Strona 1 z 4

Filtr Stożkowy czy warto

: pt mar 09, 2007 23:18
autor: fix123
Witam
mam pytanie czy warto założyć filtr stożkowy do MK2 1.3 silnik?
drugie moje pytanie jak dokładnie i co dokładnie trzeba miec aby zrobic to samemu może ktos ładnie to opisac pozdr thx

: sob mar 10, 2007 14:23
autor: Pinhead
Mocy przez stożka mu nie przybędzie a elastyczność która i tak jest marna przy 1.3 może się jeszcze bardziej pogorszyć.

: sob mar 10, 2007 15:55
autor: thomas_pl
Odpusc sobie stożek... Lepiej kup filtr powietrza K&N , który pasuje w seryjne miejsce, chyba lepszy efekt osiągniesz :)

: ndz mar 11, 2007 13:36
autor: CHUDY
Ja miałem w swoim 1.3 i *#cenzura#* go po miesiącu czasu.Miałem k&n i nie byłem zadowolony.Było go słychac tylko p rzy odcince a wzrostu mocy nie odczułem.Tylko w w Twoim przypadku moze byc inaczej bo ja mam troszki dłubniety motor :satan:.Jakbys chciał montowac to potrzebny Ci bedzie adapter do przepływki jezeli masz nz :bigok: Jak cos to ja mam taki adapter :wink:

: ndz mar 11, 2007 17:30
autor: Kenaj
ogólnie stożek coś tam da, tylko musi być z głową zamontowany=zimne powietrze. Trzeba troche nad tym posiedzieć, jak kumplowi w astrze 1.4 na monowtrysku zapodałem stożek to o pół długość samochodu robi golfa mkIII 1.8 abs. Przed montażem nie mógł usiedzieć za golfem. Ogólnie dobrze zrobić coś więcej niż sam stożek. NAjlepiej to odrazu wydech polepszyć, do dolot i wydech to integralna całość

: ndz mar 11, 2007 17:37
autor: CHUDY
Każdy silnik ma inny potencjał. Ja mam zrobiony wydech(całkowity przelot), wałek, porting głowicy i kolektora ssącego. Stożek był oddzielony od komory silnika i było doprowadzone zimne powietrze.Tak jak napisałem wyżej nic nie odczułem.Jedynie dzwiek sie zmienił przy odcince :bigok:

: ndz mar 11, 2007 17:48
autor: Kenaj
ja w RP miałem stożek wsadzony do błotnika, przez co ciągnął wyłącznie zimne powietrze, do tego wydech z gti, kolektor też, polerke kanałów w głowicy. Efekt taki, że TDI ASZ w passacie nie mialy żadnego polotu. Jak zdjąłem stożek i założyłem seryjną puszke to troche autko się zmuliło. Więc równiez wiem o czym pisze!

: ndz mar 11, 2007 21:24
autor: CHUDY
Dlatego na początku napisałem ze kazdy silnik ma inny potencjał. Ja pisałem co sie dzieje w NZ i o takiego fix123 pyta :wink:

: ndz mar 11, 2007 22:11
autor: fix123
no dokładnie....ale coś specjalnie trzeba przerabiac aby założyc ten filtr? jesli chodzi o wydech to ma założony cały sportowy..i tak wałsnie myśle nad filtrem zeby jeszcze cos zorbic

: ndz mar 11, 2007 22:23
autor: sHpAaKu
Czy może mi ktoś napisać jak podejść ze stożkiem do MK3?

W moim silniku jest przepustnica i srednicy zew. 51mm i ni pierona nie ma takich rur ani kolanek do kupienia. Czy w innych MK3 sa podobne rozmiary przepustnicy?

: ndz mar 11, 2007 23:35
autor: CHUDY
fix123 pisze:no dokładnie....ale coś specjalnie trzeba przerabiac aby założyc ten filtr? jesli chodzi o wydech to ma założony cały sportowy..i tak wałsnie myśle nad filtrem zeby jeszcze cos zorbic
Jezeli masz silnik NZ to potrzebny Ci bedzie adapter do stożka, ale zeyby to miało jakis sens to musisz jeszcze doprowadzic zimne powietrze i odgrodzic go od komory silnika musowo bo kolektor wydechowy jest z przodu.

: pn mar 12, 2007 00:04
autor: Kenaj
sHpAaKu, kupujesz w takim przypadku redukcje gumową, lub idziesz do sklepu z rurami i prosisz o zwężke stożkową, tzn poprost stożek. Kosztuje to ok 30zł. Możesz potem pospawać też za smieszne pieniądze( na gume łapiesz tylko przy przepustnicy, swój filterek mocujesz na tak wykonanym dolocie) i będzie napeno lepiej niż robiony dolot na złączkach gumowych

: pn mar 12, 2007 12:03
autor: Bauma
sam stozek nawet odpowiednio zamontowany wiosny nie zrobi....tzn aby w pelni dolot wykorzystac trzeba obliczyc i wstawic power rure....
szczegolne efekty stozka sa po dlubnietym silniku ktoremu na seryjnej puszce robi sie za malo powietrza i zbyt ciezko zasysanego...

: pn mar 12, 2007 12:12
autor: djtom
obliczyc i wstawic power rure....
jak?