Strona 1 z 2

Jakie są różnice w sprężynach i amortyzatorach

: śr kwie 18, 2007 21:37
autor: Gutekspc
Nie rozumiem tego i mam nadzieję, że ktoś mi wytłumaczy. Dlaczego są różne wersje np. sprężyn dla 1.8 8v i 1.8 16v? Tu chodzi o wytrzymałość sprężyn? Ich udźwig maks? A jeśli tak, to proszę o poradę, jakie mam kupić, jeśli myślę jeszcze w tym roku o swapie z 1.6 na 1.8 16v? Pytam tylko o zawieszenie, zarówno amorki jaki i springi.

PozdraVWiam

: czw kwie 19, 2007 00:11
autor: Berni
czy sa roznice miedzy 1.8 8v a 1.8 16 v to tego Ci nie powiem bo nie wiem... mozliwe ze np 16stka nizej stoi badz poprostu jest twradsza...

ale roznice w sprezynach wynikaja z ch dlugosci oraz twardosci np Nm/mm

ze sprezyn to albo zostaw serie ewnetualnie eibach czerwony...

: czw kwie 19, 2007 10:46
autor: Gutekspc
Nie o to pytam. To, że serie wyuszczali z różnymi springami, to ja wiem. Ale chodzi o to, że jak szukam sprężyn, to są dwa rodzaje do wyboru dla Golfa II (mówię konkretnie o eibach'u), dla silników 1.3, 1.6, 1.8 8v oraz dla 1.8 16v 2.0 i diesli. Skąd ta różnica wynika?
A seryjnych sprężyn już dawno nie posiadam, a te co mam padają.

: czw kwie 19, 2007 13:59
autor: Berni
twardosc te do 1.8 16V beda twardsze...choc nie jestem tego do konca pewny bo nei wiem czym oni moga sie sugerowac...
mozliwe ze sa to te same sprezyny ale jakos rozzdielili bo jest jakas mala roznica powiedzmy w wysokosci...

ehh sam juz sie nie lapie..

: czw kwie 19, 2007 21:23
autor: Ryba266
Nie tylko chodzi o twardosc ale takze o ksztalt poczatkowych zwoji. ja jak kupowalem do mojego MK3 to musialem podac nawet miesiac produkcji autka bo w tym samym roku wyszly dwa inne

: pt kwie 20, 2007 00:24
autor: Gutekspc
O. To ciekawostka. :)

: pt kwie 20, 2007 09:23
autor: toffic
Ładuj na przód z VR6 a na tył z GTi 16V lub też VR6 i jest dobrze :bigok:

: pt kwie 20, 2007 16:09
autor: Gutekspc
Berni pisze:w 1.8 16 V seryjnie byl nizszy niz 1.8 8V dlatego sprezyna w 16V eibach pro-kit obniza o 20 mm a w 8V obniza o 30mm.z tego co mi przekazano to mocwanie jest to samo w tych dla 8V i tych dla 16V tylko kwestia obnizenia od serii ze musieli to rozzdielic
Ale seryjna różnica w wysokości zawieszenia polegała tylko na springach, z tego co mi wiadomo. Więc określenie "większego" obniżenia 8v od 16v polega tylko na tym, że jest to odniesienie do serii.
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
toffic pisze:Ładuj na przód z VR6 a na tył z GTi 16V lub też VR6 i jest dobrze
Właśnie tu mnie zastanowiła kwestia, czy poza sprężynami i amorami było to samo (np. mcpersony z przodu). Bo jeśli tak, to wrzucę coś od VR6 albo i lepiej i będę latał. :D

: pt kwie 20, 2007 19:37
autor: toffic
Gutekspc pisze:Ładuj na przód z VR6 a na tył z GTi 16V lub też VR6 i jest dobrze

Właśnie tu mnie zastanowiła kwestia, czy poza sprężynami i amorami było to samo (np. mcpersony z przodu). Bo jeśli tak, to wrzucę coś od VR6 albo i lepiej i będę latał. :D
Ja to mam na amorach Koni do MkII i jest git. Czy amorki w VR6 są takie same? Przyznam że nigdy nie porównywałem

: sob kwie 21, 2007 13:55
autor: sas_gti
Bzdury
GOLF gti 8v i 16v mial to samo obnizenie, roznica w sprezynie moze wynikac z wagi motoru, potrzebna byla inna w 8v i inna w 16v zeby uzyskac to samo obnizenie, to samo tyczy sie pewnie sportowych sprezyn
MK3 to inna bajka bo tam w 96r zmienily sie poduszki i talerzeyki a co za tym idize i sprezyny stąd kolega musial podawac dokaldny miesiac produkcji mk3, ale to nie ma odniesnia do mk2, w mk2 przez caly okres produkcji byly te same mocowanie sprezyn i poduszki/talerzyki

Technische Daten Techn. Daten Golf GTI
(107 PS) Golf GTI
(112 PS) Golf GTI 16V (KAT) Golf GTI 16V Golf GTI G60 Golf GTI G60 syncro
Motor 4 Zylinder, vorne quer eingebaut
Ventile 8 16 8
Hubraum ccm 1781
Bohrung x Hub mm 81,0 x 86,4
Verdichtung 10,0 : 1 8,0 : 1
Gemischaufbereitung Digifant K-Jetronic
Digifant KE-Jetronic K-Jetronic
KE-Jetronic Digifant
Leistung kW(PS) bei U/min 79(107) bei 5400 82(112) bei 5500
82(112) bei 5400 95(129) bei 5800 102(139) bei 6300 118(160) bei 5800 118(160) bei 5800
max. Drehmoment Nm bei U/min 157 bei 3800 155 bei 3100
159 bei 4000 168 bei 4250 163 bei 4600 225 bei 3800 225 bei 3800
Antrieb Frontantrieb Allrad
Getriebe 5-Gang
Fahrwerk vorn McPherson-Einzelradaufhängung
Fahrwerk hinten Verbundlenkerachse Einzelradaufhängung
Bremsen vorn/hinten Scheiben/Scheiben
Tankinhalt l 55
Kofferrauminhalt l 345 bis 1145 280 bis 1080
Leergewicht (2/4-Türer) kg 920/960 920/960 960/980 960/980 1080/1105 1165/-
Max. Gewicht (2/4-Türer) kg 1400/1430 1400/1430 1430/1430 1430/1430 1530/1530
Anhängelast (gebremst) kg 1200 1500
Bereifung 185/60 R 14 H 195/50 R 15 V
Tieferlegung vorn/hinten mm 10/10 10/10 10/10 10/10 20/20 20/10
zródło http://www.doppel-wobber.de/ golf 2 technise daten

GTI 8v i 16V siedzą w serii tak samo nisko

: sob kwie 21, 2007 16:39
autor: Ryba266
sas_gti pisze:MK3 to inna bajka bo tam w 96r zmienily sie poduszki i talerzeyki
Z tego co mi wiadomo to w 94r :D

: sob kwie 21, 2007 17:03
autor: sas_gti
ale to chyba nie było meritum sprawy i nic nie zmiana, ale masz racje 94

: sob kwie 21, 2007 18:14
autor: Ryba266
ale to chyba nie było meritum sprawy i nic nie zmiana, ale masz racje 94
A no nie bylo chcialem tylko sprecyzowac :)

: sob kwie 21, 2007 23:52
autor: Gutekspc
sas_gti pisze:GOLF gti 8v i 16v mial to samo obnizenie, roznica w sprezynie moze wynikac z wagi motoru, potrzebna byla inna w 8v i inna w 16v zeby uzyskac to samo obnizenie, to samo tyczy sie pewnie sportowych sprezyn
Czyli krótko podsumowując w 16v sprężyny były twardsze/mocniejsze (niewłaściwe skreślić :D ), inaczej zbudowane, by obniżenie było takie same. A zatem to jedyna różnica jeśli chodzi o same springi, czyli jeśli kupować zawias, który wytrzyma również swapa szukać tych od 16v? A po założeniu takich do mojego Golfa jaką odczuję różnicę, jeśli są przygotowane pod inny silnik?