Strona 1 z 1

Elektroniczny zapłon w K-jetroniku

: ndz kwie 08, 2007 13:53
autor: ADi997
Mam pomysł na udoskonalenie układu zapłonowego w k-jetroniku. Normalne sterowanie to czujnik hallotronowy -> mini moduł zapłonowy -> cewka zapłonowa -> rozdzielacz mechaniczny z podciśnieniowym wyprzedzeniem kąta zapłonu -> świeca zapłonowa.
Chciałbym zrobić elektroniczny kąt wyprzedzenia zapłonu i elektroniczny rozdzielacz. Znalazłem coś takiego, model STR-14 tylko nie wiem czy to urządzonko posiada mapy zapłonowe czy spełnia takie zadanie jak ten seryjny moduł i tylko ma możliwość regulacji za pomocą potencjometru ?? Wziąłem jeszcze pod uwagę moduł z opla EZF-h który wykorzystuje czujnik hallotronowy i posiada mapy z kątem wyprzedzenia zapłonu. Ewentualnie kumpel elektronik posiada programator to mikroprocesorów PIC i można coś samemu wymodzić. Do całości elektroniczna cewka zapłonowa np. polonez lub vw. Niestety nie mogę znaleść info jak te cewki są sterowane, czy posiadają mapy i potrzebny im tylko sygnał z czujnika indukcyjnego, albo sygnał z zew. modułu takiego jak ten EZF-h i tylko rozdzelają prąd na poszczególne cylindry.
Może mój pomysł nie jest za specjalny ale jeśli ktoś coś takiego kombinował to proszę o wypowiedź.

: ndz kwie 08, 2007 14:33
autor: evolution
okrezna droga idziesz, w k- jetronic byly stosowane zewnetrzne sterowniki zaplonu z regulacja spalania stukowego, wystarczy wziac taki modul z silnika kr lub pl podpiac pod sztywny aparat bez mechanicznej regulacji i jezdzisz p.s. zdaje sie w dx juz lelektronika sterowala zaplonem wiec nie powinienes miec aparatu z mechanicznym regulatorem wyprzedzenia

: ndz kwie 08, 2007 18:02
autor: ADi997
evolution pisze:okrezna droga idziesz, w k- jetronic byly stosowane zewnetrzne sterowniki zaplonu z regulacja spalania stukowego, wystarczy wziac taki modul z silnika kr lub pl podpiac pod sztywny aparat bez mechanicznej regulacji i jezdzisz
To w KR/PL były już mapy zapłonowe ?? Niewiedziałem. Ułatwiło by to sprawe. Ale chce zrezygnować z rozdzielacza mechanicznego, dały by rade "ożenić" ten moduł z KR/PL z cewką elektroniczną ?? Dalej nie wiem jak te cewki funkcjonują.
p.s. zdaje sie w dx juz lelektronika sterowala zaplonem wiec nie powinienes miec aparatu z mechanicznym regulatorem wyprzedzenia
U mnie wiele rzeczy było już zmieniane, wymieniane, wyrzucane, udoskonalane a można by je wymieniać i wymieniać. Z serii niewiele zostało i to juz trzeci motor.