Strona 1 z 1

Zimniejszy silnik

: sob kwie 21, 2007 14:26
autor: toledo
Zastanawiam się nad sportowym termostatem do mojego abf-a, czy ktoś z Was jeździ na takim? Zależy mi na obniżeniu temp. nie koniecznie ze względu na wzrost mocy, ale ze względu na kulture pracy na sekwencji, czasami jak przy kręceniu powyżej 6tys. obr, szarpie wg. mnie gubi zapłony bo jest zbyt bogata mieszanka (zbyt gorące powietrze)
Czy polecacie jakąś firmę i gdzie je można kupić?

: sob kwie 21, 2007 15:06
autor: toffic
Zastanawiam się nad sportowym termostatem do mojego abf-a, czy ktoś z Was jeździ na takim? Zależy mi na obniżeniu temp. nie koniecznie ze względu na wzrost mocy, ale ze względu na kulture pracy na sekwencji, czasami jak przy kręceniu powyżej 6tys. obr, szarpie wg. mnie gubi zapłony bo jest zbyt bogata mieszanka (zbyt gorące powietrze)
Czy polecacie jakąś firmę i gdzie je można kupić?
ja mam 72*C w InterCarsie bez problemu. Pytanie czy w tym co mówisz na pewno pomoże zmiana termostatu

: sob kwie 21, 2007 17:36
autor: toledo
Nie wiem na ile pomoże sam termostat, w planach jeszcze wypięcie odmy z dolotu i mały stożek na jej końcu, a później dolot zimnego powietrza w dziurze w zderzaku tylko muszę pokombinować żeby wodą z kałuż nie chlapało do filtra.
A wszystko przez że gazownicy nie ogarneli tematu i jedyne co zrobili na moją reklamacje, to ograniczyli ilość gazu na wys. obr. i na gazie mam spadek mocy o 18KM, ale myślę że jak temp. silnika spadnie to podkręcą trochę gaz. Na razie jak szybciej jeżdże to przełaczam na wachę.

ps. Na zimę nie zmieniasz termostatu ? Wydajne masz ogrzewanie ?

: sob kwie 21, 2007 17:42
autor: toffic
toledo pisze:A wszystko przez że gazownicy nie ogarneli tematu i jedyne co zrobili na moją reklamacje, to ograniczyli ilość gazu na wys. obr. i na gazie mam spadek mocy o 18KM, ale myślę że jak temp. silnika spadnie to podkręcą trochę gaz.
Jaką masz instalke?? Dokładnie reduktor, komp, dysze... Coś mi się widzi że idziesz okrężną drogą :| Ja mam 72*C bo nitro jest :bajer:

: sob kwie 21, 2007 18:21
autor: toledo
Sekwencja jest Landi Renzo reduktor: type IG1, wtryski: type G125, komp niestety tak przykręcony że nie odczytam nic z naklejki ale też Landi Renzo.
Instalka jest na gwarancji więc tylko jeżdżę do gazowników na poprawki, ale jeśli nic nie poprawią to zostanie "okrężna droga" - zmniejszyć temp. silnika a i mocy powinno trochę od tego przybyć.

ps. czy wtym silniku - abf warto odseparować odmę od dolotu? bo wydaje mi się że raczej powalczyć trzeba z rurą z ciepłem powietrzem znad kolektora idącą do obudowy filtra?

: sob kwie 21, 2007 21:36
autor: [QT]Devil
Zmartwie cie bo jestem poczatkujacym gazownikiem :D i firma z ktorej masz instalke jest jedna z najbardziej wadliwych :/ Najbardziej polecane BRC i Price leza na tej samej polce nizej troche jest Tomasetto i prawie polskie ESGI. Powiem ci ze objawy o ktorych piszesz to niekoniecznie musi byc wina zestrojenia czy termostatu. Pamietam jak przyjechal do nas koles z mazda 323 i mial podobne objawy tylko ze od troche nizszych obrotow, stoilismy kilka razy i jazdy probne byly i nic w koncu zerknelismy na swiece i byly w trgicznym stanie zmienilismy i chodzilo igla :) Poprostu mial slaba iskre, moze to byc tez wina przewodow WS wystarczy male przebicie na jednym przewodzie i na wolnych moze byc dobrze ale na wyzszych obrotach iskra bedzie uciekac. Moja rada sprawdz najpierw to pozniej mecz gazownikow i kombinuj z termostatem. Aha nie kupuj czasami popularnego polskiego gowna typu JAMOR 5 tys i do kosza :/ polecam Bosch, Beru ewentualnie Champion. Powodzenia :)

: ndz kwie 22, 2007 12:14
autor: TAZ
Temperatura silnika to tak na prawdę dwie różne temperatury. Temperatura oleju co innego, a temperatura płynu to co innego. Jak chcesz tylko temperaturę płynu obniżyć to zakładaj niższy termostat. Ale jak zaczniesz butować to olej złapie 118 stopni i zacznie za bardzo podgrzewać płyn. Wniosek jest jeden. Jak chcesz tak jeździć to obniż obie temperatury. Wymień termostat i załóż chłodnice oleju. Im większa tym lepsza. Ja swego czasu zszedłem w temperaturze oleju do 101 stopnia i nic więcej. A początkowo było właśnie 118 stopni. Fakt, że silnik nie miał ani chłodnicy wodnej, ani powietrznej. Założyłem obie i niski termostat. Efekt znakomity. Co do obniżenia temperatury w dolocie to lepiej nie zakładaj samego filterka na odmie. Potrzebny raczej będzie CATCH TANK OIL. Jest to mały zbiorniczek z filterkiem na górze. Poszukaj na forum, a znajdziesz. CTO można sobie darować jak odma jest tylko w deklu głowicy, a nie jak jest w bloku.

: ndz kwie 22, 2007 13:39
autor: toffic
TAZ pisze:Temperatura oleju co innego, a temperatura płynu to co innego. Jak chcesz tylko temperaturę płynu obniżyć to zakładaj niższy termostat. Ale jak zaczniesz butować to olej złapie 118 stopni i zacznie za bardzo podgrzewać płyn. Wniosek jest jeden. Jak chcesz tak jeździć to obniż obie temperatury. Wymień termostat i załóż chłodnice oleju. Im większa tym lepsza.
Ja mam 72*C termostat i chłodnice tylko wodną i olej praktycznie nigdy nie przekroczy 105

: ndz kwie 22, 2007 15:31
autor: TAZ
Ja temp ojeju mierzyłem zawsze na KJSach. Długość trasy 300m, dwa okrążenia pod rząd. W takich sytuacjach olej najbardziej cierpi.

: ndz kwie 22, 2007 15:47
autor: toffic
TAZ pisze:Ja temp ojeju mierzyłem zawsze na KJSach. Długość trasy 300m, dwa okrążenia pod rząd. W takich sytuacjach olej najbardziej cierpi.
Prawie tak jak pare minut z nosem :bajer: