Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn sty 29, 2018 20:25

pawel.GTI, między przekaźnikiem a kierownicą jest tylko jeden kabelek...a info o włączeniu świateł dochodzi od przekaźnika

majster heniek, odkręć śrubki przy tym bezpieczniku, wyczyść bezpiecznik i to co pod nim, przykręć...zobacz czy pomogło. Jak nie, to zobacz czy kabel też się grzeje...



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2139
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: majster heniek » pn sty 29, 2018 20:31

Qto, :pub: Dzięki


Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn sty 29, 2018 22:18

Mam pytanie odnośnie wężyka, który leci od regulatora ciśnienia paliwa do układu dolotowego. Króciec przy układzie dolotowym w najgrubszym miejscu ma 5 mm i zastanawiam się czy kupić wężyk o średnicy wewnętrznej 5 mm, żeby lekko wszedł czy 4,5 mm żeby ciasno siedział?



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2139
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: majster heniek » wt sty 30, 2018 18:32

Qto pisze: majster heniek, odkręć śrubki przy tym bezpieczniku, wyczyść bezpiecznik i to co pod nim, przykręć...zobacz czy pomogło
odkręciłem wszystkie nakrętki , bo za bardzo nie było jak wyczyścić plastik trochę od skrzynki podtopiony i musiałem skrobać bezpiecznik i przewód co leci do akumulatora , posmarowane lekko smarem miedzianym i mocno dokręcone ( oczywiście wszystkie nakrętki od bezpieczników ) przy okazji oczyszczone i nasmarowane klemy - pomogło :okej: nawet ładowanie aku wzrosło :D


Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt sty 30, 2018 22:08

majster heniek, browara postawisz przy okazji :jezor: Generalnie jak jakieś połączenie elektryczne się grzeje, to trzeba szukać słabego styku...wyjątkiem jest zbyt duży pobór prądu na danym obwodzie czyli zbyt cienki kabel...ale to wiadomo tyczy się tylko tych co modzą a nie mają pojęcia



logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » wt sty 30, 2018 23:36

Ponawiam pytanie odnośnie iskrzenia świecy w kablu.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr sty 31, 2018 09:48

logiac pisze:Ponawiam pytanie odnośnie iskrzenia świecy w kablu.
Albo kiepski kabel, albo źle nałożony.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » śr sty 31, 2018 13:58

Czyli najłatwiej będzie zamienić kabel na 4 świecy z tym iskrzącym na 3 świecy? Czy jak na chwilę zamienię kable na świecach muszę je też przepinać na cewce?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr sty 31, 2018 16:11

Konkretny numer cewki ma być podpięty do konkretnego numeru świecy. Ale... załóż na przemian, zobaczysz co się stanie i zrozumiesz czemu tak jest ( silnika nie uszkodzisz).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2139
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: majster heniek » śr sty 31, 2018 18:15

Qto pisze:majster heniek, browara postawisz przy okazji
nie ma sprawy , ale jedno piwo to nie piwo , dwa piwa to pół piwa , dopiero cztery piwa to całe piwo , więc chyba czteropak jak co :okej:


Obrazek

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » śr sty 31, 2018 21:12

sebekgolf pisze:Konkretny numer cewki ma być podpięty do konkretnego numeru świecy. Ale... załóż na przemian, zobaczysz co się stanie i zrozumiesz czemu tak jest ( silnika nie uszkodzisz).
W takim razie zamienię kabel na świecy oraz na cewce wtedy powinno być ok, bo tylko zamienię przewody?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr sty 31, 2018 23:27

logiac pisze:
sebekgolf pisze:Konkretny numer cewki ma być podpięty do konkretnego numeru świecy. Ale... załóż na przemian, zobaczysz co się stanie i zrozumiesz czemu tak jest ( silnika nie uszkodzisz).
W takim razie zamienię kabel na świecy oraz na cewce wtedy powinno być ok, bo tylko zamienię przewody?
Dalej się nie rozumiemy.
Po pierwsze nie wiem po co chcesz zamieniać kable pomiędzy garnkami ? Masz sprawdzić czy na pewno jest dobrze nałożony ( i to szczególnie w miejscu gdzie "świeci"). Jeśli tak, to najprawdopodobniej ów kabel jest uwalony i należy go wymienić (jak masz od kogo pożyczyć jeden np. na podmiankę, choćby z innego auta, byle końcówki pasowały, to podmień i zobaczy czy problem ustąpi).

Zamiana kabli da Ci tylko tyle, że ( jeśli kabel jest uszkodzony) będzie świecić na innej świecy.

Masz silnik R4 ( 4 cylindry w rzędzie) więc zapłon najprawdopodobniej ( tak przypuszczam bo w większości aut tak jest) masz w kolejności 1342 bo tak wygląda kolejność sprężania na cylindrach. Jak zamienisz na krzyż kable na świecach 4 z 3 ale na cewkach zostawisz, to po prostu nie będziesz miał na tych dwóch garnkach zapłonu bo nie będzie przypadał na moment sprężania i silnik zacznie chodzić jak traktor (będzie pracował tylko na 2 cylindry).

Widzę, że nie masz kompletnie pojęcia o silnikach ( nawet bazowej wiedzy). Zatem na Twoim miejscu, zacząłbym od nauki podstawowych zasad ich działania. Jak następuje zapłon, jak wyglądają kolejności zapłonu w silnikach ( jakie są różnice np. przy R4, R6, V6, V8 itd itd) i DLACZEGO TAK JEST itd itd. Poszukaj w bibliotece miejskiej książek o zasadach pracy silników spalinowych. Najlepiej książki z lat 60-80, pisane są prostym i przystępnym językiem, by ludzie którzy nie mają wykształcenia w tym kierunku mogli coś zrozumieć. To tak na początek.

Aha, i nie jeździj z kablem, który ma przebicie, bo uwalisz po jakimś czasie świecę i jak pęknie na niej porcelana i się rozleci, to porysuje ci cylinder, a to będzie kosztowało sporo zielonych banknotów NBP ;)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » czw lut 01, 2018 00:55

niech założy po prostu jeden ze starych żeby na szybkości sprawdzić czy to świeca czy przewód :)


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » pt lut 02, 2018 13:22

Panowie jest taki problem... Delikatne hamowanie z większej prędkości i czuć lekkie drgania na kierownicy, hamulec wciśnięty mocniej brak drgań. Przy przyspieszaniu, jeździe do 150km/h brak drgań. Wina tarcz?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości