Golf mk2 wg. Michała - ARL 315KM/615Nm + CLIMATRONIC i inne wodotryski.
Moderator: G0 Karcio
[GOLF MK2] GTD 1,6TDic/1V-Green Bandit by Michał_1977
Michał_1977, bo ten silnik to chyba tak jakby 1,6 z dołożonymi 2 cylindrami (były też chyba w audi 2.0 5-cylindrowe, czyli 1,6 + 1 cylinder). Dlatego właśnie pisałem, że oryginalny kolektor od tej turbiny z LT może pasować do golfa i obeszłoby się bez flanszy, tylko trzeba odciąć dwa skrajne kanały i zaspawać. Ale to trzeba by sprawdzić.
Co do wstawania, to zgadza się, cylindry mają po 400cm3, tylko że w LT na każde 2 obroty (pełny cykl pracy silnika 4-suwowego) turbina otrzyma 6 porcji spalin, a w golfie co prawda otrzyma takie same porcje, ale już tylko 4. Pompa trochę na pewno poprawi sytuację, ale na cuda bym nie liczył. Stawiam, że będzie pewnie wstawać podobnie jak na seryjnej T3 z golfa z pompą 9mm. A co będzie to pokaże praktyka
Co do wstawania, to zgadza się, cylindry mają po 400cm3, tylko że w LT na każde 2 obroty (pełny cykl pracy silnika 4-suwowego) turbina otrzyma 6 porcji spalin, a w golfie co prawda otrzyma takie same porcje, ale już tylko 4. Pompa trochę na pewno poprawi sytuację, ale na cuda bym nie liczył. Stawiam, że będzie pewnie wstawać podobnie jak na seryjnej T3 z golfa z pompą 9mm. A co będzie to pokaże praktyka
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[GOLF MK2] GTD 1,6TDic/1V-Green Bandit by Michał_1977
piori, tak jest-praktyka pokaże,ale co do kolektora,to obawiam się,że suszarka przy nim jest na samym początku (lub końcu) lecz mogę się mylić
[GOLF MK2] GTD 1,6TDic/1V-Green Bandit by Michał_1977
Michał_1977, http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0" onclick="window.open(this.href);return false;
[GOLF MK2] GTD 1,6TDic/1V-Green Bandit by Michał_1977
Michał_1977 pisze:Wiecie co Panowie,mam pewną wizję co do tej suszarki z LT-ka.
Otóż tak sobie policzyłem,że jeśli LT ma pojemność 2400cm³ i jeśli to podzielimy przez ilość baniaków,czyli 6,to wychodzi,że jeden baniak ma 400cm³. Golf też ma 400cm³,więc teoretycznie turbina powinna hulać bez żadnych problemów i jeśli LT ma pompę 10mm,to moja maszyna z pompą 11mm powinna lepiej zapinać tzn.mieć mniejszego laga
źle policzyłeś zapomniałeś że żeby turbo zaczęło pompować musi być określony przepływ przez szczelinę spalinową .
jeśli w LT turbo zaczyna pompować powiedzmy przy 2000rpm to masz tam przy tych samych obrotach przepływ większy o 50%.
czyli teoretycznie na 1.6TD powinna pompować przy 3000rpm.
nie zapominaj że w LT w serii miałeś 11mm
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[GOLF MK2] GTD 1,6TDic/1V-Green Bandit by Michał_1977
arwam, czytaj ze zrozumieniem
Ja policzyłem tylko jaką pojemność ma każdy baniak w LT-ku.
Ja policzyłem tylko jaką pojemność ma każdy baniak w LT-ku.
Nie zapomniałem,tylko nie wiedziałemarwam pisze:nie zapominaj że w LT w serii miałeś 11mm
piori ten kolektor nie podszedłby ponieważ między środkowymi baniakami ma za duży odstępMichał_1977 pisze:i jeśli LT ma pompę 10mm
[GOLF MK2] GTD 1,6TDic/1V-Green Bandit by Michał_1977
małe wyliczanko dla 2.4TD:
0,4l x 6cyl x 2000rpm / 2 ( ponieważ jest to silnik czterosuwowy) = 2400l przepływających spalin przez szczelinę spalinową w turbinie przez 1 min
dla 1.6TD to by tak wyglądało:
0,4l x 4cyl x 2000rpm / 2 = 1600l
żeby osiągnąć tą samą ilość spalin na szczelinie spalinowej przy takich samych dawkach na każdy cylinder:
2400l x 2 / 0,4l / 4cyl = 3000rpm.
to takie wyliczenie w ogromnym uproszczeniu ale chciałem to zrobić jak najbardziej obrazowo żeby każdy załapał o co mi chodzi i jak można podbierać turbiny od innych aut.
0,4l x 6cyl x 2000rpm / 2 ( ponieważ jest to silnik czterosuwowy) = 2400l przepływających spalin przez szczelinę spalinową w turbinie przez 1 min
dla 1.6TD to by tak wyglądało:
0,4l x 4cyl x 2000rpm / 2 = 1600l
żeby osiągnąć tą samą ilość spalin na szczelinie spalinowej przy takich samych dawkach na każdy cylinder:
2400l x 2 / 0,4l / 4cyl = 3000rpm.
to takie wyliczenie w ogromnym uproszczeniu ale chciałem to zrobić jak najbardziej obrazowo żeby każdy załapał o co mi chodzi i jak można podbierać turbiny od innych aut.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Golf drugi 1,6GTD-Zielony Bandzior Michała/130PS
A ja rozwiązałem problem flanszy... http://moto.allegro.pl/vw-seat-2-8-vr6- ... 32439.html" onclick="window.open(this.href);return false; ten człowiek ma pełno kolektorów wydechowych pod turbo do Vag'ow
Golf drugi 1,6GTD-Zielony Bandzior Michała/130PS
niby tak, ale cena takiego kolektora parokrotnie przewyższy koszty zrobienia flanszy
VRT in progress....
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Golf drugi 1,6GTD-Zielony Bandzior Michała/130PS
Tylko, że ten kolektor wydechowy zapewne ma też większą średnicę wewnętrzną jak i wylot w porównaniu z tym co jest seryjnie w 1.6TD.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi 1,6GTD-Zielony Bandzior Michała/130PS
marcinas1983, Myślałem nawet nad budową nowego kolektora,tak żeby ta suszara siadła i wydaje mi się,że utrzymanie tego wymiaru wewnętrznego,który posiada obecny kolektor aż do samej suszarki,wcale nie jest złe,ponieważ rozprężanie spalin w/g mnie powinno nastąpić przed samą turbosprężarką.Jeśli rozprężą się zaraz za głowicą (w kolektorze),to nie wiadomo jak będzie z napędem wałka...
Otóż tomar_ek pisze:cena takiego kolektora parokrotnie przewyższy koszty zrobienia flanszy
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi 1,6GTD-Zielony Bandzior Michała/130PS
Wczoraj Zielony trochę pojeździł po Bieszczadach
Solina,Myczkowce,Ustrzyki itd.
Fotek mam tylko kilka...
Solina,Myczkowce,Ustrzyki itd.
Fotek mam tylko kilka...
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Golf drugi 1,6GTD-Zielony Bandzior Michała/130PS
Co tam w temacie słychać?? Działasz coś z tym turbo??
- koVWal
- Golf Uzależnia
- Posty: 497
- Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
- Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
- Kontakt:
Golf drugi 1,6GTD-Zielony Bandzior Michała/130PS
Zapadła grobowa cisza.. Nie ładnie tak długo ! No właśnie co słychać nowego i jak tam Dmuchawka?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi 1,6GTD-Zielony Bandzior Michała/130PS
Suszarka niestety musi jeszcze poczekać,bo koleś,który miał mi zrobić flanszę,jest do pasa zapakowany w gips...
Puki co,przy pomocy syna,odrestaurowałem pakiecik GTI
Ciekawe tylko,kiedy znajdę wystarczająco dużo czasu,żeby go zamontować
Ponadto Gofer znów odwiedził Zakopane i okolice
Dzień 1-szy.W drodze nad Morskie Oko.
Dzień 4-ty,ostatni.Obiad,pamiątkowe fotki i chałupa
W poniedziałek Gofer pojawił się w TVN24,gdy na Zakopiance w okolicach Nowego Targu,żółwim tempem poruszaliśmy się w kierunku Krakowa
Puki co,przy pomocy syna,odrestaurowałem pakiecik GTI
Ciekawe tylko,kiedy znajdę wystarczająco dużo czasu,żeby go zamontować
Ponadto Gofer znów odwiedził Zakopane i okolice
Dzień 1-szy.W drodze nad Morskie Oko.
Dzień 4-ty,ostatni.Obiad,pamiątkowe fotki i chałupa
W poniedziałek Gofer pojawił się w TVN24,gdy na Zakopiance w okolicach Nowego Targu,żółwim tempem poruszaliśmy się w kierunku Krakowa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości