[GOLF MK2] Jedyny 9s VW w PL By lamik str.13

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
lamikluki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:40
Lokalizacja: Imielin

Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: lamikluki » czw gru 23, 2010 21:28

Półośki ukręcają mi się w najcieńszym miejscu czyli na frezie przy kle lub na zwężeniu przed frezem
półośki są oryginalne.
aktualnie półośki wystarczają mi na przejechanie ok 2 km na pełnej piździe na oponach R888
Obrazek
Obrazek

co do zawiasu to fakt faktem leprze amory by się przydały co do twardszych sprężyn to nie jestem pewien bo na lotniskach dość nierówno jest i zawias nie może być zbyt twardy żeby koła się nie odrywały


Najszybszy VW w PL ET 9.99

lamikluki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:40
Lokalizacja: Imielin

Re: Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: lamikluki » czw gru 23, 2010 21:35

kacper_vwgolf pisze:wlasnie nie dawno przegladalem temat na racingforum. Golf pod wzgledem mechanicznym robi naprawde wrazenie.. fakt faktem tak jak mowisz, ze to ma jezdzic a nie wygladac, ale w takim razie zostawilbym go totalnie w serii bo jednak ten przod i tylne lampy troche bola.. przynajmniej mnie :jezor: ale suma sumarow na prawde brawa za wykonanie, a tymbardziej, ze wiekszosc rzeczy robiona wlasnorecznie, za to szacunek. Jakie dalsze plany? :pub:
Lampy zmieniłem dawno temu jeszcze w czasach w których nie wiedziałem co dokładnie chce robić.
Powód zamontowania tych lamp był prosty były tańsze od org a musiałem je wymienić bo stare w nocy prawie nic już nie świeciły


Najszybszy VW w PL ET 9.99

Awatar użytkownika
Badyl
Zaklinacz VR6
Zaklinacz VR6
Posty: 589
Rejestracja: wt lut 16, 2010 23:44
Lokalizacja: DOL
Kontakt:

Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: Badyl » czw gru 23, 2010 22:05

kurcze nie mam akurat grubej, żeby zobaczyć załą jak wygląda. Zrobiłem szybkie zdjęcie telefonem cienkiej. Ukręca się gdzieś koło tych krawędzi?

Obrazek

w tym miejscu ośki mają dużą tolerancje chropowatości i mają ślady noża tokarskiego. To główna przyczyna ścinania się osi. działa tak jak pęknięcie. Można to wygładzić, a ostre krawędzie zaokrąglić.

Vw dopiero w V genetacji golfa rozwiązał ten problem, stosując tzw MTSy są to jednolite rury prasowane na obu końcach i odpowiednio hartowane. Mają otwór wzdłuż na wylot. Chcąc dopasować taką oś musiał byś upchnąć większe obydwa przeguby. W tej chwili nie mam dostępu do informacji, więc więcej nie pomogę

przykładowa półoś na MTSie

Obrazek

Wygląda jak zwykła cienka ośka, a tak na prawdę to rura nie do *#cenzura#*. W dodatku jest bardzo lekka
Ostatnio zmieniony czw gru 23, 2010 22:36 przez Badyl, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Mój kibel R32 wsadzamy Vortecha=======> :toimonster:
jedni kupują coraz nowsze, a drudzy coraz starsze
SWAPY 6v, 8v, 10v, 12v, 16v, 20v 24v i inne cuda

lamikluki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:40
Lokalizacja: Imielin

Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: lamikluki » czw gru 23, 2010 22:32

Ukręciła mi się jedna tam gdzie masz zaznaczoną ostrą krawędź ale większość półosi ukręciła się centymetr na lewo od krawędzi na przewężeniu.
Ogólnie zastanawiam się z czego upchnąć grubszą końcówkę przy kole a samą półoś potem dorobić na zamówienie.
Oglądałem końcówkę przegubu z sharana i ma dużo grubsze frezy to samo jest z przegubem z t4 też jest grubszy pytanie tylko jak to za adaptować?


Najszybszy VW w PL ET 9.99

Awatar użytkownika
Badyl
Zaklinacz VR6
Zaklinacz VR6
Posty: 589
Rejestracja: wt lut 16, 2010 23:44
Lokalizacja: DOL
Kontakt:

Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: Badyl » czw gru 23, 2010 22:39

trzeba wymienić piastę od strony koła i ten kielich w skszyni, bo wewnętrzny też będzie trzeba wymienić na większy. t5 ma 2 rodzaje przegubów ten większy to największy jaki VW produkuje, ale wątpię, żeby się zmieścił w zwrotnice
Ostatnio zmieniony pt gru 24, 2010 12:05 przez Badyl, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Mój kibel R32 wsadzamy Vortecha=======> :toimonster:
jedni kupują coraz nowsze, a drudzy coraz starsze
SWAPY 6v, 8v, 10v, 12v, 16v, 20v 24v i inne cuda

lamikluki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:40
Lokalizacja: Imielin

Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: lamikluki » czw gru 23, 2010 22:49

ogólnie chce wymienić skrzynie na 6 bieg z golfa 4 v6 więc odpadała by mi wtedy wymiana kielichów w skrzyni bo tam są 108mm pozostaje jeszcze dopasowanie piasty do koła lub całej zwrotnicy z czegoś innego, do tej skrzyni będe musiał kupić inne sprzęgło nie dwu masowe ale ten problem zostawiam na razie na przyszły rok


Najszybszy VW w PL ET 9.99

Awatar użytkownika
Badyl
Zaklinacz VR6
Zaklinacz VR6
Posty: 589
Rejestracja: wt lut 16, 2010 23:44
Lokalizacja: DOL
Kontakt:

Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: Badyl » pt gru 24, 2010 12:02

sprzęgło powinno dopasować te co masz teraz. Zerknij na półosie od audi może coś Ci się spodoba.
Obrazek

przegub zewn typu UF czyli taki jak jest w golfie. Trzeba by sprawdzić moją teorie, że wystarczy podmienić piastę i łożysko w zwrotnicy na audi 5x112 i by wszedł, a może nawet wszedł by w piastę od VRa bez żadnych modów... Przegub wewn typy AAR czyli już inna bajka. Jest na tripodzie który zwiększa jej rozciągliwość.

Przegub typu AAR
Obrazek
Kielichy w skrzyni były by do podmianki. W zasadzie można zamontować nasze przeguby ( typu VL) na tej ośce, ale dość mocno by się skróciła jej całkowita długość

Przegub typu VL
Obrazek

Co do samej ośki to nie ma takiej siły na świecie, żeby ją ukręcić. Jest to ośka typy MTS ( rura) zagniatana na obu końcach i odpowiednio na nich hartowana indukcyjnie


Obrazek
Mój kibel R32 wsadzamy Vortecha=======> :toimonster:
jedni kupują coraz nowsze, a drudzy coraz starsze
SWAPY 6v, 8v, 10v, 12v, 16v, 20v 24v i inne cuda

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: PELE » pt gru 24, 2010 13:33

dobry koxiur, życzę bezawaryjności i powodzenia z ogarnięciem tematu półosiek
cichy killer, zupełnie niepozorny, slleper :D



lamikluki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:40
Lokalizacja: Imielin

Re: Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: lamikluki » pt gru 24, 2010 14:18

-=Badyl=- pisze:sprzęgło powinno dopasować te co masz teraz. Zerknij na półosie od audi może coś Ci się spodoba.
http://img07.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1363212037" onclick="window.open(this.href);return false;

przegub zewn typu UF czyli taki jak jest w golfie. Trzeba by sprawdzić moją teorie, że wystarczy podmienić piastę i łożysko w zwrotnicy na audi 5x112 i by wszedł, a może nawet wszedł by w piastę od VRa bez żadnych modów... Przegub wewn typy AAR czyli już inna bajka. Jest na tripodzie który zwiększa jej rozciągliwość.

Przegub typu AAR
http://www.gkndriveline.com/drivelinecm ... unging.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Kielichy w skrzyni były by do podmianki. W zasadzie można zamontować nasze przeguby ( typu VL) na tej ośce, ale dość mocno by się skróciła jej całkowita długość

Przegub typu VL
http://www.gkndriveline.com/drivelinecm ... L-Disc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Co do samej ośki to nie ma takiej siły na świecie, żeby ją ukręcić. Jest to ośka typy MTS ( rura) zagniatana na obu końcach i odpowiednio na nich hartowana indukcyjnie
z jakiej audi ta półoś?
z tego co patrzyłem to np audi a4 ma przegub z grubszym frezem w kole więc piastę trzeba by wymienić na pewno
pytanie tylko czy długość takiej półośki będzie dobra.
Ostatnio zmieniony pt gru 24, 2010 14:20 przez lamikluki, łącznie zmieniany 1 raz.


Najszybszy VW w PL ET 9.99

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: slonik98 » pt gru 24, 2010 14:18

Ja mam u siebie półosie z mk4 PD są grubsze od GTI, więc pewnie wytrzymalsze razem z grubszymi przegubami, tylko jedna półoś musiałem skracać. I podchodzą pod zwrotnice z GTI.



lamikluki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:40
Lokalizacja: Imielin

Re: Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: lamikluki » pt gru 24, 2010 14:22

slonik98 pisze:Ja mam u siebie półosie z mk4 PD są grubsze od GTI, więc pewnie wytrzymalsze razem z grubszymi przegubami, tylko jedna półoś musiałem skracać. I podchodzą pod zwrotnice z GTI.
Nie wiesz czasami jaką średnice ma półoś w najcieńszym miejscu?


Najszybszy VW w PL ET 9.99

Awatar użytkownika
Badyl
Zaklinacz VR6
Zaklinacz VR6
Posty: 589
Rejestracja: wt lut 16, 2010 23:44
Lokalizacja: DOL
Kontakt:

Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: Badyl » pt gru 24, 2010 14:33

lamikluki,

zdjęcie z allegro poglądowe. Trzeba by poszukać, pomierzyć...
nie wiem jak wygląda "grubszy" przegub z IV PD Podejrzewam, że takie same jak w III vr6. Wiem że z III obydwa przeguby( z piasty 4x100 i 5x100) pasują do tej samej ośki jeśli chodzi o wielowypust


Obrazek
Mój kibel R32 wsadzamy Vortecha=======> :toimonster:
jedni kupują coraz nowsze, a drudzy coraz starsze
SWAPY 6v, 8v, 10v, 12v, 16v, 20v 24v i inne cuda

Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: pudel_łdz » pt gru 24, 2010 15:31

Nie no kolego co ja tutaj będę mówić, chyba jedno z najszybszych - mk III w PL ( mowa o wyglądzie seryjnym oraz u aucie które po ulicach może się poruszać ), jest to po prostu potwór, jak masz jeszcze jakieś filmiki np onboard czy coś to wrzucaj, a chętnie zobaczę


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

lamikluki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:40
Lokalizacja: Imielin

Re: Szybkie VR6 Turbo [MK3] By lamik

Post autor: lamikluki » pt gru 24, 2010 15:55

pudel_łdz pisze:Nie no kolego co ja tutaj będę mówić, chyba jedno z najszybszych - mk III w PL ( mowa o wyglądzie seryjnym oraz u aucie które po ulicach może się poruszać ), jest to po prostu potwór, jak masz jeszcze jakieś filmiki np onboard czy coś to wrzucaj, a chętnie zobaczę
Niestety nie nagrałem nic z onboard ale jak się pogoda poprawi to coś nagram i wrzucę


Najszybszy VW w PL ET 9.99

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości