[MK3 MATCH II]LEKKO POMODZONY AFN - prawie jak 20 Jahre :)
Moderator: G0 Karcio
ma tarczach 280/22 jak się domyślam ?Rapix pisze:u mnie bez ABS czesto po prostu koła blokuje
to chyba coś jest nie tak u Ciebie z hydrauliką - a z tyłu masz bebny czy tarcze ?
kolega adamm ma takie heble (z S2) i nie narzeka... zablokowac koło np przy prędkościach powyżej 100 kmh to trzeba dobrego hebla
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jeśli byłoby tak jak piszesz to co mają powiedzieć właściciele G60 lub mk3 GTI bez ABSu?
ja swapuje heble bo własnie powyżej 100 kmh, a konkretnie jak przyjdzie zahamować ze 140-150 do 80 bo np jakiś TIR zmienia nagle pas to czuć jakby hamulców nie było
na oryginalnym zestawie 256/20 moze ze 3 razy lekko zblokowałem koła ale to przy niższych prędkościach lub w końcowej fazie hamowania
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
mnie zblokowanie kół absolutnie nie przeszkadza
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
cowboy, to musisz miec cos nie halo, ja nawet na najmniejszym heblu w poprzednim golfie moglem blokowac kola z jakiej predkosci chcialem ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
co do zaciskow S2 to tez nie przesadzajmy - kola same sie nie beda blokowaly
ktos kto ma takie zaciski twierdzil kiedys nawet, ze wlasnie lepiej sie na nich dozuje sile hamowania - powtarzam tylko to co mi powiedzial
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
co do zaciskow S2 to tez nie przesadzajmy - kola same sie nie beda blokowaly
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 21:42 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
nei zartuje... oczywiscie chodzi o jednorazowe zablokowanie, nie to, ze male hamulce maja jakas odpornosc termicznaKapibara pisze:no raczysz zartowac ze np przy 140 zablokujesz kola????
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
moj poprzedni zielony gtd blokowal jak szalony na hebelku 239mm i oponach 175r13 nawet sekunde przed wypadkiem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ostatnio zmieniony pt mar 28, 2008 01:11 przez zaprzal, łącznie zmieniany 3 razy.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- Rapix
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2447
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Z tyłu mam też tarcze i kilku krotnie udało mi sie zablokowac przy 130km/h aw69 przy ostrym hamowaniu też kilka razy zablkował koła przy jeszcze wiekszych predkościach... o ile na prostej drodze jest znacznie łatwiej "dozować" to siłe hamowania, o tyle np. na zakrecie już znacznie wczesniej potrafi przyblokować koła... napewno przy hamowaniu z 200 do 150 bedzie może i wieksza róznica albo po nizej wydaje mi sie ze bedzie to samo...
1. masz golfa mk2 który wazy pare kilo mniej (z tyłu pewnie bebny)zaprzal pisze:cowboy, to musisz miec cos nie halo, ja nawet na najmniejszym heblu w poprzednim golfie moglem blokowac kola z jakiej predkosci chcialem![]()
2. masz węższe opony i mniejsze koła
przecież hamując się dozuje siłę hamowania nogą
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
dokałdnie właśnie o to się rozchodzi że w okolicach 140 kmh seryjne heble praktycznie nie hamują i nie da się dobrych oponach zablokowć kółRapix pisze:napewno przy hamowaniu z 200 do 150 bedzie może i wieksza róznica
przynajmniej u mnie tak było:
heble 256/20,
opony Dunlop Sport 9000 w rozmiarze 195/45/16
nie chodzi o to żeby te koła blokować ale żeby hamując czuć że auto zwalnia a nie ciśniesz w pedał i czujesz że tak naprawde hamuje poniżej 80 km/h
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
hehe dokładnie to nie analogcowboy pisze:przecież hamując się dozuje siłę hamowania nogą pedał hamulca nie ma położenia ON-OFF
Rapix napisał/a:
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
u mnie jest to samo, przy predkosciach powyżej 120 i mocniejszych przyśpieszeniach jak trzeba zwolnić hamulce się gotują i oczami się hamujecowboy pisze:dokałdnie właśnie o to się rozchodzi że w okolicach 140 kmh seryjne heble praktycznie nie hamują i nie da się dobrych oponach zablokowć kół
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
aha dodam jeszcze że miałem springi H&R (-60) i twardsze amory o skróconym skoku (wprawdzie GT Cupline ale za to nówki)przynajmniej u mnie tak było:
heble 256/20,
opony Dunlop Sport 9000 w rozmiarze 195/45/16
bo to jest ważna informacja
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
wiadomo ze nei chodzi o to zeby auto blokowalo kola bo to masakra.cowboy pisze:nie chodzi o to żeby te koła blokować ale żeby hamując czuć że auto zwalnia a nie ciśniesz w pedał i czujesz że tak naprawde hamuje poniżej 80 km/h
teraz widac ze abs sie jednak przydaje bo zawsze hamuje sie na maxa
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
moze byc w tym dużo prawdy - jak hebel ma zapas to dozujesz siłe hamowania... jak hebel nie hamuje to skaczesz na niego z całej siły i może na nierówności koło podskoczyć i wtedy masz zablokowane kołozaprzal pisze:ktos kto ma takie zaciski twierdzil kiedys nawet, ze wlasnie lepiej sie na nich dozuje sile hamowania - powtarzam tylko to co mi powiedzial
[ Dodano: Pią Mar 28, 2008 09:59 ]
sęk w tym że ABS nie skraca drogi hamowaniateraz widac ze abs sie jednak przydaje bo zawsze hamuje sie na maxajesli chce sie szybko zahamowac
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
nie po to został wymyslony... ABS pozwala zachować sterowność auta podczas hamowania...
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
no aler nikt nie mowi ze skraca droge hamowania, ale jesli ktos bez abs-u nei umie hamowac to ten z abs-eb szybciej wyhamujecowboy pisze:Cytat:
teraz widac ze abs sie jednak przydaje bo zawsze hamuje sie na maxajesli chce sie szybko zahamowac
sęk w tym że ABS nie skraca drogi hamowaniaczytałem wiele testów i w wiekszości na ABSia jest dłuższa droga hamowania !!
nie po to został wymyslony... ABS pozwala zachować sterowność auta podczas hamowania...
ale byla tu tez mowa wlasnie o blokowaniu w czasie skrecania lub o omijaniu przeszkody podczas hamowania. Jesli ktos nei ma abs-u to warto pocwiczyc ostra hamowanie z omijaniem. czyli pulsacje pedalu hamulca ze skrecaniem kierownicy bo moze sie przydac
P.S. na lodzie abs jest zabojczy i totalnie bezradny
![crazy :crazy:](./images/smilies/crazy.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości