Golf mk2 wg. Michała - ARL 315KM/615Nm + CLIMATRONIC i inne wodotryski.

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
arwam

Post autor: arwam » ndz maja 16, 2010 11:46

JABcok20,
kolego koło zamachowe zostało stoczone a więc musiałbyć dać grubszą okładzinę żeby mocniej zaciskało. jak się sprzęgło zużyje to mocniej zaciska czy słabiej?
a dwa że została dołożona druga sprężyna do docisku i właśnie o grubość dodatkowej sprężyny zostało koło stoczone żeby było możliwe wysprzęglenie.
ale zasprzęglenie jest na tym sprzęgle bardzo brutalne jak puścisz szybko pedał sprzęgła.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz maja 16, 2010 11:48

hm, no dobra ale jak stoczysz koło zamachowe to i docisk staczasz i zostanie ta sama grubość tarczy, tzn. nie trzeba dawać grubszej , myślę że da sie to zrobić a może się mylę...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » ndz maja 16, 2010 11:57

JABcok20 pisze:hm, no dobra ale jak stoczysz koło zamachowe to i docisk staczasz i zostanie ta sama grubość tarczy, tzn. nie trzeba dawać grubszej , myślę że da sie to zrobić a może się mylę...
JABcok20,

staczając koło lub docisk to tak samo jakbyś zamiast nowej tarczy założył ogryzek. bedzie to prawidłowo funkcjonować?
koło zostało stoczone o grubość DODATKOWEJ sprężyny dociskowej.
czyli teraz siła zacisku okładzin jest dwukrotnie większa.



Awatar użytkownika
Viriss
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1843
Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
Lokalizacja: Nienacko
Auto: Audi
Silnik: 1z

Post autor: Viriss » ndz maja 16, 2010 12:01

arwam pisze:a dwa że została dołożona druga sprężyna do docisku
Czyli dobrze widziałem. :helm:

Ciekawy patent. Tylko pytanko jak z trwałością takiego zestawu ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 16, 2010 12:05

Pogodzę Was...
Plan początkowy był taki,że stoczony zostanie zamach i docisk łącznie o grubość kolejnej sprężyny,ale tylko zamach był toczony.Tarcza miała trafić z mocniejszym tłumikiem drgań skrętnych,ale miała zbyt krótki wieloklin i obawiałem się,że go zetnie,więc z hukiem poleciała w kąt.
Docisk jutro idzie do poprawki,bo sprężyny są o innym kształcie co widać na fotce (nie przylegają do siebie),przez co trzeba użyć znacznie większej siły żeby wysprzęglić i sprzęgło bierze przy samej podłodze,a tak być nie może...
Czy wyczerpująco udzieliłem odpowiedzi? :bajer:
a tak serio to kawał dobrej roboty !!
Alvarees, :pub:
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 12:06 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 16, 2010 12:08

Ciekawy patent. Tylko pytanko jak z trwałością takiego zestawu ?
Myślę,że nic mu nie będzie.
Teraz mogę wreszcie cieszyć się tym,że wskazówka prędkościomierza przesuwa się adekwatnie do wskazówki obrotomierza :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » ndz maja 16, 2010 12:31

Michaś_1977 pisze:,że wskazówka prędkościomierza przesuwa się adekwatnie do wskazówki obrotomierza
Pozazdrościć ;)
Kawał dobrej roboty... Teraz szybko na hamownie, dopóki sprzęgło się nie ślizga :helm:



Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » ndz maja 16, 2010 12:50

Michaś_1977 pisze:Idealnie.Ta,którą mierzyłem (fotka) jest trochę środkiem ugięta i były lekkie szpary przy parapetach,ale jak ją podprostowałem,to siadła na igłę
Tak idealnie to nie leży:
1) jak zaznaczyłeś nie wypełnia szczeliny pomiędzy parapetami bocznymi
2) jest półokrągła z tyłu - półka od mkII jest prosta - co powoduje że zamknięcie klapy wiąże się z uciskiem samej półki od mkIII - jak i zaczepów w parapetach.

Mogę dodać kilka fotek jak autor tematu pozwoli.
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 13:09 przez Krzysiek W., łącznie zmieniany 1 raz.


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 16, 2010 13:17

Krzysiek W. pisze:nie wypełnia szczeliny pomiędzy parapetami bocznymi
Tak,ale dodałem także,że dzieje się tak dlatego,bo jest obwisła środkiem,więc jej długość skraca się i powstają szpary :bigok:
Krzysiek W. pisze:jest półokrągła z tyłu - półka od mkII jest prosta - co powoduje że zamknięcie klapy wiąże się z uciskiem
Zwracałem na to uwagę i nie zauważyłem żeby klapa przyciskała półkę :bajer:

Chłopaki mam pytanie-jak się mają fotele i tylna kanapa dzielona z MK3 do MK2?Tzn przednie fotele wiem,że na 100% pasują,tylko ten tył...te same zaczepy itp?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » ndz maja 16, 2010 13:20

Michaś_1977 pisze:Tak,ale dodałem także,że dzieje się tak dlatego,bo jest obwisła środkiem,więc jej długość skraca się i powstają szpary
Na nie przegiętej też są szpary.
http://img237.imageshack.us/i/1000587m.jpg/
http://img696.imageshack.us/i/1000586e.jpg/
A w orginalnej:
http://img8.imageshack.us/i/1000590p.jpg/
http://img10.imageshack.us/i/1000589i.jpg/


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 16, 2010 13:41

Krzysiek W., zauważ,że półka od MK2 ma boki ukośne,dlatego swoją podstawą wypełniają szczelinę i wizualnie jest dobrze,natomiast pólka od MK3 ma boki bardziej pionowo przez co szczelina jest bardziej widoczna...
Myślę,że w skrajnym przypadku można się nią ratować :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » ndz maja 16, 2010 13:48

Michaś_1977 pisze:Tzn przednie fotele wiem,że na 100% pasują,tylko ten tył...te same zaczepy itp?
A nie odwrotnie? :chytry:



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 16, 2010 15:03

Toshiba pisze:Teraz szybko na hamownie, dopóki sprzęgło się nie ślizga :helm:
spokojnie nie śliźnie się :lol: wujek arwam nad tym czuwał także jest dobrze.
prawie tylko żeby jeszcze lżej chodziło chociaż w porównaniu do tego co miałem ze swoimi sprzęgłami nie jest najgorzej



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz maja 16, 2010 18:35

Michaś_1977, no i masz projekt :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości