[MK3 MATCH II]LEKKO POMODZONY AFN - prawie jak 20 Jahre :)

Moderator: G0 Karcio

Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » sob wrz 27, 2008 18:22

SToRM, spok luz, jak chesz modzić dizla to potrzebujesz ok 5 tys, to tyle co soft turbo. No chyba że zadowolimy się samym softem, ale jak dla mnie i tak marne przyrosty :helm:
Jak juz się bawimy w tuning to koszty sa porównywalne.
Cowboy sorka za ot


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz wrz 28, 2008 00:22

Kenaj pisze:SToRM, spok luz, jak chesz modzić dizla to potrzebujesz ok 5 tys, to tyle co soft turbo. No chyba że zadowolimy się samym softem, ale jak dla mnie i tak marne przyrosty :helm:
Nie zgadzam sie ;)

A ze spoko luz to ja wiem - lubie z Wami chlopaki dyskutowac :bigok:
Szczegolnie ze jako z nielicznych tutaj nie upieram sie totalnie przy ktores z technologii ;) Brakuje nam tutaj nam jedynie jeszcze wielbicieli silnikow Wankla :helm:



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » ndz wrz 28, 2008 00:41

Kenaj pisze: wielbicieli silnikow Wankla :helm:
może ktoś wkoncu bedzie tuningował r80 :grin:
sory za OT
Ostatnio zmieniony ndz wrz 28, 2008 00:41 przez MZiobro, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » ndz wrz 28, 2008 04:07

ja też jestem całkowicie bezstronny bo śmigam dizlem i PB, dla mnie poprostu takie porównywanie osiągów nie ma sensu i tyle. Prawdopodobnie i tak w przyszlości będą silniki które połaczą w sobie zalety dizli i benzynówke, wiem bo są prowadzone pod tym kątem badania :bigok:


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn wrz 29, 2008 11:31

Kenaj pisze:znowu się zaczyna licytacja który szybszy. A jak abf jest zmodzony nawet na te 180km to nie ma bata, afn dostaje po dupie.
Doładowny ABF to już jest inna bajka :)
Kenaj pisze:Nie wiem dlaczego porównujecie seryjna benzyne do modzonego dizla ](*,)
porównujemy 2 seryjne auta VW, po takiej samej modyfikacji - chiptuning- bo ten wykres co pokazał STORM to ABF po chipsie :)
SToRM pisze:U mnie tez bylo testowane i AFNy po chipsach na 135 kucy dostawaly sporo w dupe. Ibiza z ASZtem ze 3 dlugosci
może kierownicy tych diesli nie ogarniali tematu i cisnęli do czerwonego pola :)

SToRM, popatrz na wykres mocy w ABF popatrz ile KM masz w momencie zapięcia 2 biegu ?
ile to jest 5000 rpm i ciągnie do 6500?
teraz popatrz na wykres TDI i tam masz płasko 140KM w zakresie zmiany biegu od 3000 rpm do 4200 rpm :)
to mój wykres z MAHA na którym ABF dostawał 2 długości do 120 km/h :) ten sam ABF który szedł potem niemalże równo ze STORM-em :) zaznaczyłem zakres zmiany biegu - max moc na kołach...

Obrazek

najlepiej zobrazował róznice w przebiegach mocy Homsky rysunkiem porównanwczym

Obrazek

na poczatku diesel ma przewagę ale powyżej 140 km/h gdzie TDI juz zaczyna puchnąć (zwiększa sie temp w dolocie) a moment opada, benzyna łapie górke max mocy i bedzie miała przewagę
SToRM, spok luz, jak chesz modzić dizla to potrzebujesz ok 5 tys, to tyle co soft turbo. No chyba że zadowolimy się samym softem, ale jak dla mnie i tak marne przyrosty :helm:
Jak juz się bawimy w tuning to koszty sa porównywalne.
Janek, czy wpakowałeś w mody ABFT 5 kPLN, koszty w dieslu są nieporównywalnie mniejsze przynajmniej na początku w stosunku do przyrostów, widac to po ilości zmodzonych TDI i uturbionych 16V w Polsce

W TDI mozesz powymieniać jak klocki (trubo, wtryski) na zasadzie PnP, a uturbienie benzyny to juz większa zabawa, przygotowanie silnika pod trubo, kolektory, DP, czasem jakiś standalone, po drodze mnóstwo pierdół..
W TDI jest jeszcze jeden plus moze sobie zmieniać graty, robić oporniki, podlewać bo nie istotny jest AFR, w benie chwila nieuwagi i moze pojawić sie stukowe i bedzie zonk..
Szczegolnie ze jako z nielicznych tutaj nie upieram sie totalnie przy ktores z technologii ;)
zobaczysz jak przyjemnie masuje plecy diesel jak wsadzisz te graty co masz do ALH :)

podsumowując, ja jestem zwolennikiem jednej technologii - turbodoładowanie :) :bigok:



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » pn wrz 29, 2008 11:48

początkowo wyszło mi to ok 6 tysia. Jak się zacząłem interesowac ile by mie kosztowalo zmodzenie asz'ta to wyszło mi bardzo podobnie :green_fuck:


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn wrz 29, 2008 11:55

to mój wykres z MAHA na którym ABF dostawał 2 długości do 120 km/h :) ten sam ABF który szedł potem niemalże równo ze STORM-em
:skromny:

[ Dodano: Pon Wrz 29, 2008 11:55 ]
szedł równo :skromny:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » pn wrz 29, 2008 12:05

to ten abf był kiepski nawet po czypsie, skoro szedł równo z serią Tomka.Musze kolege namówić żeby swojego zdrowego abf'a zmierzył, z ktorym Matijas się ustawiał :helm:


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn wrz 29, 2008 12:06

Widze ze ciekawa dyskusja sie wywizala :grin: :grin:

Jesli chodzi o ABF vs. AFN+ to ja sie lojalnie przyznaje ze dostalem od pewnego ABFA, ktorego Janek zna lanie. Jednak bylo to na mokrej nawierzchni do tego na zimowkach bylem, a co za tym idzie moment zrobil swoje i trakcji nie bylo. Nie moglem wykorzystac momentu i dostalem po dupie :grin: :grin: :bigok: Byl to setup po czipsie.

Na suchym jakby to bylo nie wiem, bo nigdy nie stawalem :bigok:

Jesli chodzi o kwestie materialna to jednak modzenie dizla jak napisal cowboy jest znacznie ekonomiczniejsze. W bezynie czesto wydane pieniadze nie sa wprostproporcjonalne do osiągnietych rezultatów :bigok:

Zmodzenia AFN (bo o nim mowa) na ok 160ps to kwota rzedu 3,5k. Mam na mysli tylko i wylacznie mody silnika.
Natomiat zeby zmodzic ABF`a na ok 50 koni wiecej to juz potrzeba czapki drobnych, czy to na N/A czy Turbo :bigok:

Reasumujac i tak wszyscy dobrze wiemy czemu jezdzimy modzonymi dieslami i czemu chcielibysmy jezdzic modzonymi benzynami w Turbo. Diesle sa tanie w eksploatacji oraz modzeniu (do pewnej granicy :jezor: ), ale za to beznynki daja wieksza frajde z jazdy w wyzszym zakresie obrotwo, pieknie ssssyczą :food: i nie klekoczą!! :bigok: :green_fuck: :grin:

To by bylo na tyle jesli chodzi o OT z mojej strony:) :bajer:
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 12:09 przez Matijas, łącznie zmieniany 2 razy.


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn wrz 29, 2008 12:09

Reasumujac i tak wszyscy dobrze wiemy czemu jezdzimy modzonymi dieslami i czemu chcielibysmy jezdzic modzonymi benzynami w Turbo.
alleluja :pub:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn wrz 29, 2008 12:15

Matijas pisze:Zmodzenia AFN (bo o nim mowa) na ok 160ps to kwota rzedu 3,5k
wiesz ja sprzedałem IC za 250, wtryski za 450, turbo za 400, a reszte robiłem po taniości :)
FMIC mnie kosztował 600, wtryski 216 - 1000, turbo AWX - 900, przejściówka do turbo 100, program 1000

to jest 3600 - sprzedane graty (1100) co daje 2500 PLN :)
Matijas pisze:i tak wszyscy dobrze wiemy czemu jezdzimy modzonymi dieslami i czemu chcielibysmy jezdzic modzonymi benzynami w Turbo
no to dobre podsumowanie tej całej gadki :)

jeździmy TDI ale tak naprawde chcielibysmy jeździć TFSI :bigok:

dlatego coraz poważniej myślę nad przesiadką na turbobenzyne :) jak kasiorka sie bedzie zgadzać :)



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn wrz 29, 2008 12:53

cowboy pisze:Matijas napisał/a:
i tak wszyscy dobrze wiemy czemu jezdzimy modzonymi dieslami i czemu chcielibysmy jezdzic modzonymi benzynami w Turbo



no to dobre podsumowanie tej całej gadki

jeździmy TDI ale tak naprawde chcielibysmy jeździć TFSI

dlatego coraz poważniej myślę nad przesiadką na turbobenzyne jak kasiorka sie bedzie zgadzać
Podsumowanie prawdziwe, sporo osób które jeżdżą modzonymi dieslami ma zamiar albo chce przesiąść się na Benzynkę w Turbo :bigok:

Ja jak najbardziej też bym się przesiadł na jakies RS4 :grin: :grin: :grin: , ale po 1 kasa, a po 2 kasa :green_fuck: wacha droga a taki diabel pożera ją wiadrami :bigok:

Dlatego na wiosne najpierw się będę rozglądał za wymarzonym Leonem ARL na wypasie, który będzie godnym następcą mk3 dupowoza.
Następnie zaczne odkładać kapuche i się rozglądać za mk2 w GTi majlepiej, żeby mialo mocniejszy napęd i heble, pod zaturbienie tak na 250-300km do w miare bezawaryjnej jazdy wieczorkiem w lato i w weekendy coby sie poscigac troszku :grin: :grin: :grin: :grin: :bigok:

W najgorszym wypadku zostawie sobie mk3 tylko właduje do niego klime i reszte kasy przeznacze na MK2 Turbo projekt :bigok:

Jednak jak narazie zostanmy na ziemi i jezdzijmy swoimi mk3 TDi :bigok: :grin: :green_fuck:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn wrz 29, 2008 18:54

cowboy pisze:bo ten wykres co pokazał STORM to ABF po chipsie :)
seria [skromny] seria panie.. Wykres z chipsem musze szukac...
djtom pisze:szedł równo :skromny:
Jak rowno, skoro wygralem ;)
Kenaj pisze:to ten abf był kiepski nawet po czypsie, skoro szedł równo z serią Tomka
ehhh.. Kenaj, blagam Cie - ustal pewne fakty zanim zaczniesz bzdury pisac
Matijas pisze:Reasumujac i tak wszyscy dobrze wiemy czemu jezdzimy modzonymi dieslami i czemu chcielibysmy jezdzic modzonymi benzynami w Turbo. Diesle sa tanie w eksploatacji oraz modzeniu (do pewnej granicy :jezor: ), ale za to beznynki daja wieksza frajde z jazdy w wyzszym zakresie obrotwo, pieknie ssssyczą :food: i nie klekoczą!! :bigok: :green_fuck:
Brawo! I to mi sie podoba. Bo wg. mnie to gora 1 na 10-ciu jezdzi dieslem bo mu to podoba. Raczej sklaniam sie ku ekonomiki uzytkownikow. A ze troche poweru mzona wyciagnac to tylko plus, ale nie jest decydujacy argument...



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn wrz 29, 2008 18:56

Jak rowno, skoro wygralem ;)
s.......j, tak? :bajer:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości