Golf mk2 wg. Michała - ARL 315KM/615Nm + CLIMATRONIC i inne wodotryski.

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
arwam

Post autor: arwam » śr lut 10, 2010 12:23

marcinas1983 pisze:. Każdy tu się chwali a wyników jak wyników nie ma... jedynie ślizgające się sprzęgła :helm:
w tym również ukręcona półoś i ślizgające się sprzęgło 228mm. elastyczność na poziomie 4,4s i czas od 0-100km/h poniżej 7s :helm:



arwam

Post autor: arwam » śr lut 10, 2010 12:27

t0mal pisze:z takim turbem jak twoje jestem niemal pewny, że podpory by poleciały
jeśli już od niskich obrotów byś podlał paliwkiem i dał sporo boostu to na pewno tak :lol:


Michaś_1977, co do robienia potworka bo bierz 1Y wkładaj wał od 1,6TD/D i wtedy już będzie ciekawie. głowicę zostaw od 1.9 wtedy masz drogę otwartą pod ciśnienia doładowania 2,0bara lub wieksze.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lut 10, 2010 12:32

arwam pisze:Michaś_1977, co do robienia potworka bo bierz 1Y wkładaj wał od 1,6TD/D i wtedy już będzie ciekawie. głowicę zostaw od 1.9 wtedy masz drogę otwartą pod ciśnienia doładowania 2,0bara lub wieksze.
hehe żartujesz ?1y zwykly diesel 1.9 z walem od 1.6td czy to będzie odpalać? inny skok tłoka prawda... dużo mniejszy
przecież wiecej wciśniesz powietrza do komory spalania ale tlok mniej je będzie sprężal i pewnie wyjdzie na to samo. po co to robić???
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 12:34 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » śr lut 10, 2010 12:49

JABcok20 pisze:inny skok tłoka prawda... dużo mniejszy
przecież wiecej wciśniesz powietrza do komory spalania ale tlok mniej je będzie sprężal i pewnie wyjdzie na to samo.

widać że jeszcze długa droga przed tobą :D

odpalanie biędzie troszkę gorsze niż przy onrmalnym silniku w bdb stanie ale obciązenie układu korbowo-tłokowego będzie znacznie mniejsze.
dzięki temu będzie można uzyskać znacznie lepsze parametry.
tylko do takiego silnika to raczej wtedy jakieś duże turbo na WG i pompa minimum 11mm żeby to odpowiednio odpalało i żeby turbo za długo nie wstawało.
ale wtedy powinno już turbo dosłownie dęba stawiać na naszej czuprynie.
możne też się pokusić o małe urządzenie które będzie wspomagało w stawianiu turbiny do pionu przed startem wtedy już będziemu mieli pełne parametry do dyspozycji.
ja mam pomysł na dwa takie systemu.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lut 10, 2010 12:59

nodobra ale to będzie więcej paliło pewnie przy spokojnej jeździe.
arwam, to tylko Twoja teoria czy gdzies wyczytałes o takim projekcie?
no własnie będziesz jechal spokojnie bez ciśnienia to dawka paliwa będzie za mała na taką ilośc powietrza i niższą kompresję. Nie wiem czy to ma sens coś takiego modzić , chyba że tylko na butowanie i frajde z jazdy. Do jazdy cywilnej raczej ktos musiałby sprawdzic jak to sie spisuje
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 13:02 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lut 10, 2010 13:31

arwam pisze:Michaś_1977, co do robienia potworka bo bierz 1Y wkładaj wał od 1,6TD/D i wtedy już będzie ciekawie
Wykluczone!!! :chytry:
Powiedziałem sobie,że tylko i wyłącznie silnik montowany przez fabrykę będzie siedział pod maską mojego pierdzikółka i tylko to mi da satysfakcję jak uda mi się z niego dużo wycisnąć.
Wyobraź sobie taką sytuację-objeżdżasz łysego karka w BMW,później kark pyta co masz pod maską,Ty odpowiadasz,że np. 2,5TDI-zero satysfakcji...natomiast jak odpowiesz,że siedzi mizerna seria 1,6TD,to łysy kark robi oczy jak 5zł stare i odchodzi ze spuszczoną glacą :bajer: ...wtedy czujesz satysfakcję :bigok:
arwam, sztuką jest zrobić coś z...prawie niczego.
Nie chce iść na łatwiznę poprzez wsadzenie większej jednostki...to tak,jak oszukiwanie samego siebie...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lut 10, 2010 15:31

Etam rozwiert to jedna z metod, dlatego napisałem żeby może zrobić to na bloku 1.7 sdi bo to jest właściwie 1.6 rozwiercony tak, żeby pasowały tłoki od 1.9.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lut 10, 2010 15:36

arwam pisze:małe urządzenie które będzie wspomagało w stawianiu turbiny do pionu przed startem
Czyli coś na kształt systemu hyperbar, jak w czołgach :) Turbo na 5 barów,są potrzebne rozrusznik sprężarki i wytwornica spalin, zalety: moc, wady: potężne spalanie (szczególnie podczas działania wytwornicy), wysoka emisja tlenków azotu (duszące spaliny)



arwam

Post autor: arwam » śr lut 10, 2010 15:42

Michaś_1977 pisze:arwam, sztuką jest zrobić coś z...prawie niczego.
Nie chce iść na łatwiznę poprzez wsadzenie większej jednostki...to tak,jak oszukiwanie samego siebie...
to fakt ale 1.6TD poza dynamiką w górnych obrotach nie ma wiele zalet a już trwałość głowic na pewno nie jest zaletą w tych silnikach
mi chodziło głównie o to że w 1.9 masz większe kanały dolotowe.
a do 1.9 wkładając wał od 1.6 otrzymujemy silnik 1,7l.
dodatkowo można na głowicę od 1.9 założyć ori dekiel od 1.6 i tylko nie liczni wtedy rozróżnią te silniki.
jeśli chcesz iść tą drogą to czekają Cię duże wydatki.
Ja też wrócę do 1.6 ale już bogatszy w wiedzę i doświadczenie ale będzie to już jako drugie auto.
na codzień zostawię sobie 1.9 chyba ze skrzynią 6b.
żeby dużo wycisnąć to już nie liczymy polerki i tym podobnych modów ale trzeba jeszcze liczyć podpory wału i frezowanie osadzeń na panweki w korbowodach i bloku żeby nie obracało ich i silnik żeby się zbyt szybko nie zużywał.
dodatkowo trzeba by było silnik zaopatrzyć w duże WG żeby nie oberwało wału.
myślę że na T3 mozna dobić w okolice 160KM co już w budzie MK2 i krótkiej skrzyni, przy dynamice 1.6TD uczyni z niego narawdę groźnego przeciwnika.
i właśnie dlatego Ci zaproponowałem skorupę od 1,9 bo ma mocniejsze podpory wału.

jeszcze lepszy efekt byś uzyskał na wale od 1,5D wtdy miałbyś pojemność 1,6l ale wtedy to ja już bym z Tobą w zawody nie stawał bo byłby to z góry przegrany pościg za Twoją maszyną.


jeśli byś założył korbowody i tłoki z AAZ to byłby to naprawdę mocny silnik tylko wtedy by trzeba było uważać żeby nie przekroczyć około 350Nm ale za to moc mozna by było pociągnąć wysoko w górne obroty i dzieki temu miałbyś dużą moc.
nie zrywał by tak chętni trakcji jak mój ale za to by przy odpowiednim operowaniu skrzynią biegów jechał naprawdę szybko.



arwam

Post autor: arwam » śr lut 10, 2010 15:46

t0mal,

pod obciążeniem bo to nie działało
chodzi o podanie gazu i iskry elektrycznej tuż przed turbiną.
wtedy przy 3000rpm na luzie po uruchomieniu tego urządzenia turbina wstaje jak silnik odrzutowy bo to by było oparte na podobnej zasadzie, a drugi system to bardzo znaczne zmniejszenie ciśnienia wewnątrz pompy na skutek czego kąt wtrysku by był opóźniony co już też by znacząco przyspieszało wstawanie turbiny.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lut 10, 2010 16:35

W tym systemie o którym piszę diesel nie odpali, jak nie podasz mu sprężonego powietrza, ale to już czysta abstrakcja.

Pod blok można przykręcić specjalnie przygotowaną stalową płytę, która będzie wzmacniać podpory, nawet można coś takiego dostać do hondy, z tym że jest to odlew, razem z podporami.

Co do panewek to myślę że raczej trzebaby zwiększyć wydajność układu smarowania, bo jak wał zaprze się o panewkę to nic jej nie pomoże.

Jest natomiast jeden poważny problem, a mianowicie tłoki - podejżewam, że seryjne mogą puchnąć, a jak tak zrobią to na nic się zda wzmacnianie dołu silnika, tłok stanie i korba wyskoczy z silnika.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lut 10, 2010 17:26

arwam pisze:jeszcze lepszy efekt byś uzyskał na wale od 1,5D wtdy miałbyś pojemność 1,6l ale wtedy to ja już bym z Tobą w zawody nie stawał bo byłby to z góry przegrany pościg za Twoją maszyną.
powieds o tym coś jeszcze? mam 1.5 d na czesci , panewki podejda od 1.6td czy dawać nowe, czym to sie będzie różnić? jakie efekty?
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 17:27 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » śr lut 10, 2010 21:50

t0mal pisze:Jest natomiast jeden poważny problem, a mianowicie tłoki - podejżewam, że seryjne mogą puchnąć, a jak tak zrobią to na nic się zda wzmacnianie dołu silnika, tłok stanie i korba wyskoczy z silnika.
dlatego nigdy nie powinno się odrazu iść na całość tylko stopniowo zwiększać moc.
JABcok20 pisze:panewki podejda od 1.6td czy dawać nowe, czym to sie będzie różnić? jakie efekty?

panewki podejdą.
a jak założysz to będziesz widział.
tylko czasem zębów nie łyknij jak wciśniesz pedał gazu do spodu.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lut 10, 2010 22:22

To nie jest dział POGAWĘDKI [-X ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości