Strona 1 z 2

Jak sprawa dotyczy PFa

: ndz kwie 08, 2007 23:02
autor: chosen
Jak wiadomo, 107 koni..juz sie troszke opatrzyło...mam zamiar wywalic kata...co powinno dac ok. 5 km, bo w modelu z silnikiem PB, ktory roznil sie tym ze nie bylo kata, wlasnie bylo 112 km.
A teraz moje pytanie, czy ktos umiałby przeprogramowac jakos digifanta II zeby mial troszke wiecej mocy przy spalaniu max. 1 do 2 litrow więcej ?? JAk tak to ile by takie cos kosztowało, i kto by mógł to zrobic. samochod jest z 1991 roku.

: pn kwie 09, 2007 01:13
autor: sas_gti
dobry chip dla seryjnego motoru nie podniesie spalania przy jeździe z zachowaniem zasad ekonomii...wzrosnie spalanie na duzym obciążeniu ale raczej tez niezauważalnie....
nie wywalaj kata tylko go co najwyzej opróżnij...i nie licz ze z tego bedize aż 5 KM...

: pn kwie 09, 2007 08:32
autor: Borys
sas_gti pisze:dobry chip dla seryjnego motoru nie podniesie spalania przy jeździe z zachowaniem zasad ekonomii...wzrosnie spalanie na duzym obciążeniu ale raczej tez niezauważalnie....
nie wywalaj kata tylko go co najwyzej opróżnij...i nie licz ze z tego bedize aż 5 KM...
nie rozumiem po co zostawiac obudowe od kata jak go nie ma, bedzie tylko zbędne zamieszanie robiła i zawirowania, najlepszym rozwiazaniem jest wspawanie kawałka prostej rury

a co do chipsa to nie widziałem uniwersalnego chipsa do PF, a strojenie indywidualne to koszt ok 1000 zł. wiec koszta takiego chipsa są znaczne, i dla pocieszenia duszy zostaje chips z allegro :grin:

: pn kwie 09, 2007 10:05
autor: toffic
chosen pisze:Jak wiadomo, 107 koni..juz sie troszke opatrzyło...mam zamiar wywalic kata...co powinno dac ok. 5 km, bo w modelu z silnikiem PB, ktory roznil sie tym ze nie bylo kata, wlasnie bylo 112 km.
A teraz moje pytanie, czy ktos umiałby przeprogramowac jakos digifanta II zeby mial troszke wiecej mocy przy spalaniu max. 1 do 2 litrow więcej ?? JAk tak to ile by takie cos kosztowało, i kto by mógł to zrobic. samochod jest z 1991 roku.
Nie tylko katem niestety

: pn kwie 09, 2007 10:38
autor: chosen
sas_gti pisze:nie wywalaj kata tylko go co najwyzej opróżnij...i nie licz ze z tego bedize aż 5 KM...
Wlasnie mam zamiar go wybebeszyc ....
toffic pisze:Jak wiadomo, 107 koni..juz sie troszke opatrzyło...mam zamiar wywalic kata...co powinno dac ok. 5 km, bo w modelu z silnikiem PB, ktory roznil sie tym ze nie bylo kata, wlasnie bylo 112 km.
A teraz moje pytanie, czy ktos umiałby przeprogramowac jakos digifanta II zeby mial troszke wiecej mocy przy spalaniu max. 1 do 2 litrow więcej ?? JAk tak to ile by takie cos kosztowało, i kto by mógł to zrobic. samochod jest z 1991 roku.
Nie tylko katem niestety
w takim razie uświadom mnie czym jeszcze sie rózni, bo z tego co wyczytalem i zobaczylem, tylko tym ze niema kata ma o te 5 km więcej.
Nie mowie ze ja tyle zyskam. Ale 3 konie napewno dojdą:>

: pn kwie 09, 2007 12:29
autor: toffic
Na pewno komp i wałek chyba też (ale co do tego to pewny nie jestem). Poza tym widziałem pare PB z inymi wtryskami

: pn kwie 09, 2007 13:00
autor: GTO
PB jezdzi bez sondy lambda, moge ci wgrać taki soft do sterownika z PFa lub poprostu zestroić PFa na ile sie da,
jedyny kłopot to zapłon bo cieżką sprawą jest ruszenie motorolki S3 , ale mozna ECUMASTEREM ruszyc zaplon bezproblemowo.

: pn kwie 09, 2007 13:05
autor: chosen
GTO pisze:PB jezdzi bez sondy lambda, moge ci wgrać taki soft do sterownika z PFa lub poprostu zestroić PFa na ile sie da,
jedyny kłopot to zapłon bo cieżką sprawą jest ruszenie motorolki S3 , ale mozna ECUMASTEREM ruszyc zaplon bezproblemowo.
Po 1. czyli wkoncu jaki problem ? nie bede mógl zapalic czy co ??
po 2. Ile by takie cos kosztowało, i czy po wlozeniu go spowrotem bedzie na 100% wszytsko działalo i bedzie rzeczywiscie mocniejszy i o ile koni?

: pn kwie 09, 2007 13:07
autor: GTO
problemu nie ma zadnego, zapali i pojedzie i bedzie zapierdalał
o ceny pytaj na priv'a

: pn kwie 09, 2007 13:14
autor: sas_gti
Borys pisze:nie rozumiem po co zostawiac obudowe od kata jak go nie ma, bedzie tylko zbędne zamieszanie robiła i zawirowania, najlepszym rozwiazaniem jest wspawanie kawałka prostej rury
no zgadzam sie, wybebeszanie kata to nie jest jakieś genialne rozwiązanie ale przypuszczam że i taki pusty kat leiej sie spisze niz zapchany stary...oczywiscie ddorbze jest wspawac kawalek rury ale to juz trzeba na to kase wykładać , odkręcać spawać, dobierać rurę...wybebeszyc mozna na aucie, odkręcajac tylko dwururke....
idac tokiem rozumowania ze obudowa kata pusta w srodku wprowadza niepotrzebne zawirowania to tak smao mozna powiedziec o kazdym tłumiku , np o tym wstępnym przlotowym, to kanciasta puszka a kat jesy w srodku wszędzie wyoblony...
toffic pisze:Na pewno komp i wałek chyba też (ale co do tego to pewny nie jestem). Poza tym widziałem pare PB z inymi wtryskami
TAZ od którego ostanio kupiłem głowe twierzdił że ona jest od PB ale jak pytałem o wałki to odpowiedział że w PB i PF sa takie same...trzeba go tu wciągnąc w tę rozmowe

Jeśłi chodzi o kompa to nr w ETCe sie pokrywają dla PF i PB wiec chyba jest tam kwestia tylko sygnału z sondy/wystrojenia...
O strojeniu nie ma pojęcia wiec tu sie nie wypowiem

: pn kwie 09, 2007 15:08
autor: GTO
głowice,wałki,zawory są takie same, caly silnik jest taki sam poza softem w sterowniku i portkami (dolną cześcią wydechu), PF powinien delikatnie mniej palić.

głowe z PBka gdzies mam jakby ktoś chciał to odzprzedam po taniości.

: pn kwie 09, 2007 15:15
autor: sas_gti
GTO pisze:portkami (dolną cześcią wydechu),
czy mógłyś nieco dokladniej opisć tę różnicę? dzieki

: pn kwie 09, 2007 16:27
autor: Adrian1980
czyli wychodzi na to ze gdybym chcial pozbyc sie calkiem kata i sondy (z PF) to musze zmienic tylko sterownik na ten z PB i powinno byc dobrze ??

: sob kwie 14, 2007 23:06
autor: deKrzychu
A czy moge pozbyc sie sondy z RP i czy tez trzeba wowczas przeprogramowac komputer?
Kata juz nie mam!