Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
Re: Kącik posiadaczy MK4
A jaki masz wsad i kodowanie w obecnym liczniku?
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ahhh kurde zapomniałem że mówimy o mikrostykach. Na pewno są krosowane z Airbagów jak i z climatronica. Mój błąd. Sorki za zamieszanie...
Co do mikrostyków, spróbowałbym ze zmianą kodowania bo to nic nie kosztuje. Pytanie czy sterowniki drzwi UK i nasze różnią się wsadami ( bo na pewno same sterowniki nie są zamienne bo te po stronie kierowcy są bardziej rozbudowane czy to wersja na UK czy na nasz rynek względem drzwi pasażera).
W sumie zastanawia mnie jak się przedstawiają sterowniki drzwi w sieci ( czy ramka drzwi kierowcy na rynek UK i nasz jest taka sama).
Co do mikrostyków, spróbowałbym ze zmianą kodowania bo to nic nie kosztuje. Pytanie czy sterowniki drzwi UK i nasze różnią się wsadami ( bo na pewno same sterowniki nie są zamienne bo te po stronie kierowcy są bardziej rozbudowane czy to wersja na UK czy na nasz rynek względem drzwi pasażera).
W sumie zastanawia mnie jak się przedstawiają sterowniki drzwi w sieci ( czy ramka drzwi kierowcy na rynek UK i nasz jest taka sama).
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
podnośniki szyb mają taki sam kształt ale nitonakrętki wstawione w innych miejscach - różnice w przykręcaniu tapicerek kierowcy i pasażera w przypadku elektrycznych szyb (z korbkami są identyczne). Miejsca na nitonakrętki są zaznaczone także angielskie podnośniki można łatwo przerobić - sam mam u siebie angliki obecnie. Sterowniki też można przerobić (była nawet gdzieś fotoporada grega)...jednak w przypadku zwykłych silniczków mija się to z celem (chyba że mamy akurat leżeć angliki)...natomiast pod składane lustra można dłubać aczkolwiek ja nie miałem problemu ze znalezieniem takich silniczków zarówno 1J jak 1C.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
To że mają ten sam kształt to ja wiem, mój gofer był anglikiem, sam nim na kołach w 2011 przyjechałem ze Złombola jako drugim samochodem ( pojechaliśmy 1 a wróciliśmy na 2 auta). Z tego co pamiętam to od tak modułów w drzwiach przednich nie dało się zamienić stronami. Były jeszcze jaja ze sterowaniem lustrami i coś jeszcze ale już nie pamiętam co. Sporo nad tym przysiedziałem ale finalnie wszystko działa jak powinno.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Kącik posiadaczy MK4
Majstry, potrzebuję ogarnąć pewien temat. Rozchodzi się o Golfa 4 ASZ, w którym został wymieniony licznik VDO immo3 na drugi VDO immo3 z przepisaniem vin, kodu, pinu i numeru immobilizera w eepromie. Wszystko pięknie grało, aż dziś auto zdechło na trasie - przy próbie odpalenia kontrolka immo i duszenie silnika chwilę po odpaleniu. Włożony stary licznik - nie gada. Włożony nowy i komunikat immo już nie wyskakuje, a silnik kręci i nie łapie. Drogą dedukcji doszliśmy do wniosku, że pompa paliwa w baku siadła (nie wydaje dźwięków, na krótko nie chodzi, przy włączeniu jej VCDSem słychać było tylko przekaźnik, w przewodach susza). Czy pompy w Golfach były tak połączone z immo, że ich usterka mogła się objawić komunikatem ww. immo na zegarach? Próbuję znaleźć powiązanie.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Pompa paliwa z immo nie jest połączona raczej żadną diagnostyką. Jak wywaliło ci błąd immo, to raczej obstawiałbym uszkodzenie pastylki w kluczyku albo pętli na kierownicy. Próbowałeś drugim kluczem odpalić auto? Co do pompy, jak chcesz sprawdzić jej działanie, to wystarczy, że ją na sztywno zasilisz kablem pomijając całą elektrykę auta. Wystarczy pokrywę pod siedzeniami zdjąć i wypiąć wtyczkę.Garrison pisze: ↑ndz lis 10, 2019 21:50Majstry, potrzebuję ogarnąć pewien temat. Rozchodzi się o Golfa 4 ASZ, w którym został wymieniony licznik VDO immo3 na drugi VDO immo3 z przepisaniem vin, kodu, pinu i numeru immobilizera w eepromie. Wszystko pięknie grało, aż dziś auto zdechło na trasie - przy próbie odpalenia kontrolka immo i duszenie silnika chwilę po odpaleniu. Włożony stary licznik - nie gada. Włożony nowy i komunikat immo już nie wyskakuje, a silnik kręci i nie łapie. Drogą dedukcji doszliśmy do wniosku, że pompa paliwa w baku siadła (nie wydaje dźwięków, na krótko nie chodzi, przy włączeniu jej VCDSem słychać było tylko przekaźnik, w przewodach susza). Czy pompy w Golfach były tak połączone z immo, że ich usterka mogła się objawić komunikatem ww. immo na zegarach? Próbuję znaleźć powiązanie.
Inna sprawa, że brak paliwa w PD się nie objawia zdechnięciem silnika od razu podczas jazdy ( chyba że na wolnych obrotach), tylko szarpaniem coraz większym aż do kompletnego zdechnięcia. Jeśli miałbyś w baku pełno paliwa i odkręcisz korek, to tandempompa powinna sama ( bez udziału elektrycznej) paliwo zasysać z baku. Przy czym nie możesz mieć zapowietrzonego układu paliwowego. Kiedyś zapomniałem podłączyć pompę paliwa do zasilania ( robiłem z instalacją) i auto mi zdechło dopiero po 4 km ( czyli tyle przejechałem z wyłączoną pompą elektryczną w baku).
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Kącik posiadaczy MK4
Zatem opisz dokładniej przypadek, bo ja nie dopytałem o wszelkie szczegóły Szczególnie drugi klucz, o którym sebekgolf pisze, mnie zainteresował. Chociaż jak przyjechałem to immo siedziało cicho, ino susza w filtrze paliwa była
Re: Kącik posiadaczy MK4
Auto jechało normalnie 10 km potem na chwile zostało zgaszone przejechało kilometr, zaczęło szarpać jakby już nie podawał paliwa i zapaliła się wtedy kontrolka immo.
potem auto odpaliło przejechało jakieś pół kilometra i za każdym razem zapalała się kontrolka immo i gasł.
Po kilku próbach przejechało tak 200 metrów i stanął.- już nie odpalił.
Potem rano już próbowałem odpalić na oba kluczki - nie odpalał tylko kręcił.
zmieniłem licznik na stary - nie pomogło. Nie było też informacji o immo więcej.
Po przyjeździe z Garrisonem wykasował on błędy immo . Sprawdziliśmy jeszcze przekaźnik czy go słychać - działał.
Sprawdziliśmy bezpieczniki.
podłączyliśmy na krótko po aku bezpośrednio pompę- nie zadziałała.
odłączyliśmy węże od filtra zarówno powrotny jak i zasilający był suchy- nie pompowało paliwa .
bak pełny - jakby ktoś miał wątpliwości.
akumulator sprawny- sprawdzony.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Dziwne...mało, że pompa nie ma połączenia z immo, to chyba w ogóle nie jest diagnozowalna przez VAG...ewentualnie przekaźnik może być.
Gdyby coś się działo z samym immo (pętla, licznik czy jakieś okablowanie), to ma to wpływ tylko na odpalanie auta. Jeśli auto odpalimy, to licznik można odłączyć i jechać bez.
Jak już wymienicie pompę...zróbcie test - odłączcie pompę na odpalonym silniku...ciekawe czy coś się pojawi na desce.
W benzynie jak mi pompa umarła (a miałem dużo bardziej rozbudowany przekaźnik niż w TDI PD), to sam musiałem dojść do tego że padła...na desce nic nie było.
Gdyby coś się działo z samym immo (pętla, licznik czy jakieś okablowanie), to ma to wpływ tylko na odpalanie auta. Jeśli auto odpalimy, to licznik można odłączyć i jechać bez.
Jak już wymienicie pompę...zróbcie test - odłączcie pompę na odpalonym silniku...ciekawe czy coś się pojawi na desce.
W benzynie jak mi pompa umarła (a miałem dużo bardziej rozbudowany przekaźnik niż w TDI PD), to sam musiałem dojść do tego że padła...na desce nic nie było.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Nie ma żadnej informacji zwrotnej z pompy. Z resztą jakbyście to chcieli realizować? Jedyna opcja to pobór prąd ale takich rzeczy się nie robi. Sprawdźcie przekażnik. Bo to że cyka, to nie znaczy że działa. U mnie w Audicy też cykał przekaźnik od kompresora zawieszenia, a się okazało że styki miał dawno upalone i zespawane, przez co kompresor też spaliło.
Co do immo to przychodzi mi na myśl jeden temat. U siebie w aucie zauważyłem, że jak aku jest trochę mocniej rozładowany bo np. auto stało 2 miesiące na lotnisku, to przy odpalaniu potrafiło zrobić choinkę na zegarach. Może u was jest podobnie. Jak silnik zaczyna zdychać bo brakuje mu paliwa, to macie skoki napięcia na instalacji ( jak alternator gwałtownie schodzi z obrotów to też gwałtownie spada napięcie na instalacji z tych książkowych 14,3V do poziomu do jakiego naładowany jest aku). Być może coś się pierniczy w układzie pomiarowym napięcia na instalacji i po prostu elektronika głupieje? Jakby nie patrzeć to napięcie na instalacji jest mierzone cały czas w samochodzie bo i korekty po dawkach paliwa np. w benzynowcach robi się po napięciu instalacji. Aku jest na 100% sprawny i naładowany (tylko interesuje mnie sprawność pod obciążeniem tak żeby z aku pobierało te minimum 200A)? ASZ potrafi odpalać od kopa nawet przy padniętej celi w akumulatorze i jego napięciu pod obciążeniem na poziomie 8,5V ( przetestowane).
Co do immo to przychodzi mi na myśl jeden temat. U siebie w aucie zauważyłem, że jak aku jest trochę mocniej rozładowany bo np. auto stało 2 miesiące na lotnisku, to przy odpalaniu potrafiło zrobić choinkę na zegarach. Może u was jest podobnie. Jak silnik zaczyna zdychać bo brakuje mu paliwa, to macie skoki napięcia na instalacji ( jak alternator gwałtownie schodzi z obrotów to też gwałtownie spada napięcie na instalacji z tych książkowych 14,3V do poziomu do jakiego naładowany jest aku). Być może coś się pierniczy w układzie pomiarowym napięcia na instalacji i po prostu elektronika głupieje? Jakby nie patrzeć to napięcie na instalacji jest mierzone cały czas w samochodzie bo i korekty po dawkach paliwa np. w benzynowcach robi się po napięciu instalacji. Aku jest na 100% sprawny i naładowany (tylko interesuje mnie sprawność pod obciążeniem tak żeby z aku pobierało te minimum 200A)? ASZ potrafi odpalać od kopa nawet przy padniętej celi w akumulatorze i jego napięciu pod obciążeniem na poziomie 8,5V ( przetestowane).
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Kącik posiadaczy MK4
Nie chodzi o to, że był błąd pompy. Padło na nią, bo pomimo aktywowania jej kilka razy VCDSem, ta nie dawała oznak życia. Podobnie było po podpięciu jej bezpośredniego zasilania. Akumulator jak sprawdzałem miernikiem, niedługo po przybyciu, miał około 11.9V.
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
To rozładowany.
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości