Strona 1 z 1

Instalacja gazowa w dieslu

: pt mar 30, 2007 21:58
autor: ADi997
Ma ktoś jakieś informacje albo może sam montował instalacje gazową w dieslu ?? Znam człowieka który zrobił sobie takie coś w Punto II 1.9JTD, potem w jakimś Peugocie i teraz będzie robił w Clio 1.5 DCI. Przyrosty mocy ustawiał mniej więcej na 30% i nie ma górnej granicy. Na trasie Punto spalało mu 2l oleju napędowego na 100km, gazu dokładnie nie wie bo nie było wskaźnika. Koleś nie chce zdradzić pomysłu na to a jestem ciekawy. Żadna firma tuningowa w PL jeszcze tego nie montuje a w UK trzeba dać grubą kase za taką przyjemność. :grin: :grin: .

PS. Ten punciak jest do sprzedania za 12tys a z gazem 15tys jak by ktoś chciał. Startowal na 1/4mili z almerą 1.8 16V i japoniec został grubo w tyle :jezor:

: sob mar 31, 2007 01:31
autor: sHpAaKu
Wykonalna sprawa z tym dieslem na lpg, ale te osiągi to czyste brednie wyssane z palca. Ogólnie jest sporo zamiesznia bo trzeba walczyć z innym sprężaniem LPG i diesla, przerabiać system wtryskowy, świece żarowe itd. Inna zabawa jest z dieslami na forkomorze a inna z bezpośrednim wtryskiem. Generalnie zdarzają sie auta typu dual fuel, ale w tym wypadku lpg nie będzie łatwo koegzystował z dieslem.

Diesel on LPG

: sob mar 31, 2007 09:56
autor: ADi997
sHpAaKu pisze:ale te osiągi to czyste brednie wyssane z palca.
Tutaj się mylisz.
Ogólnie jest sporo zamiesznia bo trzeba walczyć z innym sprężaniem LPG i diesla, przerabiać system wtryskowy, świece żarowe itd.
Nie wiem jak jest sprężaniem na LPG i też nie ma wyraźniej ingerencji w system wtryskowy. Świece żarowe te same.

: sob mar 31, 2007 11:02
autor: Cosar 33GT
ON ma mniej oktanów od benzyny... gaz tez ma mniej oktanów od benzyny... jedyne co moze byc gzrebane to czas wtrysku i rozrząd.

: sob mar 31, 2007 11:27
autor: voj2s
ON ma liczbe cetanowa a nie oktanowa , drugie LPG normalnej jakosci a nie "modyfikowny" na stacji ma 103-105 oktanow i trzecie to co pisze adi997 to w sumie prawda jest jednak jedno ale lepiej uzywac samego propanu do tej zabawy (butan zapewnia tylko preznosc LPG) i w takim dieselku funkcja ON sporowadza sie do spowodowania zaplony w komorze ... wtrysk propanu do diesla jest znany od dawna , w USA stosuja to np w ciezarowkach

jakby sie ktos bawil to ostroznie ..widzialem juz pogiete korby z silnika 1.9TDI 130PD po takich zabawach

: sob mar 31, 2007 13:36
autor: ADi997
voj2s znasz jakieś szczegóły takiej instalacji ??

: ndz kwie 08, 2007 18:20
autor: Adamm
z tego co czytalem kiedys na jakiesj stronce to dziala na takiej zasadzie ze wtryskiwana jest mala dawka ropy i w chwili jej zaplonu wtryskiwany jest gaz przez co nie wymagana jest iskra do zaplonu, dlatego diesel nie chodzi na samym LPG tylko na mieszance obu paliw

: ndz kwie 08, 2007 18:29
autor: ADi997
Ale jak jest wtryskiwany gaz skoro podczas wybuchu zawory sa zamknięte. Gaz jest chyba podawany poprzez zwykły mikser jak do jednopunktu się montuje.

: ndz kwie 08, 2007 23:27
autor: TAZ
W tym sezonie będzie można zobaczyć jak w wyścigach na ćwiartkę startują diesle z LPG zamiast N2O. A to dlatego, że diesle lepsze osiągi na tym mają.

: pn kwie 09, 2007 00:09
autor: ADi997
Tylko nikt szczegułów nie zna takiej instalacji...

: pn kwie 09, 2007 00:12
autor: TAZ
Podaje się LPG jak N2O. Zasada ta sama, tylko LPG chyba idzie płynne z dyszy prosto na zawory.

: pn kwie 09, 2007 00:44
autor: ADi997
a jak zmniejsza się dawkowanie oleju napędowego ??