Strona 1 z 2

podcisnienie w kolektorze ssacym w 16V

: pn mar 19, 2007 01:12
autor: voj2s
witam
moze sie to komus przyda do czegos wiec wrzucam loga z mojego samochodu mk1 2.0 16V
w czasie zabaw z elektronika okazalo sie ze w kolektorze ssacym na wysokich obrotach pojawia sie podcisnienie .... czyli przepustnica w 16V jest zbyt mala!! co za tym idzie najprostszy sposob podniesienia mocy w tym silniku to zmina przepustnicy(byc moze da cos jej udoskonalenie)

brazowa linia obrazuje napiecie z map sensora i widac ze minimalnie opada

http://img299.imageshack.us/my.php?imag ... rzepb2.png

ps z fotosikiem sie nie dogadalem wiec link podaje

: pn mar 19, 2007 02:21
autor: artym
a pomiar robiłeś z filtrem?

: pn mar 19, 2007 09:19
autor: evolution
voj2s, sprobuj wydluzyc dolot przed przepustnica, kiedys sie bawilem tak i pomaga z tego co pamietam to najlepszy efekt wychodzil przy dlugosci cos kolo 110 cm ale nie chce na sto procent mowic, bo kilka lat minelo, w kazdym razie dlugi musial byc

: sob mar 24, 2007 00:58
autor: silent_rob
sory ze zapytam ale co w tym dziwnego ze pojawia sie podcisnienie ? w koncu nie ma zmiennej dlugosci ten kolektorek :D albo dol i srednie obroty albo gora ;] przy wysokich obrotach najlepiej dac proste krotkie rury bo wtedy zjawiska falowe praktycznie zanikaja ;)

: sob mar 24, 2007 02:06
autor: evolution
silent_rob pisze:sory ze zapytam ale co w tym dziwnego ze pojawia sie podcisnienie ? w koncu nie ma zmiennej dlugosci ten kolektorek :D albo dol i srednie obroty albo gora ;] przy wysokich obrotach najlepiej dac proste krotkie rury bo wtedy zjawiska falowe praktycznie zanikaja ;)
nic dziwnego, ale po to sie robi silnik zeby podcisnienia nie bylo a byla moc:P

: sob mar 24, 2007 02:36
autor: ADi997
evolution pisze:nic dziwnego, ale po to sie robi silnik zeby podcisnienia nie bylo a byla moc:P
To dmuchawca Panie trzeba :jezor: :grin:
A tak na mój język to chodzi o to aby w całym zakresie obr. silnik miał swobodny dostęp do powietrza by strat na "ssanie" nie było ?? Podciśnienie zawsze jakieś musi być, choćby nawet do serwa od pompy ham.

: sob mar 24, 2007 03:07
autor: Pinhead
Dokładnie tak jak pisze ADi997. Podciśnienie będzie zawsze jeśli pojawia się zaciąganie powietrza. Podciśnienie może być mniejsze lub większe ale nie da się go całkowicie wyeliminować.

: sob mar 24, 2007 09:30
autor: evolution
Pinhead pisze:Dokładnie tak jak pisze ADi997. Podciśnienie będzie zawsze jeśli pojawia się zaciąganie powietrza. Podciśnienie może być mniejsze lub większe ale nie da się go całkowicie wyeliminować.
ALE.... mozna doladowac dynamicznie..... bez suszarki :)

: sob mar 24, 2007 13:45
autor: Pinhead
Wtedy też będzie podciśnienie ale naprzemian z ciśnieniem :)

: sob mar 24, 2007 13:52
autor: voj2s
no tak wszystko pieknie fajnie podcisnienie bedzie z racji ze powietrze jest zasysane ...tylko chyba chodzi o to aby bylo jak najmniejsze ( a mile widziane nadcisnienie wkorzystujac zjawiska flowe).... moze ktos szykal jak wyglada to w inny seryjnych silnikch?? jakie wartosci osiaga podcisnienie??

PS a do serwa jest zawsze bo jak przepustnice zamykasz to jest dosc spore ...sprobuj jechac z gazem w podlodze i kilka razy lewa noga zahamowac.... wtedy jest podcisnienie do serwa??

PINHEAD --> sprobuj wygenerowac podcisnienie w rurze srednicy 50cm siagnac przez nia 6.5 metra szescienngeo powietrza na minute

: sob mar 24, 2007 13:58
autor: Pinhead
voj2s pisze:PINHEAD --> sprobuj wygenerowac podcisnienie w rurze srednicy 50cm siagnac przez nia 6.5 metra szescienngeo powietrza na minute
Podciśnienie można wygenerować nawet w rurze o 1m średnicy». Bo sam fakt że powietrze jest zasysane powoduje powstanie podciśnienia. To może być nawet otwarta przestrzeń i zawsze wytworzy się podciśnienie wokół miejsca gdzie powietrze jest zasysane. Sam fakt zasysania to nic innego jak ciśnienie niższe od atmosferycznego. A podciśnienie rozchodzi się tak samo jak ciśnienie (fizyka) więc może być mocniejsze albo słabsze ale nie da się go całkowicie zlikwidować.

: sob mar 24, 2007 14:05
autor: voj2s
czyli mowisz ze spadake cisnienia o 1mbar to podcisnienie no i zgoda wiec ja poprosze taki spadek w kolektorze ty bedziesz :) bo bede mial podcisnienie z racji ze powietrze jest zasysane a ja bede :) bo podcisnienie bedzie minimalne aa co do sredni w jkich mozna generowac podcisnienei to mam pelna swiadomosc tego ze w kazdej mozna generowac cisnienie i podcisnienie..... " ciagiem" 6.5 metra3 powietrza

PS dmuchnij w rure fi 10cm i sprobj zmierzyc tam wzrost cisnienia ..... teoretycznie jest a praktycznie bardzo ciezko mierzalny bo przyjmuje tak male wartosci

: sob mar 24, 2007 16:21
autor: ADi997
voj2s pisze:a do serwa jest zawsze bo jak przepustnice zamykasz to jest dosc spore ...sprobuj jechac z gazem w podlodze i kilka razy lewa noga zahamowac.... wtedy jest podcisnienie do serwa??
Technika lewej nogi :jezor:

: sob mar 24, 2007 19:58
autor: TAZ
Zawsze można wykorzystać z przodu auta chwyt powietrza i może coś to poprawi. W motocyklach jest to powszechnie stosowane i daje efekt jakiś.