[MK2] Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Moderator: G0 Karcio
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
I jakim olejem będziesz zalewał??? Ten spływ zostanie gumowy????
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
pełny syntetyk edge castrol został wlany. spływ zostaje gumowy. to tylko spływ, nie ma tam ciśnienia, byle wąż był dobrej jakości i odporny na zmiany temp.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Próbowałeś już zakładać tuleje belki od mpbs?kret077744 pisze:Dotarły poliuretany
Ja zamówiłem od nich takie same i to ni ch... nie pasuje. Belka ma średnicę wewnętrzną 52mm a tuleja zewnętrzną 52,6mm . Dzwoniłem do nich i twierdzą że nie wykonali jej źle bo tak mają w dokumentacji. Nie dam rady wcisnąć takiego pasowania w staliwo czy tam żeliwo bo mi belka pęknie. Jedyne co mi zaproponowali to zwrot tulei, nie chcieli poprawić złego projektu. Musiałem oddać te kupione tuleje do przerobienia i wydać kolejną kasę. Trochę się wkurzyłem bo nie po to kupuję żeby odsyłać.
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Ja do belki wciskam tymczasowo tuleje z Audi 443399419A obcięte na odpowiednią wysokość.
Później pomyślę jak to ogarnąć inaczej. Tulei z tedgum nie chce za bardzo.
Później pomyślę jak to ogarnąć inaczej. Tulei z tedgum nie chce za bardzo.
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Chciałem ten temat poruszyć troche później i zrobić fotorelację.. ale skoro są pytania to:
Tuleje belki nie pasowałem, ale wahacze to tragedia... 3mm nadmiaru na grubosci, najgorsze że są w całości. Dla porównania zamówiłem ze strongflex-u i tam tulejka wahacza jest przecięta na pół i każdą połówke wcisniesz z jednej i drugiej strony i ma nadmiaru 1mm a nie 3mm!
Pisałem do kiepów to mi odpasali że przekaża informacje do odpowiedniego działu. Dałem im starą na wzór na początku i ta oryginalna tez miała nadmiar 1mm, pytałem czemu zrobili 3mm nadmiaru, to powiedzieli że zamówili zammiennik i dorobili wg niego.
Długość powinna byc 70mm żeby w mocowania belki wlazł wahacz jest 72mm.
Strongflex nie robi jakiś kształtów jak oryginalne, proste walce z kołnierzem, przeciete na pół łatwie sie montuje, tylko ta metalowa tulejka jest cała nie przecięta.
Ja już kupiłem niestety, ale mam wizje jak to porzeźbić żeby zniwelować błędy. Zaraz Po wciśnieciu dwóch tulejek wahaczy odpuściłem żeby sie nie wkur..wiać.
Drugi komplet na wahacz daje na tokarke i przecinam na pół żeby łatwiej to wcisnąć.
Jak bede robił powrzucam zdjecia. Narazie nie mam weny, mam skrzynki na stole i je chce ogarnąć.
Przykre tylko jest to że kase sie wykłada i to nie mała a i tak trzeba poprawiać...
Na przyszłość nie polecam mbps-a. Zamawiajcie u strongflexa.
jhosef, ładuj poliuretan, ale ze strong flexa. JEst koszt ale sądze że to pożyje. Alternatywa jest z tego co podałeś, tylko kwestia ile to wytrzyma...
Tuleje belki nie pasowałem, ale wahacze to tragedia... 3mm nadmiaru na grubosci, najgorsze że są w całości. Dla porównania zamówiłem ze strongflex-u i tam tulejka wahacza jest przecięta na pół i każdą połówke wcisniesz z jednej i drugiej strony i ma nadmiaru 1mm a nie 3mm!
Pisałem do kiepów to mi odpasali że przekaża informacje do odpowiedniego działu. Dałem im starą na wzór na początku i ta oryginalna tez miała nadmiar 1mm, pytałem czemu zrobili 3mm nadmiaru, to powiedzieli że zamówili zammiennik i dorobili wg niego.
Długość powinna byc 70mm żeby w mocowania belki wlazł wahacz jest 72mm.
Strongflex nie robi jakiś kształtów jak oryginalne, proste walce z kołnierzem, przeciete na pół łatwie sie montuje, tylko ta metalowa tulejka jest cała nie przecięta.
Ja już kupiłem niestety, ale mam wizje jak to porzeźbić żeby zniwelować błędy. Zaraz Po wciśnieciu dwóch tulejek wahaczy odpuściłem żeby sie nie wkur..wiać.
Drugi komplet na wahacz daje na tokarke i przecinam na pół żeby łatwiej to wcisnąć.
Jak bede robił powrzucam zdjecia. Narazie nie mam weny, mam skrzynki na stole i je chce ogarnąć.
Przykre tylko jest to że kase sie wykłada i to nie mała a i tak trzeba poprawiać...
Na przyszłość nie polecam mbps-a. Zamawiajcie u strongflexa.
jhosef, ładuj poliuretan, ale ze strong flexa. JEst koszt ale sądze że to pożyje. Alternatywa jest z tego co podałeś, tylko kwestia ile to wytrzyma...
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
No to widzę że będę miał przeje...ne. W środę zeszłego tygodnia obdzwoniłem wszystkie firmy robiące poliuretany z pytaniem kto mi wykona czarne poliuretanowe tuleje wahacza. Wszyscy mówili że bez problemu ale w strongflexie dopłata 50% i czas oczekiwania 10dni, w olkuszu cena ta sama co za zwykły kolor ale 14 dni. Zadzwoniłem też do MPBS i mi koleś powiedział że akurat mają czarny poliuretan bo robią jakieś zamówienie, więc czas oczekiwania 3-4 dni. Pomyślałem sobie że super i zamówiłem. Dziś dzwonię a on mi mówi po tych 3 dniach że mam się odezwać na koniec tygodnia. To jest jakaś kpina, auto klienta mi stoi a ja nie mam nadal tych poliuretanów a te które wcześniej kupiłem musiałem przerabiać. Do tego jak mi mówisz że te od wahaczy też źle wykonali to ja będę miał to samo i znowu będę czekał na przerobienie. Co za matoły. Jak im tłumaczyłem że źle zrobili tuleje belki to mi wciskał że tak mają w dokumentacji i jest dobrze. Jak może być dobrze jak jest 600um na plusie pasowanie? No ku...kret077744 pisze:, ale wahacze to tragedia... 3mm nadmiaru na grubosci, najgorsze że są w całości
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
porażka, ja im zrobiłem elaborat łacznie ze zdjeciami z suwmiarką, żeby widzieli gdzie nie można przekroczyć wymiarów, wymiary otworów, starałem sie a oni i tak posrali...
tulejek wahaczy nie kupuj u mbps, bedziesz musiał porzeźbić i to ostro, średnica długość, i przeciać na pół bo nie przeczochrasz tulejki ze względu na duży kołnierz zewnętrzny. Ja jeden zeszlifowałem i wcisnałem te tulejke, ale 3mm nadmairu to tuelka zmiast mieć 70mm ma 75mm szerokości, a w belce jest gniazdo na 70mm... Takze trzeba ztoczyć na średnicy, przeciąć na pół i najlepiej grubą tarczą, i wtedy próbować zakładać.
Zasłanianie sie dokumentaćją to porażka, skoro mówisz co jest źle to niech se poprawią, chciałem sie z nimi dogadać żeby mi po kosztach dorobili ale olewka.
ALe że za czarny poliuretan 50% dopłaty... wolałbym kupić mała puszke cholorokauczuku i podmalowywac co jakiś czas
tulejek wahaczy nie kupuj u mbps, bedziesz musiał porzeźbić i to ostro, średnica długość, i przeciać na pół bo nie przeczochrasz tulejki ze względu na duży kołnierz zewnętrzny. Ja jeden zeszlifowałem i wcisnałem te tulejke, ale 3mm nadmairu to tuelka zmiast mieć 70mm ma 75mm szerokości, a w belce jest gniazdo na 70mm... Takze trzeba ztoczyć na średnicy, przeciąć na pół i najlepiej grubą tarczą, i wtedy próbować zakładać.
Zasłanianie sie dokumentaćją to porażka, skoro mówisz co jest źle to niech se poprawią, chciałem sie z nimi dogadać żeby mi po kosztach dorobili ale olewka.
ALe że za czarny poliuretan 50% dopłaty... wolałbym kupić mała puszke cholorokauczuku i podmalowywac co jakiś czas
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Dopłatę chcieli tylko w strongflexie.kret077744 pisze:ALe że za czarny poliuretan 50% dopłaty..
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Wicie rozuminie. Chciałbym w czarnym a nie jakieś tam malowidła żółte czy cyrwone.kret077744 pisze:jhosef, ładuj poliuretan, ale ze strong flexa. JEst koszt ale sądze że to pożyje. Alternatywa jest z tego co podałeś, tylko kwestia ile to wytrzyma...
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
SKRZYNKA
Kiedyś sie trafił pacjent GQN - 6biegów, touran. Uszkodzona obuda - zerwane zabezpieczenie bolca dyfra.
Po oględzinach skrzyni wpadł pomysł żeby wrzucić z niej bebechy do skrzyni 02A. Z zewnątrz odlew nie różnił sie za wiele, ale jednak.
Przy rozbiórce obu skrzyń wyszły konkretne różnice, chodzi o widełki w skrzyni oraz rozstaw podpór widełek od osi wybieraka. Z GQN nie pasi do 02A p&p, trzeba było przespawać końcówki wybieraków z 02A.
Tak po włożeniu choinki (przekładka wraz z szalami łożysk z obudowy)
W ten sposób powstała 6-tka w obudowie 02A
Skrzynka nie doczekała sie testów, bo zwykły mk2 został sprzedany....
Teraz żeby wykorzystać skrzynie do country, trzeba przełożyć obudowe od strony silnika na tę z syncro z wyjściem na przystawke...
Do pozyskania wspomnianej obudowy posłużyła skrzynia syncro 02A z passata b3. Już na pewno wiadomo że dyfry się różnią, wiec bedzie trzeba przełożyć zanitowane koło zębate....
Ale do dzieła:
Skrzynia syncro wymyta z zewnątrz, z kolei hybryda była w stanie conajmniej czystym
hybrydka:
Ze skrzyń zostały odkrecone wszystkie śrubki do ocynkowania:
Pierwsza na operacje poszła syncro 02A - w środku żurek na świeta Niestety żeby przełozyć pierwszą cześć obudowy trzeba i tak rozwalić cała skrzynie....
Potem na operację wleciała hybryda - zbicie 5-tki z tego wałka... pozostawie chwile milczenia...
Różnice w dyfrach : średnica 190 i 195mm. Dyfer w GQN ma nity 12,8mm, natomiast 02A nity 11.3mm.
Dyfry poleciały do tokarza na dorobienie kołków. Niestety trzeba bedzie rozwiercić dyfer na wiekszy wymiar 12.8mm z 11.3mm żeby nie robić dwuśrednicowego nity.
Poprzebijane zostały szale do odpowiednich łożysk
Wymyta obudowa z żurku
Docelowa obudowa została wygłaskana do stanu wygladu handlowego:
Choinka została wrzucona i obudowa wstepnie skrecona żeby sprawdzic jak sie kreci czy nie jest luźno ani ciasno - jest git!
Bebechy ze skrzyni syncro bedą poskładane w obudowie bez wyjscia na przystawke. Narazie trzeba poczekac na dorobienie nitów do dyfrów...
Rozebrana została także przystawka - wymienione oringi, uszczelnienia, wymyta w środki i wygłaskana z zewnątrz :
CDN>>>
Kiedyś sie trafił pacjent GQN - 6biegów, touran. Uszkodzona obuda - zerwane zabezpieczenie bolca dyfra.
Po oględzinach skrzyni wpadł pomysł żeby wrzucić z niej bebechy do skrzyni 02A. Z zewnątrz odlew nie różnił sie za wiele, ale jednak.
Przy rozbiórce obu skrzyń wyszły konkretne różnice, chodzi o widełki w skrzyni oraz rozstaw podpór widełek od osi wybieraka. Z GQN nie pasi do 02A p&p, trzeba było przespawać końcówki wybieraków z 02A.
Tak po włożeniu choinki (przekładka wraz z szalami łożysk z obudowy)
W ten sposób powstała 6-tka w obudowie 02A
Skrzynka nie doczekała sie testów, bo zwykły mk2 został sprzedany....
Teraz żeby wykorzystać skrzynie do country, trzeba przełożyć obudowe od strony silnika na tę z syncro z wyjściem na przystawke...
Do pozyskania wspomnianej obudowy posłużyła skrzynia syncro 02A z passata b3. Już na pewno wiadomo że dyfry się różnią, wiec bedzie trzeba przełożyć zanitowane koło zębate....
Ale do dzieła:
Skrzynia syncro wymyta z zewnątrz, z kolei hybryda była w stanie conajmniej czystym
hybrydka:
Ze skrzyń zostały odkrecone wszystkie śrubki do ocynkowania:
Pierwsza na operacje poszła syncro 02A - w środku żurek na świeta Niestety żeby przełozyć pierwszą cześć obudowy trzeba i tak rozwalić cała skrzynie....
Potem na operację wleciała hybryda - zbicie 5-tki z tego wałka... pozostawie chwile milczenia...
Różnice w dyfrach : średnica 190 i 195mm. Dyfer w GQN ma nity 12,8mm, natomiast 02A nity 11.3mm.
Dyfry poleciały do tokarza na dorobienie kołków. Niestety trzeba bedzie rozwiercić dyfer na wiekszy wymiar 12.8mm z 11.3mm żeby nie robić dwuśrednicowego nity.
Poprzebijane zostały szale do odpowiednich łożysk
Wymyta obudowa z żurku
Docelowa obudowa została wygłaskana do stanu wygladu handlowego:
Choinka została wrzucona i obudowa wstepnie skrecona żeby sprawdzic jak sie kreci czy nie jest luźno ani ciasno - jest git!
Bebechy ze skrzyni syncro bedą poskładane w obudowie bez wyjscia na przystawke. Narazie trzeba poczekac na dorobienie nitów do dyfrów...
Rozebrana została także przystawka - wymienione oringi, uszczelnienia, wymyta w środki i wygłaskana z zewnątrz :
CDN>>>
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Chłodnice zostały doprowadzone do stanu mniej wiecej cieszacego oko:
Na stól trafiły mosty tylne - ten co miałem w country i z belki passata b3.
Oba w skorupie gruntowo-błotnej.
Odkręcenie korka wymagało doklejenia śrubki...
Już coś widać :
Tyle oleju było w moim dyfrze:
Górka metalicznego syfu na magnesie:
Po wstępnym rozpołowieniu
Winowajca szarpnięć w moście, wina leży po stronie braku oleju, rozsypało sie wolne koło...
Dyfer w tylnim moście:
Jedno łożysko do wymiany, zewnętrzna podpora krótkiego wałka:
oczywiście syf:
Docelowa obudowa domyta i pogłaskana:
Na szczescie drugi dyfer jest w bdb stanie i on zostanie poskładany...
Łożyska jednokierunkowego nie idzie kupić, niby coś wyskakuje na google ale tylko zapytanie o towar...
Czekam na śrubki i uszczelniacze i bedzie mozna skrecić.
Na stól trafiły mosty tylne - ten co miałem w country i z belki passata b3.
Oba w skorupie gruntowo-błotnej.
Odkręcenie korka wymagało doklejenia śrubki...
Już coś widać :
Tyle oleju było w moim dyfrze:
Górka metalicznego syfu na magnesie:
Po wstępnym rozpołowieniu
Winowajca szarpnięć w moście, wina leży po stronie braku oleju, rozsypało sie wolne koło...
Dyfer w tylnim moście:
Jedno łożysko do wymiany, zewnętrzna podpora krótkiego wałka:
oczywiście syf:
Docelowa obudowa domyta i pogłaskana:
Na szczescie drugi dyfer jest w bdb stanie i on zostanie poskładany...
Łożyska jednokierunkowego nie idzie kupić, niby coś wyskakuje na google ale tylko zapytanie o towar...
Czekam na śrubki i uszczelniacze i bedzie mozna skrecić.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Most złożony, śrubki ocynkowane, olej nowy, uszczelnienia nowe, chyba bedzie żyć.
Jak bedzie chwila, mam jeszcze 3 mosty do odświeżenia
Jak bedzie chwila, mam jeszcze 3 mosty do odświeżenia
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Gratuluje! Już tyle pracy w niego włożyłeś! Satysfakcja murowana...A najlepsze gdy zatrzymują Cie na trasie i pytają co TO jest albo chcą kupić... Ja tak miałem! Nawet policja zatrzymywała mnie po to aby obejrzeć samochód....
Mam swojego Country od 2013 roku. Udało mi się kupić ten samochód prawie w idealnym stanie. Oczywiście nie odpuściłem sobie i zrobiłem co trzeba jednak w stu procentach zostawiłem wszystko tak jak w oryginale! Od dwóch sezonów bywam na zlotach VW, jednak jeszcze nigdy nie spotkałem kogoś z tym autem a już w ogóle nigdy nie minąłem się w trasie.... Szkoda, bo miło by było pogadać, wymienić doświadczenia...
Na kiedy zaplanowany wyjazd?
Mam swojego Country od 2013 roku. Udało mi się kupić ten samochód prawie w idealnym stanie. Oczywiście nie odpuściłem sobie i zrobiłem co trzeba jednak w stu procentach zostawiłem wszystko tak jak w oryginale! Od dwóch sezonów bywam na zlotach VW, jednak jeszcze nigdy nie spotkałem kogoś z tym autem a już w ogóle nigdy nie minąłem się w trasie.... Szkoda, bo miło by było pogadać, wymienić doświadczenia...
Na kiedy zaplanowany wyjazd?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości