Strona 1 z 1

Zawór Blow Off !

: sob mar 19, 2005 21:23
autor: aw69
Mam pytanko czy ktos moze wie czy jest mozliwość założenia zawru blow off na turbine w silniku TDi ? Ma ktos moze jakies informacje o tym fajnym urządzeniu ?

Re: Zawór Blow Off !

: ndz mar 20, 2005 15:53
autor: gtx
aw69 pisze:Mam pytanko czy ktos moze wie czy jest mozliwość założenia zawru blow off na turbine w silniku TDi ? Ma ktos moze jakies informacje o tym fajnym urządzeniu ?
Taki zawor zaklada sie w silnikch ktore maja przepustnice.Jak zamyka sie przepustnica to powietrzez odbija sie od przepustnicy i wraca do turbiny i przez to turbina jest wychamowywana i zeby tak sie nie dziala stosuje sie taki zawor.O ile sie nie myle w dieslach nie ma przepustnicy to zakladanie takiego zaworu mija sie chyba z celem.

: ndz mar 20, 2005 19:39
autor: rwtnt
Ano mozna zalozyc ale nic poza dzwiekiem ci to nie da na niemieckim ebay sprzedaja blow offy do diesli

: ndz mar 20, 2005 20:07
autor: evolution
nie ma najmniejszego sensu bo nawet nie sapnie sobie niestety z powodu braku przepustnicy jak kolega wczesniej juz napisal

: ndz mar 20, 2005 23:24
autor: aw69
własnie chodzi mi o dźwięk....w końcu do tego to słuzy

: ndz mar 20, 2005 23:54
autor: Corvax
bynajmniej nie do tego, a dzwięk to akurat efekt uboczny :grin:

: pn mar 21, 2005 08:31
autor: gtx
aw69 pisze:własnie chodzi mi o dźwięk....w końcu do tego to słuzy
Zadnego dzwieku nie bedziesz mial bo nie masz przepustnicy.Przeczytaj dokladnie co jest wyzej napisane.

: pn mar 21, 2005 12:05
autor: aw69

: pn mar 21, 2005 12:09
autor: Borys
no osprzetu dorzucone troche jestm jakis mikroswitch zaworek podcisnieniowy, jak montoja to widocznie da rade zamontowac, tyle czy to cos da???

: pn mar 21, 2005 20:01
autor: gtx
Kolego jak zrozumiesz dzialanie takiego zaworu to bedziesz wiedzial ze w dieslu to nic nie da.W skrucie wyzej ci napisalem jak to dziala.To jest bezsensowny wydatek.W dieslu nie masz przepustnicy i to powietrze z turbiny bez posrednio wpada do kolektorow ssacych a w benzyniaku przed kolektorami masz przepustnice i jak ona sie zamyka to powietrze odbija sie od niej i wraca do turbiny i prze to turbo jest wychamowywane i zeby tak sie nie dzialo stosuje sie taki zawor ze by upuscil troche cisnienia i wtedy oddaje on specificzny gwizd czy cos takiego.W dieslu po odjeciu gazu powietrze do turbiny nie wraca takze nie ma sensu montowac takiego zaworu.Moze takie zawory montuja w dieslach po duzych modyfikacjach silnika jak jest bardzo duze doladowanie wtedy moze jakis wtedy daja efekt.

: wt mar 22, 2005 20:40
autor: Corvax
W TDI i tak elektronika przejmuje kontrolę nad silnikiem w momencie wysprzęglenia (ograniczanie mocy), tak że ani dźwięku, ani mocy od tego nie będzie.