Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » czw paź 01, 2009 22:02

To jest już pech po prostu ;) w Żyrardowskim IC już wiele razy robiłem zakupy i zawsze bezbłędni byli, osobiście nie mam żadnych zastrzeżeń. Ale życzę dalszej wytrwałości.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » sob paź 03, 2009 23:27

barteKKK03,

Cóż miałem niefart i tyle.


Ale wracając do golfra.


Uszczela już zakupiona. I wszystko poskładane :) oraz pomalowany na szybko dekiel od silnika :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek


I taka tam fota czy dwie foty :)


Obrazek
Obrazek


A teraz kilka niusów...

Dziś pojeździłem trochę golfem. Wcześniej wyjechałem przed garaż i na odpalonym silniku poczekałem aż się nagrzeje żeby sprawdzić w którym momencie włączy się wentylator. Włączył się ..wg wskaźnika gdzie koło 88 stopni. Czyli trochę za późno.

Olej w tym czasie miał wg mfa 96 stopni.

Myślę sobie kit. Poczekam aż ostygnie i odpowietrzę układ chłodzenia.

I tak zrobiłem (jak sądzę)

Potem pojechałem w traskę. I tu dziwy...

Wskaźnik w liczniku o ile wcześniej w czasie jazdy pokazywał 90* teraz cały czas (również na postoju) pokazuje 95 %...a olej na mfa od 105* w górę do 118*120*. Golfa wcale nie katowałem... temp. oleju na VDO (na czujniku z mk3 0-150*) pokazuje koło 90*.

Generalnie to zbaraniałem trochę. Nie wiem co jest grane. Płyn uzupełniłem, układ niby odpowietrzyłem... a temp za wysoka wg licznika. Termostat na 100% działa.

Zaczynam podejrzewać, że albo zamienniki czujników są lipne. Albo silnik się przegrzewa...

Byłbym wdzięczny jak ktoś by mi coś doradził, albo podał namiar/numer sprawdzonych czujników temp. do licznika i do zegara VDO.


pzdr


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
paw3ł mk2 GTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:57
Lokalizacja: hajnówka
Kontakt:

Post autor: paw3ł mk2 GTI » ndz paź 04, 2009 08:14

piekna fura


mkII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=311901&postdays=0&postorder=asc&start=30 MK I http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270410t=168720&postdays=0&postorder=asc&start=15 [url=http://img43.imageshack.us/i/vwer.jpg/][img]http://img43.imageshack.us/img43/350/vwer.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz paź 04, 2009 22:27

paw3ł mk2 GTI pisze:piekna fura
dzięki :)



ostatnio wrzuciłem w drzwi nowe głośniki. Nie żadne wypasy ale grają przyjemnie. Niestety tylko 13" ;)

Obrazek

A teraz kilka fot licznika (z komórki) i tej zagadkowej temperatury. Może jestem przewrażliwiony, może zamienniki czujników przekłamują, a moze coś jest nie tak.. Sami oceńcie..

Autem wyjechałem z garażu i po prostu czekałem aż osiągnie właściwą temperaturę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz paź 04, 2009 22:30

olej wg mnie ma za dużo na MFA, woda zresztą też



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » ndz paź 04, 2009 22:42

Od temperatury oleju masz jeden czujnik wspólny dla mfa i vdo?


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz paź 04, 2009 22:56

olej wg mnie ma za dużo na MFA, woda zresztą też
no właśnie... co prawda temp oleju na mfa potrafi skoczyć nagle do 120* i po kilkunastu sek spaść na 106* więc nie wiem na ile to są wiarygodne pomiary ale mimo wszystko niepokoi mnie to :/ Chyba kupię termostat taki jak Apsik sprzedaje...
Od temperatury oleju masz jeden czujnik wspólny dla mfa i vdo?
dwa różne. Ten od VDO to jest czujnik z golfa mk3, mierzy temp od 0 do 150*. Ale nie wiem czy to jest właściwy czujnik. Ten od mfa jest przy filtrze oleju a ten z VDO z tyłu głowicy.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn paź 05, 2009 00:10

termostat na niższą temperature za grosze dostaniesz w IC :bigok:



Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: ASUS1986 » pn paź 05, 2009 00:49

Tirsone u mnie jak auto stoi to temp wody tez wchodzi powyzej tej srodkowej kreski na wskazniku tak z dobra grubosc wskazowki po czym wlacza sie wentylator i spada na srodkowa kreske potem znow rosnie itd. natomiast jak jade to trzyma w okolicy srodkowej kreski ciut ponizej kiedys tez mnie to niepokoilo ale doszedlem do wniosku ze tak musi byc widocznie. Termostat mam Vernet'a otwiera sie przy 88 stopniach jesli dobrze pamietam. Biorac pod uwage ze wentylator wlacza sie jakos chyba przy 96 stopniach cos mi sie tak kojarzy to by sie zgadzalo ze wskaznik wchodzi powyzej srodkowej kreski zakladajac ze srodek to 90 stopni. Co do oleju to cos dziwne te wskazania u mnie 104 do 108 to lapie latem przy upale i postoju w korku (mowie o wskazaniach z MFA).


Obrazek

Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » pn paź 05, 2009 08:30

Niestety ale nawet nowe zamienniki beda zle wskazywac.
Nowe z ASO powinny zalatwic sprawe.
Co do samej rzeczywistej temperatury to mozesz zmierzyc temp wody za pomoca miernka z sonda ale uwazaj zeby sie nei oparzyc jak bedziesz otwieral korek!


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » pn paź 05, 2009 12:44

tirsone pisze:dwa różne. Ten od VDO to jest czujnik z golfa mk3, mierzy temp od 0 do 150*. Ale nie wiem czy to jest właściwy czujnik. Ten od mfa jest przy filtrze oleju a ten z VDO z tyłu głowicy.
Według mnie tu tkwi problem. Przy filtrze oleju są tylko czujniki ciśnieniowe a temperaturowe są zawsze z tyłu głowicy. Podepnij z mfa kabel do czujnika z vdo i zobacz czy pokazuje to samo co vdo. Jeśli tak to podłącz do tego czujnika i vdo i mfa.

A czujnik wskazań temp. wody gdzie masz? Jeśli termostat i pompa wody są dobre (i głowica z uszczelką też) to temp wody nie powinna 90` przekroczyć na postoju.

Pozdro


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn paź 05, 2009 16:47

toffic pisze:termostat na niższą temperature za grosze dostaniesz w IC :bigok:
domyślam się :P tylko nie wiem w jakich silnikach dawali takie. Bo zamawiając wiedziałbym co chcę i nie musiał liczyć na to, że pan z IC mi go znajdzie w katalogu.

Jak wiesz gdzie szukać to daj info na PW : ) Obiecuję się zrewanżować ^^
ASUS1986 pisze:Tirsone u mnie jak auto stoi to temp wody tez wchodzi powyzej tej srodkowej kreski na wskazniku tak z dobra grubosc wskazowki po czym wlacza sie wentylator i spada na srodkowa kreske potem znow rosnie itd. natomiast jak jade to trzyma w okolicy srodkowej kreski ciut ponizej kiedys tez mnie to niepokoilo ale doszedlem do wniosku ze tak musi byc widocznie. Termostat mam Vernet'a otwiera sie przy 88 stopniach jesli dobrze pamietam. Biorac pod uwage ze wentylator wlacza sie jakos chyba przy 96 stopniach cos mi sie tak kojarzy to by sie zgadzalo ze wskaznik wchodzi powyzej srodkowej kreski zakladajac ze srodek to 90 stopni. Co do oleju to cos dziwne te wskazania u mnie 104 do 108 to lapie latem przy upale i postoju w korku (mowie o wskazaniach z MFA).
ja niestety nawet jak jadę to mam wskazówkę od "wody" za kreską oznaczającą 90*...
DaroS pisze:Nowe z ASO powinny zalatwic sprawe.
myślę że tak właśnie zrobię..tzn kupię z ASO
DaroS pisze:Co do samej rzeczywistej temperatury to mozesz zmierzyc temp wody za pomoca miernka z sonda ale uwazaj zeby sie nei oparzyc jak bedziesz otwieral korek!
jak nic nie pomoże to zostanie mi taki pomiar właśnie
Ostry! pisze:Według mnie tu tkwi problem. Przy filtrze oleju są tylko czujniki ciśnieniowe a temperaturowe są zawsze z tyłu głowicy. Podepnij z mfa kabel do czujnika z vdo i zobacz czy pokazuje to samo co vdo. Jeśli tak to podłącz do tego czujnika i vdo i mfa.
I tu jest mały myk.... bo jeszcze niedawno oba czujniki miałem na trójniku właśnie z tyłu głowicy... Co ciekawe zamieniałem je wtyczkami i wtedy faktycznie oba pokazywały zbliżoną do siebie temperaturę.
Ale z tego co wiem mfa pokazuje temp w zakresie od 50 do 180* a VDO od 50 do 150*. Więc zamienianie czujników to takie oszukiwanie samego siebie. Problemem jest, że w IC te czujniki są ostro wymieszane. Te od wody nazywane są tymi od oleju i na odwrót. A znaleźć specyfikację takiego zamiennika (choćby zakres pomiaru ) jest w zasadzie niemożliwe. Więc na serio chyba tylko ASO pozwoli mi naświetlić ten problem.
Ostry! pisze:A czujnik wskazań temp. wody gdzie masz?
z boku głowicy.
Jeśli termostat i pompa wody są dobre (i głowica z uszczelką też) to temp wody nie powinna 90` przekroczyć na postoju.
termostat działa na 100%. A pompa wody... cóż widzę w zbiorniczku przelewowym, że jest obieg. Ale nic więcej powiedzieć nie mogę.


Dzięki za rady Panowie


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pn paź 05, 2009 17:07

Ja w swoim td miałem problem z wysoką temperaturą i znikaniem płynu od dawna, wymieniłem kiedyś termostat na 80* oraz termowłącznik i trochę tylko pomogło.
Później się okazało że plastikowy króciec na głowicy był do kitu i uciekał płyn. Wymieniłem go i przy okazji jak grzebałem silnik to zmieniłem pompę wody. Za 90 PLN kupowałem jakąś po rabacie, nie pamiętam firmy.

Po tej wymianie jak się spokojnie jedzie to temperatura spada nawet do prawie 80* a przy ostrzejszej jeździe stoi na 90*, no może minimalnie powyżej.
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 17:08 przez 1 6 D, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » pn paź 05, 2009 17:31

tirsone pisze:I tu jest mały myk.... bo jeszcze niedawno oba czujniki miałem na trójniku właśnie z tyłu głowicy... Co ciekawe zamieniałem je wtyczkami i wtedy faktycznie oba pokazywały zbliżoną do siebie temperaturę.
Ale z tego co wiem mfa pokazuje temp w zakresie od 50 do 180* a VDO od 50 do 150*. Więc zamienianie czujników to takie oszukiwanie samego siebie. Problemem jest, że w IC te czujniki są ostro wymieszane. Te od wody nazywane są tymi od oleju i na odwrót. A znaleźć specyfikację takiego zamiennika (choćby zakres pomiaru ) jest w zasadzie niemożliwe. Więc na serio chyba tylko ASO pozwoli mi naświetlić ten problem.
Tak naprawdę jest obojętna skala pomiaru byle żeby się mieściła w zakresie 50-150`C, ważniejsze jest przeznaczenie olej czy woda. Jeśli masz czujnik temp. oleju wkręcony w korpus filtru to zawsze będzie pokazywał więcej mfa od vdo bo na dole przy filtrze jest wyższa temperatura po prostu. Czujniki temp. oleju mają być z tyłu głowicy a przy filtrze tylko ciśnieniowe (dla 16V).
A mi nie chodziło o zamianę czujników tylko o zamianę kabli aby sprawdzić poprawność wskazań mfa = vdo (a na pewno jak przełożysz czujnik lub dasz sygnał z głowicy to będzie ok z olejem).
tirsone pisze:z boku głowicy.
Ok i tam też ma być - po wykręceniu go wypływa płyn? Jeśli tak to jest ok. Sprawdź też czy dobrze masz podpięte kable od temp wody i oleju czy nie pomylone gdzieś. I jeszcze dodam, że często śniedzieją tam kable bo styk nie jest najlepszy na tych czujnikach 1-pinowych.


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości