Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
boris_kafarrow pisze:Może ktoś miał taki przypadek. Co może być powodem tego, że konkretnie diesel AJM bardzo ciężko pali na rozgrzanym silniku? Na zimnym po nocy od "strzała", natomiast po przejażdżce i próbie ponownego uruchomienia za 10 min trzeba go kręcić z 10 - 15 sek zanim odpali. Były odpinane kostki od czujników, sprawdzanie akumulatora i nawet próba odpalenia na kable, czy aby nie jest problem z prądem, chłodzenie pompy paliwa wodą i dalej to samo.
Sprawdź napięcie akumuulatora ale pod obciążeniem. U mnie było tak jak aku miał już 8,5V pod obciążeniem
Może Panowie wiedzą ( bo Michała pytałem ale nie pamięta) ile ma być impulsów podanych do climatronica na jeden obrót wału ? Z sygnałem sobie poradzę ( o ile czasu starczy ), w elektronice kiedyś trochę się grzebałohayperekpo pisze:Qto, możesz poudawać sygnał obrotów jakimś generatorem na NE555
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- FisheR
- ...
- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
w starym mechanizmie linka sie poplatala i pogiela ledwo zamknelem szybe i odlaczylem wtyczke na ten czas do wymiany teraz przelozylem tylko silniczek do nowego mechanizmu i takie cyrkisebekgolf pisze:Przy masie MK4 na zimę optymalna jest szerokość opony 195 Im dasz więcej, tym gorszą przyczepność będziesz miał bo nacisk jednostkowy spada.MnichPro pisze:sebekgolf,
Tyl 256 ori cupra + adapter. No wiesz do mocy 320+ to i tak średni zestaw. To podpowiess mi jakie opony kupic?
Silniczek nie został obrócony w obudowie? Może ktoś juz tam paluchy wcześniej wkładał i obrócił silniczek przez co ma odwrotne obroty teraz. Zakładam że linki masz poprawnie założone.FisheR pisze:problem w polo 6n ale moze ktos bedzie wiedzial ,mianowicie wymienialem mechanizm podnoszenia szyby drzwi kierowcy i po zalozeniu wszystkiego szyba zamiast sie opuszczac idzie do gory i na odwrot ,gdzie moze byc problem? silnik zostal przelozony ze starego mechanizmu a wtyczki nie da sie inaczej podlaczyc. Dodam ze przed wymiana nie szlo wogole otworzyc szyby tal byly linki splatane
Kącik posiadaczy MK4
Cały czas tak masz z tą szybą? Bo u brata w Lagunie 2 było identycznie ale po wykonaniu kilku pełnych ruchów szybą wróciło do normy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 753
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 18:11
Re: Kącik posiadaczy MK4
Filtr paliwa i czujnik temperatury paliwa były zmieniane, a co do jazdy, jak rano ładnie zapali, to potem można jeździć aż się paliwo skończy, jedzie ładnie, nie czuć spadków mocy, żadnego przerwyania, szarpania, na vagu żadnych błędów, na blokach sprawdzane pompowtryskiwacze i tez bez zastrzeżeń. Co do pompy tez przeszło mi to przez myśl, była chłodzona wodą po dłużej trasie, aby sprawdzić, czy wtedy odpali i efektów brak.dany_47 pisze:Co pokazuje na VAGu?boris_kafarrow pisze:Może ktoś miał taki przypadek. Co może być powodem tego, że konkretnie diesel AJM bardzo ciężko pali na rozgrzanym silniku? Na zimnym po nocy od "strzała", natomiast po przejażdżce i próbie ponownego uruchomienia za 10 min trzeba go kręcić z 10 - 15 sek zanim odpali. Były odpinane kostki od czujników, sprawdzanie akumulatora i nawet próba odpalenia na kable, czy aby nie jest problem z prądem, chłodzenie pompy paliwa wodą i dalej to samo.
Przechodzi mi przez myśl filtr paliwa lub pompa paliwa.
A rano jak go odpalisz od strzała jak mówisz, to możesz jeździć cały dzień bez marudzenia? Nic po jakimś czasie się nie zmienia, jedzie cały czas tak samo?
Wczoraj taki przypadek jeszcze, gdy nie chciał odpalić, był rozgrzany, przez przypadek raz miałem go na biegu i bez wciśniecia sprzegła przekręciłem kluczyk, zerwał i wiadomo pojechał 1m do przodu, i nie wiedziec czemu po tym odpalił jak gdyby nigdy nic.
Na wyłączonym silniku 12V, natomiast po odpaleniu 14.1V, dlatego była próba odpalenia na kable, z drugiego samochodu i też nicsebekgolf pisze:Sprawdź napięcie akumuulatora ale pod obciążeniem. U mnie było tak jak aku miał już 8,5V pod obciążeniem
Kącik posiadaczy MK4
Skoro nie ma żadnych błędów na vagu, pompki sprawne to spróbuj podmienić przekaźnik nr 109.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
Kącik posiadaczy MK4
A jest tam jakiś czujnik położenia wału? Może on jak się nagrzeje...
Panowie, orientuje się ktoś czy czujniki temperatury cieczy w ALH (są dwa w jednej obudowie) mają mieć rożną rezystancję czy taką samą? Mam dwa i w temp. gdzieś 23 st. jeden ma na zegary 900 ohmów, dla kompa jakieś 2k, a drugi na zegary ok. 1,1k, dla kompa 7-8k aż. Ten drugi chyba zwalony jest? Ale poza tym czemu takie różnice dla ECU i dla zegarów - tak ma być?
A drugie pytanko: czy zmieniając tarcze 280 mm na 288 trzeba zmieniać zwrotnice?
Panowie, orientuje się ktoś czy czujniki temperatury cieczy w ALH (są dwa w jednej obudowie) mają mieć rożną rezystancję czy taką samą? Mam dwa i w temp. gdzieś 23 st. jeden ma na zegary 900 ohmów, dla kompa jakieś 2k, a drugi na zegary ok. 1,1k, dla kompa 7-8k aż. Ten drugi chyba zwalony jest? Ale poza tym czemu takie różnice dla ECU i dla zegarów - tak ma być?
A drugie pytanko: czy zmieniając tarcze 280 mm na 288 trzeba zmieniać zwrotnice?
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Kącik posiadaczy MK4
280 na 288 zwrotnice do wymiany.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
- ciachotdi
- diesel m@ster
- Posty: 1121
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
- Lokalizacja: Aalsmeer
- Auto: Seat mii
Kącik posiadaczy MK4
Panowie mam pytanie odnośnie zakupu auta na niemieckich numerach czy możliwe jest opłacenie oc (polskiego) i jeżdżenie bez zadnych problemów.
Tak mi kolega mówił ale wiecie jak to jest
Tak mi kolega mówił ale wiecie jak to jest
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów
tylu idiotów
- FisheR
- ...
- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
przed poplataniem linki i przed wymiana mechanizmu bylo ok dopiero po przekladce silnika do nowego chodzi odwrotniemass143 pisze:Cały czas tak masz z tą szybą? Bo u brata w Lagunie 2 było identycznie ale po wykonaniu kilku pełnych ruchów szybą wróciło do normy.
Kącik posiadaczy MK4
Jakby ktoś miał na zbyciu to kupię dwie nowe opony zimowe 205/55/16. Marki tylko premium.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Pod obciążeniem znaczy, że akumulator ma być obciążony w chwili pomiaru. Na wyłączonym silniku to masz stan jałowy a po odpaleniu to już ładuje alternator. Podjedź tam, dzie mierzą i sprzedają akumulatory. Mają specjalną opornicę do obciążania podczas pomiaru. Ten drugi aku też już nie koniecznie musi być zdrowy a kolejna sprawa taka, że jeśli twój jest kiepski, a podłączysz do niego drugi sprawny na czas rozruchu, to ten twój będzie dodatkowo obciążał tamten.boris_kafarrow pisze:
Na wyłączonym silniku 12V, natomiast po odpaleniu 14.1V, dlatego była próba odpalenia na kable, z drugiego samochodu i też nic
Kolejna sprawa to być może czas zregenerować rozrusznik.
A linki nie założyłeś przez przypadek przeplecionej o jeden raz za dużo? Wtedy kierunek się zmieni.FisheR pisze:przed poplataniem linki i przed wymiana mechanizmu bylo ok dopiero po przekladce silnika do nowego chodzi odwrotniemass143 pisze:Cały czas tak masz z tą szybą? Bo u brata w Lagunie 2 było identycznie ale po wykonaniu kilku pełnych ruchów szybą wróciło do normy.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 753
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 18:11
Kącik posiadaczy MK4
Z tym akumulatorem to faktycznie, trzeba może gdzies podjechać, bo nie mam czym dokładnie tego sprawdzić. Rozrusznik za to kręci jak głupi, czyli prąd jest, ale może za mały. Dzisiaj była podmieniana pompa, czujnik położenia wału i przekaźnik, niestety bez zmian.sebekgolf pisze:boris_kafarrow napisał(a):
Na wyłączonym silniku 12V, natomiast po odpaleniu 14.1V, dlatego była próba odpalenia na kable, z drugiego samochodu i też nic
Pod obciążeniem znaczy, że akumulator ma być obciążony w chwili pomiaru. Na wyłączonym silniku to masz stan jałowy a po odpaleniu to już ładuje alternator. Podjedź tam, dzie mierzą i sprzedają akumulatory. Mają specjalną opornicę do obciążania podczas pomiaru. Ten drugi aku też już nie koniecznie musi być zdrowy a kolejna sprawa taka, że jeśli twój jest kiepski, a podłączysz do niego drugi sprawny na czas rozruchu, to ten twój będzie dodatkowo obciążał tamten.
Kolejna sprawa to być może czas zregenerować rozrusznik.
- FisheR
- ...
- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
linek nie ruszalem przekladalem ori silniczek do calego nowego mechanizmusebekgolf pisze:Pod obciążeniem znaczy, że akumulator ma być obciążony w chwili pomiaru. Na wyłączonym silniku to masz stan jałowy a po odpaleniu to już ładuje alternator. Podjedź tam, dzie mierzą i sprzedają akumulatory. Mają specjalną opornicę do obciążania podczas pomiaru. Ten drugi aku też już nie koniecznie musi być zdrowy a kolejna sprawa taka, że jeśli twój jest kiepski, a podłączysz do niego drugi sprawny na czas rozruchu, to ten twój będzie dodatkowo obciążał tamten.boris_kafarrow pisze:
Na wyłączonym silniku 12V, natomiast po odpaleniu 14.1V, dlatego była próba odpalenia na kable, z drugiego samochodu i też nic
Kolejna sprawa to być może czas zregenerować rozrusznik.
A linki nie założyłeś przez przypadek przeplecionej o jeden raz za dużo? Wtedy kierunek się zmieni.FisheR pisze:przed poplataniem linki i przed wymiana mechanizmu bylo ok dopiero po przekladce silnika do nowego chodzi odwrotniemass143 pisze:Cały czas tak masz z tą szybą? Bo u brata w Lagunie 2 było identycznie ale po wykonaniu kilku pełnych ruchów szybą wróciło do normy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości