Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt lis 17, 2009 00:08

na jakim oleju jeździsz?
Napiszę jak w końcu nie zapomnę sprawdzić... ale Motul jak sądzę


A teraz mała aktualizacja..

W poszukiwaniu kół do golfa wpadły mi po taniości takie oto graty :)

Kiera z VR6.... w bardzo dobrym stanie, z kupiona za grosze :)

Niby podoba mi się ta mk3 ale musiałbym ją docelowo obszyć a na razie ma hajsu :)

Obrazek

i takie porównanie:

Obrazek
Obrazek


I drugi bajer od jednego kolegi z forum :) Też całkiem niedrogo. Ma co prawda pęknięte lusterko od strony pasażera ale jak je gdzieś dorobię to będzie git : )

Obrazek


I to tyle :)


Mój golf

Miłość ożyła....

krzysiek_ae
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt paź 14, 2008 12:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzysiek_ae » śr lis 18, 2009 16:54

duzo pracy i cierpliwosci, gratuluję i zazdroszczę Ci chęci no i umiejętności bo widać że sam powoli dochodziłeś do tego:)


;)

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr lis 18, 2009 22:20

krzysiek_ae,

dzięki za miłe słowa :)


A dziś zamontowałem te daszki :) nie obyło się bez komplikacji ale trochę zręczności i jest.

ObrazekObrazek

musze je jeszcze umyć i będzie git.


Dziś też przyszła do mnie lampka. I teraz muszę w jakiś sensowny sposób wykorzystać jej funkcje. Dlatego jakby ktoś wiedział które gniazdo w ABF (o ile takie jest) można podpiąć pod kontrolkę engine check to stawiam piwo za to : )

ObrazekObrazek


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » czw lis 19, 2009 02:58

31 do masy (pin X/2 w skrzynce)
50 do plusa po przekręceniu kluczyka (pin X/1 w skrzynce)
BR (pin X/3 w skrzynce)[szary kabel z kostki od zwykłej kontrolki ręcznego]
15 (pin X/4 w skrzynce)[czarny kabel też ze starej kostki zwykłej]
L (pin D/10 w skrzynce)
ST (tu trzeba schematy ABFa na USA sprawdzić)

Ja u siebie według większości tej rozpiski podpinałem lampkę z US ale bez CHECK

Tu reszta rozpiski na nową elektrykę do kontroli pasów:

pin L/2 do stycznika kierowcy
pin L/4 do zapięcia pasa
pin H1/7 do pinu stacyjki odpowiadającego za czujnik wsadzenia kluczyka
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 03:01 przez 1 6 D, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » czw lis 19, 2009 09:57

1 6 D pisze:ST (tu trzeba schematy ABFa na USA sprawdzić)
siedziałem wczoraj nad schematami i właściwie gdyby to nie był digifant tylko motronik to pewnie byłoby mi łatwiej :). Generalnie szukałem wczoraj w archiwum informacji w tym temacie i pojawiło się ich kilka. Jedna to taka, ze w mk2 lampka engine check była w kilku wersjach i niektóre "podłączone" były do ECU a inne do lambdy...
Jak wiadomo w mk2 błędy sczytywało się po kodach błyskowych ale w mk3 funkcja tej lampki jest dla mnie zagadkowa. A to dlatego, ze nie widziałem do tej pory licznika z mk3 z taką kontrolką. Na forum są sprzeczne informacje bo jedni piszą, że tej lampki nie ma a inni, ze jest. Pojawiła sie też informacja, że w silnikach benzynowych lampka ta to taki odpowiednik lampki grzania świec w dieslu.

Schematy z msk mam. Ale te z mk2 wiele mi nie pomogą. A te z mk3 są inne i dla mnie mało czytelne.
Mam też schematy z ECU abfów (niezweryfikowane) ale nigdzie wprost nie jest napisane które gniazdo mogłoby być użyteczne.

Na vortexie też bieda jeśli chodzi o info.


A co do pasów to oczywiście mogę to podłączyć "książkowo" ale myślałem nad jakąś prostszą instalką. A to dlatego, że nie mam przekaźnika i ori wiązki od tego.

Kiedyś ktoś pisał żeby to zrobić na zasadzie obwodu. Czyli plus do lampki a mase puścić przez zamek pasa. Ale nie jest to chyba takie proste.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz lis 22, 2009 19:01

Wieści dziwnej treści...


A więc... rozkleiłem jeden seryjny zatrzask od pasa bezpieczeństwa żeby zobaczyć czy jest realne podłączenie tam prądu, żeby przy zatrzaśniętym pasie otwierał się obwód. Niestety na 90% takie opcji nie ma. Chyba, że zacznę cudować i przykręcać jakieś blaszki itp.
Niestety nigdy nigdzie nie widziałem jak to jest zrobione w zatrzasku pasa z oryginalną elektryką.
Na razie muszę zatem wziąć się za szukanie oryginalnych części.

Jeśli chodzi o kontrolkę Engine Check to sprawa jest dalej nie wyjaśniona bo nie mogę rozczytać schematów dla mk3.

A teraz ciekawostka/zagadka

Jak wiadomo mam jakiś tam oil catch tank z allegro. Jeszcze do niedawna nie było widać żadnego podnoszącego się poziomu "oleju" na wskaźniku. Ale jak zrobiło się chłodniej i bardziej wilgotno to w kilka tygodni zbiorniczek wypełnił się czymś... na prawie 1/3 skali.

Dziś nakręcany ciekawością postanowiłem sprawdzić co się dzieje..

Więc wyjąłem zbiorniczek i zlałem jego zawartość do słoika...
Wygląda to tak:

ObrazekObrazek

Jak widać na samej górze widać warstwę brązowego szlamu olejowego. Jednak moją uwagę przyciągnęło to co jest pod spodem. Na początku pomyślałem że to benzyna (z racji zapachu), ale próba ogniowa :helm: rozwiała moje wątpliwości. Okazuje się, że jest to woda...

I teraz trochę zgłupiałem... Bo nie mam pojęcia skąd się jej tam aż tyle wzięło...
Nie ma raczej opcji, że zostało to zassane przez filtr odmy bo w żadną wodę nie wjechałem.. a poza tym mam ten filtr odprowadzony w błotnik gdzie wody nie ma...

Obrazek

Druga wersja możliwych wydarzeń to skraplanie się wody w wyniku różnic temperatur... coś jak woda wylatująca z wydechu.. Ale czy w kilka tygodni (miesiąc może) przy może 10 wyjazdach mogłoby się aż tyle tego nazbierać?

Trzecia opcja (najtragiczniejsza) to możliwość przedostawania się płynu chłodzącego do oleju.. Co prawda nie ubywa mi go w zbiorniczku (tzn ubyło trochę ale minimalnie) ale w takim przypadku miałbym chyba biały szlam na korku od wlewu oleju i podnosiłby mi się poziom oleju..a moze miałbym też olej w płynie chłodzącym....?

Sam nie wiem co o tym myśleć. Na razie wszystko wyczyściłem i podłączyłem z powrotem. Poobserwuję bieg zdarzeń w przyszłości i moze będę wiedział więcej w tym temacie.

Pzdr


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » ndz lis 22, 2009 19:10

kopci rano na bialo?? przy zimnym silniku...?
jak na bagnecie sie nie dzwiga olej i nie ma szlamu bialego na korku to raczej nie plyn chlodzacy...
pozatym zobacz ile tego tam jest musialbys miec zero w zbiorniczku wyrownawczym :)


never ending story

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz lis 22, 2009 19:26

emilson pisze:kopci rano na bialo?? przy zimnym silniku...?
no trochę kopci aż się nagrzeje..

Słoik ma z 0.5 L wiec faktycznie gdyby to był płyn chłodzący to zbiorniczek byłby prawie pusty..a nie jest..

Myślę, że moze to jest normalne o też porze roku.... :-k


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lis 22, 2009 19:28

tirsone pisze:Ale czy w kilka tygodni (miesiąc może) przy może 10 wyjazdach mogłoby się aż tyle tego nazbierać?
przy tej kompresji którą masz jak najbardziej
Sam nie wiem co o tym myśleć.
napisałem to kilka stron wcześniej po wynikach pomiaru kompresji :bigok:



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz lis 22, 2009 19:44

toffic pisze:przy tej kompresji którą masz jak najbardziej

zaraz bo nie łapię.. : ) a jakby sie miała ta moja kompresja do tego syfu i wody?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lis 22, 2009 19:55

im gorsza kompresja=> większe przedmuchy=> więcej tego czegoś z odmy, łapiesz??



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » ndz lis 22, 2009 20:07

tirsone pisze:A więc... rozkleiłem jeden seryjny zatrzask od pasa bezpieczeństwa żeby zobaczyć czy jest realne podłączenie tam prądu, żeby przy zatrzaśniętym pasie otwierał się obwód. Niestety na 90% takie opcji nie ma. Chyba, że zacznę cudować i przykręcać jakieś blaszki itp.
Niestety nigdy nigdzie nie widziałem jak to jest zrobione w zatrzasku pasa z oryginalną elektryką.
Na razie muszę zatem wziąć się za szukanie oryginalnych części.
w środku jest krańcówka

Obrazek

:)


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz lis 22, 2009 20:09

im gorsza kompresja=> większe przedmuchy=> więcej tego czegoś z odmy, łapiesz??
ale wody? i to tak nagle w sumie? przeciez kompresja się nie zesra z dnia na dzień, a w lato i na jesieni nie gromadziło mi się to aż w takim tempie...

No nie wiem sam. Popatrzę co się będzie dziać dalej : )


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz lis 22, 2009 20:13

abrams pisze:w środku jest krańcówka
ooo dzięki za foto. Co prawda to chyba jest jakaś specjalna krańcówka, ale faktycznie może da się coś wykombinować ze zwykłą : )


Mój golf

Miłość ożyła....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości