Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Kącik posiadaczy MK4
Ja za to myślałem że pójdę i 'coś powiem' listonoszowi. Kupiłem od kolegi z forum przełącznik awaryjnych mk4, umówiłem się na najtańszą wysyłkę. Widocznie była za tania bo przełącznik w kopercie tkwił w szparze skrzynki na listy na klatce tak że ni w tą ni w tą nie szło. Dopiero poszło jak rozwarłem szczypcami segera. Nie chodzi o te 17pln które za to dałem ale o fatygę że kupiłem bo miałem porysowany a teraz mam dokładnie to samo.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Kącik posiadaczy MK4
Panowie, w bagażniku po prawej stronie tam gdzie lampka bagażnika jest, po zdjęciu klapki zasłaniającej do np. wymiany żarówki jest tam taki zwisający, jasnobrązowy wąż. Mam samochód z szyberdachem, kolega też i jak są intensywne deszcze, to u mnie jest wszędzie sucho, a u kumpla z tego węża kropelkuje woda, zazwyczaj nie ma problemu, ale tak jak dzisiaj lało przez 2 godziny, to musiał iść i tam gdzie jest kratka, która wyrównuje ciśnienie w kabinie musiał powycierać do sucha, bo tyle wody ściekło, że woda stała w tej przegrodzie, gdzie jest ta gumowa zaślepka. Pytanie: czy to jest wąż od szyberdachu i jeżeli ma zatkane odpływy, to nadmiar wody jest tamtędy odprowadzany czy o co chodzi?
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Kącik posiadaczy MK4
Są dwa problemy, jeden jest taki że sączek odprowadzający wodę jest zatkany. Przebiera się woda i na łączeniu węża z sączkiem zaczyna wypływać woda.
Druga sprawa jest taka, że guma z którego zrobiony jest wąż i sączek po ponad 10 latach po prostu sparciała nie jest tak elastyczna jak nowa. Połączenie nie jest tak idealne jak nowe. Należało by to taśma izolacyjną jeszcze okleić lub trytytką lekko ścisnąć- ale nie za mocna żeby nie zatkać przepływu wody.
Żeby wyczyścić ssączek trzeba ściągnąć zderzak.
A może po prostu jest uszkodzona gumowa uszczelka ta w rogu gdzie wchodzi bolec lampy do karoserii.
Kiedyś miałem taki przypadek że ktoś zmieniał lampę i założył nie oryginalne nakrętki (taką zwykłą) i woda się przedostawała do środka (oryginalna nakrętka z kołnierzem)
Są jeszcze dwie drogi którędy woda może się przedostawać- uszkodzona uszczelka lampy (taka piankowa) lub uszkodzona uszczelka kratki dekompresyjnej.
Druga sprawa jest taka, że guma z którego zrobiony jest wąż i sączek po ponad 10 latach po prostu sparciała nie jest tak elastyczna jak nowa. Połączenie nie jest tak idealne jak nowe. Należało by to taśma izolacyjną jeszcze okleić lub trytytką lekko ścisnąć- ale nie za mocna żeby nie zatkać przepływu wody.
Żeby wyczyścić ssączek trzeba ściągnąć zderzak.
A może po prostu jest uszkodzona gumowa uszczelka ta w rogu gdzie wchodzi bolec lampy do karoserii.
Kiedyś miałem taki przypadek że ktoś zmieniał lampę i założył nie oryginalne nakrętki (taką zwykłą) i woda się przedostawała do środka (oryginalna nakrętka z kołnierzem)
Są jeszcze dwie drogi którędy woda może się przedostawać- uszkodzona uszczelka lampy (taka piankowa) lub uszkodzona uszczelka kratki dekompresyjnej.
Kącik posiadaczy MK4
Dzięki za odpowiedź, chyba rozwiązaliśmy problem. U kumpla ten brązowy wąż luźno wisi:
A powinien być wprowadzony tak jak u mnie w odpływ:
A powinien być wprowadzony tak jak u mnie w odpływ:
- checin
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: pt wrz 24, 2010 16:08
- Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra
- Auto: Golf IV
- Silnik: ALH
Kącik posiadaczy MK4
Czy olej w pompie vacuum to normalna rzecz? Czy trzeba ja wymienić, czy po prostu wymienić oring. I co oprócz starości mogło spowodować uszkodzenie przewodu podciśnienia serwa. (plastik był pęknięty w okolicy króćca zaworka zwrotnego, i z drugiej strony przy serwie)
Kupie:
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th
Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th
Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji
- BartesWZL
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz mar 29, 2015 15:25
- Lokalizacja: Lubin/ dolnośląskie
Re: Kącik posiadaczy MK4
checin pisze:Czy olej w pompie vacuum to normalna rzecz? Czy trzeba ja wymienić, czy po prostu wymienić oring. I co oprócz starości mogło spowodować uszkodzenie przewodu podciśnienia serwa. (plastik był pęknięty w okolicy króćca zaworka zwrotnego, i z drugiej strony przy serwie)
Wydaje mi się że starość, miałem ostatnio mk5 na serwisie i też był pęknięty.
Moje MKIV 2.0 Votex/X3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=578589" onclick="window.open(this.href);return false;
Corrado VR6 <3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=605382" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=578589" onclick="window.open(this.href);return false;
Corrado VR6 <3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=605382" onclick="window.open(this.href);return false;
- checin
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: pt wrz 24, 2010 16:08
- Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra
- Auto: Golf IV
- Silnik: ALH
Kącik posiadaczy MK4
To oby tak było, bo chyba zdecyduje się na zakup nowego przewodu i nie chciałbym żeby zaraz nowy był też do wyrzucenia. Pozostaje jeszcze kwestia oleju na króćcu pompy vacuum
Kupie:
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th
Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th
Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji
Kącik posiadaczy MK4
Ale olej silnikowy czy coś innego lepkiego?
Bo znasz zasadę działania wakupompy - jak tam wiruję ten element to może być czymś lekko smarnięty, ale chyba nie aż tak, żeby Ci się z króćca lało...
A z przewodu się nic nie lało przez te szczeliny? Ewentualnie sprawdź czy jest sucho w innych przewodach podciśnienia...
A po wymianie takiego walniętego przewodu to najlepiej wakuometrem sprawdzić szczelność całego układu.
Bo znasz zasadę działania wakupompy - jak tam wiruję ten element to może być czymś lekko smarnięty, ale chyba nie aż tak, żeby Ci się z króćca lało...
A z przewodu się nic nie lało przez te szczeliny? Ewentualnie sprawdź czy jest sucho w innych przewodach podciśnienia...
A po wymianie takiego walniętego przewodu to najlepiej wakuometrem sprawdzić szczelność całego układu.
- checin
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: pt wrz 24, 2010 16:08
- Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra
- Auto: Golf IV
- Silnik: ALH
Re: Kącik posiadaczy MK4
Tak olej silnikowy, nic lepkiego, zapach też wskazuje na sam olej. Z króćca się nie leje, tylko było widoczne zabrudzenie olejem na króćcu i lekko w przewodzie, na szczelinach było sucho. Z tym że w miejscu gdzie znajduje się króciec od vacum przewód był tylko naderwany.krazorek pisze:Ale olej silnikowy czy coś innego lepkiego?
Bo znasz zasadę działania wakupompy - jak tam wiruję ten element to może być czymś lekko smarnięty, ale chyba nie aż tak, żeby Ci się z króćca lało...
A z przewodu się nic nie lało przez te szczeliny? Ewentualnie sprawdź czy jest sucho w innych przewodach podciśnienia...
A po wymianie takiego walniętego przewodu to najlepiej wakuometrem sprawdzić szczelność całego układu.
Przewód już zamówiony i czekam na odbiór, ale w między czasie posprawdzam jeszcze inne przewody, i muszę uszczelnić ten krócicec od vacum bo ma lekkie luzy. Poleci ktoś jakiś dobry wakuometr?
Kupie:
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th
Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th
Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji
Kącik posiadaczy MK4
Wydaje mi się, że nie masz się czym martwić. Z silnika to nie ma opcji żeby się tam olej dostał... Jedyna droga to jakieś nieszczelności na przewodach...
- BartesWZL
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz mar 29, 2015 15:25
- Lokalizacja: Lubin/ dolnośląskie
Kącik posiadaczy MK4
Szukam progów z abs do 5d w dobrej kasie, ktoś coś?
Moje MKIV 2.0 Votex/X3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=578589" onclick="window.open(this.href);return false;
Corrado VR6 <3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=605382" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=578589" onclick="window.open(this.href);return false;
Corrado VR6 <3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=605382" onclick="window.open(this.href);return false;
- checin
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: pt wrz 24, 2010 16:08
- Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra
- Auto: Golf IV
- Silnik: ALH
Re: Kącik posiadaczy MK4
Myślałem że może oring znajdujący się w pompie może lekko puszczać, ale zobaczymy co z tego wyjdzie, bo tak czy siak musze ją ściągnąć żeby uszczelnić króciec i przy okazji wymienię ten oring. No i jeszcze jakiś wakuometr muszę załatwićkrazorek pisze:Wydaje mi się, że nie masz się czym martwić. Z silnika to nie ma opcji żeby się tam olej dostał... Jedyna droga to jakieś nieszczelności na przewodach...
Ponoć kolega louderr_88 ma dobre jakościowo zamiennikiBartesWZL pisze:Szukam progów z abs do 5d w dobrej kasie, ktoś coś?
Kupie:
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th
Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th
Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji
Re: Kącik posiadaczy MK4
Tam nie ma nigdzie oleju. Jak coś puszcza to diesla i na zewnątrz się leje po silniku a nie do komory podciśnienia.checin pisze: Myślałem że może oring znajdujący się w pompie może lekko puszczać, ale zobaczymy co z tego wyjdzie, bo tak czy siak musze ją ściągnąć żeby uszczelnić króciec i przy okazji wymienię ten oring. No i jeszcze jakiś wakuometr muszę załatwić
Jak ja ją rozbierałem, to nie na rynku miało nie być uszczelek i jak coś to się kleiło na sylikon. Oring tam był jeden albo dwa w układzie paliwowym.
Kruciec to musisz zaklepać i najlepiej dziurę wywiercić i skręcić jak już będziesz miał to na wierzchu bo samo zaklepanie to jest leczenie krótkotrwałe.
Jak wakuometru nie znajdziesz to możesz podjechać do mechanika i za piwo Ci sprawdzi szczelność układu i popatrzy w jakiej kondycji jest wakum. Jak się rozglądałem to były same drogie wakuometry do instalacji gazowych.
- checin
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: pt wrz 24, 2010 16:08
- Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra
- Auto: Golf IV
- Silnik: ALH
Kącik posiadaczy MK4
Ok to pozostaje sprawdzenie pozostałych przewodów. Może znajdę przyczyne skąd tam jest olej. Uszczelki gdzieś widziałem w internecie i chyba są dostępne. U mnie jest chyba inny rodzaj vacum, bo do paliwa mam pompę. Też o tym myślałem że samo zaklepanie nie pomoże, myślałem też o lekkiej warstwie poxyliny. Wiercenie też wydaje się dobrym rozwiązaniem, tylko czy tam nie ma nic w środku co mógłbym uszkodzić i jakiej śruby najlepiej użyć.
Wakuometr który ostatnio chciałem kupić to chyba ten: http://allegro.pl/miernik-tester-cisnie ... 65675.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bo czasem może się przydać, tylko nie wiem czy będzie dobry
Wakuometr który ostatnio chciałem kupić to chyba ten: http://allegro.pl/miernik-tester-cisnie ... 65675.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bo czasem może się przydać, tylko nie wiem czy będzie dobry
Kupie:
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th
Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th
Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości