Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt cze 19, 2018 23:44

majster heniek pisze:
wt cze 19, 2018 16:59
kewinpol pisze:
pn cze 18, 2018 22:56
Hej, włącznik świateł z passata b6 lub b7, podejdzie do golfa iv? Pokrętła manualnej klimatyzacji z Polo 6R podejdą do tej z golfa iv?
pokrętła klimy są mniejszej średnicy tylko rzeżba , włącznik z 6R szukaj z końcową literą F
A z 6R, ale z inną końcówką nie podejdzie? A są jakieś pokrętła do wyglądają jak te z polo 6R i wejdą do golfa iv?



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » śr cze 20, 2018 10:55

Panowie taka sytuacja: golf został na włączonych światłach, akumulator oczywiście padł. I teraz nie idzie go otworzyć z kluczyka, przekręcam zamek i jest jakaś blokada, ten "dzyndzel" w drzwiach tylko lekko się unosi. Dlaczego? Tak to działa, że do odryglowania potrzeba prądu?



liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: liteon0 » śr cze 20, 2018 11:30

Ja u siebie kiedyś miałem zaryglowane drzwi, aku wyjęty i normalnie drzwi od kierowcy otworzylem kluczykiem
Ostatnio zmieniony śr cze 20, 2018 11:30 przez liteon0, łącznie zmieniany 1 raz.


ALH + 205 + chip

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » śr cze 20, 2018 11:32

Od pasażera to mam akurat wkładkę uszkodzoną i klucz nie wchodzi...

No nic, wyczytałem, że to tzw. deadlock i bez prądu nie pójdzie. Spróbuję podać przez lampkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej.



Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Peran » śr cze 20, 2018 16:06

lwlw pisze:Panowie taka sytuacja: golf został na włączonych światłach, akumulator oczywiście padł. I teraz nie idzie go otworzyć z kluczyka, przekręcam zamek i jest jakaś blokada, ten "dzyndzel" w drzwiach tylko lekko się unosi. Dlaczego? Tak to działa, że do odryglowania potrzeba prądu?
A przez bagażnik? Jeszcze możesz próbować podłączyć prostownik do alternatora ale to będziesz musiał osłonę silnika zdjąć

Wysłane z mojego LEX820 przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2145
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: ni ma
Silnik: nima

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: majster heniek » śr cze 20, 2018 17:18

kewinpol pisze:
wt cze 19, 2018 23:44
majster heniek pisze:
wt cze 19, 2018 16:59
kewinpol pisze:
pn cze 18, 2018 22:56
Hej, włącznik świateł z passata b6 lub b7, podejdzie do golfa iv? Pokrętła manualnej klimatyzacji z Polo 6R podejdą do tej z golfa iv?
pokrętła klimy są mniejszej średnicy tylko rzeżba , włącznik z 6R szukaj z końcową literą F
A z 6R, ale z inną końcówką nie podejdzie? A są jakieś pokrętła do wyglądają jak te z polo 6R i wejdą do golfa iv?
tu masz o włącznikach viewtopic.php?f=23&t=592546
tu masz o pokrętłach klimy viewtopic.php?f=143&t=518860


Obrazek

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » śr cze 20, 2018 20:54

Peran pisze:
śr cze 20, 2018 16:06
A przez bagażnik? Jeszcze możesz próbować podłączyć prostownik do alternatora ale to będziesz musiał osłonę silnika zdjąć
No to tak. Przez bagażnik też nie mogę, bo problem z wkładką jak i w drzwiach pasażera.

Dobry sposób to odkręcić lampkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej i tam podać +12V z zewnętrznego akumulatora lub prostownika. To zadziała jedynie wtedy jeśli mamy włączone światła, napięcie z lampki przez wyłącznik podamy na akumulator. Jeszcze łatwiej gdy jest hak i gniazdo przyczepy. Tylko jest jedno ALE... Przecież w obwodzie świateł pozycyjnych jest jeszcze bezpiecznik. Całe 5A... A głęboko rozładowany akumulator na dzień dobry "łyknie" kilkanaście albo i kilkadziesiąt A jeśli źródło pozwoli... plus jakieś "drobne" na światła pozycyjne. Tak więc podpięcie akumulatora czy dobrego prostownika powoduje na dzień dobry przepalenie bezpiecznika świateł pozycyjnych i koniec zabawy. I tak też stało się u mnie. Nie pomyślałem o tym zawczasu, bo można dać w szereg rezystor z 10 ohm albo choćby żarówkę.

Do alternarora jest zbyt słaby dostęp od dołu.
No to pozostaje podać +12V na rozrusznik. Tylko, że podnośnik w samochodzie, do którego nie można się dostać... A trzeba zdjąć dolną osłonę silnika, więc przydałoby się jakoś furę podnieść. Po pożyczeniu podnośnika i zdjęciu osłony dostęp do rozrusznika w ALH bardzo dobry. Dajemy +12V z prostownika i otwieramy normalnie auto pilotem. Mogłem tak od razu zamiast tracić czas na podłączanie się do lampki tablicy rejestracyjnej...

Muszę w końcu ogarnąć zamek kierowcy żeby brzęczyk pozostawionych świateł działał :kac:



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw cze 21, 2018 00:01

majster heniek pisze:
śr cze 20, 2018 17:18
kewinpol pisze:
wt cze 19, 2018 23:44
majster heniek pisze:
wt cze 19, 2018 16:59
pokrętła klimy są mniejszej średnicy tylko rzeżba , włącznik z 6R szukaj z końcową literą F
A z 6R, ale z inną końcówką nie podejdzie? A są jakieś pokrętła do wyglądają jak te z polo 6R i wejdą do golfa iv?
tu masz o włącznikach viewtopic.php?f=23&t=592546
tu masz o pokrętłach klimy viewtopic.php?f=143&t=518860
Po przejrzeniu tematu z włącznikiem świateł z polo 6R, wywnioskowałem, że muszę szukać przełącznika z końcówką G lub J, bo też mam takie same oznaczenia na moim starym golfowym przełączniku. Jednak z tego co myślę, to bardziej muszę szukać oznaczenia G, bo nie mam świateł do jazdy dziennej, a ten z końcówką J raczej jest do siwiałem dziennych czy źle rozumiem?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw cze 21, 2018 09:21

lwlw pisze:
śr cze 20, 2018 20:54
Jeszcze łatwiej gdy jest hak i gniazdo przyczepy. Tylko jest jedno ALE... Przecież w obwodzie świateł pozycyjnych jest jeszcze bezpiecznik. Całe 5A... A głęboko rozładowany akumulator na dzień dobry "łyknie" kilkanaście albo i kilkadziesiąt A jeśli źródło pozwoli... plus jakieś "drobne" na światła pozycyjne. Tak więc podpięcie akumulatora czy dobrego prostownika powoduje na dzień dobry przepalenie bezpiecznika świateł pozycyjnych i koniec zabawy. I tak też stało się u mnie. Nie pomyślałem o tym zawczasu, bo można dać w szereg rezystor z 10 ohm albo choćby żarówkę.
Jakbyś się podłączył pod kabelek czerwony, to jest tam przekrój 2.5mm kwadrat i bezpiecznik 30A.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw cze 21, 2018 17:00

lwlw pisze:
śr cze 20, 2018 20:54
Peran pisze:
śr cze 20, 2018 16:06
A przez bagażnik? Jeszcze możesz próbować podłączyć prostownik do alternatora ale to będziesz musiał osłonę silnika zdjąć
No to tak. Przez bagażnik też nie mogę, bo problem z wkładką jak i w drzwiach pasażera.

Dobry sposób to odkręcić lampkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej i tam podać +12V z zewnętrznego akumulatora lub prostownika. To zadziała jedynie wtedy jeśli mamy włączone światła, napięcie z lampki przez wyłącznik podamy na akumulator. Jeszcze łatwiej gdy jest hak i gniazdo przyczepy. Tylko jest jedno ALE... Przecież w obwodzie świateł pozycyjnych jest jeszcze bezpiecznik. Całe 5A... A głęboko rozładowany akumulator na dzień dobry "łyknie" kilkanaście albo i kilkadziesiąt A jeśli źródło pozwoli... plus jakieś "drobne" na światła pozycyjne. Tak więc podpięcie akumulatora czy dobrego prostownika powoduje na dzień dobry przepalenie bezpiecznika świateł pozycyjnych i koniec zabawy. I tak też stało się u mnie. Nie pomyślałem o tym zawczasu, bo można dać w szereg rezystor z 10 ohm albo choćby żarówkę.

Do alternarora jest zbyt słaby dostęp od dołu.
No to pozostaje podać +12V na rozrusznik. Tylko, że podnośnik w samochodzie, do którego nie można się dostać... A trzeba zdjąć dolną osłonę silnika, więc przydałoby się jakoś furę podnieść. Po pożyczeniu podnośnika i zdjęciu osłony dostęp do rozrusznika w ALH bardzo dobry. Dajemy +12V z prostownika i otwieramy normalnie auto pilotem. Mogłem tak od razu zamiast tracić czas na podłączanie się do lampki tablicy rejestracyjnej...

Muszę w końcu ogarnąć zamek kierowcy żeby brzęczyk pozostawionych świateł działał :kac:
Jak chcesz przez bezpiecznik 5A puszczać prąd, to po prostu podepnij drugi akumulator przez jakieś obciążenie szeregowo ( żarówkę np.) Spadnie prąd, nie upalisz bezpiecznika a może elektronika pozwoli na rozblokowanie drzwi. Wystarczy, że uzyskasz jakieś 7V na instalacji i moduł komfortu powinien już zaskoczyć.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 22, 2018 21:32

może ma ktoś seryjną mapę do ASZ lub ARL?

Podpowiedzcie co zrobić z wydechem... Obecnie mam downpipe 2,25" z nierdzewki i druga część wydechu fabryka z tłumikiem, który prosi się o wymianę.
Na razie muszę zrobić drugą cześć wydechu...a pierwszą jeszcze w przyszłości się zajmę bo musi wpaść katalizator.

1. Zrobić drugą część 2,25" i później założyć katalizator w pierwszej części?
2. Zrobić drugą cześć 2,5" i później przerobić przód na 2,5 lub 2,75" oraz dodać katalizator? ...a może w 3" iść?

Moc końcowa nie będzie większa niż 260KM. Katalizator musi być...nie chcę aby wydech męczył mnie w trasach po 2000km w jedną mańkę :blush: Może do tej drugiej części założyć jakiś tłumik...jeśli tak, to jaki? Jaki katalizator? Wiadomo, że jakiś "sportowy"...ale macie coś sprawdzonego? Nie musi to jakoś rewelacyjnie spełniać roli kata - ma być puszka i nie ma jakoś drastycznie blokować spalin.
Sporo ludzi lata na pełnym przelocie...fajnie to brzmi jak na diesla...ale nie wiem jak w długiej trasie np lecąc przez całe Niemcy mając dwa złote na budziku :crazy:



Awatar użytkownika
HojaNT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 612
Rejestracja: wt cze 14, 2011 16:46
Lokalizacja: Gostyń

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: HojaNT » sob cze 23, 2018 11:54

Siema, mk4 2.8 aue check błąd 17841 pompa wtórnego powietrza auto nie zbiera się dobrze, strzeli sobie tak jakby miał za bogatą mieszankę - jeśli dobrze rozumiem to ta klapa w kolektorze powinna sie zamknąć po jakimś tam czasie którą steruje pompa( a jest cały czas otwarta, dopiero jak zgaszę auto to wraca) - błąd wskazuje na przekaźnik gdzie mam go szukać?


Kupię:
- Wahacze regulowane do 4motion
- Gwint 4 motion

Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=579960" onclick="window.open(this.href);return false;

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob cze 23, 2018 19:52

Hej, wreszcie wiem skąd dostaje mi się woda do wnętrza. Dzisiaj zdemontowałem całą wykładzinę i zauważyłem, że w kilku miejscach z tyłu za fotelami mam małe dziurki, z przodu po stronie pasażera, już ktoś chyba kleił podłogę, bo jest tam taka masa, którą widać na foto. Natomiast z przodu po stronie kierowcy woda wlewa się w tylnym lewym rogu i teraz nie wiem czy też jest dziurka czy to problem brakujących gumowych zaślepek? Wygląda tak jak na foto. Jest tragedia czy nie? Jak to najlepiej naprawić? Jeśli chodzi o te gumowe zaślepki od spodu to mógłbym je wymienić, oczyściłbym blachę wokół zaślepek gumowych w podwoziu jakimś papierem ściernym potem nowe kapsle i na przykład popryskać te kapsle barankiem. Było by ok? W załączniku zdjęcia: http://pokazywarka.pl/zxoqjk/



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » ndz cze 24, 2018 16:42

Pany, jak to jest z wymianą wtrysków w TDI VP? Przy wymianie seryjnych wtryskiwaczy na .216 WZM (bo na takie bym się pokusił) wymagana jest korekcja softu? Na którymś z forum Audi były podzielone zdania.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości