Strona 1 z 1

silnik mk2 co to jest?????

: czw mar 08, 2007 23:54
autor: przemekkum
od wczoraj zaczalem snuc plany nad modyfikacja silnika.
kupilem go jako 1.6 na LPG
zobaczylem dzis oznaczenie na bloku i jest EV.
gaznik to Pierburg 2E i glowica chyba od 1.6
skrzynia 4 biegi
a sprezanie na kazdym cylindrze po 15 bar.

czy to wogole jest mozliwa taka konfiguracja??
i czy do tego bloku lepiej odrazu poszukac glowicy od gti i jakiejs dobrej skrzyni??

prosze o jakas porade. i czy jesli bym wrzycal glowice czy jest sens przy niej cos dlubac??

: pt mar 09, 2007 00:29
autor: homsky
przemekkum pisze:od wczoraj zaczalem snuc plany nad modyfikacja silnika.
kupilem go jako 1.6 na LPG
zobaczylem dzis oznaczenie na bloku i jest EV.
gaznik to Pierburg 2E i glowica chyba od 1.6
Bloki w 1.6/1.8 sa takie same , widocznie twój oryginalny blok kiedys się skończył (np pękł) i ktoś wszystkie graty ( głowica , wał , tłoki itp) przerzucił to "nowego" bloku z jakiegos motoru EV.
przemekkum pisze:sprezanie na kazdym cylindrze po 15 bar.
No a to mnie zastanawia , jakims cudem ten silnik ma mocno podniesiony stopień sprężania , albo druga opcja - manometr kłamał :bajer:

: pt mar 09, 2007 13:58
autor: TAZ
Przy takim sprężaniu to już dawno temu spalanie stukowe rozwaliło by silnik. Manometr musi kłamać.

: pt mar 09, 2007 14:12
autor: przemekkum
mierzone byly inne auta tym manometrem i bylem dzis u kumpla w warzsztacie i u niego pokazalo 14.8 Bar tak ze mysle ze tak jest.


mam pytanie czy zmienic glowice?? na ta od GTI ??

: pt mar 09, 2007 16:10
autor: homsky
TAZ pisze:Przy takim sprężaniu to już dawno temu spalanie stukowe rozwaliło by silnik.
Przy LPG które ma ponad 100oktan może to jakoś bangla bez stukowego, do tego seryjny lub ciut opóźniony zapłon i może silnik nie dzwoni ???

: sob mar 10, 2007 15:36
autor: homsky
tomcio666 pisze:stopień sprężania a ciśnienie sprężania to co innego

Tomek wiem o tym doskonale !

facet pisze że ma cisnienie sprężania 15at , takiego ciśnienia nie uzyska przy seryjnym stopniu sprężania które wynosi 9,0 . Żeby uzyskac cisnienie sprężania na poziomie 15at to konstrukcyjnie trzeba podnieść stopień sprężania do minimum 12 , do tego jeszcze motor musi byc zdrowy.
Własnie zastanawia mnie co tam jest nagrzebane w tym motorze że tak mocno jest podniesiony stopień sprężania i dzieki temu łapie aż 15 atmosfer.

: sob mar 10, 2007 16:13
autor: homsky
tomcio666 pisze:a ile wynosi w benzynce ciśnienie sprężania prawidłowe bo nie wiem tzn min i max
Cisnienie mozna wyliczyć ze wzoru:

P = S * k , gdzie:

P - cisnienie sprężania
S - stopień sprężania
k - współczynnik, dla bezyniaka 4-suwowego 1,15-1,30

Czyli dla stopnia sprężania 10,0 , cisnienie w zdrowym motorze powinno być 11,5-13,0 , jesli jest poniżej 9 trzeba sie zaczynać martwić.