Strona 1 z 2
PN na RF czy RP
: ndz kwie 01, 2007 09:27
autor: koonrad
Witam
Koledzy potrzebuje fachowej rady.
jaki silnik do siebie wsadzić??
mam 1.6 PN z obecnie załozonym gaxnikiem Webera, ale silnik pada!!
i mam dylemat czy pakowac 1.8 na gaźniku, czy RP.
proszę doradźcie.
co i jak trzeby było zmienic.
pozdrawiam
: ndz kwie 01, 2007 10:10
autor: andrew19_86
a może swapnij jakieś dobre TDi
jak już to chyba RP byłby ciekawszym silnikiem,co prawda ma tylko 90 KM,no ale zawsze coś wiecej niż teraz masz...
: pn kwie 02, 2007 07:34
autor: k3fir
jak cos to ja bede mial kpl RF ze swojego
: śr kwie 11, 2007 06:11
autor: MaSa_Golf
Mam do sprzedania RP na 99% sprawny, komplet TANIOOO
Re: PN na RF czy RP
: śr kwie 11, 2007 11:20
autor: Cosar 33GT
koonrad pisze:Witam
Koledzy potrzebuje fachowej rady.
jaki silnik do siebie wsadzić??
mam 1.6 PN z obecnie załozonym gaxnikiem Webera, ale silnik pada!!
i mam dylemat czy pakowac 1.8 na gaźniku, czy RP.
proszę doradźcie.
co i jak trzeby było zmienic.
pozdrawiam
PN bez problemu zmienisz na GU ...pojemnosc sie zmienia z 1600 na 1800 i nawet niemusisz tego w dowód wbijać (podobne blki silników).
Swap silnika z PN na GU to jest jakies 4h roboty (GU to jest 1.8 na gazniku, RP na jednopunktowym wtrysku..z wtryskiem problemy z założeniem mozesz miec jak sie nieznasz na tym) jak masz webera to bym na Twoim miejscu zostawił wszystkie podzepoły i sam silnik zmienił... cena takiego silnika u mojego znajomego to 300zł a ma pzrejechane 80 000km
...mozesz takze wybrać sobie inny silnik (te co były w GTI 107-118KM) pasują pod kolektor od gaznika.
: śr kwie 11, 2007 16:08
autor: koonrad
Cosar 33GT pisze:cena takiego silnika u mojego znajomego to 300zł a ma pzrejechane 80 000km
300zł ??
i 80 000 km przebiegu??
jaki stan tego??
: śr kwie 11, 2007 16:14
autor: Cosar 33GT
stan BDB ...tyle ze to jest silnik pochodzący z GTI (chyba to PB było) ...ale to jest sam silnik... goły bez niczego i tak bym ci polecał kupować... bo wszytsko masz wiec poco sie na koszty naciągać.... a silnik samemu wsadzisz... jedyne co do wymiany to olej i filtr.
: śr kwie 11, 2007 17:38
autor: m3tal
Cosar 33GT, swap to niestety nie taka prosta sprawa przecież... każdy, kto już to robił, dobrze wie, że najlepiej jest mieć całego dawcę razem z silnikiem i wszystkimi częściami. inaczej zawsze czegoś Ci zabraknie... niby jakieś duperele, ale to już strasznie opóźnia i utrudnia pracę.
: śr kwie 11, 2007 18:40
autor: toffic
stan BDB ...tyle ze to jest silnik pochodzący z GTI (chyba to PB było) ...ale to jest sam silnik... goły bez niczego i tak bym ci polecał kupować... bo wszytsko masz wiec poco sie na koszty naciągać.... a silnik samemu wsadzisz... jedyne co do wymiany to olej i filtr.
I do tego gaźnik z PN?????
A np. podgrzewanie kolektora to z czego zrobisz?? Webasco zamontujesz????
: śr kwie 11, 2007 18:48
autor: Cosar 33GT
m3tal pisze:Cosar 33GT, swap to niestety nie taka prosta sprawa przecież... każdy, kto już to robił, dobrze wie, że najlepiej jest mieć całego dawcę razem z silnikiem i wszystkimi częściami. inaczej zawsze czegoś Ci zabraknie... niby jakieś duperele, ale to już strasznie opóźnia i utrudnia pracę.
pzrełożenie samego bloku silnika razem z głowicą niepotzrebuje zadnego dawcy... kolektor jak sprawdzaliśmy z kumplem pasuje....
: śr kwie 11, 2007 18:50
autor: toffic
Cosar 33GT pisze:kolektor jak sprawdzaliśmy z kumplem pasuje....
Pewny jesteś?? Ssący na pewno nie, w PF/PB nie ma wyjścia na podgrzewanie kolektora!!!
: śr kwie 11, 2007 19:00
autor: Cosar 33GT
toffic pisze:Pewny jesteś?? Ssący na pewno nie, w PF/PB nie ma wyjścia na podgrzewanie kolektora!!!
kolektor pasuje.... owszem niema wyjscia z silnika na podgrzewanie.... ale podgzrewanie robi sie w inny sposob.... z wężyków które idąna nagzrewnice...wstawiasz trójnik
: śr kwie 11, 2007 20:35
autor: koonrad
Cosar 33GT,
pogadamy na gg,
bo musze sobie coś rozjaśnic
: śr kwie 11, 2007 22:43
autor: toffic
Cosar 33GT pisze:kolektor pasuje.... owszem niema wyjscia z silnika na podgrzewanie.... ale podgzrewanie robi sie w inny sposob.... z wężyków które idąna nagzrewnice...wstawiasz trójnik
A w kolektorze robisz dziure no bo fabrycznie jest tylko jedno wyjście! Dzieki
Aha i zostawiasz sprężanie na poziomie 10;1 z GTi choć gaźnik nie ma zapłonu z czujnikiem stukowym??? Idąc Twoim tokiem myślenia to chłodnica też będzie z 1.6.... można tak wyliczać w nieskończoność...