Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
Re: Kącik posiadaczy MK4
Klej epoksydowy np distal, lakier do zderzaków czarny mat Boll, podkładu nie trzeba, ja malowałem schowek 3 lata temu i nic nie złazi. Starą "gumę" zmyjesz płynem do mycia kominków i szczoteczką.
Sprzedam nową półkę nad radio
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panowie robił ktoś ostatnio zawieszenie w mk4?
Potrzebuje orientacyjnej ceny wymiany z przodu : przegubów, łączników drążków i gum. Cena części + robocizna. Bo mechanik gdzie jeżdżę chce mnie skasować jak w Aso a dodatkowo odwala fuszerke
Potrzebuje orientacyjnej ceny wymiany z przodu : przegubów, łączników drążków i gum. Cena części + robocizna. Bo mechanik gdzie jeżdżę chce mnie skasować jak w Aso a dodatkowo odwala fuszerke
- mareczek115km
- Mały gagatek
- Posty: 149
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 14:51
- Lokalizacja: Grójec
Re: Kącik posiadaczy MK4
Witam Panowie dziwna sprawa zacząłem ustawiać synchro rozrządu w ajm bo był +2,2 i ustawiłem na 0 i się zaczęło po tym zabiegu turbo zaczęło łapać od około 3tys a obecnie wcale, już próbowałem wrócić na 2,2 ale bez zmian. Ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny ? Bo dziwne że nagle turbo by padło.
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
a jednak sprawdź może gruszka podciśnienia, może zatarty aktuator...
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Re: Kącik posiadaczy MK4
Hej aktualnie wymieniłem ten uszkodzony kabel zapłonowy i cały komplet kabli jest z bremi. Kostki od sondy lambda spryskałem kontaktem i jeździłem tylko na benzynie przez niecały tydzień. Ogólnie auto na benzynie aktualnie jeździ dobrze, ale raz czy dwa razy miałem sytuację, że lekko szarpnęło na luzie jak stałem na światłach. Jak wsłucham się w dźwięk silnika, to wydaje mi się jakby lekko nierówno pracował, bo dźwięk jest nierównomierny. Dzisiaj oddałem auto do mechanika, aby się przyjrzał sprawie i może jeszcze coś wyłapie. Jak wymieniałem ten uszkodzony kabel zapłonowy to zauważyłem, że dwa wężyki, które są po lewej stronie i biegną pod regulatorem ciśnienia paliwa do tyłu samochodu kwalifikują się do wymiany. Do czego to są wężyki?
- mareczek115km
- Mały gagatek
- Posty: 149
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 14:51
- Lokalizacja: Grójec
Re: Kącik posiadaczy MK4
Popatrzę co od spodu się dzieje, a czy możliwe że przez wytarty wałek takie objawy są ?
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
że przez ssący albo wydechowy turbo nie wstaje? niemożliwe.mareczek115km pisze: ↑pt kwie 27, 2018 13:57Popatrzę co od spodu się dzieje, a czy możliwe że przez wytarty wałek takie objawy są ?
Logiac a co z sondą? Wali błędami dalej?
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Re: Kącik posiadaczy MK4
Właśnie odebrałem auto od mechanika i diagnoza mnie trochę zszokowała. Ogólnie mechanik przeprowadził pełną diagnostykę auta i do wymiany mam:
Płyn hamulcowy (to wiem, że już muszę wymienić)
Górne mocowanie stabilizatora
Gumy mocowania stabilizatora (tego nie rozumiem, bo jakieś 3 miesiące temu inny mechanik wymieniał gumy drążka stabilizatora na lemfordera)
Do uszczelnienia są półosie (co oznacza, że ubywa mi płynu z skrzyni biegów jeśli się nie mylę?)
Do wymiany chłodniczka oleju (ostatnio właśnie zauważyłem, że filtr oleju jest lekko mokry z płynu chłodzącego. W tej chłodniczce jest jakaś uszczelka do wymiany czy trzeba całą chłodniczkę wymienić?)
I co najważniejsze do wymiany są przewody zapłonowe, bo dalej robią przebici i ewentualnie świece. Powiem szczerze, że z tymi kablami zapłonowymi to już sam nie wiem. Kupiłem firmowe, polecane kable zapłonowe Bremi z sklepu internetowego nie z Allegro i znowu są do wymiany? Mechanik ogólnie nie polecał kabli z Bremi i Beru, za to polecał NGK. Sam nie wiem co z tymi kablami już robić. A na razie błędów z sondy nie mam.
Może problemem są świece zapłonowe? Świece mam z denso, jedna świeca kosztowała niecałe 10 zł, więc trochę tanio i świece przez jakiś czas latały na startych kablach jeszcze od poprzedniego właściciela i może to one są problemem?
Płyn hamulcowy (to wiem, że już muszę wymienić)
Górne mocowanie stabilizatora
Gumy mocowania stabilizatora (tego nie rozumiem, bo jakieś 3 miesiące temu inny mechanik wymieniał gumy drążka stabilizatora na lemfordera)
Do uszczelnienia są półosie (co oznacza, że ubywa mi płynu z skrzyni biegów jeśli się nie mylę?)
Do wymiany chłodniczka oleju (ostatnio właśnie zauważyłem, że filtr oleju jest lekko mokry z płynu chłodzącego. W tej chłodniczce jest jakaś uszczelka do wymiany czy trzeba całą chłodniczkę wymienić?)
I co najważniejsze do wymiany są przewody zapłonowe, bo dalej robią przebici i ewentualnie świece. Powiem szczerze, że z tymi kablami zapłonowymi to już sam nie wiem. Kupiłem firmowe, polecane kable zapłonowe Bremi z sklepu internetowego nie z Allegro i znowu są do wymiany? Mechanik ogólnie nie polecał kabli z Bremi i Beru, za to polecał NGK. Sam nie wiem co z tymi kablami już robić. A na razie błędów z sondy nie mam.
Może problemem są świece zapłonowe? Świece mam z denso, jedna świeca kosztowała niecałe 10 zł, więc trochę tanio i świece przez jakiś czas latały na startych kablach jeszcze od poprzedniego właściciela i może to one są problemem?
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
logiac pisze: ↑pt kwie 27, 2018 13:47Hej aktualnie wymieniłem ten uszkodzony kabel zapłonowy i cały komplet kabli jest z bremi. Kostki od sondy lambda spryskałem kontaktem i jeździłem tylko na benzynie przez niecały tydzień. Ogólnie auto na benzynie aktualnie jeździ dobrze, ale raz czy dwa razy miałem sytuację, że lekko szarpnęło na luzie jak stałem na światłach. Jak wsłucham się w dźwięk silnika, to wydaje mi się jakby lekko nierówno pracował, bo dźwięk jest nierównomierny. Dzisiaj oddałem auto do mechanika, aby się przyjrzał sprawie i może jeszcze coś wyłapie. Jak wymieniałem ten uszkodzony kabel zapłonowy to zauważyłem, że dwa wężyki, które są po lewej stronie i biegną pod regulatorem ciśnienia paliwa do tyłu samochodu kwalifikują się do wymiany. Do czego to są wężyki?
Te dwa wężyki, to doprowadzają i odprowadzają paliwo ( jeden zasila, drugi to przelew z powrotem do baku). Pytanie, gdzie jest wężyk podciśnienia, który powinien sterować regulatorem ciśnienia paliwa ? Jeśli dobrze widzę na zdjęciach które załączyłeś, nie masz podpiętego podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa. To oznacza, że w pewnym zakresie obrotów będzie ci zalewało silnik (szczególnie na niskich, stąd też może być wrażenie nierównej pracy, wypadających zapłonów, poszarpywania). To też może prowadzić do nieodpowiedniej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Teraz rozwiąż ten problem, bo to na pewno ma wpływ na zachowanie samochodu jak i spalanie paliwa (które teraz na pewno będzie za wysokie w stosunku do tego jakie być powinno). Potem będziemy myśleć dalej.
Co do mechanika. Jak stwierdził przebicia na kablach ? Skoro teraz ty ich nie widzisz nawet jak psikasz na nie wodą w nocy podczas pracy sinika, a wcześniej było na żywe oczy w środku dnia widać że jest przebicie a on twierdził, że jest OK ? Chyba najwyższa pora zmienić mechanika
Jak się do majówki z tym nie uporasz, to teoretycznie powinienem wrócić do kraju 1 maja ( jesli LOT nie zastrajkuje, bo to zapowiadają). Możemy się wtedy spiknąć znów na tej stacji co ostatnio wieczorem i rzucimy okiem jeszcze raz. Ostatnim razem nie zauważyłem braku tego wężyka podciśnienia, bo bym Ci od razu zwrócił na to uwagę.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Kącik posiadaczy MK4
Akurat wężyk z regulatora ciśnienia paliwa na zdjęciu jest odpięty, bo wtedy wymieniałem ten uszkodzony jeden kabel zapłonowy, więc spokojnie, to tylko do zdjęcia. Jeśli chodzi o mechanika, to trochę się nie zrozumieliśmy, bo byłem u mechanika nr. 1, który stwierdził, że kable Beru nie iskrzyły, a faktycznie wszystkie kable iskrzyły. Potem wymieniłem komplet kabli na bremi, gdzie jeden kabel miał lekko uszkodzoną gumową izolację i wtedy pryskałem je wodą i było ok. Potem kupiłem drugi komplet z bremi i wymieniłem ten uszkodzony kabel po czym następnego dnia jechałem do mechanika nr.2. Aktualnie ciężko jest mi powiedzieć czy na tych kablach co mam wywala jakieś błędy, bo kable zakładałem w czwartek wieczorem, a auto do mechanika oddałem w piątek. Akurat mechanik nr. 2 wyglądał na profesjonalny zakład i stwierdził, że jest przebicie na jednym kablu i wydaje mi się, że jest to właśnie ten kabel, który ostatnio wymieniałem. Zastanawia mnie jednak średnia opinia zakładu o kablach firmy beru i bremi, za to zalecał kable jak i świece z NGK. Jak dzisiaj wieczorem znajdę czas to spryskam kable w obecnej konfiguracji czyli z tym jednym nowym kablem.sebekgolf pisze: ↑sob kwie 28, 2018 12:43logiac pisze: ↑pt kwie 27, 2018 13:47Hej aktualnie wymieniłem ten uszkodzony kabel zapłonowy i cały komplet kabli jest z bremi. Kostki od sondy lambda spryskałem kontaktem i jeździłem tylko na benzynie przez niecały tydzień. Ogólnie auto na benzynie aktualnie jeździ dobrze, ale raz czy dwa razy miałem sytuację, że lekko szarpnęło na luzie jak stałem na światłach. Jak wsłucham się w dźwięk silnika, to wydaje mi się jakby lekko nierówno pracował, bo dźwięk jest nierównomierny. Dzisiaj oddałem auto do mechanika, aby się przyjrzał sprawie i może jeszcze coś wyłapie. Jak wymieniałem ten uszkodzony kabel zapłonowy to zauważyłem, że dwa wężyki, które są po lewej stronie i biegną pod regulatorem ciśnienia paliwa do tyłu samochodu kwalifikują się do wymiany. Do czego to są wężyki?
Te dwa wężyki, to doprowadzają i odprowadzają paliwo ( jeden zasila, drugi to przelew z powrotem do baku). Pytanie, gdzie jest wężyk podciśnienia, który powinien sterować regulatorem ciśnienia paliwa ? Jeśli dobrze widzę na zdjęciach które załączyłeś, nie masz podpiętego podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa. To oznacza, że w pewnym zakresie obrotów będzie ci zalewało silnik (szczególnie na niskich, stąd też może być wrażenie nierównej pracy, wypadających zapłonów, poszarpywania). To też może prowadzić do nieodpowiedniej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Teraz rozwiąż ten problem, bo to na pewno ma wpływ na zachowanie samochodu jak i spalanie paliwa (które teraz na pewno będzie za wysokie w stosunku do tego jakie być powinno). Potem będziemy myśleć dalej.
Co do mechanika. Jak stwierdził przebicia na kablach ? Skoro teraz ty ich nie widzisz nawet jak psikasz na nie wodą w nocy podczas pracy sinika, a wcześniej było na żywe oczy w środku dnia widać że jest przebicie a on twierdził, że jest OK ? Chyba najwyższa pora zmienić mechanika
Jak się do majówki z tym nie uporasz, to teoretycznie powinienem wrócić do kraju 1 maja ( jesli LOT nie zastrajkuje, bo to zapowiadają). Możemy się wtedy spiknąć znów na tej stacji co ostatnio wieczorem i rzucimy okiem jeszcze raz. Ostatnim razem nie zauważyłem braku tego wężyka podciśnienia, bo bym Ci od razu zwrócił na to uwagę.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Nie zauważyłem tego węża na górze zdjęcia. Mój błąd. Powiedz mi, czy ten wąż wchodzi luźno na regulator i musisz go cybantem chwytać ? Bo tak patrząc na zdjęcie, mam dziwne wrażenie, że średnica tego węża jest za duża. Jeśli będzie tam ssało jakieś lewe powietrze, to mogą się dziać takie problemy, jak pisałem w poprzednim poście. Normalnie wężyk od podciśnienia założony na ten króciec, nie potrzebuje cybanta (być może fabrycznie był założony, choć nie sądzę), siedzi dość ciasno i nie ma prawa spaść.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Kącik posiadaczy MK4
Powiem Tobie, że sam teraz nie wiem. Ten wężyk wymieniałem jakiś czas temu, bo stary był już kiepskim stanie i dla pewności dałem tą opaskę. Muszę zobaczyć czy ten wężyk trzyma się w miarę sztywno bez cybanta.
Orientuje się ktoś czym różnią się te węże paliwowe, wszystkie pasują do 2.0 APK, a swoje węże muszę już wymienić bo są spękane:
1JM133986
1J0133986AC
1J0133986BK
Te węże są jeszcze dostępne w ASO, bo na Alle tylko używki, a w necie zagraniczne strony z kosmicznymi cenami ponad 150 dolarów?
Orientuje się ktoś czym różnią się te węże paliwowe, wszystkie pasują do 2.0 APK, a swoje węże muszę już wymienić bo są spękane:
1JM133986
1J0133986AC
1J0133986BK
Te węże są jeszcze dostępne w ASO, bo na Alle tylko używki, a w necie zagraniczne strony z kosmicznymi cenami ponad 150 dolarów?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Hej, wczoraj zabrałem się za tunel środkowy, zdarłem całą gumę z konsoli dzisiaj ją posklejam, bo trochę się rozwarstwiła. Konsola teraz wygląda tak:
Jakim papierem teraz przejechać konsolę, przed malowaniem w czarny mat?
Jakim papierem teraz przejechać konsolę, przed malowaniem w czarny mat?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ja jechałem przed lakierowaniem na mokro chyba 1500 albo 2000. Musi być drobny, bo inaczej będzie widać rysy spod lakieru.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości