Golf mk2 wg. Michała - ARL 315KM/615Nm + CLIMATRONIC i inne wodotryski.

Moderator: G0 Karcio

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 08, 2015 20:42

slawko333 pisze:grawitacja grawitacja, ale w aucie masz juz pompe zamontowana
No tak,ale przecież ja ci tylko przykład podałem,że wymuszenie szybszego obiegu pozwala zbić temperaturę. Zasada jest ta sama,w centralnym zwiększasz prędkość obiegu i temperatura spada,to i tutaj też spadnie.
slawko333 pisze:bardziej ze chlodnica ma swoj przeplyw, obliczony przez inzynierow z vw :jezor: takze czy pompa nie bedzie miec wiekszych oporow przez co zmniejszy sie jej zywotnosc?
Tak,tak,tak.....a świstak siedzi i zawija.... :-)
Co powiesz o silnikach benzynowych,które kręcą się do 7krpm lub więcej,a mają taką samą pompę ? :bajer:
Idąc tym tokiem myślenie,to u mnie pod maską już wszystko dawno powinno się rozlecieć,bo mój silnik był obliczony na jazdę do ok. 4krpm,a ja go kręcę do 6krpm. Żyje pompa? Żyje,mimo że zmuszam ją do wyższych obrotów.
Masz tu screen z pompą,która jest do diesla i benzyny jednocześnie
Obrazek
A żeby było jasno i zrozumiale- ABF kręci się do 7krpm,a ja nie zamierzam robić koła na równo z ośką pompy,więc nie zwiększę aż tak drastycznie jej obrotów,by miały pokonać tą różnicę między ABF-em,a 1Z-em :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: slawko333 » ndz mar 08, 2015 21:10

Michał_1977 pisze:Co powiesz o silnikach benzynowych,które kręcą się do 7krpm lub więcej,a mają taką samą pompę ?
wlasnie, 3 tys obr, 4 tys obr, pompa kreci sie tak samo, bo jest to obliczone dla odpowiednich obrotow, dlatego czy to diesel czy benz, niema znaczenia, nieobliczali temp silnika diesla czy benz i niedobierali do tego odpoweidniego kolka na pompie, pompy te same, do silnika dawali odpowiedniej wielkosci chlodnice, wiec jak obliczysz srednice kolka zeby Cie zadowolila? tak zeby niekrecila sie szybciej np 2 razy jak ori?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Q_mac » pn mar 09, 2015 01:56

Sorry Michal, ale slawko ma racje. Ciecz tez musi odebrać ciepło z silnika. Podnoszenie predkosci cieczy, przyniesie też o wiele większe straty przepływowe. Ciecz jeśli nie nadazy odbierać ciepła ,to nie będzie miała i co oddac. Juz lepiej zastosowac czynnik o lepszym cieple właściwym. I zmniejszyć straty przepływu-głòwnie termostat. Nie porownuj tez takiej pompy do obiegu grawitacyjnego, tam czynnik musi się nagrzać i dopiero wtedy następuje mieszanie. I to powolne :bajer: Co do temp oleju-wolniej się grzeje niż płyn chlodniczy, owszem przy bucie może i wydawać się ze rośnie szybciej-ale wskaźniki w mk2 są tak piorunujaco szybkie, ze można usnać czekając na pomiar.

Co do super wydajności chłodzenia, poczekaj na lato, teraz jest bonus 20C do chłodzenia ;)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » pn mar 09, 2015 08:17

slawko333 pisze:wlasnie, 3 tys obr, 4 tys obr, pompa kreci sie tak samo, bo jest to obliczone dla odpowiednich obrotow, dlatego czy to diesel czy benz, niema znaczenia, nieobliczali temp silnika diesla czy benz i niedobierali do tego odpoweidniego kolka na pompie, pompy te same, do silnika dawali odpowiedniej wielkosci chlodnice, wiec jak obliczysz srednice kolka zeby Cie zadowolila? tak zeby niekrecila sie szybciej np 2 razy jak ori?
Mam wrażenie,że czytasz,bo czytasz,ale bez zrozumienia. Przeczytaj jeszcze raz:
Michał_1977 pisze:A żeby było jasno i zrozumiale- ABF kręci się do 7krpm,a ja nie zamierzam robić koła na równo z ośką pompy,więc nie zwiększę aż tak drastycznie jej obrotów,by miały pokonać tą różnicę między ABF-em,a 1Z-em :chytry:
Rozumiesz,czy jeszcze inaczej?
slawko333 pisze:do silnika dawali odpowiedniej wielkosci chlodnice
Tutaj jest ziarnko prawdy,ale wiesz doskonale ,że większej chłodnicy już nie da się zamontować i ratunkiem może być zwiększenie prędkości obiegu i nie dwukrotnie jak piszesz,tylko delikatnie.Myślę,że jak zamontuję koło o 3-5mm mniejszej średnicy,to może mi fontanna pod maską się nie zrobi :grin:
Q_mac pisze:Ciecz jeśli nie nadazy odbierać ciepła ,to nie będzie miała i co oddac.
Jak kuźwa nie nadąża odbierać ciepła,skoro mi na wskaźniku prawie skali brakowało :banghead: i żeby ją zbić musiałem pedał gazy tylko muskać nogą,żeby prędkość jazdy nie spadała i był przedmuch przez chłodnicą,ale też nie ogrzewać cieczy w tym czasie :chytry:

Tak czy srak,co byście nie pisali i tak zrobię po swojemu,bo wyznaję zasadę,że jak nie spróbuję,to się nie przekonam :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Q_mac » pn mar 09, 2015 08:37

Dlatego, ze się nie zdąży nagrzac i juz pobiegnie dalej. Ale zrób jak uwazasz ;)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » pn mar 09, 2015 10:30

Zdąży,ponieważ nie będę zwiększał obiegu dwukrotnie,a tylko troszeczkę :bajer:
Przecież to jest logiczne,że skoro ciecz w tej chwili ogrzewa się do 100*C lub więcej,to znaczy że układ chłodzenia jest mało wydajny i nie sądzę by to chłodnica ponosiła winę za to,że jest za mała,tylko obieg jest za wolny i dana jednostka cieczy odbiera zbyt dużo ciepła.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: drakula500 » pn mar 09, 2015 10:30

Oczywiście, że modyfikacja totalnie bez sensu.

Płyn podróżuje sobie z określoną prędkością przez chłodnicę, która jest nastawiona na pęd powietrza gdy jedziemy.

Jeżeli w chłodnicy płyn "posiedzi" dłużej to wychłodzi się skuteczniej - proste jak budowa cepa... jeśli zaś wpadnie do chłodnicy jak szatan i zaraz wypadnie to wróci do silnika tak samo gorący jaki był na wejściu.

Wszystko już zostało powiedziane, zasady przemiany ciepła na poziomie szkoły podstawowej też już widzę koledzy omówili, nie ma sensu tego nawet zaczepiać.

powodzenia!

PS.
na tym forum panuje specyficzny klimat, nie zakładaj tłoczka z TDI do TD... a co ty tam wiesz, i tak zrobię po swojemu. Nie zakładaj wtrysków od... a co ty tam wiesz, i tak zrobię po swojemu... hehe



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » pn mar 09, 2015 10:38

drakula500 pisze:Jeżeli w chłodnicy płyn "posiedzi" dłużej to wychłodzi się skuteczniej - proste jak budowa cepa... jeśli zaś wpadnie do chłodnicy jak szatan i zaraz wypadnie to wróci do silnika tak samo gorący jaki był na wejściu.
Nie do końca,bo wydaje mi się,że chłodnica szybciej oddaje ciepło niż silnik ogrzewa.
Druga sprawa,to samo zrobienie koła u tokarza mnie nie zrujnuje,a jego wymiana to max 10 minut. Spróbuję,to nie boli :-)
drakula500 pisze:na tym forum panuje specyficzny klimat, nie zakładaj tłoczka z TDI do TD... a co ty tam wiesz, i tak zrobię po swojemu.
Wszystko rozbija się o dowody.Jeśli ktoś swą wypowiedź podeprze dowodami,namacalnymi dowodami,a nie wywodami,to ja zawsze jestem przychylny do takich wypowiedzi.
Tutaj jednak mamy odmienną sytuację,bo ja mam pomysł,a tu leci krytyka bez podparcia dowodami.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: drakula500 » pn mar 09, 2015 14:07

Arwam powiedział kiedyś że ciecz to medium takie samo jak powietrze. Jeśli zwiększysz jego prędkość to również zwiększą się opory i tarcie powierzchniowe. Chłodnica ma sporo lameli i przepływająca szybciej ciecz zamiast się wychłodzić to będzie wraz z prędkością generować niepotrzebne ciepło. Podewrzewam, że zyski wyrównają straty.

Tzn nie wiem czy to jest teoria Arwama, ale doprawdy teoria godna jego umysłu, ja bym tego lepiej nie wymyślił. Kolejny argument na to, żeby nie przyspieszać prędkości czynnika chłodzącego hehe



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Q_mac » pn mar 09, 2015 18:23

Akurat studiuje Energetyke, termodynamika na kazdym kroku, projekt instalacji pomp, rurociagow, turbin wodnych i wiatrowych. Przerabialem wymienniki ciepla roznych rodzajow, moge tu walnac elaborat na ten temat, podeprzec wzorami, wykresami i tabelami. Ale mi sie zwyczajnie nie chce ;) Juz lepiej wsadzic termostat 77C ktory zmniejszy opor przeplywu, odciazy pompe itd. Pokombinowac z innym medium (moze jest jakis lepszy plyn chlodniczy (o lepszym Cw). Pisalem o tym. Ale coz, lepiej zwiekszyc ciśnienie i pchac przez "dziurke od klucza" ;)



Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

Re: Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: tom cio » pn mar 09, 2015 20:12

drakula500 pisze:
Jeżeli w chłodnicy płyn "posiedzi" dłużej to wychłodzi się skuteczniej - proste jak budowa cepa... jeśli zaś wpadnie do chłodnicy jak szatan i zaraz wypadnie to wróci do silnika tak samo gorący jaki był na wejściu.
To jakim cudem intercooler schładza powietrze w dolocie o kilkadziesiąt stopni skoro powietrze w turbodoładowanym silniku idze przez niego lepiej jak szatan?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Q_mac » pn mar 09, 2015 20:27

Widziales jak wyglada intercooler od wew ? Ma bardzo mocne uzebrowanie wew. lemelek, ktore same tez maja duza powierzchnie. Same lamele tworza rowniez dlugie kanaly. Cieplo jest oddawane przez ich wlasnie duza powierzchnie. A takze nie zapominaj ze powietrze jest gazem, calkiem dobrze izoluje cieplo. Czyli niesie ze soba maly "ladunek ciepla".



Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: ksiadzt » pn mar 09, 2015 22:44

dobry w co nie jestem i może masz rację michał a bynajmniej napewno z
Michał_1977 pisze:chłodnica szybciej oddaje ciepło niż silnik ogrzewa
jesli ma warunki :) ogólnie mogę ci podpowiedziec żebyś wywalił te smigło z całą kastą od chłodnicy mk2 chyba że już wcisłeś co innego bo to aby blokuje powietrze :banghead: na moje 2 płaskie wentylatory na chłodnicy żadnych dodatkowych obudów i powinno byc lepiej powietrze ładnie przelatuje przez całą chłodnice :grin:
powiedz jeszcze czy kupowałeś u siebie nowy czujnik wody :) ja ostatnio byłem zmuszony i zamiennik za 15zł pokazywał 100st a po zakupieniu ori za 150zł jest 90 :grin:


[url=http://miniurl.pl/56681][img]http://img689.imageshack.us/img689/1438/zakonczeniekalisz7a.th.jpg[/img][/url]

replika mojej serii
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3703885#3703885

Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: tom cio » pn mar 09, 2015 23:25

Q_mac, a to jeszcze wiele zależy od intercoolera bo widziałem i takie z pojedyńczym rdzeniem bez lamel w środku. Autor tematu dobrze napisał, dorobienie szajby to nie majątek a po założeniu da wszystkim odpowiedź kto ma w końcu rację.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości