![oops :oops:](./images/smilies/ups.gif)
Historia z golfem rozpoczęła się gdy zacząłem szukać mocniejszych hamulców i okazało się że wersja 16V ma większe, nabyłem je i zostałem poproszony o zrobienie tematu bo podobno było warto
![kac :kac:](./images/smilies/kac.gif)
![Cool :cool:](./images/smilies/icon_cool.gif)
Marka Volkwagen
- model: Golf mk2 GL:
- rok produkcji: 1991,
- kolor: bordowa perła LC3Z,
- fabrycznie 1.8 8V RP 90KM / 142 Nm
- wersja nadwozia 3D,
- wyposażenie GL,
- wspomaganie,
- centralny zamek
![Obrazek](http://images84.fotosik.pl/89/db258769f0cf0b65gen.jpg)
ZMIANY:
Silniki
- 1.8 8V iCat RP
- 9A/KR/ABF + odprezony na 9.5:1 + eaton M65 0.9bar ~250KM
- obecnie ACE/KR/ABF tloki wossner 8.0:1, korby eagle + eaton M65 0.9bar ~200KM
- dalej czas pokaze
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Wydech
- stock z catem
- 2.25" + tłumiki z b3 vr6
Naped:
- skrzynia 020 ATH + sprzeglo 200
- skrzynia 02A CGY passat GT z 5bieg asd TDI
- sprzeglo sachs VR6
- półosie/przeguby mk2 16V
![Obrazek](http://images81.fotosik.pl/89/3d43afd1da473f47gen.jpg)
![Obrazek](http://images83.fotosik.pl/89/c9610765540f0e6bgen.jpg)
- skrzynia 02M FMN z S3/TT quattro
- sprzeglo zamach 2 tarcz kevlar by barott
- połosie/przeguby audi S3 custom by RasPL & sari
![Obrazek](http://images82.fotosik.pl/89/6e59326962fea4ffgen.jpg)
![Obrazek](http://images81.fotosik.pl/89/79b023e7bb2722a8gen.jpg)
![Obrazek](http://images76.fotosik.pl/627/f6f975e4e8c58886.jpg)
![Obrazek](http://images75.fotosik.pl/626/b91db5593014dfdd.jpg)
Hamulce:
- przod rotinger nacinane/nawiercane 345x32 + brembo 4 pot
- tyl jeszcze tarcze 226, pod 4 motion gotowe rotinger nawiercane nacinane 312x25 + zaciski phaeton W12
- wszystkie klocki ferrodo
- abs/eds mark20
![Obrazek](http://images83.fotosik.pl/89/cd85056123ab69e1gen.jpg)
![Obrazek](http://images82.fotosik.pl/89/c07135db41f31a82gen.jpg)
![Obrazek](http://images76.fotosik.pl/627/6b15f86dad0075f3.jpg)
![Obrazek](http://images77.fotosik.pl/626/b3b4adb56fe1dde2.jpg)
Zawieszenie:
- Home made Air Ride
[youtube][/youtube]
Felgi i opony:
- seryjne 13" stalówki
- pozniej brock b5 4x100 8J 185/50 r14 i 225/40 r14
- obecnie seat ibiza cupra R 7.5J r17 5x100 + dunlop sport maxx rt2 205/40 r17
Na ZEWNĄTRZ:
- lampy tył czarno/czerwone GTI,
- migacze boczne GTI,
- pakiet GTI,progi,sierpy,listwy,hokej
- emblemat Golf_GTI 16Vna tylnym pas,
- grill GTI 16V
- lotka GTI na klapie bagażnika,
WNĘTRZE:
- wygłuszenie komory silnika GTD,
- kierownica skora gti g60
- fotele jeszcze welurowe, obecnie wnetrze recaro G60
- czarna wykładzina GTI
- czarne boczki bagaźnika GTI
- listwa na próg bagaźnika GTI
- elektryczne szyby,
- elektryczne lusterka,
- komputer pokładowy MFA,
- programowalne wycieraczki przednie
- VDO napiecie/temp oleju/ cisnienie oleju
- 4xEGT
- Innovate MTX-L AFR
CAR AUDIO
- Alpine UTE-72BT
PLANY:
- ukończenie projektu
Na początku jechał tak
[youtube][/youtube]
Póżniej z 9A eaton m65 i 02A (5b z tdi )
[youtube][/youtube]
Obecnie z ACE m65 4motion jeszcze brak video
I wygląda to tak obecnie:
![Obrazek](http://images77.fotosik.pl/808/54291548ffac8a4dgen.jpg)
![Obrazek](http://images76.fotosik.pl/816/8d7f0c3c2df381f0gen.jpg)
A więc to tak od góry a tu informacje które się zachowały, daty przybliżone gdyż są to daty brane z fotek,
jedziemy
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
na dzień dzisiejszy tj. 19.04.2008 w aucie usunięte zostały takie usterki:
- naprawiony wentylator nawiewu powietrza,
- wyprane wykładziny i tapicerki,
- regeneracja hamulców z GTI 16V, narazie na aucie tylko pompa została zmieniona, reszta czeka na swój dzień i się kurzy,
- słynna walka RP vs obroty na jałowym, nikt w sumie nie wie co ten silnik ma takiego że lubi sobie świrować, sprawa opanowana poczęści
- przełączniki świateł, manetki itp
- odnowiona pokrywa głowicy, kierownica powietrz ala rost
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- wstawione wygłuszenie pod maskę z GTD,
- wyczyszczona i ustawiona przepustnica,
- druga głowica po regeneracji,
- pełne nakładki na tylnych błotnikach :notrust:
- zimówki które całkiem fajnie jeźdzą w lato
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- poprawione zwisające drzwi, i regulacja zamków,
- 3 reklamówy nowych czesci do silnika, zawieszenia itp.
- i dużo innych rzeczy o których się zapomniało
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
27.04.2008 Oficjalnie po paru modach
- nakładki na progi, błotniki z GTI,
- listwy drzwiowe, GTI
- dokładka zderzaka z GTI,
- lampy tył Hella czarno-czerwone
- czarne kierunkowskazy w zderzaku
- przednie reflektory autopal
- przód -40
- emblemat rabbit injection
07.05.2008
- tył -40,
- wymieniony przegub wewnętrzny, stary poddał się przy wymianie zawiasu,
- wymiana termostatu, inspekcja pompy wspomy czy po pół roku po naprawach trzyma się, jest wyśmienicie
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- silnik ;[ kto ma RP wie o czym mówię, mam nadzieję, że jego elektronika już nie będzie mnie dręczyć, teraz część mechaniczna i ustawienie zapłonu,
- no i jak zwykle dużo dużo różnych pierdołek które zostały zrobione ale już nie pamiętam
07.06.2008
równy miesiąc później
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- naprawiony centralny zamek na klapce wlewu paliwa (brakowało bolczyka),
- szyba i lotka z GTI,
- nakładka na próg bagażnika GTI
13.06.2008
dalsza walka z bagaźnikiem i wnętrzem
- kanapa od tyłu obłożona materiałem taki samym jak podłoga
- boczki na kielichy z GTI
- wykładzina w aucie z GTI
- słoneczniki GTI
24.06.2008
- nowy układ wydechowy od katalizatora,
- silesia mod ;D 10 miesięcy trwało życie na śląsku pod przykrywką NWE ;] teraz ST
30.06.2008
- elektryczne lusterka, wiązki robione przeze mnie, kolory kabli takie jak w orginale podłączenie również
03.07.2008
- zegary z MFA wszystko na orginalnych wiązkach GTI, manetki, licznika
21.07.2008
- poprawki lakiernicze, drobne ogniska rdzy wyczyszczone i zamalowane co by nie gniło w nieskończoność, trochę nieprzyjemnych wiadomości ale auto ma 17 lat to już nie dziwne
05.09.2008 sprzątanie wnętrza
- pranie welurów w pralce
- przymiarka mat grzewczych
11.09.2008 zmiana frontu
- żółte żarówki
- grill TD wąskie żebro
17.02.2009
-problemy z autem coś tam wibruje
![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-malowanie obudów lusterek i listewek w klamkach pod kolor auta
20.04.2009
- już nic nie wibruje ^_^
- opony 175/50 r13 do testów na przedniej osi
- elektryczne szybki
- grill na wąskich żebrach z TD zdjęty założony bandycki czarny
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
- no i bieżące naprawy wymiany itp
Później glebienie auta
Oraz film nakręcony przez moją najukochańszą kobietę
![:*](./images/smilies/cmok.gif)
[youtube][/youtube]
Nie da rady opisać wszystkich zmian, dla mnie auto się nie zmienia wcale bo trwa to już prawie 2 lata, fotek mam 4GB
Tak o to buduję sobie swoje wozidło - od GL do GTI , kupa czasu nikt tego nie policzy, parkingowe akcje nieustannie, raz widział warsztat w którym zresztą sam sobie auto naprawiłem zanim mechanik skończył z klientem rozmowę, serce serce
i Różne inne filmy
mk2 1.6 automat, mk2 1.8 moj i mk2 vr6
[youtube][/youtube]
Film z drogi do Nysy na III VAG Nysa:
[youtube][/youtube]
Oraz film z testów przyspieszenia
![smoke :smoke:](./images/smilies/smoke.gif)
[youtube][/youtube]
lipca 2009
- rozpoczęłęm na nowo prace przy aucie, wszystkie ogniska rdzy i elementy zurzyte idą do zrobienia/wymiany
wnętrze;
![Obrazek](http://img70.imageshack.us/img70/6531/sl380908.th.jpg)
![Obrazek](http://img70.imageshack.us/img70/673/sl380903.th.jpg)
![Obrazek](http://img95.imageshack.us/img95/7854/sl380904.th.jpg)
![Obrazek](http://img441.imageshack.us/img441/2435/sl380905.th.jpg)
![Obrazek](http://img444.imageshack.us/img444/7013/sl380906.th.jpg)
![Obrazek](http://img181.imageshack.us/img181/3072/sl380907.th.jpg)
połowa sierpnia 2009 już trochę porobione:
- wymieniona linka podnosnika szyb,
- zeszlifowana zakonserwowana i do tego jeszcze dodatkową warstwą wodoodporną zamalowywana
- zeszlifowane wszystkie ogniska rdzy,zabezpieczone, pod wszystkimi uszczelkami oprócz szyby przedniej którą czeka i tak wymiana
- wymyty silnik i trochę komory
- rozrusznik
- nowe kable prądowe od aku do rozruchu i altka
- podłoga od zewnątrz też powoli już kończę konserwację
- powoli wydech jest podwieszany
- mechanizm wybierania biegów
i to o czym już zapomniałem a trochę tego będzie
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
![Obrazek](http://img256.imageshack.us/img256/9348/sl381066.th.jpg)
![Obrazek](http://img256.imageshack.us/img256/9127/sl381067.th.jpg)
![Obrazek](http://img249.imageshack.us/img249/4418/sl381062.th.jpg)
![Obrazek](http://img297.imageshack.us/img297/83/sl381063.th.jpg)
![Obrazek](http://img249.imageshack.us/img249/4919/sl381064.th.jpg)
![Obrazek](http://img256.imageshack.us/img256/3613/sl381065.th.jpg)
pozatym minęły właśnie 2 lata posiadania cuda
![Dancing \:D/](./images/smilies/eusa_dance.gif)
aktualne fotki niebawem
10.08.2013
- fotki z prac nad motorownią a raczej zespołem napedowym i zawieszeniem
- zbieranie gratów to kilka bloków silników, kilka głowic i zbieranie ładnych wiele lat aż w końcu zestawiłem takie które było warto oddać do obróbki/ czesto sam ją robiłem
- Bo lubię sam zrobić każdy aspekt od A do Z
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img546/3057/dsc3594.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img856/4817/airz.th.png)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img268/6733/dsc3591j.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img842/2255/dsc3593.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img195/4350/48xm.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img196/770/2nrs.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img109/8985/uyck.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img812/5503/puyk.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img825/1768/s7p2.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img692/403/ethv.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img163/7811/ulzs.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img842/1327/mvc7.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img856/3073/nscg.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img42/6097/9tfd.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img836/6396/9jfs.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img203/8273/ea0e.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img28/1939/1znw.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img221/1330/kmrt.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img11/6766/hglx.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img838/1246/i0z8.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img89/2240/952w.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img690/6585/jf6n.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img10/8641/c37r.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img191/1751/cu60.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img687/2879/vjl2.th.jpg)
i dalej
![Obrazek](http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/812/p8qb.jpg)
![Obrazek](http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/202/dq3m.jpg)
![Obrazek](http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/802/xose.jpg)
![Obrazek](http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/138/3sye.jpg)
![Obrazek](http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/23/k799.jpg)
![Obrazek](http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/607/mjaa.jpg)
![Obrazek](http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/560/xz70.jpg)
![Obrazek](http://images61.fotosik.pl/689/a11b97bb544bcb1am.jpg)
![Obrazek](http://images64.fotosik.pl/692/afe5395160f38241m.jpg)
- motor 9A eaton m65
[youtube][/youtube][youtube][/youtube]
05.08.2014
od prawie 7 lat niezawodnie wozi wiec aktual:
Obecny wyglad auta
![Obrazek](http://images66.fotosik.pl/56/76e57a69eb5b156am.jpg)
I komory silnika
![Obrazek](http://images66.fotosik.pl/56/b97540df9db9997cm.jpg)
i ciagle sie zmienia
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
-dzwiek od którego jestem uzależniony
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
[youtube][/youtube][youtube][/youtube][youtube][/youtube]
Obecnie cisnienie 0.3bar koła to 138mm (G60), kompresor 70mm orginal z m65/m45
09.2014
- wymiana koła na kompresorze na mniejsze i wynik 0.5 bar
10.2014
- po przelocie kilku większych poddałem się z obecnym sposobem napedu kompresora i pozbierałem co w garażu leżało + allegro + tig i uspawalem nowe oparte na głownie osprzęcie ABF mocowanie kompresora
- naped pompy wody z paska V razem z pompą wspomagania bo w niemczech na autostradzie straciłem w deszczu chłodzenie
![rotfl :rotfl:](./images/smilies/rotfl.gif)
- i alternator 90A
- wielkie koło pasowe na wale 155mm, z innego VW
11.2014
- 2 już wymiana koła pasowego kompresora 59mm cisnienie 0.7bar tym razem koło zrobione 2 czesciowo, na wale wprasowana piasta, kółko się do niej przykręca.
12.2014
- 3 już wymiana koła pasowego na kompresorze 59mm, ten sam wymiar lecz przyszłościowo 7PK i azotowane - brak poślizgu paska dalej 0.7bar
12.2014
- prawdopodobnie znaleziony problem dlaczego ciśnienie to nie wyliczone 0.8bar, trzeba poprawić kilka spraw i sprawdzić.
01.2015
- zabawy na śniegu totalna porażka nagrania - to auto jak i kierowca nie ogarnia takiej zabawy
[youtube][/youtube]
08.2015 Wymiana belki tyl z golf mk2 na passat b4 kombi, stawia koło w środku po obniżeniu
![Obrazek](http://images84.fotosik.pl/89/54a1534a5b9c4028gen.jpg)
![Obrazek](http://images83/89/e911f4ef0593da9egen.jpg)
04-06.2016
Po peknieciu walka posredniego koncem kwietnia (sick to sie jednak zdarza) nadazyla sie okazja zamontowania nowego mocniejszego słupka zbudowanego z:
- 2.0 ACE
- Wossner 83.00mm 8:1
- eagle
- i inne arp, king race, plyta pod silnik, sprzeglo 2 tarcz, brembo, 02M 4M, syncro, haldex, itp
![Obrazek](http://images77.fotosik.pl/578/5a70c966ed12a9cb.jpg)
![Obrazek](http://images78.fotosik.pl/577/575250d3ef8a7723.jpg)
![Obrazek](http://images75.fotosik.pl/577/2ddac6e145b3f2ed.jpg)
![Obrazek](http://images75.fotosik.pl/626/bae6c81eea89331b.jpg)
![Obrazek](http://images77.fotosik.pl/626/ac9a0dae26eec644med.jpg)
![Obrazek](http://images76.fotosik.pl/677/5113f41b115fd2e4.jpg)
pierwszy start silnika z cieknacym paliwem z listwy
![jaja :jaja:](./images/smilies/jaja.gif)
[youtube][/youtube]
09-11.2016
Budowa tyłu z napedem
![Obrazek](http://images83.fotosik.pl/72/7412909bfe308ec5gen.jpg)
![Obrazek](http://images84.fotosik.pl/72/9e9f66f56d2edf8bgen.jpg)
![Obrazek](http://images81.fotosik.pl/87/f7ce96891665b594gen.jpg)
![Obrazek](http://images81.fotosik.pl/87/2f85e3cdf9b4751agen.jpg)
![Obrazek](http://images82.fotosik.pl/72/281d7d8eceff5c2cgen.jpg)
![Obrazek](http://images84.fotosik.pl/72/32dd39eb87654abdgen.jpg)
![Obrazek](http://images84.fotosik.pl/141/cc3e70f25335b84agen.jpg)
![Obrazek](http://images84.fotosik.pl/141/abdde749a8f39cf1gen.jpg)
![Obrazek](http://images82.fotosik.pl/141/19dcf03417091444gen.jpg)
![Obrazek](http://images84.fotosik.pl/141/4fb25f47ca985dc8gen.jpg)
![Obrazek](http://images83.fotosik.pl/175/f6e5c26b68d06a19gen.jpg)
![Obrazek](http://images83.fotosik.pl/175/9ac74e12047f51b0gen.jpg)
![Obrazek](http://images83.fotosik.pl/175/6238ecc11bec4a14gen.jpg)
![Obrazek](http://images83.fotosik.pl/175/fe164f9538d8f929gen.jpg)
CDN...
I finał 4 motion
![Obrazek](http://images84.fotosik.pl/230/ce72f3e2a1f6516egen.jpg)
![Obrazek](http://images82.fotosik.pl/260/75d6b52917b7cf1egen.jpg)
![Obrazek](http://images82.fotosik.pl/275/c02c6abff919e0a7gen.jpg)
![Obrazek](http://images81.fotosik.pl/277/b307616133d21014gen.jpg)
![Obrazek](http://images83.fotosik.pl/276/8ee37da5043da1eegen.jpg)
Jak bedzie po co to po wyjsciu ze szpitala trzeba zrobic regulacje kątów osi tylnej.