować więcej niż tankowanie lepszego paliwa, sprawdzić kondycję instalacji, może kończyć się reduktor ( jak będzie puszczał gaz podciśnieniem to nie ma opcji poprawnego ustawienia instalacji), sprawdzenie wtrysków, mogą być nieco pozaklejane, to samo dysze i wtedy odpowiedniej dawki gazu nie podadzą, a to może doprowadzić w skrajnym wypadku do wypalenia tłoków czy uszczelki pod głowicą.

Nie piszę tego jako teoretyk, tylko praktyk, mam kilka samochodów, w tym jednego diezla. Cała reszta lata na gazie klepiąc grube przebiegi ( nawet okolice 50 tyś km rocznie)

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt lut 20, 2018 18:33
autor: dany_47
cinek2004 pisze:Ale wtedy bez malowania się nie obejdzie, a nie chciałem czarnego środka robić. Soczewka z LEDem powinna się zmieścić, odchodzi miejsce na zapłonnik.
Przetwornica jest jednocześnie klapką zasłaniającą bebechy lampy.

Sprawdzając na szybko, te soczewki są przynajmniej 2 razy większe niż te w lampie golfa.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt lut 20, 2018 18:49
autor: logiac
Wiesz, odpowiedź na to pytanie to jak wróżenie. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, jeśli nie ma się "pacjenta pod nożem". Przez internet to są bardziej domysły i pomoc na zasadzie "w co warto zaglądnąć, bo może tam jest problem", to takie trochę szukanie po "omacku".

Po pierwsze to moc silnika zależy ( jeśli porównujemy dwa takie same) od ich kondycji. Nie wiadomo w jakim stanie był ten który szedł "żwawiej" jak to nazwałeś, może był po prostu w lepszym stanie, a może po prostu układ zapłonowy i paliwowy działał lepiej ( poprawniej).

Kolejna kwestia to regulacja gazu. Skoro piszesz, że szarpie, to na pewno coś jest nie tak jak być powinno. kolejność powstępowania:

1: doprowadzić układ zapłonowy do idealnego stanu ( może napisz jakie świece włożyłeś, najlepiej symbol, jakie kable )
2: wywala jakieś błędy ( wypadające zapłony ) jak podłączysz interfejs ?
3: doprowadzenie pracy silnika na BENZYNIE do stanu idealnego, dopiero to jest punkt wyjściowy do robienia czegokolwiek z gazem, w innym przypadku nigdy nie będzie tak jak ma być
4: regulacja gazu ( tu koniecznie sprawdzony warsztat, a tych wbrew pozorom jest MAŁO), zacząć od wymiany filtrów ( po dwóch latach mogą być nieźle zawalone), tankowanie na dobrych markowych/sprawdzonych stacjach, niestety ale oszczędzanie 3-5 gr na litrze LPG w ogólnym rozrachunku może kosztować więcej niż tankowanie lepszego paliwa, sprawdzić kondycję instalacji, może kończyć się reduktor ( jak będzie puszczał gaz podciśnieniem to nie ma opcji poprawnego ustawienia instalacji), sprawdzenie wtrysków, mogą być nieco pozaklejane, to samo dysze i wtedy odpowiedniej dawki gazu nie podadzą, a to może doprowadzić w skrajnym wypadku do wypalenia tłoków czy uszczelki pod głowicą.

Nie piszę tego jako teoretyk, tylko praktyk, mam kilka samochodów, w tym jednego diezla. Cała reszta lata na gazie klepiąc grube przebiegi ( nawet okolice 50 tyś km rocznie)
Świece jakie dałem to: Denso k20tt, a kable: beru ZEF1117, z tego co czytałem to są to dobre rzeczy. Jeśli chodzi o regulację gazu, to byłem na jej przeglądzie jeszcze przed wymianą kabli, bo nie wiedziałem w jakim były stanie, ale świece już były nowe. Wtedy tylko wymienili mi filtry, bo regulacja była niemożliwa, gdyż komputer wykazał wypadanie zapłonu. Po tym jak dowiedziałem się o wypadaniu zapłonu wymieniłem kable na nowe i przy okazji przeczyściłem kopułki na cewce. Szarpanie zmniejszyło się prawie do zera, a wcześniej było dość częste. Czekam na interfejs, aby zobaczyć czy teraz mam jakieś błędy.

Przed chwilą z ciekawości byłem zajrzeć pod maskę i zauważyłem, że iskra przeskakuje na świecach, bo widać iskrzenie. Mechanik wymieniał kable, więc są dobrze założone, ale dla pewności jeszcze je docisnąłem, więc to odpada. Kazałem mu też sprawdzić czy nie są uszkodzone i stwierdził, że są dobre. Nie widzi mi się znowu zostawiać auto na cały dzień u mechanika, więc jest jakiś magik z okolic Zabrza, Gliwic, Bytomia, Katowic, który np. przez weekend może zdiagnozować auto, oczywiście nie za free?

Kącik posiadaczy MK4

: wt lut 20, 2018 19:20
autor: cinek2004
dany_47 pisze:Przetwornica jest jednocześnie klapką zasłaniającą bebechy lampy.
Co ma przetwornica do rzeczy? Nie dość, że jest na zewnątrz (przymocowana do klapki zasłaniającej bebechy lampy), to i tak wylatuje, bo nie będzie potrzebna. Chyba, że myślisz, że zapłonnik, o którym pisałem wcześniej to przetwornica.

Pomiary na oko też niewiele mi pomagają.