Strona 809 z 1093

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr sie 02, 2017 23:37
autor: dany_47
Qto pisze:mat06, wywalić tą gąbkę co jest pod błotnikiem i będzie ok

Stosuje ktoś płyn hamulcowy dot 5.1? Można w mk4? Warto?
nie stosuje się.
producent zaleca dla bezpieczeństwa Twojego wlewać dot 4.
Zastosuj taki własnie płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia.
z motula np RBF660.
inny DOT niż 4 może uszkodzić przewody hamulcowe lub pompę.
Poza tym im wyższy DOT tym bardziej płyn jest higroskopijny i często trzeba go zmieniać

Kącik posiadaczy MK4

: czw sie 03, 2017 01:09
autor: Garrison
A ja dalej czekam na odpowiedź - otwierając bagażnik w kombi zapalać ma się tylko jego lampka, czy całe wnętrze? :D

Kącik posiadaczy MK4

: czw sie 03, 2017 13:20
autor: Qto
dany_47, dzięki. Obecnie mam ATE ESP (jakoś tak)...porownam z innymi u coś wybiorę.

Będę zmieniał belkę z tyłu...i myślę czy wrzucić poli (pewnie wrzucę)...pytanie tylko czy dam radę posiadając jedynie imadło (solidne...prawie 30kg wagi)? Belkę będę miał ściągniętą więc manewrować mogę do woli...

Kącik posiadaczy MK4

: czw sie 03, 2017 17:29
autor: krazorek
@Qto Z Sebkiem rozmawiałem na temat płynów hamulcowych i mówił, że te 5.1 są lepsze, ale żeby nich był użytek to musisz wymieniać płyn średnio co 3 miesiące bo jest tak silnie higroskopijny...

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw sie 03, 2017 18:29
autor: dany_47
krazorek pisze:@Qto Z Sebkiem rozmawiałem na temat płynów hamulcowych i mówił, że te 5.1 są lepsze, ale żeby nich był użytek to musisz wymieniać płyn średnio co 3 miesiące bo jest tak silnie higroskopijny...
... w teorii- bo mają wyższą temperaturę wrzenia z samego tego że są 5.1..
wszyscy o tym wiedzą że lepszy ale nikt nie mówi jak płyny o wysokich dotach żrą przewody, uszczelnienia :D
no i jeśli komuś frajda wymieniać płyn co miesiąc lub co trzy miesiące to już Twoja wola Panie :D
zawsze stosuje się dot4 [lub inny jeśli zaleca producent] żeby uniknąć wyżarcia układu przez sam płyn.

Kącik posiadaczy MK4

: czw sie 03, 2017 19:48
autor: majster heniek
Garrison pisze:A ja dalej czekam na odpowiedź - otwierając bagażnik w kombi zapalać ma się tylko jego lampka, czy całe wnętrze? :D
tylko bagażnik :D
zresztą za chwilę sprawdzę :okej:
sprawdzone - tylko lampka bagażnika świeci po otwarciu klapy - w Variancie i HB tak jest

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw sie 03, 2017 20:24
autor: sebekgolf
Qto pisze:mat06, wywalić tą gąbkę co jest pod błotnikiem i będzie ok

Stosuje ktoś płyn hamulcowy dot 5.1? Można w mk4? Warto?

5.1 wytrzymuje większe temperatury, natomiast jak napisał wyżej krazorek, jest mocno higroskopijny. Nie ma sensu do jazdy na co dzień. Jak chcesz upalać po torze, to warto wymienić.
dany_47 pisze:
Qto pisze:mat06, wywalić tą gąbkę co jest pod błotnikiem i będzie ok

Stosuje ktoś płyn hamulcowy dot 5.1? Można w mk4? Warto?
nie stosuje się.
producent zaleca dla bezpieczeństwa Twojego wlewać dot 4.
Zastosuj taki własnie płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia.
z motula np RBF660.
inny DOT niż 4 może uszkodzić przewody hamulcowe lub pompę.
Poza tym im wyższy DOT tym bardziej płyn jest higroskopijny i często trzeba go zmieniać
Co do uszkodzenia przewodów to gównie chodzi o bazę na jakiej jest zrobiony płyn a nie o sam w sobie indeks.

Po za tym występuje też DOT 5.0 (rzadko spotykany, ale jest i warto na to zwrócić uwagę).
Qto pisze:dany_47, dzięki. Obecnie mam ATE ESP (jakoś tak)...porownam z innymi u coś wybiorę.

Będę zmieniał belkę z tyłu...i myślę czy wrzucić poli (pewnie wrzucę)...pytanie tylko czy dam radę posiadając jedynie imadło (solidne...prawie 30kg wagi)? Belkę będę miał ściągniętą więc manewrować mogę do woli...
Wrzuć zwykłe. Przecież nie siadają co chwilę. No poli będzie twardo, tym bardziej że z tyłu jest belka.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt sie 04, 2017 15:13
autor: Garrison
majster heniek pisze:
Garrison pisze:A ja dalej czekam na odpowiedź - otwierając bagażnik w kombi zapalać ma się tylko jego lampka, czy całe wnętrze? :D
tylko bagażnik :D
zresztą za chwilę sprawdzę :okej:
sprawdzone - tylko lampka bagażnika świeci po otwarciu klapy - w Variancie i HB tak jest
Dziękuję :pub:

Re: Kącik posiadaczy MK4

: sob sie 05, 2017 12:50
autor: daniel23584
Montował ktoś u siebie lub miał styczność z zamiennikami błotników do mk4? Zasięgnąłem opini dwóch lakierników i jeden twierdzi że jest problem ze spasowaniem, drugi zaś że montował już kilka zamienników i pasowały bez problemu. Obaj twierdzą że blacha nie wytrzyma tyle co ori ale zabezpieczyć od środka i min 2-3 lata powinien być spokój.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: sob sie 05, 2017 13:25
autor: Garrison
daniel23584 pisze:Montował ktoś u siebie lub miał styczność z zamiennikami błotników do mk4? Zasięgnąłem opini dwóch lakierników i jeden twierdzi że jest problem ze spasowaniem, drugi zaś że montował już kilka zamienników i pasowały bez problemu. Obaj twierdzą że blacha nie wytrzyma tyle co ori ale zabezpieczyć od środka i min 2-3 lata powinien być spokój.
Była już dyskusja na ten temat, gdzie polecano kupować u allegrowicza zderzakiwkolorze. Według tamtych użytkowników, to wpasowują się bardzo dobrze.

Kącik posiadaczy MK4

: sob sie 05, 2017 20:11
autor: sebekgolf
Jak chcesz na długo, a masz zamiar iść w zamiennik, to ocynkuj. Wyjdzie to jakieś śmieszne pieniądze, a warstwa antykorozyjna lepsza niż fabrycznie.

Kącik posiadaczy MK4

: sob sie 05, 2017 23:03
autor: mass143
Ja miałem obydwa nowe błotniki i nie odbiegały spasowaniem od Ori. Wiadomo kwestia też tego kto jak to zamontuje ;)

Kącik posiadaczy MK4

: pn sie 07, 2017 18:24
autor: kewinpol
Jakie kable zapłonowe polecacie do golfika 2.0 w gazie?

Kącik posiadaczy MK4

: pn sie 07, 2017 21:56
autor: Qto
Będę przekładał PDC z Bory sedan do mojego mk4 - hatchback. Dokładka wiadomo musi być inna...i czaję się na dokładkę V6. Patrzę teraz w Etce i ta mówi że lewy czujnik oraz jego uchwyt są inne :grrr: Sprawdzał to ktoś w praktyce...czy nie da się zamontować? jeszcze ze 150 ojro kosztów by doszło :grrr:
Same uchwyty czujniki w sedanie i hb też są inne (pomijając ten jeden w V6) - da radę to spasować czy trzeba nowe kupić?

edit: uchwyt nie v6 na pewno da się dociąć aby spasować do dokładki V6...tyle że będzie się trzymał na trzech zgrzewach a nie czterech. Jeżeli jednak nie da się spasować uchwytów z Bory do Golfa, to nie ma to znaczenia bo jak kupować nowe uchwyty to pasujące. Pozostaje problem czujnika :grrr: