Strona 864 z 1093

Kącik posiadaczy MK4

: pt gru 22, 2017 18:44
autor: Garrison
No i elegancko. W zasadzie do zrobienia została tylko wymiana przepustnicy z krokowym, bo są zintegrowane w tym silniku. Niestety dopiero po świętach, ale pociesza fakt, że mama nie musi nigdzie pilnie jechać :bigok:

Kącik posiadaczy MK4

: pt gru 22, 2017 23:46
autor: kewinpol
Wczoraj przeprowadziłem adaptację przepustnicy tylko, że na zimnym silniku, najpierw wykasowałem błędy, ale zapomniałem zrobić screena. Niestety adaptacja nie pomogła, więc dzisiaj zrobiłem adaptację na rozgrzanym silniku i też wykasowałem błędy, które są widoczne na zdjęciu:

Obrazek
Adaptacje przeprowadziłem na różne sposoby według tej strony: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=117701, jednak znowu nie pomogło. Dodam, że jak przełączę zasilanie na benzynę to objawy są trochę mniejsze- delikatniejsze, natomiast na gazie są straszne. Może coś z tych błędów da się wywnioskować? Jak oddawałem auto do wymiany rozrządu, to zgłosiłem, że miałem błąd z wypadaniem zapłonu, mechanik wyczyścił kopułki pokasował błędy, ale jak widać błąd powrócił. W takiej sytuacji co sprawdzić na początku?

Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 00:03
autor: cinek2004
Cewka, przewody, świece i wymiana sondy.

Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 00:09
autor: mat06
Sonda lambda nie działa, wypadają Ci 2 zapłony - silnik nie ma prawa poprawnie pracować. Sonda pewnie do wymiany i układ zapłonowy do sprawdzenia (cewka, świece, kable zapłonowe). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to poszukaj po kodach błędów, na forum jest tego pełno.

Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 00:41
autor: kewinpol
Akurat świece są nowe, więc raczej odpadają. Jeśli chodzi o sondę, to czytałem, że błąd może być związany z gazem i nie musi być ona uszkodzona, czy potwierdzacie to?

Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 01:15
autor: cinek2004
Albo lewe powietrze w dolocie.

Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 12:11
autor: Rzemo
Witam. Jest ktoś w stanie pomóc z wsadem licznika ?. Zakupiłem licznik od b5 fla 1/2 fis, kluczyki dopisałem, zczytałem wsad, ale delikatnie zaniża wskazania. nr licznika 3B0 920 826 vdo V01 01.00

byłby ktoś w stanie pomóc dopasować wsad od golfa do tego licznika ?. Jest to obojętne jaki wgram, byle się numery zgadzały ?. Czy rom id nowego wsadu zegarów musi grać również ze starym wsadem ?.

Od kolegi grg474 dowiedziałem się że 1J5 w pionie 100km/h a 1J0 ma w pionie 120, jeżeli moje tarcze mają 100km w pionie, to mam wrzucić 1J5 ?.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 12:54
autor: Garrison
Rzemo pisze:Witam. Jest ktoś w stanie pomóc z wsadem licznika ?. Zakupiłem licznik od b5 fla 1/2 fis, kluczyki dopisałem, zczytałem wsad, ale delikatnie zaniża wskazania. nr licznika 3B0 920 826 vdo V01 01.00

byłby ktoś w stanie pomóc dopasować wsad od golfa do tego licznika ?. Jest to obojętne jaki wgram, byle się numery zgadzały ?. Czy rom id nowego wsadu zegarów musi grać również ze starym wsadem ?.

Od kolegi grg474 dowiedziałem się że 1J5 w pionie 100km/h a 1J0 ma w pionie 120, jeżeli moje tarcze mają 100km w pionie, to mam wrzucić 1J5 ?.
A różnica w 1J0 i 1J5 nie polega na tym, że te pierwsze to zwykłe zegary, a drugie w wersji Sport Edition?

Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 13:25
autor: kewinpol
Wypadanie zapłonu jest na 1 i 4 cylindrze czyli licząc od lewej strony będzie to to pierwszy od lewej i pierwszy od prawej strony stojąc przed maską?

Obrazek

Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 13:41
autor: dany_47
Tak

Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 13:42
autor: cinek2004
Zawsze liczysz od rozrządu. W tym wypadku oczywiste jest, że będą to skrajne.

Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 14:20
autor: kewinpol
Ok, na początek sprawdzę kable czy nie mają gdzieś przebić potem pozamieniam kable na cewce i zobaczę czy błąd przejdzie na inne cylindry.
edit.
Przy pierwszym odpaleniu auta widziałem iskrę w okolicy kabli zapłonowych, jednak potem już jej nie było. Jeśli kabel byłby uszkodzony to nie powinna być widoczna iskra za każdym razem? Jedynie co potem było widoczne to lekkie "światełko" w okolicy kabla najpewniej przy 4 cylindrze oraz przy cewce było to widoczne. Jeśli pozamieniam kable na cewce, to mogę tak jeździć? Pytam bo błąd w programie związany z wypadaniem zapłonu nie wyskakuje za każdym razem i musiałbym zobaczyć czy po mianie kabli błąd przeskoczy na inne cylindry.

Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 17:51
autor: Qto
kewinpol, już dawno pisałeś że silnik kulawo chodzi...pół roku zabierałeś się za wymianę świec. Zapłony dalej wypadają i silnik przerywa...masz błąd "losowe wypadanie zapłonów" - myślisz że uszkodzenie kabla WN powodowałoby taki błąd? Wygląda na to że, cewka się kończy...ale kupno nowej cewki a zostawienie starych kabli zaraz zakończy się ponowną wymianą cewki...bo kable pewnie zbyt świeże też nie są i nie działają tak jak powinny.
kewinpol pisze:czy po mianie kabli błąd przeskoczy na inne cylindry?
Jeśli przeskoczy, to kupisz jeden albo dwa kable? A jeśli nie przeskoczy, to co zrobisz? Wymienisz cewkę a kable które chciałeś zmienić ponad pół roku temu zostawisz?
Kup cewkę i nowe kable...miej problem z głowy na 150kkm.

Kącik posiadaczy MK4

: sob gru 23, 2017 18:10
autor: kewinpol
Wiem, że wymienia się komplet kabli, jeśli jest uszkodzony nawet jeden kabel czyli w moim wypadku 4 kable. Jakie firmy cewek zapłonowych polecacie?