SZERSZEŃ: Golf R + wydech MG + CS dolot i soft 3.0 = 360KM

Moderator: G0 Karcio

Zablokowany
Awatar użytkownika
Rybak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: czw lis 18, 2010 19:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: Rybak » wt sty 11, 2011 22:58

Dlatego że w tych autach jest haldex tylko z tego względu że mają silniki w poprzek nie wzdłużnie.[/quote]
Daniel,ale o tym co bardziej kumaci to wiedzą,ale co ma piernik do wiatraka :lol:[/quote]
To ma że kilka postów wcześniej pisałeś że audi wsadziło haldex do tt i rs3 z tego względu że jest lepszy, a jest tam haldex tylko dlatego że one mają silniki poprzecznie..
Jest to jakiś admin który przeniesie tą całą dyskusję do innego wątka?[/quote]
Haldex nie jest lepszym napędem niż Torsten,tylko jest kompromisem pomiędzy trakcją,wagą i spalaniem i jest to według mnie kompromis zaje....bisty.Jeżeli chcesz sobie pobajerzyć na ten temat zapraszam na PW



Awatar użytkownika
vrs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pn gru 06, 2010 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: vrs » wt sty 11, 2011 22:59

Witam wszystkich na forum, bo to jest chyba mój pierwszy post tutaj. Przed kontynuacją dyskusji na temat wyższości Haldex'a nad napędami opartymi na Torsenach zachęcam do zapoznania się z poniższymi linkami. Tam jest wszystko wyjaśnione co i jak. Oczywiście nie ma możliwości żeby napęd bez centralnego mechanizmu różnicowego (Haldex) był lepszy do jazdy od napędu z takim mechanizmem.

http://www.awdwiki.com/haldex.html


Pozdrawiam
Michał [vRS]

Manual Devil :twisted:

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: JJacek » śr sty 12, 2011 00:25

vrs pisze:Witam wszystkich na forum, bo to jest chyba mój pierwszy post tutaj. Przed kontynuacją dyskusji na temat wyższości Haldex'a nad napędami opartymi na Torsenach zachęcam do zapoznania się z poniższymi linkami. Tam jest wszystko wyjaśnione co i jak. Oczywiście nie ma możliwości żeby napęd bez centralnego mechanizmu różnicowego (Haldex) był lepszy do jazdy od napędu z takim mechanizmem.

http://www.awdwiki.com/haldex.html
Czy ta uwaga o wyższości ma jakiegoś adresata ? BMW też kiedyś skonstruował napęd bez centralnego mechanizmu (BMW e46) i radzi on sobie całkiem dobrze. Są sytuacje w których Haldex radzi sobie doskonale i robi rzeczy, których napęd oparty na centralnym mechanizmie różnicowym nie zrobi. Nie mówiąc już o tym, że tego typu napęd jak Haldex IV generacji to przyszłość, bo umożliwia przyłożenie dowolnej siły do dowolnego kola, czego chcieć więcej?



Awatar użytkownika
vrs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pn gru 06, 2010 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: vrs » śr sty 12, 2011 01:36

Chodziło mi o to że ta dyskusja nie ma za bardzo sensu. Zawsze znajdzie się ktoś dla kogo jeden napęd jest lepszy niż drugi. Dla mnie np ideałem jest to co jest aktualnie w evo / subaru ktoś inny np woli mieć mniejsze spalanie itd

Swoją drogą Haldex IV radzi sobie w większości przypadków bardzo dobrze, ale do napędów ww firm jest mu daleko. Szkoda że nie dostępna jest w VW wersja z eLSD.

Moim zdaniem robimy tu niezły off top. Jak chcesz dalej podyskutować to proponuję PW albo jakiś inny temat o napędach 4x4


Pozdrawiam
Michał [vRS]

Manual Devil :twisted:

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: zlos » śr sty 12, 2011 18:24

.
Ostatnio zmieniony śr sty 12, 2011 18:36 przez zlos, łącznie zmieniany 1 raz.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: zlos » śr sty 12, 2011 18:35

vrs pisze:Oczywiście nie ma możliwości żeby napęd bez centralnego mechanizmu różnicowego (Haldex) był lepszy do jazdy od napędu z takim mechanizmem.
Dość mocne sformułowanie, nie zawsze prawdziwe.
Centralny dyfer daje mnóstwo przewagi na luźnych nawierzchniach. To fakt.
Jednak nawierzchnie nierówno śliskie (piach na poboczu, kałuża łapana jednym bokiem) lub śliskie bo oblodzone - tutaj różnic zauważalnych już nie ma.

Ogólnie haldex 4 poza szutrami nie jest najgorszy ;)

Ciekawe:
Żródło: http://www.netcarshow.com/volkswagen/2010-golf_r/" onclick="window.open(this.href);return false;

New all-wheel drive on the Volkswagen Golf R

As standard equipment, the Volkswagen Golf R transfers the TSI's power to the road via the latest generation of Volkswagen's 4Motion all-wheel drive system. Compared to the version implemented in the Golf R32, the system underwent significant advanced development. Above all, power transmission between the front and rear axles - especially the all-wheel differential that operates in an oil bath - exhibits clear advances compared to the previous generation. The most important one: Activation of the all-wheel differential no longer requires a difference in speeds between the front and rear axles.

That is because, different than on the previous generation, for the first time an electric pump is used to build pressure. The electric pump supplies oil to a hydraulic reservoir whose working pressure is 30 bar. A control module computes the ideal drive torque for the rear axle and controls, via a valve, how much oil pressure is applied to the working pistons of the multi-plate clutch. The contact pressure at the clutch plates rises in proportion to the desired torque at the rear axle. The amount of torque that is transferred can be varied continuously with the magnitude of the pressure applied to the clutch plates. Compared to the previous 4Motion generation, the system operates independent of slip, since the system's working pressure is always available. When starting up and accelerating, this prevents spinning of the wheels at the front axle more effectively, since the control module regulates the torque distribution based on dynamic axle loads. In extreme cases, nearly 100 percent of the drive torque can be directed to the rear axle. This results in further gains in active safety and dynamic performance.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
Rybak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: czw lis 18, 2010 19:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: Rybak » śr sty 12, 2011 19:25

[quote="vrs"]Chodziło mi o to że ta dyskusja nie ma za bardzo sensu. Zawsze znajdzie się ktoś dla kogo jeden napęd jest lepszy niż drugi. Dla mnie np ideałem jest to co jest aktualnie w evo / subaru ktoś inny np woli mieć mniejsze spalanie itd

Tylko,że te dwie w/w marki oprócz tego,że więcej palą to na 1/4 mili dostają w dupę od golfa r aż miło,nie jestem pewien jak na torze ale myślę,że podobnie :helm:



Awatar użytkownika
overrange
Forum Master
Forum Master
Posty: 1176
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 16:26

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: overrange » śr sty 12, 2011 22:08

Rybak, to tak z doświadczenia wiesz, że Golf lepiej ogarnia tor niż evo, które zostało do niego stworzone?



Awatar użytkownika
vrs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pn gru 06, 2010 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: vrs » śr sty 12, 2011 22:12

Rybak pisze:Tylko,że te dwie w/w marki oprócz tego,że więcej palą to na 1/4 mili dostają w dupę od golfa r aż miło,nie jestem pewien jak na torze ale myślę,że podobnie :helm:
To że więcej palą to fakt. Czy seryjne Evo X dostanie na 1/4 mili od seryjnego Golfa R? Nie wiem, ale nie każdy żyje 1/4 mili ;).

Co do toru to bardzo wątpię. Mam nadzieję że niedługo będę mógł się o tym przekonać :bajer:

Szkoda że VW nie zdecydował się na zamontowanie jakiegoś manualnego sterowania haldexem, żeby np dało się go ustawić w pozycji 50:50 na stałe. Wiem że są dodatkowe sterowniki do Haldexa które na to pozwalają ale trzeba za nie płacić dodatkowe $


Pozdrawiam
Michał [vRS]

Manual Devil :twisted:

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: zlos » czw sty 13, 2011 08:45

vrs pisze:Szkoda że VW nie zdecydował się na zamontowanie jakiegoś manualnego sterowania haldexem, żeby np dało się go ustawić w pozycji 50:50 na stałe. Wiem że są dodatkowe sterowniki do Haldexa które na to pozwalają ale trzeba za nie płacić dodatkowe $
Kosztuje jakieś 2000 zeta. Dostajesz możliwość ustawiania haldexu jak się jaśnie panowi spodoba ;)
Tylko że... haldex NIE LUBI stałego ustawienia 50:50 i można się dość szybko pożegnać z modułem jeśli ktoś tak bardzo chce udawać różne wrx-y i evusie :)


Odnośnie wyższości eRki nad WRX STi lub EVO:

Tor
Nie zgodzę się. Ten sam (!!!) kierowca zrobi lepszy czas na torze jadąc subaru lub misipiciu.
Golf R jest hothatchem - i tylko hothatchem. Miejskim autem w dużym wykopem. Suba i Misia budowane są do jazdy torowej. Porównujemy nieporównywalne.

Trasa
Tutaj eRka wygrywa. Komfort jazdy o wiele wyższy, lepsza prędkość max (istotny jeśli mieszkasz w Niemczech). No, ale jeśli ktoś kupuje torowy narząd do jazdy po polskich...

1/4 mili
Eeeee... jakbym miał tłuc ćwiartki, to kupiłbym amerykańskie V8, uturbił i miał pierdyliard koni z półtora pierdyliarda litrów pojemności. Ale nie tłukę ćwiartek codziennie w drodze do roboty, więc nie rozumiem wyższości/niższości w tym porównaniu, bo żadne z aut nie jest budowane na 1/4 mili. Nie dyskutujmy, który traktor szybciej jedzie po autostradzie. Oczywiście możemy wymienić turbo, opony semislicki, dorzucić butelkę nox... to będzie szybki traktor. ;)


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
vrs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pn gru 06, 2010 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: vrs » czw sty 13, 2011 10:59

zlos pisze:Kosztuje jakieś 2000 zeta. Dostajesz możliwość ustawiania haldexu jak się jaśnie panowi spodoba ;)
Tylko że... haldex NIE LUBI stałego ustawienia 50:50 i można się dość szybko pożegnać z modułem jeśli ktoś tak bardzo chce udawać różne wrx-y i evusie :)
Ile kosztuje i jak działa to ja mniej więcej wiem :bajer: i chyba można zabić nie tylko sam moduł ale całe sprzęgło Haldex, widziałem gdzieś wersję z jakimiś zabezpieczeniami termicznymi w sofcie żeby w razie przegrzania przełączało napęd w tryb "auto" lub nawet "FWD"

A jak ktoś musi mieć Evo to kupuje Evo, niestety nie ma ideałów, a ponieważ jestem na tym forum to wiadomo co wybrałem :pub:

Z pozostałymi rzeczami zgadzam się w 100%


Pozdrawiam
Michał [vRS]

Manual Devil :twisted:

Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: daniel1d » czw sty 13, 2011 11:08

vrs pisze:Ile kosztuje i jak działa to ja mniej więcej wiem :bajer: i chyba można zabić nie tylko sam moduł ale całe sprzęgło Haldex, widziałem gdzieś wersję z jakimiś zabezpieczeniami termicznymi w sofcie żeby w razie przegrzania przełączało napęd w tryb "auto" lub nawet "FWD"
Sterownikowi to raczej nic się stać nie powinno tylko haldex się rozwali jak się olej za bardzo nagrzeje.Można wraz z sterownikiem zamontować wskaźnik który pokazuje temperaturę oleju w haldexie..W oryginalnym sterowniku jest tak że jak temp. oleju wzrośnie powyżej 100 stopni to haldex się rozpina automatycznie i nie załączy się dopóki temperatura nie spadnie.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
vrs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pn gru 06, 2010 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: vrs » czw sty 13, 2011 11:43

daniel1d pisze:W oryginalnym sterowniku jest tak że jak temp. oleju wzrośnie powyżej 100 stopni to haldex się rozpina automatycznie i nie załączy się dopóki temperatura nie spadnie.
Zdarzyło Ci się to? Interesuje mnie jak często takie coś się zdarza, bo raczej nie słyszałem o tym żeby to się komuś przytrafiło ale info od praktyka to zupełnie co innego ;) Czy np podczas latania po torze albo upalania 1/4 miałeś taki przypadek? Wydawało mi się że jeżeli napęd jest spięty na 100% (50:50) lub całkowicie rozpięty (100:0) to już nic się nie grzeje


Pozdrawiam
Michał [vRS]

Manual Devil :twisted:

Awatar użytkownika
vrs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pn gru 06, 2010 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: vrs » czw sty 13, 2011 12:18

No właśnie tak słyszałem że te manualne sterowniki są dla fachowców i że łatwo z nimi przegiąć pałę. Pewnie dla tego sterowniki do haldex'a typu performance mają różne tryby pracy (race, sport, i chyba 2wd) ale ostatnio nie widziałem żadnego przełączającego haldex na stałe 50:50. Jedyne co zmienili to czas reakcji.

BTW dużo masz tam newtona u siebie?


Pozdrawiam
Michał [vRS]

Manual Devil :twisted:

Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości