Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )
Moderator: G0 Karcio
Panowie i wszystko jasne...
Po morderczej walce wczoraj i dziś już wiem co mam pod maską..... a mam
Chyba padakę...................... ;/
Ale po kolei...
1. Udało mi się zlokalizować i mam nadzieję na stałe naprawić problem wskaźnika temperatury płynu chłodzącego... było zwarcie w instalacji..ale nowy czujnik jest i działa...
2. Niestety sprawdziłem manometrem ciśnienie oleju...i jutro muszę sprawdzić jeszcze raz bo po odpaleniu na biegu jałowym miałem 4 bary a przy 100 stopniach temp oleju miałem niecały 1 bar.... ale musze dokładnie zapisać ile mam barów przy 2 tyś obrotów na rozgrzanym silniku... bo chyba jednak będzie za niskie...... jutro napiszę co i jak...
ps. Jak ktoś ma prawidłowe wartości ciśnienia oleju przy określonej temp i obrotach to niech mnie oswieci bo nie wiem jakie są wzorcowe wartości..
Pozdrawiam
Po morderczej walce wczoraj i dziś już wiem co mam pod maską..... a mam
Chyba padakę...................... ;/
Ale po kolei...
1. Udało mi się zlokalizować i mam nadzieję na stałe naprawić problem wskaźnika temperatury płynu chłodzącego... było zwarcie w instalacji..ale nowy czujnik jest i działa...
2. Niestety sprawdziłem manometrem ciśnienie oleju...i jutro muszę sprawdzić jeszcze raz bo po odpaleniu na biegu jałowym miałem 4 bary a przy 100 stopniach temp oleju miałem niecały 1 bar.... ale musze dokładnie zapisać ile mam barów przy 2 tyś obrotów na rozgrzanym silniku... bo chyba jednak będzie za niskie...... jutro napiszę co i jak...
ps. Jak ktoś ma prawidłowe wartości ciśnienia oleju przy określonej temp i obrotach to niech mnie oswieci bo nie wiem jakie są wzorcowe wartości..
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sie 26, 2007 17:47 przez tirsone, łącznie zmieniany 1 raz.
Szukam jakiś książkowych danych na temat ciśnienia oleju w silnikach 1.8l 16v z golfów II.... wczoraj mierzyłem manometrem ciśnienie w swoim aucie ponieważ przy bardzo rozgrzanym oleju (>104 stopni) załącza mi się brzęczyk... pisałem już o tym na forum ale może z waszą pomocą uda mi się dojść do celu...
W miejsce białego czujnika ciśnienia oleju wkręciłem manometr i spisywałem poszczególne wartości..a wyglądało to tak:
SILNIK ZIMNY:
bieg jałowy - 4 bary
obroty 2200 - 4,5 bara
obroty >2200 - stopniowo coraz więcej (5 bar itd)
SILNIK ROZGRZANY (temp. oleju około 105 stopni):
bieg jałowy - 0,8 -0,9 bara
obroty 2200 - około 1,8 bara
obroty 2500 - 2,2 bara
Nie wiem co myśleć o tych wartościach. Olej mam nowy mineralny 15W40 Qaker, pompa oleju nówka sztuka, czujnik biały wymieniony na nowy....a brzęczy...
Najgorsze jest to że tak do 2200 obrotów przy dodawaniu gazu manometr bardzo faluje, tzn. nie pokazuje stałej wartości tylko waha się tak w zakresie 0,5 bara w górę i w dół. Dopiero po przekroczeniu 2200 obrotów ciśnienie stabilizuje się a wahanie oscylują wokoło wartości 0,2 bara.... Wiem że czujnik ciśnienia zaczyna działać od 2000 tysięcy obrotów... a ja przy takich obrotach mam nierówne ciśnienie które spada czasem poniżej 1,6 bara.... a mam czujnik którego dolna granica właśnie tyle wynosi.
Dodam że nie słyszę żadnego stukania w silniku, ale nie wiem co myśleć o takim ciśnieniu...
;/
W miejsce białego czujnika ciśnienia oleju wkręciłem manometr i spisywałem poszczególne wartości..a wyglądało to tak:
SILNIK ZIMNY:
bieg jałowy - 4 bary
obroty 2200 - 4,5 bara
obroty >2200 - stopniowo coraz więcej (5 bar itd)
SILNIK ROZGRZANY (temp. oleju około 105 stopni):
bieg jałowy - 0,8 -0,9 bara
obroty 2200 - około 1,8 bara
obroty 2500 - 2,2 bara
Nie wiem co myśleć o tych wartościach. Olej mam nowy mineralny 15W40 Qaker, pompa oleju nówka sztuka, czujnik biały wymieniony na nowy....a brzęczy...
Najgorsze jest to że tak do 2200 obrotów przy dodawaniu gazu manometr bardzo faluje, tzn. nie pokazuje stałej wartości tylko waha się tak w zakresie 0,5 bara w górę i w dół. Dopiero po przekroczeniu 2200 obrotów ciśnienie stabilizuje się a wahanie oscylują wokoło wartości 0,2 bara.... Wiem że czujnik ciśnienia zaczyna działać od 2000 tysięcy obrotów... a ja przy takich obrotach mam nierówne ciśnienie które spada czasem poniżej 1,6 bara.... a mam czujnik którego dolna granica właśnie tyle wynosi.
Dodam że nie słyszę żadnego stukania w silniku, ale nie wiem co myśleć o takim ciśnieniu...
;/
- Fido_dido
- Gadatliwa bestia
- Posty: 894
- Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
ja jestem nie tylko pod wrażeniem włożonej pracy ale także prowadzenia skrupulatnych
rachunków co gdzie i za ile serio
ja przestałem juz liczyc bo bym w wariatkowie wylądował albo poszedł do salonu po autko
rachunków co gdzie i za ile serio
ja przestałem juz liczyc bo bym w wariatkowie wylądował albo poszedł do salonu po autko
Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
tirsone, a przypadkiem u siebie nie masz chlodnicy oleju? wydaje mi się ,że 16v posiadają......moze tu coś nie tak....może cos nie działa albo ten kwadrat co nad filtrem jest ,co wężyki od niego odchodzą ....może cos zapchane,wysoka temperatura była by gotowa.......co temp płynu.....również może coś z wężami ,albo termostat zablokowany lub opóżniony zapłon też podobno może tak wpływac
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
SiM, dzięki za pomoc...poczytam
Leon_Wechtel, Chłodniczkę oleju mam...tę kwadratową nad filtrem...ale jeszcze tydzień i będę wstawiał chłodnicę z mk 1....zobaczymy czy coś się zmieni...
Jeśli chodzi o temp płynu to ona na wskaźniku wychyla się nieznacznie za pion... więc powinno być ok.... kupiłem grubszą uszczelkę pod korek ... jak nic nie da to kupię termowłacznik o niższym zakresie działania... trzeba kombinować
Pozdrawiam wszystkich
Leon_Wechtel, Chłodniczkę oleju mam...tę kwadratową nad filtrem...ale jeszcze tydzień i będę wstawiał chłodnicę z mk 1....zobaczymy czy coś się zmieni...
Jeśli chodzi o temp płynu to ona na wskaźniku wychyla się nieznacznie za pion... więc powinno być ok.... kupiłem grubszą uszczelkę pod korek ... jak nic nie da to kupię termowłacznik o niższym zakresie działania... trzeba kombinować
Pozdrawiam wszystkich
Cosar 33GT,
covacsxxx, moment, Będą foty na pewno ale teraz zarobiony jestem i nie mam sprzętu do zdjęć
nawet jeśli tak jest .... to bez rozebrania auta się tego nie dowiem ..a średnio mam na to czas i możliwości ;/Cosar 33GT pisze:Może jakieś kanaliki od oleju zapchane...
Olej nigdzie nie cieknie..nie ma go w płynie... a natrysk mam teoretycznie bo taki system miały te silniki.Cosar 33GT pisze:Drugie co mi sie nasuwa to gdzies wyciek z układu smarowania.. masz natrysk oleju na denka tłoków w nim?
covacsxxx, moment, Będą foty na pewno ale teraz zarobiony jestem i nie mam sprzętu do zdjęć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości