Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

CrazyGirl
_
_
Posty: 134
Rejestracja: śr lis 05, 2014 12:45
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: CrazyGirl » ndz sie 16, 2020 21:24

Cześć.
W swoim TDIku wymieniłam wszystkie filtry oprócz paliwowego. Dzisiaj sprawdziłam i przejechałam na nim 41tys kilometrów więc chyba już czas na zmianę? Niby wszystko jest ok, w książce pisze że wymiana co 60tys ale nie wiem czy przy naszej jakości paliwa to nie przesada. Zdarza mi się tankować na stacjach przy marketach, a tam paliwo może być chyba gorsze.


:satan: ALH: 139KM/311Nm :satan:

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz sie 16, 2020 21:39

Czy to aż taki wielki wydatek dać te 60zł za porządny filtr paliwa raz na 3-4 lata ?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mk4tdi » ndz sie 16, 2020 22:32

CrazyGirl pisze:Cześć.
W swoim TDIku wymieniłam wszystkie filtry oprócz paliwowego. Dzisiaj sprawdziłam i przejechałam na nim 41tys kilometrów więc chyba już czas na zmianę? Niby wszystko jest ok, w książce pisze że wymiana co 60tys ale nie wiem czy przy naszej jakości paliwa to nie przesada. Zdarza mi się tankować na stacjach przy marketach, a tam paliwo może być chyba gorsze.
Wymień, za ok 40 zeta kupisz Filtrona i będzie :bigok:


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » pn sie 17, 2020 08:58

Czy filtr kabinowy Filtron K1006 będzie pasował do Golfa IV? W jednym sklepie piszą że pasuje, w innym nie wymieniają Golfa IV



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1058
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pn sie 17, 2020 09:34

Nie będzie pasował, dane z katalogu producenta:

Obrazek

Jeśli chcesz koniecznie Filtrona, to do czwórki musisz szukać K 1047A, ale jeśli chodzi o filtry kabinowe, to nie polecam tej marki. Na Filtronie miałem problemy z nadmiernym parowaniem szyb, po wymianie na Boscha/Manna problem zniknął.


Obrazek

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mk4tdi » pn sie 17, 2020 10:36

A mi się wydaje, że kiedyś właśnie z takim nr kupowałem i pasował, ale czy na 100% to ręki obciąć nie dam


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt sie 18, 2020 00:29

Hej, mam problem z piskiem podczas hamowania, jak i chwilę po zahamowaniu jadąc nadal słychać pisk. Czy problemem może być tłoczek, który nie do końca się cofa w którym z zacisków?



JAskrawystryj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 18, 2020 22:24

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: JAskrawystryj » wt sie 18, 2020 22:27

Czołem, kojarzycie może jaka jest średnica gum stabilizatora w MK4 1.4 75km? I czy to możliwe że one tak strasznie skrzypią?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn sie 24, 2020 09:34

kewinpol pisze:
wt sie 18, 2020 00:29
Hej, mam problem z piskiem podczas hamowania, jak i chwilę po zahamowaniu jadąc nadal słychać pisk. Czy problemem może być tłoczek, który nie do końca się cofa w którym z zacisków?
Znając życie nie odbija tłoczek (najprędzej z tyłu). Zrób sobie pełną regenerację zacisków albo kup nowe i zapomnij o problemie na kolejne 10 lat.
JAskrawystryj pisze:
wt sie 18, 2020 22:27
Czołem, kojarzycie może jaka jest średnica gum stabilizatora w MK4 1.4 75km? I czy to możliwe że one tak strasznie skrzypią?
Tak, potrafią skrzypieć jak cholera. Co do średnicy to weź suwmiarkę i zmierz jakiej średnicy masz stabilizator. Co do gum, to szukaj takich co mają w środku wykładkę materiałową, one nie mają tendencji do skrzypienia. Przy okazji warto też dobrze oczyścić stabilizator tam gdzie przychodzą gumy jeśli jest skorodowany. W przeciwnym razie skrzypienie dość szybko wróci. No i dobrze użyć też smaru w tym miejscu. Pamiętaj tylko że musi to być smar, który jest odporny na wypłukiwanie oraz który nie uszkadza/rozpuszcza gumy.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt sie 25, 2020 13:55

Szybkie pytanie...czy mk4 kombi ma isofixy z tyłu w standardzie?



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr sie 26, 2020 20:03

sebekgolf pisze:
pn sie 24, 2020 09:34
kewinpol pisze:
wt sie 18, 2020 00:29
Hej, mam problem z piskiem podczas hamowania, jak i chwilę po zahamowaniu jadąc nadal słychać pisk. Czy problemem może być tłoczek, który nie do końca się cofa w którym z zacisków?
Znając życie nie odbija tłoczek (najprędzej z tyłu). Zrób sobie pełną regenerację zacisków albo kup nowe i zapomnij o problemie na kolejne 10 lat.
Zaciski z tyłu miałem regenerowane ponad rok temu, bo nie odbijał ręczny do końca. Zauważyłem, że jedna z prowadnic po jej wciśnięciu stoi czyli jest coś nie tak. Rozbiorę, zobaczę w jaki jest stanie i ją na nowo nasmaruje. Może być problemem ta prowadnica?



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » czw sie 27, 2020 02:09

Qto pisze:
wt sie 25, 2020 13:55
Szybkie pytanie...czy mk4 kombi ma isofixy z tyłu w standardzie?
We wszystkich mk4 w tym również Variant ISOFIX był w standardzie. Według mnie skoro w HB jest to śmiem twierdzić, że w w kombi tym bardziej uchwyt się znajduje.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw sie 27, 2020 13:15

kewinpol pisze:
śr sie 26, 2020 20:03
sebekgolf pisze:
pn sie 24, 2020 09:34
kewinpol pisze:
wt sie 18, 2020 00:29
Hej, mam problem z piskiem podczas hamowania, jak i chwilę po zahamowaniu jadąc nadal słychać pisk. Czy problemem może być tłoczek, który nie do końca się cofa w którym z zacisków?
Znając życie nie odbija tłoczek (najprędzej z tyłu). Zrób sobie pełną regenerację zacisków albo kup nowe i zapomnij o problemie na kolejne 10 lat.
Zaciski z tyłu miałem regenerowane ponad rok temu, bo nie odbijał ręczny do końca. Zauważyłem, że jedna z prowadnic po jej wciśnięciu stoi czyli jest coś nie tak. Rozbiorę, zobaczę w jaki jest stanie i ją na nowo nasmaruje. Może być problemem ta prowadnica?
Jeśli prowadnica nie pracuje, to klocek będzie dociśnięty do tarczy cały czas.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz sie 30, 2020 22:33

sebekgolf pisze:
czw sie 27, 2020 13:15
kewinpol pisze:
śr sie 26, 2020 20:03
sebekgolf pisze:
pn sie 24, 2020 09:34


Znając życie nie odbija tłoczek (najprędzej z tyłu). Zrób sobie pełną regenerację zacisków albo kup nowe i zapomnij o problemie na kolejne 10 lat.
Zaciski z tyłu miałem regenerowane ponad rok temu, bo nie odbijał ręczny do końca. Zauważyłem, że jedna z prowadnic po jej wciśnięciu stoi czyli jest coś nie tak. Rozbiorę, zobaczę w jaki jest stanie i ją na nowo nasmaruje. Może być problemem ta prowadnica?
Jeśli prowadnica nie pracuje, to klocek będzie dociśnięty do tarczy cały czas.
Będę się musiał za to zabrać, przy okazji użyje jeszcze pasty na pisk liqui moly na klocki. Cewka zapłonowa z 1.8 będzie pasowała do 2.0 apk? Mam problem z układem zapłonowym, kable i świece są dobre i podejrzenie padło na cewkę. Mogę kupić cewkę za 50 zł na podmianę z 1.8, wygląda tam samo tylko czy będzie dobra do 2.0 apk?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości