Strona 1 z 2

Porting DOHC

: śr lut 28, 2007 15:18
autor: GRZANA
Witam!

Zakupilem silniczek KRa... no i chcialbym cos zaczac modzic... mam planow troche ale mam tylko troszeczke teorii i nie wiem jak to bedzie w praniu :/ Z tego co mi wiadomo silniczek jest w dobrym stanie jednak dla pewnosci mam zamiar wymienic takie rzeczy jak:
-pierscienie
-panewki
-uszczelniacze
-wszelakie uszczelki i simeringi (tak to sie chyba pisze :P )
-paski
-olej
i to chyba wszysko... Dodam ze silnik bedzie jezdzil na LPG + BLOS

Teraz pytanie adekwatne do tematu :) Mam zamiar odelzyc kolo zamachowe (z tego co sie orientuje to koszt okolo 100zl wiec obstane), chcialbym tez zrobic porting glowicy tyle ze nie bardzo wiem z czym to sie je :/ wiem teoretycznie na czym to polega... szukalem po necie ale jakos cholera nic nie moge zrozumiec :/ Prosilbym o wyjasnienie łopatologicznie czy musze miec jakies specjalistyczne narzedzia czy sa jakies chalupnicze metody moze :) Z tego co wiem to samym papierem niewiele zdzialam chyba zebym 2 dni tarl jeden kanal :/ Dziekuje z gory za ewentualna pomoc...

P.S. Co myslicie o moich planach?

: śr lut 28, 2007 16:10
autor: ADi997
Czemu chcesz pierścienie zmieniać ?? jeśli ma dobre sprężanie to zostałbym przy starych. Wkładając nowe pierścienie nie zapomnij conajmniej ręczną honownicą przehonować tuleje bo założenie nowych pierścieni na stare tuleje mija się z celem.
Pomierz przed kupnem czopy na wale i oceń ich stan ewentualnie zrób szlif i panewki na wymiar jaki wyjdzie. Daj korbowody do sprawdzenia. Cały układ korbowo-tłokowy wyważ z kołem zamachowym.

: śr lut 28, 2007 17:00
autor: GRZANA
ADi997 pisze:ałożenie nowych pierścieni na stare tuleje mija się z celem
skoro tak to odpuszczam pierscionki :) nie mierzylem jeszcze kompresji ale podobno silnik jest OK a mam go z dosc wiarygodnego zrodla :)
ADi997 pisze:Cały układ korbowo-tłokowy wyważ z kołem zamachowym.
a to po co? W sumie to te panewki tak napisalem ale skoro nie stukaja to chyba nie ma potrzeby ich wymieniac?

No i co z tym portingiem?? :bigok:

[ Dodano: 28 Lut 2007 16:01 ]
no i moze jakies uwagi odnosnie LPG z mechanicznym wtryskiem? Jaka instalacja, jak uzytkowac itp

: śr lut 28, 2007 19:09
autor: ADi997
ADi997 pisze:Cały układ korbowo-tłokowy wyważ z kołem zamachowym.
a to po co?
Wyrównanie wirujących mas na poszczegółnych cylindrach sprawi ze silnik będzie się lepiej wkręcał, do tego jak się zredukuje te wagi to silnik zamiast kręcić się do 6tys będzie do 8-9 ale siły są tak duże ze seria moze tego nie wytrzymać i dobrze miec odcięcie.
no i moze jakies uwagi odnosnie LPG z mechanicznym wtryskiem? Jaka instalacja, jak uzytkowac itp
Dobra lektura

: śr lut 28, 2007 19:12
autor: GRZANA
ADi997 pisze:Wyrównanie wirujących mas na poszczegółnych cylindrach sprawi ze silnik będzie się lepiej wkręcał, do tego jak się zredukuje te wagi to silnik zamiast kręcić się do 6tys będzie do 8-9 ale siły są tak duże ze seria moze tego nie wytrzymać i dobrze miec odcięcie.
a ile taka przyjemnosc kosztuje? pewnie sporo... i chyba dlatego zostane przy samym kole zamachowym...

[ Dodano: 28 Lut 2007 18:13 ]
ADi997 pisze:Dobra lektura
pomyliles linki ;)

: śr lut 28, 2007 19:31
autor: ADi997
Nie znam ceny wywarzenia ukłądu korbowo-tłokowego ale nie wydaje mi się żeby to były jakieś kosmiczne sumy.

link do kajeta http://www.volvo-off.pl/index.cgi?Jak_T ... K-Jetronic

: śr lut 28, 2007 19:39
autor: GRZANA
ADi997 pisze:link do kajeta
ja tego nie rozumiem... to czemu ludzie jezdza na mechanicznym wtrysku + LPG? przeciez ygd takie cos ma, sokolnh rowniez... i jezdza.... :/

: śr lut 28, 2007 22:57
autor: ADi997
No jeżdżą, u mnie też kiedyś był gaz :jezor: Ale trzeba się liczyć z konsekwencjami i usterkami układu paliwowego.

: czw mar 01, 2007 17:44
autor: GRZANA
OK. Co do portingu to juz wiem ze uzywa sie weza gumowego na ktory przykleja sie papier scierny i to wszystko montuje w wiertarke... Kanaly wydechowe na lustro, kanaly ssace - nie :) Kanaly powieksza sie o jakis 1-2mm z kazdej strony... Jakies jeszcze uwagi? jezeli nie to temat mozna zamknac :)

: czw mar 01, 2007 18:12
autor: ADi997
Mysle że ssące też by można na lustro zrobić. W mono robi się z rysami poprzecznymi w celu lepszego mieszania mieszanki i odparowywaniu paliwa ze ścianek. Przy wielpunkcie można chyba też na lustro zrobić - jak się mylę to mnie poprawcie :jezor:

: czw mar 01, 2007 18:43
autor: m3tal
kanały ssące polerowane na lustro to kiepski pomysł - na gładkich ściankach kanałów skrapla się para wodna, czy coś... coś takiego gdzieś tu niedawno czytałem, ale nie pamiętam dokładnie co tam się miało niby dziać. wiem, że nie poleruje się kanałów dolotowych na lustro i już. :D

: czw mar 01, 2007 20:16
autor: TAZ
W wielopunktach można by to zrobić ale zawsze jest to ale ze skraplaniem się par paliwa. Niby wtryskiwacze leją prosto na zawory ale zawsze coś może padać na ścianki. Ja osobiście tylko wydechy poleruję na lustra i komory spalania. Tłoki już mam wypolerowane po stronie komory spalania oczywiście. Zawory teraz molestuję żeby przypominały lusterka.

: sob mar 03, 2007 20:51
autor: voj2s
ssace zawsze z rysami poprzecznymi wydechy na lustro to kupa roboty a nie wiem czy kolejne 1-2 KM z tego sa wiec do przemyslenia ...i tak dobrze sie robi 20-30 glowice pierwsze to pseudo porting

: sob mar 03, 2007 21:36
autor: GRZANA
Wczoraj i dzisiaj po glebszych przemysleniach doszedlem do wniosku ze gdzies mam porting :) i tak nie zrobie tego jak nalezy a jeszcze cos popsuje... a nie chce mi sie wyjmowac zaworow etc....

[ Dodano: 03 Mar 2007 20:37 ]
A co myslicie o odelzeniu kola zamachowego?? popsuje to cos?