Strona 1 z 2

JAK MOZNA TO ZROBIC....ZWIEKSZENIE PS'ów w ABF'ie

: pt mar 16, 2007 23:27
autor: Spab
Witam
mam nadzieje ze to pytanie zadaje w dobrym dziale...
Mianowicie chcialbym wiedziec co mozna zrobic aby podciagnac moc ABF do 200ps???
Jakie sa tego koszta i jakie sa mozliwosci zeby osiagnac takie wyniki....
Chwilowo mam 2.0 16v 9A mialem przerabiac go na digi 1 ale doszedlem do wniosku ze lepiej bedzie kupic ABF;)Ale jesli koszta podciagniecia tego silnika do okolo 200ps beda zbyt duze to bede chcial sie pomeczyc i kupic 2.8vr6;)z malymi udziwnieniami;)

Z gory dziekuje
Spab

: pt mar 16, 2007 23:32
autor: bongo
Spab pisze:mam nadzieje ze to pytanie zadaje w dobrym dziale...
W złym...
Dział speed,tam szukaj odpowiedzi.

: sob mar 17, 2007 01:24
autor: voj2s
ja mam abfa po bardzo malych modach i tak:
kolo zamachowe 4.2kg
kolektor ssacy KR
wydech 70mm
DF1
moc 178KM ....moment 216Nm
sadze ze da sie dopracowujac tylko program przekroczyc 180KM a po zrobieniu glowicy >200KM i na jedno i na drugie pytanie odpowiedzi wkrotce :bajer:

pozdrawiam

: sob mar 17, 2007 07:10
autor: Spab
No to super...Wiec juz wiem co zrobie albo pochulam rok na moim skladkau i go sprzedam tak jak bedziie stal za 1400zl albo jak sie gdzies uda znalesc komplecik to kupie cala gore od ABF i zaczne walke o Ps'y;)
No chyba ze juz ktos ma tam jakiegos ABF na czesci;)
spab

: wt mar 20, 2007 23:01
autor: ThomasGTI16V
voj2s masz wykresy jak go chamowałęs skąd wiesz że aż tyle po takich małych modach i taki moment??? czekamy na wykres:) bo coiś niechce mi się w to wierzyć

: wt mar 20, 2007 23:19
autor: kkk13
voj2s pisze:ja mam abfa po bardzo malych modach i tak:
kolo zamachowe 4.2kg
kolektor ssacy KR
wydech 70mm
DF1
moc 178KM ....moment 216Nm
sadze ze da sie dopracowujac tylko program przekroczyc 180KM a po zrobieniu glowicy >200KM i na jedno i na drugie pytanie odpowiedzi wkrotce :bajer:

pozdrawiam
Zamach chyba też masz od KR-ki, homolgacja A-grupowa dopuszcza odchudzenie orginalnego koła pod sprzęgło 228mm do 9,2 kg, chyba nie odchudziłeś tak mocno seryjnego ? :shock:

Poza tym jak udało Ci się podłączyć kolektor ssący od KRki, przymierzałem taki w ubiegłym roku do mojego ABFa i nie mogłem wymysleć jak umieścić wtryski w kolektorze od KRa..? Poza tym niezły moment, nieźle to musi zapinać w MkI..

: wt mar 20, 2007 23:25
autor: GTO
vojtek kolektor ma z KRa a wtryski z PG, wchodzą normalnie w gniazda plastikowe z PG.

: wt mar 20, 2007 23:26
autor: evolution
ThomasGTI16V pisze:voj2s masz wykresy jak go chamowałęs skąd wiesz że aż tyle po takich małych modach i taki moment??? czekamy na wykres:) bo coiś niechce mi się w to wierzyć


[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 22:29 ]
kkk13 pisze:
voj2s pisze:ja mam abfa po bardzo malych modach i tak:
kolo zamachowe 4.2kg
kolektor ssacy KR
wydech 70mm
DF1
moc 178KM ....moment 216Nm
sadze ze da sie dopracowujac tylko program przekroczyc 180KM a po zrobieniu glowicy >200KM i na jedno i na drugie pytanie odpowiedzi wkrotce :bajer:

pozdrawiam
Zamach chyba też masz od KR-ki, homolgacja A-grupowa dopuszcza odchudzenie orginalnego koła pod sprzęgło 210mm do 9,2 kg, chyba nie odchudziłeś tak mocno seryjnego ? :shock:

Poza tym jak udało Ci się podłączyć kolektor ssący od KRki, przymierzałem taki w ubiegłym roku do mojego ABFa i nie mogłem wymysleć jak umieścić wtryski w kolektorze od KRa..? Poza tym niezły moment, nieźle to musi zapinać w MkI..
dwoch "dobrych"
polaczenie wtrsykow eletromagnetycznych z kolektorem z kr'a jest najprostsza rzecza. kolo z 210 mm wazy kolo 5 kg... wiec cos homologacja nie pasi

: śr mar 21, 2007 00:00
autor: kkk13
evolution pisze:dwoch "dobrych"
polaczenie wtrsykow eletromagnetycznych z kolektorem z kr'a jest najprostsza rzecza. kolo z 210 mm wazy kolo 5 kg... wiec cos homologacja nie pasi
Sorry, mój błąd, oczywiście chodziło mi o sprzęgło orginalne z ABFa, czyli 228mm, a tam na pewno koło nie waży 5kg.. A co do wtrysków, nie pamiętam dokładnie jak było, ale kiedyś próbowalem przymierzyć kolektor od Krki do ABFa i nijak nie miałem pomysłu, jak tam wtryski włożyć od ABFa, może faktycznie słabo było z myśleniem..

: śr mar 21, 2007 00:03
autor: pduren
czy to znaczy, ze kolektor od KR-a jest lepszy od tego z ABF-a? a jak z przepustnica pasuje?

: śr mar 21, 2007 00:07
autor: kkk13
pduren pisze:czy to znaczy, ze kolektor od KR-a jest lepszy od tego z ABF-a? a jak z przepustnica pasuje?
Z tego co ja pamietam to nie pasuje,ale evo pewnie mnie poprawi ;) , z KRa przepustnica ma bardziej 'jajowaty' kształt, z ABFa okrągły, wynika z tego co czytam powyzej że KRa ma 70mm, ABF mniej, chyba 60 ? Mniej wiatru :(

: śr mar 21, 2007 08:18
autor: GTO
pduren pisze:czy to znaczy, ze kolektor od KR-a jest lepszy od tego z ABF-a? a jak z przepustnica pasuje?

chyba nie choć nie wiem do końca, przepustnica z ABFa ma większe pole jak ta z KRa

w tym przypadku założenie kolektora z KRa było podyktowane czymś innym.....

: śr mar 21, 2007 08:44
autor: djtom
no a co z tym zapłonem?

: śr mar 21, 2007 10:50
autor: TOMEKKK
GTO pisze:
pduren pisze:czy to znaczy, ze kolektor od KR-a jest lepszy od tego z ABF-a? a jak z przepustnica pasuje?

chyba nie choć nie wiem do końca, przepustnica z ABFa ma większe pole jak ta z KRa

w tym przypadku założenie kolektora z KRa było podyktowane czymś innym.....
Podzielam Twoje wątpliwości. Sam kolektor z KR-a raczej niewiele da, nawet jeśli się wymieni przepustnicę (bo z ABF-a nie pasuje).

voj2s zapomniał jeszcze dodać, że ma inne wtryski i komputer. ;-)

No i tak jak powiedział GTO, zmiana kolektora u Wojtka była podyktowana planami na przyszłość....

A co do innych modyfikacji, to polecam jeszcze wałki rozrządu i jak wspomniał voj2ś, obróbke głowicy