[MK3 MATCH II]LEKKO POMODZONY AFN - prawie jak 20 Jahre :)

Moderator: G0 Karcio

Zablokowany
Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 05, 2007 08:17

Goofi pisze:cowboy: dzisiaj zrobilem swapa, wczesniej tez mialem Girlinga 54, tylko krotszego :bajer:
tak myślałem od samego początku.... !!!

a jakie wczesniej miałeś heble 256/13 ?

w takim razie coś mi się wydaje że są 2 albo 3 rodzaje tych Girlingów 54 !!

bo ten co ty masz nowy to z tych wczesniejszych fotek, jest taki sam jak mój :) z tarczy 256/20

Oryginalnie powinny do tarczy 280/22 wejść klocki 19mm a u Ciebie nie ma 6mm luzu ...

zakręciłem się juz na maxa :)
zaprzal pisze: przypadkiem nie jest tak, ze zaciski zostaja a zmieniasz jarzma przy swapie 256->280mm 4x100

cowboy pisze:gdyby tak było to znaczyłoby że klocki musiałyby byc cieńsze

więc raczej zacisk jest szerszy, jak kupiłem pomyłkowo klocki ATE do niewentylowanych 256/18 to nie mogłem tego wcisnąć...

być może da się taki manewr wykonać ale wtedy klocki byłyby bardzo cienkie..

ponieważ tarzca 280 ma seryjnie 22mm szerokości
zaprzal pisze:spytam jeszcze raz: jestes na 100% pewien, ze zacisk 256mm i 280mm nie jest taki sam?
jak widać na fotce wyżej nie jest taki sam :)

dobrze kombinowałem :)
Ostatnio zmieniony pt paź 05, 2007 08:25 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt paź 05, 2007 08:35

faktycznei, lekko sie rozni ;) girling "54" oznacza rozmiar tloczka


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pt paź 05, 2007 09:25

Mialem 256x13, ale przy 256x20 to wg mnie na 99% jest taki sam zacis, jak przy 280x22, tylko klocki odpowiednio innej grubosci ;)

Zdejmij swoj i pomierz, wczesniej masz zdjecie z linijka, to sobie porownasz ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 05, 2007 09:48

przy 256x20 to wg mnie na 99% jest taki sam zacis, jak przy 280x22, tylko klocki odpowiednio innej grubosci ;)
Na tą chwilę z tego co ustaliłem na 100% mogę powiedzieć:

1. można wsadzić w zacisk 256/20 tarcze 280/22 przy większym jarzmie pod warunkiem że klocki będą miały 16mm grubosci

2. nie można w zacisk 256/20 przy tarczy 256/20 klocka o grubości 19mm ! - oryginalnie jest 17mm - przetestowałem to u siebie

2. w mk3 GTI przy tarczy 280/22 klocek powinien miec 19mm grubosci, co oznacza że zacisk jest grubszy niż standardowy girling 54 - 256/20 !
Goofi pisze: Zdejmij swoj i pomierz, wczesniej masz zdjecie z linijka, to sobie porownasz ;)
nie musze mierzyć :P widze na podstawie tej fotki że u Ciebie klocki 16mm weszły na styk z tarczą 22mm - czyli moje zaciski są takie same :)



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pt paź 05, 2007 09:52

Ja nie kupowalem tych klockow jako jakis cienszych, tylko normalne MK3 GTI / MK2 G60 z katalogu na stronie EBC, wiec dziwi mnie, ze powinny miec 19mm a maja 16mm :chytry:

To zapodawaj u siebie cos takiego, jak ja mam i bedzie dobrze :bigok:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 05, 2007 10:09

Goofi pisze:Ja nie kupowalem tych klockow jako jakis cienszych, tylko normalne MK3 GTI / MK2 G60 z katalogu na stronie EBC
już sam nie wiem

w Intercarsie wszedzie do 280/22 sa podane klocki 19mm...

sas_gti mi napisał że montował klocki 19mm w G60...

po co sie pałwać w swapy jak można kupić super hiper nakładki tjuningowe :P :)

podobno skracja drogę hamowania o 25 %

Obrazek

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HIGH-QUA ... dZViewItem


przed:

Obrazek

po:

Obrazek

[ Dodano: Nie Paź 07, 2007 15:23 ]
a ja znowu jestem w eterze, po wydarzeniu z piorunem :)

w radyjku CB (Uniden 520) wymieniłem bezpiecznik (2A) w kablu zasilającym i okazało się że radio bangla :) twarda sztuka... a byłem przekonany że po uderzeniu pioruna poszła końcówka mocy ...

antena ponownie Wilson Little Will - niestety poprzednia jest pęknieta i zjaraną ma podstawę :)

no i kółeczka zimowe czekają na snieg....

Obrazek

[ Dodano: Pią Paź 12, 2007 09:28 ]
i zakupiłe komplecik hebelków z mk3 GTI

Obrazek

bedą sie powoli remontować, chyba do wiosny...

pomierzyłem to wszystko i wychodzi na to jednak że zaciski Girling 54 z 256/13 i 256/20 sa takie same... tyle że w przypadku niewentylowanej tarczy klocki mają 19mmm grubości a w wentylowanych wersjach 16mm

do tarczy 280/22 zaciski są szersze i oryginalnie wchodzi tam klocek 19mm

czyli: 19+22+19= 60mm

po wciśnieciu tłoczka na maksa w zacisku GTI jest około 65mm luzu, w zacisku 256 jest około 54mm

a teraz kilka pytan, te moje zaciski to Lucas 54, czy są do tego komplety naprawcze tak jak do Girlinga ?, chodzi o te wszystkie gumki

Obrazek

czy to że jeden tłoczke lekko rudy opanował kwalifikuje go do wymiany, czy można go wyczyścić i jak nie bedzie wżerów to OKI ?

no i pytanie jak wyciąga się ten tłok - po prostu się go wyciąga ?
Ostatnio zmieniony ndz paź 07, 2007 08:02 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pt paź 12, 2007 16:36

To ja mam krotsze zaciski?...

Wiec tak, gumki kupujesz pod srednice tloczka, czyli 54mm (Girling 54), sklada sie on z dwoch gumek na zacisk (uszczelka pierscieniowa w srodku i oslona harmonijkowa ktora widac z zewnatrz). Wypchnij tloczek - polecam kompresor w byle warsztacie, tylko podloz cos gumowego bo pod koniec lubi strzelac i nie podkladaj palcow ;) Wymyj wszystko benzynka ekstrakcyjna, przetrzyj papierkiem i znowu wymyj i ocej w jakim stanie sa powierzchnie. Najwazniejsza jest zewnetrza powierzchnia tloczka bo po niej jezdzi uszczelka, powinna byc gladka by byla szczelnosc.
Co do jarzm, to dobrze wymienic trzpienie prowadzace, kupujesz nowe z gumkami i smarem. Komplet gumek tez dorzucaja do gumek zaciska i sa chyba lepsze ;)
Na koniec warto kupic odpowietrzniki bo koszt minimalny, do nich gumeczki sa rowniez z gumkami od zaciska ;) te odpowietrzniki sa podobno pod rozne srednice klucza, ale to nie ma znaczenia ;)


Czadowe te nakladki, tylko smiesznie wygladaja przy tych nimi tarczach :jezor:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob paź 13, 2007 21:46

Goofi pisze:To ja mam krotsze zaciski?...
nie... juz wszytko jasne

zaciski Girling 54 lub Lucas 54 pod tarcze 256/13 /(klocki 19mm) i 256/20 (klocki 16mm) są takie same :bigok:

zaciski pod tarcze 280/22 z tłokiem 54 (Girling lub Lucas) mają dłuższe jarzmo i są szersze (klocki są identyczne jak w 256 i maja nominalnie grubość 19mm)

dzisiaj złożyłem springi H&R 29864 (czyli takie jak miałem ale dedykowane do TDI) o odnowiłem zaciski i jarzma Lucas 54 pod tarcze 280/22 :bigok:

autko teraz stoi ciut wyżej na przodzie (około 1,5 - 2 cm) ale za to jest równo i da się jeździć zimą :)

przy okazji wyregulowałem sztange od mojej hybrydowej turbinki i wreszcie ZERO overboostów i mam stabilne 1.4 Bara doładowania :)

tak jak pisałem zagościły u mnie springi H&R dedykowane do TDI, które zastąpiły springi H&R z benzyny

Obrazek

tak było przed:
Obrazek

Obrazek

a tak po :)

Obrazek

i kilka jesiennych fotek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

zaciski z GTI zostały juz wyczyszczone i odnowione :)

teraz tylko komplecik naprawczy i poskładam je do kupy ... ale to w następnym odcinku :)
Ostatnio zmieniony pn paź 15, 2007 09:06 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Damilo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt lip 17, 2007 18:08
Lokalizacja: R-do-M / UK
Kontakt:

Post autor: Damilo » wt paź 16, 2007 17:04

felgi byly rozgrecone srodkowa czesc pomalowana na czarno taki sam kolor jak kolor golfa rant wypolerowany i pozniej bo wyschnieciu srodkow czesc powierzchniowa oczyszczona z farby i wypolerowana :)


viewtopic.php?t=339368" onclick="window.open(this.href);return false; Paszur B4 US - Low n Slow :blush:
viewtopic.php?t=132242" onclick="window.open(this.href);return false; 20 Jahre oem+ :bigok:

Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » wt paź 16, 2007 18:55

cowboy, co to masz za amory?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt paź 16, 2007 20:07

tomyart pisze:cowboy, co to masz za amory?
GT Cupline gazowe o skróconym skoku, na wiosne nie było uzywek w dobrej cenie, póki co na razie jakoś dają rade..
Marcin GTI pisze:Cowboy sie szykuje na zime
tak jest już nie moge doczekać się sniegu żeby przetestowac nowe Klebery :)
Damilo pisze:felgi byly rozgrecone srodkowa czesc pomalowana na czarno taki sam kolor jak kolor golfa rant wypolerowany i pozniej bo wyschnieciu srodkow czesc powierzchniowa oczyszczona z farby i wypolerowana
Damilo, efekt jest zajebisty bo ładnie podkreśla i wyszczupla ramiona felgi ! myślałem o takim malowaniu felgi, w czasie zimy bede odnawiał polerkę rantu i moze spróbuję powielić Twój pomysł... problem jednak w tym że ramiono felgi nie jest kanciaste i pewnie coś takiego trudno zrobić...

czyli najpierw malunek a potem polerka felgi ?

pozwole sobie wkleic Twoją felgę żeby byo wiadomo o czym mowa - dzięki za odpowiedź która zadałem w Twoim temacie :)

Obrazek

a z rzeczy, które się dzieją to odowiłem wstępnie zaciskipod tarcze 280/22 - cały dzień czyszczenia...uff, jeszcze tylko zmatuję i położe własciwą farbę...potem wymieniam wszystkie gumki i sworznie prowadzące i bedzie hebel ale to chyba na wiosne :)

klocki ATE juz czekają, do tego pójdzie chyba jednak zwykła gładka BREMBO i wymiana płynu hamulcowego...

Obrazek



Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » wt paź 16, 2007 20:11

zaciski beda czerwone?


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » wt paź 16, 2007 20:18

No no, ladnie sie dzieje, golfik lepiej siedzi, wczesniej byl za nisko, pewnie tez sie lepiej jezdzi po Wawce ;)
Z hebelkami widze, ze szalejesz, fajnie beda wygladaly takie czerwone a tarcz chyba innych niz gladkich nie znajdziesz do tego rozstawu, zreszta byl o tym temat ;) i wyjdzie, ze bedziesz mial takie same jak ja :D



Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości