Strona 1 z 1

podwyższanie liczby oktanowej w paliwie

: wt mar 20, 2007 23:06
autor: jarro
mam pytanko tak jak w temacie ,chodzi o liczbe oktanów , niedawno rozmawiałem z jednym profesorem z AGH o paliwie ,podobno są dodatki które pozwalają podnieść liczbe oktanów nawet do 115 okt. mianowicie chodzi o ,,dwóetylen ołowiu,, słyszał ktoś o tym ewentualnie miał styczność z tym środkiem albo go zdążył przetestować ? .

: śr mar 21, 2007 00:08
autor: Pinhead
Wiele związków ołowiu działa przeciwstukowo jak np. tetraetylek ołowiu stosowany w etylinie. Kwestia tylko jak chcesz wykorzystać te oktany ? Bo samo zwiększenie liczby oktanowej da tylko spadek mocy (zmniejszy się kaloryczność paliwa).

: śr mar 21, 2007 11:29
autor: jarro
powiem tak z chemji jestem słaby ,a o tym dwóetylenie ołowiu dowiedziałem sie wsumie całkiem przypadkiem no ale jak słysze wieksza liczba oktanów to odrazu nasówa sie myśl większa moc , więc jesli ktoś z forumowiczów prowadził juz jakieś eksperymenty tego typu to dajcie znać , co może pomóc a co zaszkodzić .pozdrawiam

: śr mar 21, 2007 11:58
autor: Pinhead
Wielu ludzi myli oktany z mocą. Oktan to nic innego jak jednostka odporności paliwa na ścieśnianie (kompresje). Im mniejsza liczba oktanowa tym paliwo szybciej wybucha od samozapłonu przy kompresji z tlenem. Im więcej oktan tym większą można stosować kompresje bez samozapłonu (spalania stukowego). Masz silik KR czyli fabrycznie przystosowany do benzyny 98 oktanowej. Wlewanie 100,110 czy 115 oktan nic nie da bo mieszanka nadal będzie kompresowana odpowiednio do 98 oktan. A im więcej dodatków antystukowych tym w uproszczeniu mniej benzyny w benzynie ;) i spada wartość opałowa paliwa (mniej energii w litrze paliwa).

: śr mar 21, 2007 12:09
autor: jarro
Pinhead,
aha a jest wogule taka możliwość zrobienia takiej bęzyny domowym sposobem by jednak podnosiła ona moc?? tez jakoś obiło mi sie o uszy że mieszano zwykłe paliwo z paliwem lotniczym , afekty były takie że głowice pękały i korby wychodziły bokiem , ale takiego paliwa niewstety nie posiadam , a i dodawanie tego paliwa powinno byc również jakoś ograniczone , samolotu to ja nie chce mieć , chce tylko wzbogacić to paliwo aby było lepsze niż to co można kupic na stacji benzynowej ,i dzięki za odp.

[ Dodano: 21 Mar 2007 11:18 ]
czyli jesli bym podniósł stopien sprężania to mogło by coś z tego wyjść gdybym miał takie paliwo np.105 oktan . czyli im większa liczba oktanowa tym mniejsza podatność na samo zapłon

: śr mar 21, 2007 12:24
autor: Pinhead
Najprostrzy sposób to dodanie eteru do paliwa. Na google można znaleść ludzi co kombinują z paliwami, ciekawy wątek o paliwach jest też na http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5901 (szczególnie posty niejakiego Piro).
czyli jesli bym podniósł stopien sprężania to mogło by coś z tego wyjść gdybym miał takie paliwo np.105 oktan . czyli im większa liczba oktanowa tym mniejsza podatność na samo zapłon
Tak. Ale prościej nieco przyspieszyć zapłon.

: śr mar 21, 2007 14:06
autor: jarro
Pinhead, wiem wszystko dzięki za odpowiedz ,a narazie to wyprubuje tego ultimeyta 98 .pozdrawiam i plusik