Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz sie 28, 2022 21:11

Aż dziwne ze klej do szyb puscil...powierzchnia przygotowana i primer użyty?
Listwa odeszła od kleju czy klej od drzwi?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz sie 28, 2022 21:53

Qto pisze:
ndz sie 28, 2022 21:11
Aż dziwne ze klej do szyb puscil...powierzchnia przygotowana i primer użyty?
Listwa odeszła od kleju czy klej od drzwi?
Pewnie na samym kleju. Jak dobrze (zgodnie z zaleceniami producenta kleju) przygotowane podłoże, nie ma opcji żeby puściło.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn sie 29, 2022 00:55

Przypadki które znam...to z lakierem odchodziło :los2:



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn sie 29, 2022 18:58

Panowie, w temacie odnośnie czujników PDC nie otrzymałem odpowiedzi, może ktoś z Was będzie widział. Czy moduł o numerze: 6Y6919283 różni się dużo od tego z końcówką A: 6Y6919283A? Podejdzie ten bez końcówki A z czujnikami i wiązką z Fabi I?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn sie 29, 2022 19:39

Nie sprawdzałem czegoś takiego (w sensie MK4 i parktronic z Fabii I), natomiast przypuszczam, że ma to prawo zadziałać. Znając Audi i to jak da się miksować moduły między A6/A8/Q8 obstawiam, że i Twoja kombinacja zadziała.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn sie 29, 2022 22:41

sebekgolf pisze:
pn sie 29, 2022 19:39
Nie sprawdzałem czegoś takiego (w sensie MK4 i parktronic z Fabii I), natomiast przypuszczam, że ma to prawo zadziałać. Znając Audi i to jak da się miksować moduły między A6/A8/Q8 obstawiam, że i Twoja kombinacja zadziała.
Czujniki i moduł 6Y6919283A ( z Fabii 1) bez problemu działają w Golfie IV, ale czy czujniki z Fabii będą działały z modułem: 6Y6919283.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt sie 30, 2022 09:29

Raczej nie spodziewałbym się problemów. Nie sądzę aby były różne dla różnych modułów. To podnosiłoby koszta produkcji a VW unika tego jak może (z resztą nie tylko VW).

Obstawiam że 6Y6919283 występował wcześniej niż 6Y6919283A. Najprawdopodobniej zrobili jakąś poprawkę w module (może usunęli fabryczną wadę jak np. w sterownikach silniczków szyb chyba Polówki kiedyś, po cichu zrobili update na płytce bo była wada fabryczna tylko nigdzie o tym oficjalnie nie wspominali bo by się ludzie domagali akcji sewisowej).

Edit: szperając po necie zauważyłem najstarszą datę produkcji 6Y6919283 jako 5 tydzień 2003 roku. Od 6 tygodnia 2003 roku znajduje już 6Y6919283A.

Możesz zawsze poszperać na necie za kompletem sterownika 6Y6919283 wraz z czujnikami, zadzwonić do sprzedającego żeby podał ci numery czujników. Potem zrób to samo dla 6Y6919283A i też niech ci poda numery czujników. Szybko będzie odpowiedź czy są te same.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt sie 30, 2022 18:03

sebekgolf pisze:
wt sie 30, 2022 09:29
Raczej nie spodziewałbym się problemów. Nie sądzę aby były różne dla różnych modułów. To podnosiłoby koszta produkcji a VW unika tego jak może (z resztą nie tylko VW).

Obstawiam że 6Y6919283 występował wcześniej niż 6Y6919283A. Najprawdopodobniej zrobili jakąś poprawkę w module (może usunęli fabryczną wadę jak np. w sterownikach silniczków szyb chyba Polówki kiedyś, po cichu zrobili update na płytce bo była wada fabryczna tylko nigdzie o tym oficjalnie nie wspominali bo by się ludzie domagali akcji sewisowej).

Edit: szperając po necie zauważyłem najstarszą datę produkcji 6Y6919283 jako 5 tydzień 2003 roku. Od 6 tygodnia 2003 roku znajduje już 6Y6919283A.

Możesz zawsze poszperać na necie za kompletem sterownika 6Y6919283 wraz z czujnikami, zadzwonić do sprzedającego żeby podał ci numery czujników. Potem zrób to samo dla 6Y6919283A i też niech ci poda numery czujników. Szybko będzie odpowiedź czy są te same.
Etka pokazuje, że Fabia 1 jak i Octavia 1 mają te same moduły czyli: 6Y6 919 283 A jednak Fabia ma czujniki: 1J0 919 275, a Octavia: 3D0 998 275 A. Także myślę, że moduł 6Y6919283 najpewniej z Octavi 1 będzie współpracował z czujnikami z Fabi 1 o numerze: 1J0 919 275. Orientuje się ktoś czy da się kupić samą brązową wtyczkę do sterownika czujników parkowania, bo większość ofert jest bez tej wtyczki?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt sie 30, 2022 22:16

kewinpol pisze:
wt sie 30, 2022 18:03
sebekgolf pisze:
wt sie 30, 2022 09:29
Raczej nie spodziewałbym się problemów. Nie sądzę aby były różne dla różnych modułów. To podnosiłoby koszta produkcji a VW unika tego jak może (z resztą nie tylko VW).

Obstawiam że 6Y6919283 występował wcześniej niż 6Y6919283A. Najprawdopodobniej zrobili jakąś poprawkę w module (może usunęli fabryczną wadę jak np. w sterownikach silniczków szyb chyba Polówki kiedyś, po cichu zrobili update na płytce bo była wada fabryczna tylko nigdzie o tym oficjalnie nie wspominali bo by się ludzie domagali akcji sewisowej).

Edit: szperając po necie zauważyłem najstarszą datę produkcji 6Y6919283 jako 5 tydzień 2003 roku. Od 6 tygodnia 2003 roku znajduje już 6Y6919283A.

Możesz zawsze poszperać na necie za kompletem sterownika 6Y6919283 wraz z czujnikami, zadzwonić do sprzedającego żeby podał ci numery czujników. Potem zrób to samo dla 6Y6919283A i też niech ci poda numery czujników. Szybko będzie odpowiedź czy są te same.
Etka pokazuje, że Fabia 1 jak i Octavia 1 mają te same moduły czyli: 6Y6 919 283 A jednak Fabia ma czujniki: 1J0 919 275, a Octavia: 3D0 998 275 A. Także myślę, że moduł 6Y6919283 najpewniej z Octavi 1 będzie współpracował z czujnikami z Fabi 1 o numerze: 1J0 919 275. Orientuje się ktoś czy da się kupić samą brązową wtyczkę do sterownika czujników parkowania, bo większość ofert jest bez tej wtyczki?
Odnośnie wtyczki, Uzytkownik Batpol1 na allegro, zadzwoń i zapytaj. Sporo elementów typu wtyczki, piny itp ma w ofercie (nie tylko do VW).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » śr sie 31, 2022 14:00

Chyba największy wybór wtyczek, złącz, pinów itp. jest tu --> https://wtyczkolandia.pl/


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr sie 31, 2022 14:47

Dzięki, niestety Pan: Batpol1 nie posiada takiej wtyczki może na wtyczkolandia coś będzie. Panowie chyba nadszedł czas na nowy akumulator, bo moja obecna centra ma 5 lat i dzisiaj golfik nie odpalił, napięcie na aku miało ledwo 10,5v. Jakiej firmy polecacie, bo wiem, że teraz nie ma co kierować się, że kiedyś bosch, centra czy varta wytrzymywały po 10 lat. Aktualnie Centra Plus 62 Ah/540A i myślę nad: Centra futura 64Ah/640A co myślicie? Z drugiej strony zastanawiam się czy alternator jest w dobrym stanie, bo jak miałem uruchomioną Klimę w aucie i stałem na wolnych obrotach kilka minut, to napięcie na aku spadało zamiast utrzymywać się, tak jakby alternator nie dawał rady naładować aku przy takim poborze, albo ktoś jak dokładał klimatyzację nie wziął pod uwagę zmiany alternatora na mocniejszy, jeśli wersje z fabryczną klimatyzacją miały większy alternator.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » śr sie 31, 2022 21:27

Po 1: pomiar napięcia ładowania
Po 2: pomiar poboru prądu na wyłączonym i "uśpionym" aucie.

Z akumulatorów to: Amega, Banner i Westa Forse, świetne baterie.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw wrz 01, 2022 19:12

vwarek pisze:
śr sie 31, 2022 21:27
Po 1: pomiar napięcia ładowania
Po 2: pomiar poboru prądu na wyłączonym i "uśpionym" aucie.

Z akumulatorów to: Amega, Banner i Westa Forse, świetne baterie.
Pojechałem na test aku i okazało się, że jedna cela była uszkodzona i akumulator śmietnik. Także kupię coś nowego i podjadę do specjalisty niech sprawdzi czy z alternatorem wszystko ok.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw wrz 01, 2022 21:18

Jak mówicie o tych akumulatorach i że wam padają. Sprawdzacie od czasu do czasu ilość elektrolitu? Czy jeździcie i po prostu jak padnie to wymieniacie na nowy? Z mojego doświadczenia ze swoimi autami, raz na rok dobrze jest zajrzeć i uzupełnić ilość wody demineralizowanej bo zawsze na którejś celi jest więcej odparowane. I to też powód, czemu zawsze kupuję zwykłe (obsługowe) akumulatory. Bo te bezobsługowe, jak już odparuje to nie uzupełnisz bo zwykłych korków nie ma (tzn na siłę uzupełnić się da, ale nie zawsze da się potem szczelnie korek zamknąć, ewentualnie można próbować strzykawką i igłą).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości