MK3 GTi Edition- czerwony bandzior by olafart

Moderator: G0 Karcio

Zablokowany
Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

MK3 GTi Edition- czerwony bandzior by olafart

Post autor: olafart » sob maja 30, 2009 23:42

Siemaneczko wszystkim! :pub:
W końcu (po 2 latach zabawy) zdecydowałem się napisać co nieco o moim projekcie- to dobre słowo, bo jak inaczej nazwać auto, w które włożyło się tyle PLNów :crazy:

No więc jedziemy: na Golfa mk3 zdecydowałem się kilka miesięcy przed faktycznym zakupem- tani, w miarę nieźle wyposażony, w środku też mi odpowiadał-wystarczająco przestronny- generalnie w 100% mnie zaspokajał :bajer:

Jedynymi moimi wymaganiami były- koniecznie wersja GTi (jeszcze wtedy nie za bardzo siedziałem w temacie i niezbyt dużo wiedziałem o VR6) i w jakimś z jedynych, moim zdaniem, słusznych kolorów dla tego modelu- czyli- czarny, czerwony bądź biały (przypominam, że pierwsze mk1 GTi 1976. właśnie w takich kolorach wychodziły, później doszły inne m.in srebrny). Oglądałem z kumplami masę parchów- generalnie po ok 2 miesiącach bezowocnych poszukiwań wszystkiego mi się odechciało, a tu dostaje tel od ziomka- "Ty na Bemowie jest fajna trójeczka, nawet jakoś wygląda, jest do sprzedania". Okazało się że właściciel mieszka ok 15km ode mnie, szybkie dogadanie co do ceny i czerwony GTi Edition 8v w 5 furtkach był mój. Liczba oglądanych aut zamknęła sięcoś około 11-13 właśnie na tym egzemplarzu. Co do stanu- hmm- powiedzmy żę w 90% oryginał, jak fabryka przykazała, ale niestety kilka ognisk rdzy było (standard- nad przednia szybą i na klapie + rogi drzwi) oraz kilka modów mi nie odpowiadających

MODEL: VW Golf mk3 GTi Edition
SILNIK: 2E
MOC: seryjnie 115KM/ 166Nm teraz nie wiadomo
MODY POD MASKA: wałek Schrick'a 276st, kolektor SuperSprinta + reszta wydechu od ABFa + wkładka K&N
ZAWIESZENIE: Bilstein B6 + sprężyny H&R -40
UKLAD HAMULCOWY: 288mm na Brembo + Ferodo + GoodRidge (niedługo będą klocki sportowe EBC GreenLine)
KOLA: lato- 16' BBS RS 771 obute w Toyo Proxes 195/45////zima- 15' Speedline na Nokianach WR 185/50
NADWOZIE: po lekkich modach...
WNĘTRZE: czarno- skórzane Recaro, + czarne słupki + skórzany Kamei + wszystkie dodatki od 20jahre i masa jeszcze
AUDIO: skromne, bądź skromne ale jest

Zmiany przeprowadzone: trochę ich jest- patrz opis

Plany: Hmm- zmiana silnika na dłubniętego ABFa, bo z wyglądu nie ma co już chyba robić

Tak wyglądał w momencie zakupu:

Obrazek

Obrazek

Dostałem do niego dodatkowo oryginalne 15stki Speedline'a, więc było ok :grin:
17stki od razu wyrzuciłem, zarzuciłem 15stki no i zacząłem szperać po necie- w poszukaniu informacji o mk3, wersjach itd,itd.

W momencie zakupu te 10% odbiegające od oryginału to:
* sprężyny Vogland -80mm na każdą z osi:

Obrazek

* wyfuk Remusa (od przedniego do końcowego)- nowiutki- nie podobał mi się od początku, ale szkoda wymieniać coś co jest nowe jak są inne wydatki
* przyciemnione tylne szyby (przekonywałem się do nich ponad rok, teraz już mi przestały przeszkadzać, a że są bardzo dobrze zrobione- pewnie już zostaną)

W wyposażeniu było:
* ABS
* 2x poducha
* elektryczne + podgrzewane lusterka
* 4x szybki elektryczne
* elektr szyberdach
i dodatkowo oczywiście wyposażenie standard dla tej wersji czyli przykładowo: MFA, czerwone wnętrze Recaro, progi, lotka, grill na 2 żebra itd, itd....

+ bardzo duży atut tego autka czyli
* Bilstein B6 + springi Vogland- zawias z najwyższej półki, nie jakiś shit typu SuperSport, MTS itp. itp w sumie ten zawias zadecydował w dużej mierze o kupnie auta, bo koszt nowego to grubo ponad 2tysie

Oczywiście po zakupie dokonałem standardowych wymian płynów, klocków hamulcowych, pasków itd. pojechałem od razu na hamownie i muszę przyznać było miło zaskoczony bo:

Obrazek

przypominam- seryjnie powinno być 115KM i 166NM. Podbudowało mnie to trochę (po chwilowej załamce- jak się dobrze przyjrzałem blacharce auta i rdzy jaka na nim była) no i postanowiłem że auto zostaje i zacznę przywracać go do stanu świetności. Miałem jako taką wizję, gorzej z funduszami, ale że "dla chcącego nic trudnego" to:

Pierwsze mody to zmiana zawiasu na trochę wyższy (na Voglandzie w 2 osoby nie dało się przejechać progó zwalniających- szkoda było mi dołu auta i progów) i poszukiwania nowych felg- po zaczerpnięciu info z neta- poszukałem BBS RM 771 z 20jahre, udało się zakupić już pomalowane na czarno:

Obrazek

udało mi się w niedługim czasie dorwać zawias -40 firmy H&R, więc też od razu zawitał na autko :grin:

szybko postanowiłem poprawić front- kupiłem nowe lampki inPro:

Obrazek

jeździłem na nich 1 miesiąc i zaczął trafiać mnie szlak, bo świeciły mimo wielu prób regulacji stożkowo, czyli po środku auta- centralnie przed znaczkiem nie było widać wielkie NIC!! Od tego czasu jak ktoś mi mówi, że lampy tuningowe są ok i święcą spoko to mnie tylko pusty śmiech ogarnia- NIC nie będzie świecić lepiej od oryginalnych produktów Helli!!! Empirycznie nikt mnie jeszcze nie przekonał, że może być inaczej, a uwierzcie, trochę lamp już widziadłem :green_fuck:

no więc z pomocą ponownie przyszło forum- i zakupiłem takie coś z niemcowni (chyba nie muszę tłumaczyć co to jest:) :

Obrazek

przy okazji wymieniłem tylne lampki na przerobione Helle- śmieszne jaki człowiek kiedyś był głupi- myślałem że to org wyrób w takiej barwie :goof:

Obrazek

szybko udało mi się dorwać kolejny rarytasik, czyli Hella Black Magic:

Obrazek

później jeszcze były Hella Crazy Colours ver. Red-Black, ale auto przemieniło się w Felicię, więc powrót do HBM był oczywisty:

Obrazek

do Projectorów zagościł xenon 6000k

Obrazek

Auto w wakacje 2008 zostało pomalowane na oryginalny kolor TorandoRot- no i w końcu przestała drażnić mnie rdza (której de facto dużo nie było, ale że jestem strasznym pedantem jeśli chodzi o takie rzeczy- musiała zniknąć :crazy: :kac: )
Przy okazji zawitał zestaw spryskiwaczy reflektorów od Skody Octavii II + halogeny od 20jahre oraz obrysówki odymione z versji USA
W czasie gdy auto się lakierowało (a trwało to 6tygodni!!!) zebrałem trochę fantów od 20jahre i innych, czyli:
* licznik ze srebrnymi tarczami
* ręczny z czerw przyciskiem czyt "psia końcówa" bo tak to wygląda :green_fuck:
* gaka zmiany biegów GolfBall
* czerwone znaczki GTi w listwy
* czerwony znaczek GTi w grill + na tylną klapę (były już wcześniej jak widać na zdjęciach powyżej)
* czerwone rozpórki kielichów przednich + tylnych
* obszyłem na nowo czarną skórą z czerwonym przeszyciem kierownicę i mieszek zmiany biegów + podłokietnik z Allegro (taki był w aucie od początku)
* czerwone paski na listwy, na całe auto
* kupowałem pojedynczo na Ebay.de czerwone pasy
* zakupiłem zagłówki do tylnej kanapy Recaro
* nakupowałem poszczególne części do montowania podgrzewania foteli (maty, przełącznik, przekaźniki itd)
* doszedł z Włoch kolektor SuperSprinta
* z DE doszły wałki Schricka 276st
* udało się dorwać dedykowany zestaw stożka K&N 57-0099
* podświetlenie wszystkich przycików w aucie poszło na czerwono, a licznik na nieb z czerwonym wyświetlaczem
i na pewno jeszcze trochę pierdółek by się znalazło...

po odebraniu auta od lakiernika- zamontowałem wszystkie te pierdółki (oprócz podgrzewania foteli)- i charakter autka konkretnie się zmienił, rzekłbym jet inny :hmm:

Obrazek

Obrazek

aktualny setup zimowy na aucie wygląda tak i przyznam że białe Speedline'y to fajna rzecz na śnieg:

Obrazek

Obrazek

w zimę udało mi się w końcu uzbierać trochę grosza i dokończyłem modyfikacje wydechu, czyli do kolektora SS 4-2-1, doszedł cały oryginalny i nowy VW wydech od ABFa- dla mnie najciekawszy wydech w mk3, nie żadne tungowe Remusy, srusy i tym podobne:

Obrazek

w sumie przez przypadek, bo nie miałem takich planów, chociaż zawsze mi się to podobało, zakupiłem od jednego z forumowiczów skórę Recaro- czyli najwyższy model foteli dedykowanych do mk3 (kanapa oczywiście z zagłówkami)- komplecik w stanie BDB/idealnym z boczkami i do tego czarne plastyki wnętrza + dokupiłem czarne osłony przeciwsłoneczne oraz uchwyty:

Obrazek

w skórze jak wiadomo, od razu jest grzanie tyłeczka więc zostało zamontowane w aucie.
Aktualnie do auta dołożone jest i uzupełnia wyposażenie z jakim Golf wyszedł z fabryki do tzw. full opcji (brakuje tylko tempomatu i Webasto):

* skóra Recaro
* podgrzewanie przednich foteli
* kieszenie boczne materiałowe z kopertówkami- lampkami
* full pakiet od 20jahre oprócz zestawu Nokii
* podgrzewane dysze spryskiwaczy
* spryskiwacze reflektorów
* climatronick (nie mam zdjęcia póki co)
* konsola środkowa z uchwytem na kubki- USA

czekam aż dotrze prawdziwy rarytas- w PL u nikogo jeszcze takiego nie widziałem:
http://kamei-shop.de/shop/bilddbREADAct ... t&picnum=1
Cena skórzanego- hmm- trochę odstraszająca, ale się należał Golfikowi, bo jednak oryginał to oryginał, a Kamei Premium chyba za takie może uchodzić :food: :panna:

Generalnie- całość opisałem na szybko, w pon. dam listę z cenami wszystkich części aby każdy czytający, kto chcę kupić parcha i go robić od podstaw- wiedział ile to kosztuje. Czasami naprawdę lepiej kupić auto już gotowe i przygotowane przez jakiegoś zajawkowicza (jak większość na tym forum) za te 5tys. więcej niż budować samochód od początku... Będzie czas, sukcesywnie będę uzupełniał opis mojego strażaka :rotfl:

i na razie kilka, ale będą następne, ciekawszych fotek by Bogi (czarne mk2 GT Special- 100% oryginalne auto mojego brata- pozdrawiam!) :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na końcu chciałem podziękować osobom, bez których tego auta by nie było:

* Berni- za cenne rady, szczególnie jeśli chodzi o modyfikacje mechaniczne oraz naukę jazdy :grin: :pub:
* Kuba- za serwisowanie autka :pub:
* Maciek- za szybkie akcje z jazdą po części na 2 koniec Polski i wymienianie ich na deszczu :rotfl: :kufel:
* dla masy ludzi z forum- za poszczególne porady, chęć pomocy i wykonane roboty (Rydzu, Ukiloki, Greg, GTO, Papol itd.) :okej:

pozdro dla wszystkich fanów VW!!!! :bigok:
Ostatnio zmieniony sob lut 27, 2010 21:10 przez olafart, łącznie zmieniany 9 razy.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » ndz maja 31, 2009 00:24

tiaaaa w końcu!! a jak ja Cie prosiłem o foty golfa to nie miałeś :grrr:
Pozdro :bigok:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32751
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz maja 31, 2009 00:27

na Bemowie jest fajna trójeczka
jest ich kilka, zostaw ten ursynów i wpadaj


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » ndz maja 31, 2009 00:30

jak uda mi się odzyskać dane z uszkodzonego dysku twardego to pozwolę sobie wrzucić kilka fotek Twojego golfa


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
becior
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2937
Rejestracja: czw cze 19, 2008 17:35
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Post autor: becior » ndz maja 31, 2009 00:51

Świetne auto, szacuneczek za wkład wygląda rewelacyjnie. Tylko ten błotnik z wlotem mi nie pasi... :bigok:

[ Dodano: 31 Maj 2009 00:53 ]
olafart pisze:Plany?
Hmm- zmiana silnika na dłubniętego ABFa, bo z wyglądu nie ma co już chyba robić :grrr:
Dobry plan, a nie lepiej vr6 :bajer:


było 20 Jahre 16V... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=342725&start=0&hilit=becior[

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32751
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz maja 31, 2009 00:58

Dobry plan, a nie lepiej vr6
nie


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
becior
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2937
Rejestracja: czw cze 19, 2008 17:35
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Post autor: becior » ndz maja 31, 2009 01:39

djtom pisze:
Dobry plan, a nie lepiej vr6
nie
Wyczerpująca odpowiedź... :P


było 20 Jahre 16V... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=342725&start=0&hilit=becior[

Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » ndz maja 31, 2009 08:31

jest ich kilka, zostaw ten ursynów i wpadaj
tego znaleźli dla mnie na Bemowie- czyli na zawodach 1.4mili- tzn stał na parkingu oczywisćie, właściciel przyjechał oglądać SSS
rysiektr pisze:jak uda mi się odzyskać dane z uszkodzonego dysku twardego to pozwolę sobie wrzucić kilka fotek Twojego golfa
jak coś będziesz miał to spoko- a zdjecia widzisz jakie miałem- takie bidne trochę w większości, telefonem robione :helm:
becior pisze:Świetne auto, szacuneczek za wkład wygląda rewelacyjnie. Tylko ten błotnik z wlotem mi nie pasi
wlot zrobiony pod stożek, który po kilku miesiącach używania ostatnio wyjąłem. Będe myślał nad tym, czy wrócić do oryginalnego błotnika :bajer:

Co do silnika AAA/ ABV- wydaje mi się że jest za mało rozwojowy, niewspółmiernie do ponoszonych nakładów finansowych, więc raczej odpada, ale nic nie skreślam... Były jeszcze myśli nad 1.8t 180KM, ale jednak turbodoładowane silniki to nie jest to, co mi się podoba.
Zakładam że ABF spokojnie wystarczy do takiego dupowoza i autko będzię się w miarę przemieszczać z pkt A do pkt B :bajer:
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 22:32 przez olafart, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bruno77
vag-podkarpacie.pl
vag-podkarpacie.pl
Posty: 1679
Rejestracja: pt lis 10, 2006 13:27
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Bruno77 » ndz maja 31, 2009 09:17

no golfik pierwsza klasa bardzo ładnie wygląda widać wiesz co robić z golfikiem :bajer:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=338716&p=4409474#p4409474

Awatar użytkownika
Rapciuch
GRAPHITE BANDIT
GRAPHITE BANDIT
Posty: 325
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 12:42
Lokalizacja: Lubartóvw
Kontakt:

Post autor: Rapciuch » ndz maja 31, 2009 09:59

Prawdziwy bandzior :grin: Dobre mody i w dobrym kierunku. Aby tak dalej. Życze powodzenia :bajer:


MK3 GRAPHITE BANDIT BY RAPCIUCH
http://www.youtube.com/watch?v=NboLh1CF_Zk
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235904
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images38.fotosik.pl/182/9de68333fed276a8med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » ndz maja 31, 2009 10:27

fajna biedronka ;) pakiecik 20jahre + concept color robi swoje, no i silniczek niczego sobie :)

Pozdro,


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » ndz maja 31, 2009 11:59

Bruno77 pisze:no golfik pierwsza klasa bardzo ładnie wygląda widać wiesz co robić z golfikiem
na żywo robi mega wrażenie :bigok: wszystko jest na tip top


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
szyszka1981
vw rullezzzz!!!!
vw rullezzzz!!!!
Posty: 265
Rejestracja: ndz cze 08, 2008 01:17
Lokalizacja: OGL
Kontakt:

Post autor: szyszka1981 » ndz maja 31, 2009 12:14

super autko i wielki szacun za włozona prace :prayer:


[b]moje mk3[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=199448

Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » ndz maja 31, 2009 20:12

dzięki wszystkim za dobre słowa- aż tak pozytywnych opinii się nie spodziewałem :bigok:
pozdro all



Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości