Golf mk2 wg. Michała - ARL 315KM/615Nm + CLIMATRONIC i inne wodotryski.
Moderator: G0 Karcio
- Michał_1977
- _
- Posty: 14249
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Tak,timing robi się,żeby nie cięło dawki.
arwam mówił mi,że dobre są końcówki wtrysków od jakiegoś merca,tylko nie pamiętam jakie.Widzisz dobrze,że tu napisałeś,bo też w głowę zachodziłem,dlaczego tak stuka.
A no faktycznie,teraz kojarzę.Pisałeś kiedyś już o tym przeszczepie
Heh,a problem cięgna od przyspieszacza jak rozwiązałeś?Tak jak ja?
arwam mówił mi,że dobre są końcówki wtrysków od jakiegoś merca,tylko nie pamiętam jakie.Widzisz dobrze,że tu napisałeś,bo też w głowę zachodziłem,dlaczego tak stuka.
t0mal pisze:Pompa dawca to: 460 414 078 czyli transit 2.5D - 11mm
A no faktycznie,teraz kojarzę.Pisałeś kiedyś już o tym przeszczepie
Heh,a problem cięgna od przyspieszacza jak rozwiązałeś?Tak jak ja?
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 18:59 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14249
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
O to Ci chodzi?t0mal pisze:prubóję jakoś odkodować nr boscha, lub znaleźć jakieś dane końcówek z 1V
Ostatnio zmieniony ndz paź 04, 2009 19:45 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
A nie chodzi Ci o gova?Tak,timing robi się,żeby nie cięło dawki.
Cięgno uciszyłem poprzez dorobienie sobie gumowych tulejek w uchwyt, oryginalne plastikowe się połamały, twoja metoda też znalazła zastosowanie, ale przez przypadek podgiął mi się ten drut przy mocowaniu i już go nie prostowałem
Wtryski to będą DN 0 SD 261 - to jest MB 200D, 250D niewiem czy od sb nie byłyby lepsze, kolejne merce jakie znalazłem to DN 0 SD 265 te są z kolei od 250 turbo i od 300 turbo i chyba są wydajniejsze.
Co do mojej pompy to obawiam się że to może być grubsza sprawa, bo fala od forda była wyższa, nawet w tych miejscach gdzie były dołki i chyba tu jest problem, pewnie śruba od dawki jest wkręcona prawie do oporu, a dozownik może się opierać o obudowę przy pełnym booście.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14249
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Tak,timing robi się,żeby nie cięło dawki. -źle się wyraziłem
Bez gov-a,też się nie da wysoko pokręcić gada
Co do końcówek od Merca,to jak przylezie arwam,to może nam poda konkrety
Nie,chodzi o timing,bo przy dużej prędkości obrotowej silnik nie nadąża spalać wtryskiwanego paliwa i chodzi w tym całym interesie o to,żeby kąt wtrysku odpowiednio zwiększał się,czy jakoś takt0mal pisze:A nie chodzi Ci o gova?
Bez gov-a,też się nie da wysoko pokręcić gada
Co do końcówek od Merca,to jak przylezie arwam,to może nam poda konkrety
Nie miałbyś przypadkiem do sprzedana płytki pomiędzy tłoczek a fale? U mnie siedzi taka o grubości 2mm, potrzebuję cieńszej.
Co do timing moda masz u siebie zrobionego? Była jakaś różnica przed i po, bez poprawiania governora?
Tak czy siak, zrobi się i to przy kolejnej rozbiórce pompy, myślałem o zrobieniu podkładki ze starego dekielka, ale chyba wyjmę i spiłuję tłoczek, nie będę się później bawił z ustawianiem.
Co do timing moda masz u siebie zrobionego? Była jakaś różnica przed i po, bez poprawiania governora?
Tak czy siak, zrobi się i to przy kolejnej rozbiórce pompy, myślałem o zrobieniu podkładki ze starego dekielka, ale chyba wyjmę i spiłuję tłoczek, nie będę się później bawił z ustawianiem.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 22:12 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14249
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Jakąś podkładkę mam.Później zmierzę i Ci podam wymiar.t0mal pisze:Nie miałbyś przypadkiem do sprzedana płytki pomiędzy tłoczek a fale? U mnie siedzi taka o grubości 2mm, potrzebuję cieńszej.
Co do timing moda masz u siebie zrobionego? Była jakaś różnica przed i po, bez poprawiania governora?
Tak czy siak, zrobi się i to przy kolejnej rozbiórce pompy, myślałem o zrobieniu podkładki ze starego dekielka, ale chyba wyjmę i spiłuję tłoczek, nie będę się później bawił z ustawianiem.
Ja miałem timing w tej pompie,jak tylko ją przytachałem od arwama.Później tylko była zmiana tłoko-rozdzielaczy ,aż w końcu siadł w niej ten od TDI i teraz jest zajefajnie.
Pisał mi na priva,że te wtryski to są od Merca 300TD-DNO SD 261,ale jak chcesz,żeby silnik nie tłukł się,to załóż dwu sprężynowe.Chyba w AAZcie były takie
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 07:01 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 2 razy.
No właśnie ciekawe, czy jest sens mieszać z tymi wtryskami, na vwdiesel.net piszą że wsadza się od peugeota. Co do merców doczytałem troche wtryski 261 siedziały w starszych silnikach wolnossących i niektórych turbo w W124, 265 w mocniejszych turbodieslach, także tych z 4 zaworami na cylinder, a 314 w 2.5 turbo 20V i 3.0 turbo 24V 4matic (czyli legendarny OM 606 z napędem na 4 kapcie)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 11:06 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14249
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
t0mal, jest sens i duży,ale może po koleit0mal pisze:No właśnie ciekawe, czy jest sens mieszać z tymi wtryskami
W przypływie wolnego czasu,wczoraj powymieniałem wszystkie filtry i oliwę zmieniłem na Mobil (z powrotem) i założyłem do drugiego kompletu wtrysków,nowe końcówki DNO SD 261 od Mesia.Wyregulowałem je na 155 bar.
Dzisiaj znów znalazłem wolną chwilę,więc je zamontowałem i ...zonk .
Nie powiem,silnik zaczął ciszej pracować,ale jak kopcił ,tak kopcił.
Zacząłem modzić z przekładaniem zaworków ciśnieniowych-dalej kicha.Myślałem,że mnie krew zaleje,ale nagle,niczym Pomysłowy Dobromir wpadłem na pomysł,żeby ruszyć kątem wtrysku.Najpierw do przodu-za głośno i po zaciągnięciu przyspieszacza,spadał raptownie z obrotów.Myślę sobie-3rza do tyłu-opóźniłem trochę i już mu się trochę polepszyło,no to jeszcze w tył.
Stopniowo cofając pompę doszedłem do momentu,kiedy na wolnych obrotach,ciągnąc za kierownicę (wspoma stawia opór) i zaciągając przyspieszacz obroty po zaciągnięciu go nie spadły ani trochę,wtedy powiedziałem-będzie dość.
Dokręciłem wszystko i heja na drogę.1ka,2ka,3ka,4ka,5ka i szoooooook,wielki szok panowie.Myślałem,że silnik z ramy wydrze .Wcześniej,największe ciśnienie jakie uzyskałem na tej pompie,to 1,3bara,a teraz skoczyło prawie do 2 barów.
Dodać jeszcze muszę,że wcześniej popuściłem trochę dawkę,bo kopcił niemiłosiernie,a teraz gdy dymienie spadło,to strach pomyśleć co będzie,jak znów podkręcę.Heh,boję się.
Brata jak przewiozłem,to myślałem,że kupę zrobi i 5ki już mi nie pozwolił wrzucić
Jestem pozytywnie zaskoczony i już mi się nie chce wracać do pompy 9mm,a jeszcze wczoraj o tym myślałem,bo nie miałem 100% pewności,że coś z tego wypali.
Teraz mam na mordce banana od ucha do ucha
Tak więc mogę z tego wywnioskować,że przy modzonej pompie,lampa stroboskopowa i czujnik zegarowy nie powinien mieć miejsca .Tylko cierpliwość i słuch pozostają,ot co
No to siuper cieszę że udało ci się dojść do ładu z dobra pompą, u mnie jeszcze muszę wymienic wtryski bo prawie pewny jestem, ze leja no i jeszcze wydech ostatnio zrobiłem porządne mbc i auto smiga
Ostatnio zmieniony sob paź 03, 2009 08:21 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14249
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Przed chwilą zawoziłem żonę na 1szą zmianę,2*C na zewnątrz,podgrzałem świece i zapalił jak nowy,nic nie przerywał,nie miał drgawek w trakcie przekręcenia kluczykiem,ale na wolnych obrotach troszkę się telepał.Gdy złapał temperaturę trzyma równe 1000rpm.
Muszę się rozglądnąć za górą pompy od 1,6TD,która jest przystosowana do przyspieszacza ze zwiększeniem obrotów,bo to bardzo fajna sprawa na zimę.Jak jeździłem na ori pompie 1V,to przy -15*C,zaraz po odpaleniu można było szklankę wody postawić na desce rozdzielczej i nic by się nie wylało.Teraz,niestety po odpaleniu,trochę dechą telepie
Tak,czy srak jestem już na prostej,bo do wczoraj,to chyba kręciłem się na rondzie i nie wiedziałem,które wyjście wybrać
Jak będę miał kolejny przypływ wolnego czasu,to biorę się także za wydech i muszę zlikwidować ten przeklęty łącznik za turbo.Zastąpię go plecionką
Nie wiem czy dobrze kojarzę,ale czy w tyn łączniku (down pipe???) nie ma przewężenia?
Muszę się rozglądnąć za górą pompy od 1,6TD,która jest przystosowana do przyspieszacza ze zwiększeniem obrotów,bo to bardzo fajna sprawa na zimę.Jak jeździłem na ori pompie 1V,to przy -15*C,zaraz po odpaleniu można było szklankę wody postawić na desce rozdzielczej i nic by się nie wylało.Teraz,niestety po odpaleniu,trochę dechą telepie
Tak,czy srak jestem już na prostej,bo do wczoraj,to chyba kręciłem się na rondzie i nie wiedziałem,które wyjście wybrać
Jak będę miał kolejny przypływ wolnego czasu,to biorę się także za wydech i muszę zlikwidować ten przeklęty łącznik za turbo.Zastąpię go plecionką
Nie wiem czy dobrze kojarzę,ale czy w tyn łączniku (down pipe???) nie ma przewężenia?
Nop ogólne to kolanko za turbem to porażka, ale także tłumiki w TD są fatalne, ostatnio robiłem wydech u mojej dzieczyny w MK3 AAZ bo zgnił kompletnie, wywaliłem kata, a reszta poszła od TDI mówię Ci naprawdę auto zmieniło się nie do poznania, nic nie robione było przy pompie no i turbo nie grzebane, a tak się zwija z dołu, że niejedno TDI oberwało balasem w anal (turbo to k03), na mokrym to w ogóle nie ma jazdy, bo mieli kołami w miejscu na pierwszych dwóch biegach.
Ostatnio zmieniony sob paź 03, 2009 08:39 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości