- Marka: Volkswagen
- Model: Golf II
- Rok produkcji: 1989
- Kolor: byl czarny jest złoto-brązowy z nowego M5
- Pojemność: 1.8
- Moc: 112 ps
- Silnik: rp > pb
- Wyposażenie: zielone szyby i wspomaganie

MODYFIKACJE:
- Car Audio: brak
- Felgi: ATS CUP 4x7j R15 > RH CUP 8 i 9j R14 > obecnie OZ TURBO 7,5 i 8,5j R15
- Opony: obecnie 185/45 R15 i tyl 195/45 R15
- Zawieszenie: ostatecznie znany i lubiany TA Technix
- Opis zewnętrzny: troche tego bylo ale obecnie jest : Gruntowna przebudowa + nowy lakier z palety bmw do tego waskie zderzaki z chromem, ciemne kierunki z przodu, grill na waskim zeberku z chromowanym paskiem, lampy z krzyzem z przodu, tyl niepamietam co to


- Wnętrze: fotele z porsche w brazowej skorze przeszytej zolta nicia, boczki czarne z wstawkami ze skory i chromowany pasek, mieszek pod kolor foteli, drewniana kierownica raid, galka od gti, radio z epoki

golfa kupilem z koncem listopada 2005roku i stopniowo zaczalem przerabiac im bardziej zaglebialem sie w tematyke vw tym wiecej zaczynalo sie dziac
Orginalnie byl tu wsadzony RPek co w zasadzie bez problemu wystarczalo do poruszania, 2 lata minely a w tym czasie zmienilem lampki z tylu i z przodu,kierunki na dymione,
byl zawias 40/40 koni pozniej 40/60 FK do ktorego dolozylem talerzyki obnizajace, golf przeszedl tez maly remont blacharki,usuniecie znaczkow proba
naciagniecia klapy i pomalowania plastikow pozniej do lakiernika-nowy kolorek czarny akryl do tego szeoka dokladka i ATS 7j z opona 195/45/15
Nastepnie stozki do ATSów maska rust,zderzaki z chromem no i zmiana kolek na rh cup 8 i 9j z oponami 195/45/14 i 215/40/14 +dystanse 20 i 25mm ale problem w tym
ze wysoko stal, no ale coz rok czasu tak przesmigalem, w miedzyczasie zmiana opon bo tamte sie juz nie nadawaly i z tylu niestety juz bez naciagu za to doszla drewniana kiera i w koncu gwint,
nastepnie bylo nizej/wyzej i ostatecznie zostalo jak na ostatnim zdjeciu z zoltym frontem,w miedzyczasie auto bylo w vwtrends ale jeszcze bez gwintu

Byl tez maly swapik na PF, doszedl znaczek rabbit injection,zolty front, bra i listewka w rdzy pod grillem, na zalozenie czekaja czerwone lampki fift,boczki bagaznika z pianki, panele z mdf, wygluszenie drzwi no jest jakies tam audio
Ponizej fotki mojej dzialalnosci robalowozem
po kupnie - mycie,pranie wnetrza i zmiana lamp i kierunkow




maly remont blacharki i malowanie


ATS 7j +stozki i oponki 195/45/15 , dokladka od gti i golf po zlozeniu






zderzaki z chromem i maska rust


rh cup 8 i 9j dystanse 20 i 25mm opony 195/45 i 215/40 14'' i bra






w vwtrends szkoda ze jeszcze bez gwintu




nowa kiera,galka pileczka i miekka decha w aucie





na gwincie i grill bez znaczka

klapka wlewu

i kombinacje z gwintem nizej/wyzej - rozne fotki











koniec sezonu pazdziernik 2009 przed rozbiorka



w miedzyczasie kupilismy z robalusia polowke do jazdy na co dzien i zeby mozna bylo golfa rozebrac aczkolwiek polo sie robi ale to w innym temacie



z ciekawostek to kolka juz ida


a tu rzeczy czekajace na zalozenie i pierwsze prace remontowe, calosc chcialbym skonczy gdzies w lipcu 2010









17.10.2009 poki co wyjalem ze szwagrem silnik i z podszybia wszystko + czyszczenie szlifowanie i chwilowo przestuj bo zimno bylo i nie chcialo mi sie ostatni nic robic






19.10.2009 jako ze nie ma juz przodu i posprzatalem z podszybia wiec pora przyszla rozebrac wnetrze, oto efekty dzisiejszej pracy,zostala mi jeszcze tylko decha i wykladzina z podsufitka,a z zewnatrz tylko tylny zderzak i listwy z nnadkolami,pozniej odkrecic drzwi i klape no i w sobote szlifowanie, a pozniej na bok do zrobienia tylnej podluznicy, zmiany belki na gti i konserwcji







21.10.2009 w zasadzie dzisiaj juz golf rozebrany zostal do golego, tylko szyby wyjac,drzwi ,zderzak,klape i przednie nadkola, ponizej kilka fotek jest nalot rdzy ale wstepne ogledziny wykazaly ze tylko naloty zadnych dziur, poza tylnymi kielichami ktore niestety jeden juz jakis czas temu robilem teraz trzeba drugi robic i pozniej to ladnie wykonczyc










29.10.2009 golf juz calkowiecie rozebrany szyby.lusterka wszystko juz tylko odkrecic drzwi blotniki i klape i gola buda ale todopiero przed blacharka poki co walka z podloga



fotki slabe bo robione tel w weekend jakies lepsze beda
11.05.2009
jako ze dzisiaj w koncu byla wolna sobota to zabralem sie za konczenie z podloga pozostalo zaspawac dziury i otwory po gumowych zaslepkach,oraz miejsca prowadzenia foteli chyba wytne wypiaskuje i wstawie na nowo bo nie wiem czemu ale rdza je lapie do okola zero zgnitego i nie wiem czemu akurat tam jest ruda, tak zabralem sie tez za kazde podejrzane miejsce gdzie tylko pokazala sie rdza na golfiku i nie jest w zasadzie tak zle poza lewym slupkiem i prawym kielichem trzeba bedzie odciac w tygodniu mocowanie na pas i wstawic na calej dlugosci az pod kielich blache i dopiero mocowanie, ponizej pare fotek








no i komora a glownie to podluznice prawa-gore trzeba wyciac i wstawic na nowo lewa cala zdrowa do odratowania




28.11.2009
Naprawa kielicha troche to trwa bo kurde zerwac izolacje z nadkola to masakra zwlaszcza tam








11.12.2009 kolejne elementy golfika, pas przedni dolny i blotniki


w tygodniu twarde podszybie przyjdzie i sierpiki z tylnych nadkoli

16.12.2009
Kupilem wczoraj bude za cene zlomu po dzwonku, ogolnie blacharka stan cycus i to co potrzebne da sie wyciac i wstawic do czarnego








26.01.2010
za tydzien we wtroek obie budy ida na lawete i jade do blacharza, oraz jako ze zima i w pracy zastoj to zeby sie nie nudzic zaczalem polerowac pokrywe jeszcze troche brakuje ale juz nie jest zle



28.01.2010 jeszcze trzeba troche przejechac papierem ale wstepny efekt polerki juz jest



14.02.2010
No wiec auto pojechalo do blacharza ile tam bedzie to nie wiem ale mniej wiecej dwa tygodnie w miedzyczasie zakupilem dzisiaj prawie kompletny czarny sufit w bardzo dobrym stanie oraz slupki i tylna listwe



29.04.2010 po dlugim postoju prace nabieraja tempa, auto juz od dwoch tygodni jest w domu zostalo zrobione wszystko co wymagalo wyciecia wymiany itp, pozniej auto poszlo na bok i podloga do roboty, fotek mam malo z prac ale kilka jest i obecnie juz po, kupilem tez produkty noxudola do konserwacji i odrdzewiania, polecam bo daje to rade rdze wytrawia bardzo szybko niektore musi sie na 2 - 3 razy smarowac ale jest dobrze, a jutro powtorze zabieg i bedziesz jeszcze lepiej, ponizej fotki
w trakcie mam bardzo malo fotek bo rzadko bywalem u blacharza ale to co zostalo wyciete i wstawione to:
prawy przedni slupek
kawalek lewej przedniej podluznicy
pas dolny przedni nowy zalozony
jeden blotnik calkowicie zmieniony
drugi tylko czesciowo
tylne nadkola wewnetrzne i zewnetrzne
miejsce od wlewu paliwa
zlikwidowany hak
zaspawane dziury po listwach
wszystkie korki gumowe w podwoziu zlikwidowane
do tego wyszlo sporo dziur malych bo malych ale trzeba bylo wycinac
obie podluznice tylne wyciete do polowy
klapa tylna + zaspawanie zamka spryskiwacza i wycieraczki
antena z dachu
nowe mocowanie na zbiornik bo rura opadala na gume i klapka od wlewu zawsze byla wypchana ;(
wyciete mocowania na pasy z tylu i naprawione kielichy
progi,
wraca maska bez rdzy

pod autem wszystko co mialo chociazby najmniejsze oznaki korozji wyciete i zalatane
mocowanie fotela od strony kierowcy wyciete bo stare bylo mocno skorodowane
cale przednie podszybie naprawione





noxudol w profile i pod spod auta,zjadacz rdzy + jedna z najlepszych farb w trudne warunki tzw czarny lod, naprawde daje to rade uzywam tego w pracy i jest mega odporne a do tego rdza nie ma prawa pod tym wyjsc, hamerait przy tym to pikus


po powrocie






podloga kiedys


i teraz



lewy slupek wyciety i wstawiony nowy prawy wytrawiony z rdzy


a tak teraz wygladaja podluznice - jutro jeszcze poprawie i bedzie malina



do przymiarki trzeba bylo naciagnac opony teraz trzeba je zdjac rant wypolerowac a srodki pomalowac i inny kolor;)

weekdn majowy i walka z konserwacja, najpierw trzeba bylo zdemontowac wydech i oslony termiczne pozniej zedrzec stara konserwacje w miejscach gdzie ochodzila i wytrawic zardzewiale elementy, pozniej poszedl noxudol 750 w profile zamkniete oraz wspomniany wczesniej czarny lod jako pierwsza warstwa podkladowa pod noxudol 900 jako koncowa konserwacje, (ogolnie to jest kilka warstw wiecej wszystkiego









teraz pora na druga strone przerzucic fure i zrobic drugie nadkole tylne bo tylko to zostalo, pozniej hamulce i tylna belka do demontazu, czekam tylko na zaciski z mk4 , przewody, lozyska tylne i wydech
23.06.2010 golf zostal zapchany do malowania, wczesniej zlozony caly spod naprawione oslony termiczne, linki, przewody, sonda, przrobka na tarcze z tylu i zaciski z paska b5,wydech od gti, pozniej przod demontaz calosci piaskowanie i malowanie,wymienilem wszystkie laczniki,gumy poduszki amorow, przekladnie na taka z wspomaganiem, jeszcze przed oddaniem do lakiernika wyczyscilem komore z masy uszczelniajacej ale niestety pospiech duzy i fotki brak, beda jak wroci za miesiac z malowania






25.07.2010
powoli prace ida na przod, obecnie tak to wyglada ,a po 20 sierpnia bedzie juz w kolorze













i kolejna porcja gratow a ponizej prawie zlozony silnik




19- 20.08.2010
dzieki mojemu niezastąpionemu szwagrowi udalo sie rozebrac skrzynie wymienic synchronizator drugiego biegu + wszystkie uszczelniacze najgorszy ten malu skur... od popychacza bo ciezko dostac ;/ do tego kapitalne mycie sprawdzenie luzow, oliwka i jest jak nowa;) teraz pomalowac i na auto, ktore jak ponizej widac ma juz nowy lakier we wnetrzu i komorze silnika, jutro reszta i po niedzieli skladamy













05.09.2010 Auto juz od jakiegos czasu jest w domu, jednak prace ida dosc wolno bo wszystko trzeba myc, kompletowac, dokupywac, wymieniac na nowe wiec poki co udalo sie wrzucic szyber nic nie rysujac, zalozyc czarny sufit wsadzic na nowo instalacje w tylna klape, uklad hamulcowy i wspomaganie, teraz wrzucimy silnik i skrzynie, jednakze wyjazd dopiero na wiosne szukam zderzakow usa, trzeba tez jakis front wymyslic, no i wnetrze a tu jest spory dylemat ;/ wiec spokojnie na kwiecien wszystko bedzie






11.09.2009 silnik + slrzynia wrzucone wiazka podpieta pozostaje tylko uporzadkowac kable i poczekac az kilka dupereli wroci z chromowania + rozrusznik z regeneracji, felgi przed malowaniem wrzucone na przymiarke , zostala jeszcze szyba przednia i tylna,zderzaki, klamki i zlozyc front, pozniej nize i bedzie dobrze a przez zime zrobimy wnetrze pomysl juz jest ale nie zdradze jaki i z jakiego auta




19.09.2010 powoli ale jakos idzie, trzeba jeszcze jakis froncik wykombinowac, dolot no i zderzaki kupic, srodek przez zime sie zrobi bo poki co tylko decha jest wsadzona na fotele trzeba chwilke poczekac az bedzie wieksza kasa i chyba tyle, no ewentualnie estetycznie dopracowac duperele



03.10.2010
no dobra nie ma tego duzo i nie robi szalu ale fotki po wstepnym zlozeniu, byla tez pierwsza jazda i ladnie smiga tylko bardzo slabe hamulce wrecz prawie zadne trzeba to dopracowac









w tygodniu cos lepszego
10.10.2010 jako ze piekna pogoda dzisiaj byla to zrobilismy z robalowa prowizoryczna sesje, a teraz pora nakryc golfika i przez zime dopracowac to i owo









05.12.2010 zima to najlepszy okres do zbierania i przygotowywania rzeczy na wiosenne prace, poki co udalo sie kupic foteliki z porsche ktore moze juz niedlugo pojda do obszycia, nastepnie baaardzo okazyjnie dorwalem grilla na dwie lampki i waskie zeberko z paskiem chrom z tym ze chromik wymaga z jednej strony poprawy ale coz zrobi sie wazne ze ori i ze wszystkie zaczepy cale











oraz w drodze jest nowe gti co by maly robal mial sie czym poruszac na zlotach


09.12.2010
Nie to zeby mi zlezalo na osiagach czy cos bo i tak nie wiele to da ale dla lepszego efektu wizualnego kupilem stozek firmy Green i redukcje od razu


alu poszlo do malowania wiec byla okazja przymierzyc miski






aktualizacja 13.03.2011
z zakupow:
zapasowka troszke inna bo maxx ale 9j i oponka 195/45/14 do niej + przemalowana pod kolor reszty felg tylko ta w calosci




zderzaki waskie niestety podrobki co powoduje ze srednio leza ale tragedii nie ma sezon wytrzymaja


dystanse alu rh 25mm na przod

przemalowane kola - kolor taki sam jak zapasowka z bmw x1


lampki z krzyzem wasemy z polcaru o dziwo ladnie leza i sa dobrze wykonane bo niestety zderzakow z tej firmy nie polecam


i nie moge pokazac srodka bo go nie mam ;/ ale pokaze jak bedzie bo mam probke w domu, skora brazowa taka czekoladowa a nitka lekko wpada w zloty hmm taki delikatny zolty kolor

Auto z zewnatrz prawie zlozone i jest jak mialo byc i mi sie podobac jeszcze przymierze stare lampki na tyl i zobacze ktore lepsze












14.04.2010
listewka nad rejestracje pomalowana i zalozona zaslepka zbiornika i zapasowka tez juz w aucie, .


a o to i srodek boczki zalozone, fotele i mieszek w weekend i takie oto sobie dywaniki zakupilem moze beda fajnie pasowac w srodku zobaczymy. Niestety braklo skory na jeden z zaglowkow kupilem kawalek a w zasadzie odpad mozna powiedziec z calego blamu i okazal sie grubszy niz wczesniejsza skora przez co jeden fotel ma deko zle wyprofilowany zaglowek ale to w zasadzie nie jest problem i sie poprawi








a pod maska bez zmian instalacja ciagle nie poprawiona wiec jeszcze lipnie wyglada ale moze juz niedlugo sie tym zajme jydynie przeplywka i stozek wrzucone

no i pierwsza przymiarka u juz widac ze brakuje czarnego dywanu wiec trzeba sie tym zajac + wizualnie dopracowac to i owo, mi sie tam podoba uwazam ze wyszlo zaj... pomimo kilku mankamentow







13.11.2011 pare fotek z ostatniej jazdy ze zmian jedynie listewka na klapie i nieco wyprostowany tylny zderzak ktory nadal jest krzywo








07.06.2012 Dlugo to trwalo ale w koncu na nowych kolkach + powrot do kilku starych rzeczy





















25.11.2013 Ostateczna prezentacja teraz golfik ma nowego opiekuna










