[MK3 MATCH II]LEKKO POMODZONY AFN - prawie jak 20 Jahre :)

Moderator: G0 Karcio

Zablokowany
Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » czw mar 27, 2008 17:20

cowboy nie wiem czy to bedzie dobre rozwiazanie bez ABS... u mnie bez ABS czesto po prostu koła blokuje... a przy zestawie 2 tłoczkowym bedzie jeszcze czesciej....



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw mar 27, 2008 19:40

Rapix pisze:u mnie bez ABS czesto po prostu koła blokuje
ma tarczach 280/22 jak się domyślam ?

to chyba coś jest nie tak u Ciebie z hydrauliką - a z tyłu masz bebny czy tarcze ?

kolega adamm ma takie heble (z S2) i nie narzeka... zablokowac koło np przy prędkościach powyżej 100 kmh to trzeba dobrego hebla :) albo 2 nogami skoczyć na pedał

jeśli byłoby tak jak piszesz to co mają powiedzieć właściciele G60 lub mk3 GTI bez ABSu?

ja swapuje heble bo własnie powyżej 100 kmh, a konkretnie jak przyjdzie zahamować ze 140-150 do 80 bo np jakiś TIR zmienia nagle pas to czuć jakby hamulców nie było

na oryginalnym zestawie 256/20 moze ze 3 razy lekko zblokowałem koła ale to przy niższych prędkościach lub w końcowej fazie hamowania :)

mnie zblokowanie kół absolutnie nie przeszkadza :P



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw mar 27, 2008 21:33

cowboy, to musisz miec cos nie halo, ja nawet na najmniejszym heblu w poprzednim golfie moglem blokowac kola z jakiej predkosci chcialem ;)

co do zaciskow S2 to tez nie przesadzajmy - kola same sie nie beda blokowaly ;) ktos kto ma takie zaciski twierdzil kiedys nawet, ze wlasnie lepiej sie na nich dozuje sile hamowania - powtarzam tylko to co mi powiedzial
Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 21:42 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Mekto
-
-
Posty: 530
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 21:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Mekto » pt mar 28, 2008 00:00

Bez przesady - ja mam 280mm z G60 i do tego nie mam ABS-u a jakoś nie ma blokowania częstego. Najważniejsze to wyczuć kiedy następuje ten moment i wszystko będzie git. Właśnei an dużych prędkościach widać różnicę - starę się gotowały w sekundzie.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt mar 28, 2008 00:44

zaprzal pisze:cowboy, to musisz miec cos nie halo, ja nawet na najmniejszym heblu w poprzednim golfie moglem blokowac kola z jakiej predkosci chcialem ;)

no raczysz zartowac ze np przy 140 zablokujesz kola????



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt mar 28, 2008 01:02

Kapibara pisze:no raczysz zartowac ze np przy 140 zablokujesz kola????
nei zartuje... oczywiscie chodzi o jednorazowe zablokowanie, nie to, ze male hamulce maja jakas odpornosc termiczna ;) i seryjny rozmiar opon nie jakies wydumki

moj poprzedni zielony gtd blokowal jak szalony na hebelku 239mm i oponach 175r13 nawet sekunde przed wypadkiem ;)
Ostatnio zmieniony pt mar 28, 2008 01:11 przez zaprzal, łącznie zmieniany 3 razy.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt mar 28, 2008 09:40

mi sie udalo przy tak malych hamulcach bloknac ale to byla predkosc ok 80 km/h. a co ciekawe teraz mam abs 280 mm i nie ma opcji zeby mi zaczol dzialac w granicach 100 lub ponad i to mi sie podoba :bigok:



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pt mar 28, 2008 09:50

Z tyłu mam też tarcze i kilku krotnie udało mi sie zablokowac przy 130km/h aw69 przy ostrym hamowaniu też kilka razy zablkował koła przy jeszcze wiekszych predkościach... o ile na prostej drodze jest znacznie łatwiej "dozować" to siłe hamowania, o tyle np. na zakrecie już znacznie wczesniej potrafi przyblokować koła... napewno przy hamowaniu z 200 do 150 bedzie może i wieksza róznica albo po nizej wydaje mi sie ze bedzie to samo...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt mar 28, 2008 10:19

zaprzal pisze:cowboy, to musisz miec cos nie halo, ja nawet na najmniejszym heblu w poprzednim golfie moglem blokowac kola z jakiej predkosci chcialem ;)
1. masz golfa mk2 który wazy pare kilo mniej (z tyłu pewnie bebny)
2. masz węższe opony i mniejsze koła

przecież hamując się dozuje siłę hamowania nogą ;) pedał hamulca nie ma położenia ON-OFF :P
Rapix pisze:napewno przy hamowaniu z 200 do 150 bedzie może i wieksza róznica
dokałdnie właśnie o to się rozchodzi że w okolicach 140 kmh seryjne heble praktycznie nie hamują i nie da się dobrych oponach zablokowć kół

przynajmniej u mnie tak było:
heble 256/20,
opony Dunlop Sport 9000 w rozmiarze 195/45/16

nie chodzi o to żeby te koła blokować ale żeby hamując czuć że auto zwalnia a nie ciśniesz w pedał i czujesz że tak naprawde hamuje poniżej 80 km/h



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pt mar 28, 2008 10:23

cowboy pisze:przecież hamując się dozuje siłę hamowania nogą pedał hamulca nie ma położenia ON-OFF
Rapix napisał/a:
hehe dokładnie to nie analog :bigok:
cowboy pisze:dokałdnie właśnie o to się rozchodzi że w okolicach 140 kmh seryjne heble praktycznie nie hamują i nie da się dobrych oponach zablokowć kół
u mnie jest to samo, przy predkosciach powyżej 120 i mocniejszych przyśpieszeniach jak trzeba zwolnić hamulce się gotują i oczami się hamuje :grin: :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt mar 28, 2008 10:39

przynajmniej u mnie tak było:
heble 256/20,
opony Dunlop Sport 9000 w rozmiarze 195/45/16
aha dodam jeszcze że miałem springi H&R (-60) i twardsze amory o skróconym skoku (wprawdzie GT Cupline ale za to nówki)

bo to jest ważna informacja :) na kiepskim nurkującym zawieszeniu i wytłuczonych amorach inaczej się hamuje :)



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt mar 28, 2008 10:56

cowboy pisze:nie chodzi o to żeby te koła blokować ale żeby hamując czuć że auto zwalnia a nie ciśniesz w pedał i czujesz że tak naprawde hamuje poniżej 80 km/h
wiadomo ze nei chodzi o to zeby auto blokowalo kola bo to masakra.


teraz widac ze abs sie jednak przydaje bo zawsze hamuje sie na maxa :helm: jesli chce sie szybko zahamowac



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt mar 28, 2008 10:57

zaprzal pisze:ktos kto ma takie zaciski twierdzil kiedys nawet, ze wlasnie lepiej sie na nich dozuje sile hamowania - powtarzam tylko to co mi powiedzial
moze byc w tym dużo prawdy - jak hebel ma zapas to dozujesz siłe hamowania... jak hebel nie hamuje to skaczesz na niego z całej siły i może na nierówności koło podskoczyć i wtedy masz zablokowane koło

[ Dodano: Pią Mar 28, 2008 09:59 ]
teraz widac ze abs sie jednak przydaje bo zawsze hamuje sie na maxa :helm: jesli chce sie szybko zahamowac
sęk w tym że ABS nie skraca drogi hamowania :) czytałem wiele testów i w wiekszości na ABSia jest dłuższa droga hamowania !!

nie po to został wymyslony... ABS pozwala zachować sterowność auta podczas hamowania...



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt mar 28, 2008 11:39

cowboy pisze:Cytat:
teraz widac ze abs sie jednak przydaje bo zawsze hamuje sie na maxa :helm: jesli chce sie szybko zahamowac


sęk w tym że ABS nie skraca drogi hamowania :) czytałem wiele testów i w wiekszości na ABSia jest dłuższa droga hamowania !!

nie po to został wymyslony... ABS pozwala zachować sterowność auta podczas hamowania...
no aler nikt nie mowi ze skraca droge hamowania, ale jesli ktos bez abs-u nei umie hamowac to ten z abs-eb szybciej wyhamuje

ale byla tu tez mowa wlasnie o blokowaniu w czasie skrecania lub o omijaniu przeszkody podczas hamowania. Jesli ktos nei ma abs-u to warto pocwiczyc ostra hamowanie z omijaniem. czyli pulsacje pedalu hamulca ze skrecaniem kierownicy bo moze sie przydac


P.S. na lodzie abs jest zabojczy i totalnie bezradny :crazy:



Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości