Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )
Moderator: G0 Karcio
OK u mnie jak zwykle problemy z czasem ale jak trochę go znajduję to zaraz działam
Więc..
Koła już w zasadzie skończone. Wszystko pomalowane tak jak chciałem. Wiadomo, że to spraj a nie profi lakierowanie ale nie wykluczone, że przez zimę i to będzie zrobione tak jak trzeba. Oponki jak już pisałem 175/55, Continental EcoContact. Bardzo ciche muszę przyznać. A wygląda to tak:
Tak to wygląda.... Może to i balon..ale za to już nie ma takiego hałasu w środku, że już nie wspomnę o najeżdżaniu na nierówności jakich w moim powiecie jest od byka...
Na razie taki setup zostaje. Jak mi zaleją nowych nawierzchni to pomyślimy
Aha no i musiałem ustawić zbieżność bo ta "na oko" była delikatnie mówiąc kiepska ; )
Auto dostało również przegląd więc jestem happy
Wnętrze wygląda teraz tak.. (trochę syf ; ) )
Kierałka momo musiała ustąpić tej z mk3 żeby nie mieć stresu na przeglądzie ; )
A co do jazdy to wszystko w sumie jest ok. Poza dwoma rzeczami.
Jedna to stukanie na nierównościach z tyłu auta :/ Trochę mnie to irytuje bo na seryjnych amorach tego nie było. Teraz mam ten TATechnix i trochę tam coś puka. Obadałem czy to nie wydech lub jakiś bubel w bagażniku, nawet jeszcze raz dokręciłem amory w tych gniazdach, ale jest podobnie...czyli kiepsko...
Druga kwestia to temperatura oleju. Jak jadę to oscyluje w granicach 95-110 stopni. Temperatura "wody" ciut poza połową. Ale jak gdzieś staję to na mfa temperatura skacze mi czasem do 140 stopni : / nie wiem czemu w sumie, czujniki mam dwa w tym miejscu:
Temperaturę oleju widzę w mfa i na zegarze VDO. Na zegarze jest ona w sumie w normie cały czas, tzn. też wzrasta na postoju ale tak do 110 stopni...No a mfa to szaleje.
Ale wystarczy, że ruszę i juz po kilku sekundach temperaturka spada do tych 110 stopni i mniej. Może to kwestia, że czujniki łapią wysoką temp. od kolektora... nie wiem...
Pocieszam się tym, że temp płynu chłodzącego jest ok. Termostat i wentylator też działają poprawnie. Czujniki mam różne tzn jeden niby do zakresu temperatur od 0-180, a drugi ten pod VDO od 0 do 150... nawet zamieniałem je ze sobą ale niewiele to zmienia.
No nic : ) Poza tym wszystko jest ok i w końcu mogę śmigać tym klekotem.
Teraz muszę go umyć i zrobić kilka fot całości w jakimś fajnym miejscu.
A na razie tylko tyle:
Pozdrawiam
Więc..
Koła już w zasadzie skończone. Wszystko pomalowane tak jak chciałem. Wiadomo, że to spraj a nie profi lakierowanie ale nie wykluczone, że przez zimę i to będzie zrobione tak jak trzeba. Oponki jak już pisałem 175/55, Continental EcoContact. Bardzo ciche muszę przyznać. A wygląda to tak:
Tak to wygląda.... Może to i balon..ale za to już nie ma takiego hałasu w środku, że już nie wspomnę o najeżdżaniu na nierówności jakich w moim powiecie jest od byka...
Na razie taki setup zostaje. Jak mi zaleją nowych nawierzchni to pomyślimy
Aha no i musiałem ustawić zbieżność bo ta "na oko" była delikatnie mówiąc kiepska ; )
Auto dostało również przegląd więc jestem happy
Wnętrze wygląda teraz tak.. (trochę syf ; ) )
Kierałka momo musiała ustąpić tej z mk3 żeby nie mieć stresu na przeglądzie ; )
A co do jazdy to wszystko w sumie jest ok. Poza dwoma rzeczami.
Jedna to stukanie na nierównościach z tyłu auta :/ Trochę mnie to irytuje bo na seryjnych amorach tego nie było. Teraz mam ten TATechnix i trochę tam coś puka. Obadałem czy to nie wydech lub jakiś bubel w bagażniku, nawet jeszcze raz dokręciłem amory w tych gniazdach, ale jest podobnie...czyli kiepsko...
Druga kwestia to temperatura oleju. Jak jadę to oscyluje w granicach 95-110 stopni. Temperatura "wody" ciut poza połową. Ale jak gdzieś staję to na mfa temperatura skacze mi czasem do 140 stopni : / nie wiem czemu w sumie, czujniki mam dwa w tym miejscu:
Temperaturę oleju widzę w mfa i na zegarze VDO. Na zegarze jest ona w sumie w normie cały czas, tzn. też wzrasta na postoju ale tak do 110 stopni...No a mfa to szaleje.
Ale wystarczy, że ruszę i juz po kilku sekundach temperaturka spada do tych 110 stopni i mniej. Może to kwestia, że czujniki łapią wysoką temp. od kolektora... nie wiem...
Pocieszam się tym, że temp płynu chłodzącego jest ok. Termostat i wentylator też działają poprawnie. Czujniki mam różne tzn jeden niby do zakresu temperatur od 0-180, a drugi ten pod VDO od 0 do 150... nawet zamieniałem je ze sobą ale niewiele to zmienia.
No nic : ) Poza tym wszystko jest ok i w końcu mogę śmigać tym klekotem.
Teraz muszę go umyć i zrobić kilka fot całości w jakimś fajnym miejscu.
A na razie tylko tyle:
Pozdrawiam
E no ślicznie
Tylko brewkę i pas pod grilem pryśnij w kolor.
Co do Tęp. oleju to u mojego kumpla np. siadł komputer MFA i pokazywał za dużą temperature ale jak podłączył wskaźnik tep. wody pod czujnik temp. oleju to było wszystko ok.
Tylko brewkę i pas pod grilem pryśnij w kolor.
Co do Tęp. oleju to u mojego kumpla np. siadł komputer MFA i pokazywał za dużą temperature ale jak podłączył wskaźnik tep. wody pod czujnik temp. oleju to było wszystko ok.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Wieści z frontu.... : )
Golfem już normalnie śmigam ... w końcu..po wielu bojach : )
Oczywiście power pod nogę jest konkretny... na tyle, że będąc w Wawie i ruszając na światłach po śliskiej nawierzchni - nawet po dość delikatnym gazowaniu - trakcję znalazłem na 3 biegu... Trochę jeszcze tego nie ogarniam ale z czasem powinno być coraz lepiej.
Autko dzięki wygłuszeniu boczków i drzwi jest ciche i przyjemne w prowadzeniu.. więc polecam wszystkim wykonanie tej żmudnej roboty ; )
Silnik pali bardzo dobrze i pracuje całkiem cicho : )
Obecne fele i oponki to był bardzo dobry wybór bo tylko sporadycznie przy załadowanym aucie gdzieś coś przytrze : )
Ale czeka mnie jeszcze kilka rzeczy do zrobienia...
1. Od jakiegoś czasu nawet na małych nierównościach coś mi stuka po lewej stronie z przodu samochodu... Dziwne to jest bo czasem tego nie słychać, ale jak juz puka to czuć to nie kierownicy.
Do dziś myślałem, że to może amorek się skitrał albo padło górne łożysko.. ale dziś dałem nura pod auto i przy ruszaniu kierą czuć że te stuki/luz są pod gumą na łączeniu drążka z maglownicą... Nie wiem czy to akurat daje takie efekty ale fakt, że zapewne będę musiał wymienić ten element. Nie bardzo wiem czy jestem w stanie sam to zrobić :/
Cóż najwyżej oddam auto do mechaniora.
2. Kolejna kwestia to problemy z nadmuchem. A mianowicie chyba mi pada wentylator w nagrzewnicy. Najpierw niby było wsio ok, ale potem wentylator zacząć się wyłaczać na kilka sekund. Potem przepalił się bezpiecznik... Wymieniłem to ale sytuacja się powtórzyła jeszcze jeden raz. Teraz wentylator chodzi tylko na 1 biegu. Więc lipa. Czeka mnie chyba wymiana tego grata i rozkręcanie całej deski :/
3. Poszukuję pilnie obudowy chłodnicy na dwa wentylatory...z wentylatorami najlepiej...
Więc jak ktoś ma takie coś albo namiar na sprzedawcę to proszę dać znać.
PLANY DO ZIMY:
1. Zakup kół zimowych
2. Zakup skórzanych foteli i kanapy
3. Zakup lamp od jetty z elektryczną regulacją... ciągle nie mogę znaleźć, bo ludziom którzy to mają nie zależy na sprzedaży i z nikim nie mogę tego ugadać... a jak już coś się ruszy to ceny są dość wysokie.. : /
4. Zakup oryginalnej przedniej belki pod szeroki zderzak
5. Zakup czarnej podsufitki do wersji bez szyberdachu
6. Zakup wspomnianej wyżej obudowy do chłodnicy
i pewnie kilka innych dupereli, o ile coś sie nie popsuje z tego co działa ; )
Pozdrówka...w tygodniu wrzucę jakieś foty całości : )
Golfem już normalnie śmigam ... w końcu..po wielu bojach : )
Oczywiście power pod nogę jest konkretny... na tyle, że będąc w Wawie i ruszając na światłach po śliskiej nawierzchni - nawet po dość delikatnym gazowaniu - trakcję znalazłem na 3 biegu... Trochę jeszcze tego nie ogarniam ale z czasem powinno być coraz lepiej.
Autko dzięki wygłuszeniu boczków i drzwi jest ciche i przyjemne w prowadzeniu.. więc polecam wszystkim wykonanie tej żmudnej roboty ; )
Silnik pali bardzo dobrze i pracuje całkiem cicho : )
Obecne fele i oponki to był bardzo dobry wybór bo tylko sporadycznie przy załadowanym aucie gdzieś coś przytrze : )
Ale czeka mnie jeszcze kilka rzeczy do zrobienia...
1. Od jakiegoś czasu nawet na małych nierównościach coś mi stuka po lewej stronie z przodu samochodu... Dziwne to jest bo czasem tego nie słychać, ale jak juz puka to czuć to nie kierownicy.
Do dziś myślałem, że to może amorek się skitrał albo padło górne łożysko.. ale dziś dałem nura pod auto i przy ruszaniu kierą czuć że te stuki/luz są pod gumą na łączeniu drążka z maglownicą... Nie wiem czy to akurat daje takie efekty ale fakt, że zapewne będę musiał wymienić ten element. Nie bardzo wiem czy jestem w stanie sam to zrobić :/
Cóż najwyżej oddam auto do mechaniora.
2. Kolejna kwestia to problemy z nadmuchem. A mianowicie chyba mi pada wentylator w nagrzewnicy. Najpierw niby było wsio ok, ale potem wentylator zacząć się wyłaczać na kilka sekund. Potem przepalił się bezpiecznik... Wymieniłem to ale sytuacja się powtórzyła jeszcze jeden raz. Teraz wentylator chodzi tylko na 1 biegu. Więc lipa. Czeka mnie chyba wymiana tego grata i rozkręcanie całej deski :/
3. Poszukuję pilnie obudowy chłodnicy na dwa wentylatory...z wentylatorami najlepiej...
Więc jak ktoś ma takie coś albo namiar na sprzedawcę to proszę dać znać.
PLANY DO ZIMY:
1. Zakup kół zimowych
2. Zakup skórzanych foteli i kanapy
3. Zakup lamp od jetty z elektryczną regulacją... ciągle nie mogę znaleźć, bo ludziom którzy to mają nie zależy na sprzedaży i z nikim nie mogę tego ugadać... a jak już coś się ruszy to ceny są dość wysokie.. : /
4. Zakup oryginalnej przedniej belki pod szeroki zderzak
5. Zakup czarnej podsufitki do wersji bez szyberdachu
6. Zakup wspomnianej wyżej obudowy do chłodnicy
i pewnie kilka innych dupereli, o ile coś sie nie popsuje z tego co działa ; )
Pozdrówka...w tygodniu wrzucę jakieś foty całości : )
czekamy na jakiś filmik lub fotki gotowego jak wygląda w całej okazałości golfik
Zapraszam do przeglądnięcia moich porad [FAQ]
[url=http://www.tinyurl.pl?XRMGNEsk]FAQ 1[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?9WxKOJFR]FAQ 2[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?KOaIXdpf]FAQ 3[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?GZo0KIY1]FAQ 4[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?Kd8lbMEh]FAQ 5[/url],
[url=http://www.tinyurl.pl?XRMGNEsk]FAQ 1[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?9WxKOJFR]FAQ 2[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?KOaIXdpf]FAQ 3[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?GZo0KIY1]FAQ 4[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?Kd8lbMEh]FAQ 5[/url],
- Bavwtek
- Forum Master
- Posty: 1764
- Rejestracja: sob sie 05, 2006 13:42
- Lokalizacja: Czaplinek - Przystań na dłużej :)
- Kontakt:
tirsone pisze:2. Kolejna kwestia to problemy z nadmuchem. A mianowicie chyba mi pada wentylator w nagrzewnicy. Najpierw niby było wsio ok, ale potem wentylator zacząć się wyłaczać na kilka sekund. Potem przepalił się bezpiecznik... Wymieniłem to ale sytuacja się powtórzyła jeszcze jeden raz. Teraz wentylator chodzi tylko na 1 biegu. Więc lipa. Czeka mnie chyba wymiana tego grata i rozkręcanie całej deski :/
Nie musisz rozbierać całej deski zdemontuj tą półkę pod deską i przekręć całym tym silnikiem i wyjdzie wentylator bez problemu
Co do golfa to bardzo ładnie się prezentuje na tym kółku z przodu przypomina mi mojego białasa
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 13:18 przez Bavwtek, łącznie zmieniany 1 raz.
no właśnie w trakcie rozbierania tego nawiewu okazało się, ze jest tak jak mówisz... Ale jak zdjąłem osłonę wentylatora to okazalo się, owszem mogę odkręcić osłonę od silniczka ale sam silniczek jest nie do wyjęcia : /. Nawet schowek wyjąłem ale bez ruszenia całej deski nie da się tego wyjąć. A przypominam, że ja mam obudowę nagrzewnicy z wersji z klimą, która jest większa od tej bez...Bavwtek pisze:Nie musisz rozbierać całej deski zdemontuj tą półkę pod deską i przekręć całym tym silnikiem i wyjdzie wentylator bez problemu
Co do golfa to bardzo ładnie się prezentuje na tym kółku z przodu przypomina mi mojego białasa
Niemniej wyczyściłem wszystkie styki z kurzu którego było dużo i nasmarowałem silniczek smarem. Potem wymieniłem bezpiecznik w skrzynce i odpaliłem na próbę.
I wszystko działa... wszystkie biegi... więc zobaczymy
Aha i chłodnica na dwa wiatraki juz do mnie leci ; )..mam nadzieję...hehehe
- smokatsu84
- Użytkownik
- Posty: 267
- Rejestracja: wt sty 18, 2005 10:08
- Lokalizacja: Gdansk/PO
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 71 gości