Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kącik posiadaczy MK4
pawel.GTI, między przekaźnikiem a kierownicą jest tylko jeden kabelek...a info o włączeniu świateł dochodzi od przekaźnika
majster heniek, odkręć śrubki przy tym bezpieczniku, wyczyść bezpiecznik i to co pod nim, przykręć...zobacz czy pomogło. Jak nie, to zobacz czy kabel też się grzeje...
majster heniek, odkręć śrubki przy tym bezpieczniku, wyczyść bezpiecznik i to co pod nim, przykręć...zobacz czy pomogło. Jak nie, to zobacz czy kabel też się grzeje...
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2145
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: ni ma
- Silnik: nima
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Mam pytanie odnośnie wężyka, który leci od regulatora ciśnienia paliwa do układu dolotowego. Króciec przy układzie dolotowym w najgrubszym miejscu ma 5 mm i zastanawiam się czy kupić wężyk o średnicy wewnętrznej 5 mm, żeby lekko wszedł czy 4,5 mm żeby ciasno siedział?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2145
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: ni ma
- Silnik: nima
Kącik posiadaczy MK4
odkręciłem wszystkie nakrętki , bo za bardzo nie było jak wyczyścić plastik trochę od skrzynki podtopiony i musiałem skrobać bezpiecznik i przewód co leci do akumulatora , posmarowane lekko smarem miedzianym i mocno dokręcone ( oczywiście wszystkie nakrętki od bezpieczników ) przy okazji oczyszczone i nasmarowane klemy - pomogło nawet ładowanie aku wzrosłoQto pisze: majster heniek, odkręć śrubki przy tym bezpieczniku, wyczyść bezpiecznik i to co pod nim, przykręć...zobacz czy pomogło
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kącik posiadaczy MK4
majster heniek, browara postawisz przy okazji Generalnie jak jakieś połączenie elektryczne się grzeje, to trzeba szukać słabego styku...wyjątkiem jest zbyt duży pobór prądu na danym obwodzie czyli zbyt cienki kabel...ale to wiadomo tyczy się tylko tych co modzą a nie mają pojęcia
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Albo kiepski kabel, albo źle nałożony.logiac pisze:Ponawiam pytanie odnośnie iskrzenia świecy w kablu.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kącik posiadaczy MK4
Czyli najłatwiej będzie zamienić kabel na 4 świecy z tym iskrzącym na 3 świecy? Czy jak na chwilę zamienię kable na świecach muszę je też przepinać na cewce?
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Kącik posiadaczy MK4
Konkretny numer cewki ma być podpięty do konkretnego numeru świecy. Ale... załóż na przemian, zobaczysz co się stanie i zrozumiesz czemu tak jest ( silnika nie uszkodzisz).
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2145
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: ni ma
- Silnik: nima
Kącik posiadaczy MK4
nie ma sprawy , ale jedno piwo to nie piwo , dwa piwa to pół piwa , dopiero cztery piwa to całe piwo , więc chyba czteropak jak coQto pisze:majster heniek, browara postawisz przy okazji
Re: Kącik posiadaczy MK4
W takim razie zamienię kabel na świecy oraz na cewce wtedy powinno być ok, bo tylko zamienię przewody?sebekgolf pisze:Konkretny numer cewki ma być podpięty do konkretnego numeru świecy. Ale... załóż na przemian, zobaczysz co się stanie i zrozumiesz czemu tak jest ( silnika nie uszkodzisz).
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Dalej się nie rozumiemy.logiac pisze:W takim razie zamienię kabel na świecy oraz na cewce wtedy powinno być ok, bo tylko zamienię przewody?sebekgolf pisze:Konkretny numer cewki ma być podpięty do konkretnego numeru świecy. Ale... załóż na przemian, zobaczysz co się stanie i zrozumiesz czemu tak jest ( silnika nie uszkodzisz).
Po pierwsze nie wiem po co chcesz zamieniać kable pomiędzy garnkami ? Masz sprawdzić czy na pewno jest dobrze nałożony ( i to szczególnie w miejscu gdzie "świeci"). Jeśli tak, to najprawdopodobniej ów kabel jest uwalony i należy go wymienić (jak masz od kogo pożyczyć jeden np. na podmiankę, choćby z innego auta, byle końcówki pasowały, to podmień i zobaczy czy problem ustąpi).
Zamiana kabli da Ci tylko tyle, że ( jeśli kabel jest uszkodzony) będzie świecić na innej świecy.
Masz silnik R4 ( 4 cylindry w rzędzie) więc zapłon najprawdopodobniej ( tak przypuszczam bo w większości aut tak jest) masz w kolejności 1342 bo tak wygląda kolejność sprężania na cylindrach. Jak zamienisz na krzyż kable na świecach 4 z 3 ale na cewkach zostawisz, to po prostu nie będziesz miał na tych dwóch garnkach zapłonu bo nie będzie przypadał na moment sprężania i silnik zacznie chodzić jak traktor (będzie pracował tylko na 2 cylindry).
Widzę, że nie masz kompletnie pojęcia o silnikach ( nawet bazowej wiedzy). Zatem na Twoim miejscu, zacząłbym od nauki podstawowych zasad ich działania. Jak następuje zapłon, jak wyglądają kolejności zapłonu w silnikach ( jakie są różnice np. przy R4, R6, V6, V8 itd itd) i DLACZEGO TAK JEST itd itd. Poszukaj w bibliotece miejskiej książek o zasadach pracy silników spalinowych. Najlepiej książki z lat 60-80, pisane są prostym i przystępnym językiem, by ludzie którzy nie mają wykształcenia w tym kierunku mogli coś zrozumieć. To tak na początek.
Aha, i nie jeździj z kablem, który ma przebicie, bo uwalisz po jakimś czasie świecę i jak pęknie na niej porcelana i się rozleci, to porysuje ci cylinder, a to będzie kosztowało sporo zielonych banknotów NBP
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Kącik posiadaczy MK4
niech założy po prostu jeden ze starych żeby na szybkości sprawdzić czy to świeca czy przewód
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panowie jest taki problem... Delikatne hamowanie z większej prędkości i czuć lekkie drgania na kierownicy, hamulec wciśnięty mocniej brak drgań. Przy przyspieszaniu, jeździe do 150km/h brak drgań. Wina tarcz?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości