Strona 1 z 1

Remont silnika i przy okzaji moze coś dłubnąć

: pt kwie 06, 2007 12:19
autor: ThomasGTI16V
Witam na przyszły tydzień daje auto kumplowi do remontu poszły prawdopodobnie uszcelniacze ma przejechane 200tys i myslimy razem z kolegą ze tłoki i pierścionki będą oki i zatem chce sie dowiedzieć jak zrobić porting głowicy bo czytałem ze można zrobic to samemmu w prosty sposób ,wypolerwać kanały ale które z tego co wiem to tylko dolotowe i wylot a w głowicy???? ssące to chyba raczej nie bo będize sie paliwo po sciankach skraplało:) prosze o pomoc :) i nie usuwanie tego tematu bo to wązne wiem ze taki temat już był ale nie mogłem sie odkopac na forum :) może gto sie wypowie albo ktos kto się zna:) pozdrawiam wesołych świąt:)

: pt kwie 06, 2007 22:11
autor: TAZ
Wypoleruj tłoki i komory spalania, zawory też wypoleruj. Spasuj dobrze kanały w miejscach łączeń kolektorów z głowicą, a kanały w głowicy tylko wyrównaj po stronie ssącej, a po wydechowej wypoleruj w miare możliwości. Wydech wykonaj z rury o 5mm większej średnicy, a dolot nieco zmodyfikuj żeby był dłuższy. Koło zamachowe stocz i wyważ. Tyle jesteś na pewno w stanie zrobić.

: sob kwie 07, 2007 10:37
autor: ThomasGTI16V
dzieki wielkie TAZ w środe zaczynam dizałać wraz z miom kumplem:)
myślałem żeby jeszce kolektor wydechowy zrobić co wy na tio? kupić kolanka z kwasówki ruły spawarke mam miga i pobawić sie w tio przy okazji jak będe miał rozebrany silnik??? mam pytaniue czy w ABF jarzmo przykrecane do głowicy jest rzeliwne czy wykonane ze stali???

: sob kwie 07, 2007 15:21
autor: TAZ
ABF i tak ma dobry kolektor wydechowy, a jak chcesz się bawić to pamiętaj, że jest coś takiego jak ruch falowy spalin. W silnikach wolno ssących długość fali zazwyczaj wynosi 75cm, a jak robi się wydech należy o tym pamiętać. Już nie raz rozmawiałem z panem Lechem Węglarskim i on stwierdził, że wydech i kolektor musi być równo odległościowy. znaczy to tyle, że każda rurka od cylindra musi mieć 75cm - długość kanału w głowicy jeżeli wydech ma mieć kolektor 4 w 1, lub jeżeli wydech ma mieć 4 w 2 w 1 to długość pojedynczych rurek ma mieć 37,5cm - długość kanału w głowicy i przy łączeniu w 2 37,5cm. Cały wydech ma mieć długość wielokrotności fali. Jeżeli wydech ma być do turbo to wszelkie ruchy falowe są pomijane. Dodam tylko, że ponad połowa wydechów robionych przez userów na tym forum to wielkie pomyłki. Kwasówka lub większa średnica nie zawsze są dobrze wyliczone, o ile ktoś to w ogóle liczy.

: sob kwie 07, 2007 18:30
autor: sas_gti
TAZ, to są minusy czy myślniki tam?

: sob kwie 07, 2007 21:11
autor: TAZ
Minusy.

: ndz kwie 08, 2007 10:04
autor: gulba

: pn kwie 09, 2007 10:18
autor: ThomasGTI16V
dzieki koledzy a o ile stoczyć głowice?? mysle że 2mm co wy natio?? wszystko zostaje sria wałki itd tylko wymienie rozrząd przy okazji wszystkie nowe usczelki olej filtry wypoleruje kanały w głowicy jak wyżej kolega zrobił:) uszczelniacze :) hmm w bielsku koleś śpiewa 100zł za stoczenie głowicy dużo czy mało moim zdaniem spox ??? co radzicie?

: pn kwie 09, 2007 10:36
autor: evolution
jak stoczsz....splanujesz 2mm glowe to bedzie po niej....tylko liznac... pierscienie wymien po tym przebiegu, panewki i sruby

: pn kwie 09, 2007 10:59
autor: TAZ
ThomasGTI16V pisze:dzieki koledzy a o ile stoczyć głowice?? mysle że 2mm co wy natio?? wszystko zostaje sria wałki itd tylko wymienie rozrząd przy okazji wszystkie nowe usczelki olej filtry wypoleruje kanały w głowicy jak wyżej kolega zrobił:) uszczelniacze :) hmm w bielsku koleś śpiewa 100zł za stoczenie głowicy dużo czy mało moim zdaniem spox ??? co radzicie?
20zł kosztuje planowanie głowicy.

: pn kwie 09, 2007 12:53
autor: sas_gti
TAZ pisze:20zł kosztuje planowanie głowicy.
a czy cena plana nie zalezy od tego ile amteriału sie zbierze? chodzi chyba przeciez o roboczogodzinny pracy maszyny i zużycie narzędzia? 20 zł to na pewno nigdzie w Wawie nie biroa , ceny sie zaczynaja od 70 zł i to za plana pod uszczelkę

: pn kwie 09, 2007 22:44
autor: gulba
u mnie znajomy robi za 30zł planowanie i nieważne ile materiału zbierze, dolicza czasem dodatkowe 10zł za problemy z mocowaniem głowicy.

Święte słowa
evolution pisze:jak stoczsz....splanujesz 2mm glowe to bedzie po niej....tylko liznac... pierscienie wymien po tym przebiegu, panewki i sruby

: czw kwie 12, 2007 19:56
autor: ThomasGTI16V
hmm robił ktos taki remoncik wogóle w ABF-ie mk3??? ile kosztują cześci mniej więcej bo niewiem na ioe mam sie przygotować z kasą???
rozrząd? panewki? pierścienie?ile na tłok jest pierścionków 3?filtry uszczelki pod klawiature kolektor i głowice olej
i ile kosztuuje tzw porting głowicy bo jak robić to robić podobno pare kucy idzie niezle wykrzesać wszedzie czytałem na temat portingu ale nie widxziałem tego na fotkach o co w tym chodzi hmm??? może ktoś pomoże wiem że chodzi o wypolerowanie i powiększenie kanałów ale co i jak bo to podbno taka niezła mała rzeżba czasochłonna i idzie to samemu zrobić :) robił to ktos niech napisze co i8 jak thanks:)