Ale to mówisz o tej wąskiej fabrycznej? Ja chcę upakować dwie takie 1K0963235. Jedną przed nagrzewnicą wodną a drugą za. Da się to upakować tylko nie ma kiedy auta rozebrać i tak wszystko leży i czeka
Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Potwierdza ktoś?kewinpol pisze: ↑pt cze 04, 2021 00:28Szukam numerów uszczelek chlodniczki olejowej, bo zrobię to przy wymianie oleju i filtrów i z etki wychodzi, że były dwa rodzaje tych chłodniczek. Z filtrem nad chlodniczka gdzie były dwie uszczelki i filtrem pod chlodniczka tak jak ja mam i tam była jedna uszczelka o numerze: 038 117 070 A. Może to ktoś potwierdzić?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Powinno pasować. Tylko sprawdź sobie producenta uszczelek, żeby się potem nie okazało że jakiś aftermarket i są cieńsze uszczelnienia. Najlepiej weź jakiegoś Elringa, Reinza albo OE bo drogie nie jest jakoś specjalnie.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Kącik posiadaczy MK4
Co ile trzeba robić przegląd (sprawdzanie czynnika) klimatyzacji? W 2018 lub w 2019 wymieniałem rurkę bo się przetarła, przy okazji osuszacz, oringi. Czynnik i olej został uzupełniony. Klimatyzacja do tej pory działa bez zarzutu, tylko słyszałem, że po jakimś czasie czynnik sam wyparowuje i może się uszkodzić sprężarka. No ale chyba jak czynnika jest za mało jest za małe ciśnienie to sprężarka się nie załączy?
ALH + 205 + chip
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Będę brał z ASO, także na spokojnie
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Co roku najlepiej. To że sprężarka chodzi, nie oznacza, że czynnika jest tyle ile powinno. Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego doprowadzi do wyłączenia sprężarki kiedy jest już go na prawdę mało. Pamiętaj o tym, że olej smarujący sprężarkę krąży po całym układzie niesiony przez czynnik chłodzący. Im go mniej, tym bardziej transport oleju jest utrudniony i dodatkowo temperatura jego pracy również nie odpowiada tej, która powinna być.liteon0 pisze: ↑pn cze 07, 2021 20:20Co ile trzeba robić przegląd (sprawdzanie czynnika) klimatyzacji? W 2018 lub w 2019 wymieniałem rurkę bo się przetarła, przy okazji osuszacz, oringi. Czynnik i olej został uzupełniony. Klimatyzacja do tej pory działa bez zarzutu, tylko słyszałem, że po jakimś czasie czynnik sam wyparowuje i może się uszkodzić sprężarka. No ale chyba jak czynnika jest za mało jest za małe ciśnienie to sprężarka się nie załączy?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jaki olej lepszy Motul czy vavoline, a może nie warto przepłacać i zwykły elf?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Re: Kącik posiadaczy MK4
Każdy, który spełnia normę dla Twojego silnika. Ważne, żeby wymieniać max co 10-12 tys lub co roku jeśli nie robisz takich przebiegów. Ja do swojego leję Gulf-a zgodnego z normą i jest ok.
The quieter you become, the more you are able to hear...
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Z tańszych masz np. Fuchsa. Nawet Orlen obecnie ma oleje z normą 504.00 czy 507.00
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Staram się wymieniać co max 12/13 tyś, ale teraz już mam 15 tyś i muszę wymienić. Cały czas lalem elfa i trochę pobiera oleju i myślałem nad czymś lepszym, bo elf jakoś nie jest polecany
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Oba są dobre. Ale nad zastanawianiem się który jest lepszy, skupiłbym się nad znalezieniem oficjalnego dystrybutora. Ja kupę lat jeździłem na Valvoline (z resztą do tej pory część moich aut na ichniejszych olejach jeździ). Natomiast w przypadku dwóch moich samochodów zmieniłem olej na Millersa. Kupowany zawsze u oficjalnego dystrybutora (i jest wtedy drożej niż na portalach aukcyjnych) natomiast mam pewność że mam olej, który zakupiłem. Różnica jest taka, że jak wcześniej V8 do której wchodzi ponad 8 litrów oleju po zrobieniu 15tyś km miała olej ciemny, tak teraz kolor oleju tylko delikatnie ciemnieje ale jest dalej przezroczysty. No i auto przestało pobierać olej (BFM ma do tego tendencję). Tylko koszt wymiany oleju poraża, a jak bywało że wymieniało się go co miesiąc, to ciągnęło po kieszeni.
ASZ-tem też latam na ich olejach, przy czym silnik podkręcony na 230KM. Co mogę powiedzieć. Wałek rozrządu wymieniony na nowy OE jakieś 100tyś km temu, szklanki wzmacniane też komplet nowych założony wtedy został. Zaglądałem pod pokrywę jakieś 20tyś km temu (czyli po przejechaniu około 80tyś na nowym wałku i szklankach). Zużycia brak. Tak informacyjnie tylko dodam, że do PD leje się klasę 505.01 bądź wyższą (czyli np. 504.00 bądź 507.0X) a nie 505.00 właśnie z powodu wałka rozrządu. Żeby się nie wycierał. Reszta tego silnika to jeden kit, będzie latać nawet na półsyntetyku niespełniającym w/w normy.
ASZ-tem też latam na ich olejach, przy czym silnik podkręcony na 230KM. Co mogę powiedzieć. Wałek rozrządu wymieniony na nowy OE jakieś 100tyś km temu, szklanki wzmacniane też komplet nowych założony wtedy został. Zaglądałem pod pokrywę jakieś 20tyś km temu (czyli po przejechaniu około 80tyś na nowym wałku i szklankach). Zużycia brak. Tak informacyjnie tylko dodam, że do PD leje się klasę 505.01 bądź wyższą (czyli np. 504.00 bądź 507.0X) a nie 505.00 właśnie z powodu wałka rozrządu. Żeby się nie wycierał. Reszta tego silnika to jeden kit, będzie latać nawet na półsyntetyku niespełniającym w/w normy.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ja robiłem serwis klimy w czerwcu 2017r. Dzisiaj postanowiłem podjechać i uzupełnić czynnik. Okazało się że nie było źle, po 4 latach w układzie zostało 620g czynnika.sebekgolf pisze:Co roku najlepiej. To że sprężarka chodzi, nie oznacza, że czynnika jest tyle ile powinno. Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego doprowadzi do wyłączenia sprężarki kiedy jest już go na prawdę mało. Pamiętaj o tym, że olej smarujący sprężarkę krąży po całym układzie niesiony przez czynnik chłodzący. Im go mniej, tym bardziej transport oleju jest utrudniony i dodatkowo temperatura jego pracy również nie odpowiada tej, która powinna być.liteon0 pisze: ↑pn cze 07, 2021 20:20Co ile trzeba robić przegląd (sprawdzanie czynnika) klimatyzacji? W 2018 lub w 2019 wymieniałem rurkę bo się przetarła, przy okazji osuszacz, oringi. Czynnik i olej został uzupełniony. Klimatyzacja do tej pory działa bez zarzutu, tylko słyszałem, że po jakimś czasie czynnik sam wyparowuje i może się uszkodzić sprężarka. No ale chyba jak czynnika jest za mało jest za małe ciśnienie to sprężarka się nie załączy?
ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ja robiłem klimę w tamtym roku, gość mówi że nabije mi 50g więcej to będzie na dłużej...za tydzień przywalilo 35stopni, jechałem trasę 1500km i jak się zatrzymywałem to rozłączało klimę... nie aprawdzalem VCDS bo nie mialem czasu ale wydaje mi sie ze było za wysokie ciśnienie w układzie
Sebek tak, ta mała mam...wchodzi P&P więc nie chciałem czegoś innego kombinować. Dwie takie z mk5 upchnąć to jedno...Ale jeszcze je zasilić...Ja mam altek 220A
Kojarzy ktoś czy taki altek wejdzie do 2.5TDI V6? Wymiana altka w tym to dramat a nie chciałbym 2x robić A6 C5
Sebek tak, ta mała mam...wchodzi P&P więc nie chciałem czegoś innego kombinować. Dwie takie z mk5 upchnąć to jedno...Ale jeszcze je zasilić...Ja mam altek 220A
Kojarzy ktoś czy taki altek wejdzie do 2.5TDI V6? Wymiana altka w tym to dramat a nie chciałbym 2x robić A6 C5
-
- Ma gadane
- Posty: 154
- Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:44
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Witam mam polo 1.4 16v kod silnika bby 2003r , mam pytanie czy też tak macie że jak stoicie przed autem to silnik z lewej strony jest wyżej niż z prawej ? Zauważyłem że lewa strona jest wyżej od prawej i nie wiem czy to normalne zjawisko ? Widać to jak się sciagnie ta osłonę plastikową i widać tak jakby silnik był krzywo zamontowany , też tak macie ? Proszę o radę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości