Pytanie odnośnie silnika 2E i ABF

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

wojdud
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 28, 2007 14:24
Lokalizacja: Kraków

Pytanie odnośnie silnika 2E i ABF

Post autor: wojdud » śr lut 28, 2007 14:39

Witam,
Zastanawiam się nad przekładką silnika z 2E do ABF. Obecnie mam 2E w Golf III GTI w silniku słychać hydraulikę powyżej 3 tyś obrotów - nie pomaga zmiana oleju... no i nie jest to dla mnie mocny silnik wcześniej miałem Ibize z ABF no i ten silnik śmigał. Mam pytanie co można zrobić z 2E by lepiej śmigał i jak to się ma w kontekście przekładki tego silnika na ABF - co by się bardziej opłacało - czekam na wasze opinie.



Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » śr lut 28, 2007 15:08

wojdud, ja jestem za przekladka... jak mowisz ze silnik nie jest w najlepszej kondycji... policz remont + ewentualnie jakies mody ktore dalyby moze ze 20km i wyjdzie ci wiecej niz za swapa... tyle ze schody zaczynaja sie przy poszukiwaniach ABFa :)


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr lut 28, 2007 19:45

Tunning 2E mija sie z celem, to co z niego wydusisz (albo i nie) po ciezkich modach masz w ABFie od reki, poza tym koszt takiego tuningu. Jest jeszcze jeden aspekt- awaryjnosc.
Rada taka, sprzedac 2E i klasc cos mocniejszego



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr lut 28, 2007 20:43

rob swapa jak chcesz miec dalej ta bude, a jak nie to sprzedaj auto i szukaj z abf'em.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Elwis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Kontakt:

Post autor: Elwis » czw mar 01, 2007 06:31

Mam też 2E ale ABF sam wiesz jak jeździ, Jeżeli poza silnikiem jest ok to bierz sie za zmiane silnika pozaty pozostanie ci jakaś satysfakcja.


Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984



[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]

wojdud
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 28, 2007 14:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wojdud » pt mar 02, 2007 12:49

Dzięki za porady, myślę że zmienie silnik na ABF ale czy orientujecie się czy mogą być jakieś komplikacje przy przełożeniu z 2E na ABF? - całą elektrykę silnika wiem że muszę zmienić skrzynię biegów też ale coś poza tym?



Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » pt mar 02, 2007 13:43

wojdud, skrzyni nie musisz zmieniac... pogadaj ze Stormem... on swapowal ABS na ABF... skrzyni nie zmienial :)


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt mar 02, 2007 14:29

grzaneczka997 pisze:wojdud, skrzyni nie musisz zmieniac... pogadaj ze Stormem... on swapowal ABS na ABF... skrzyni nie zmienial :)
ciekawe jak długo pojedzi :helm:


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » pt mar 02, 2007 14:40

Borys pisze:ciekawe jak długo pojedzi :helm:
niby robil to z uysym wiec chyba powinno dzialac jak nalezy :/ ja tam sie nie znam ;)


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt mar 02, 2007 14:42

Borys pisze:ciekawe jak długo pojedzi :helm:
Zobaczymy :)
ABS'em tez za dlugo mialem nie pojezdzic, bo panewki raz w miesiacu mialy mi sie przekrecac :D
Skryznia ma obecnie 270 000 km przebiegu.. 5 000 km zrobione juz po swapie..
A jak padnie, to z ABF'a skrzynka ze sprzeglem lezy na balkonie ;)
grzaneczka997 pisze:niby robil to z uysym wiec chyba powinno dzialac jak nalezy :/
Robilem u uysego a nie z uysym :P



Elwis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Kontakt:

Post autor: Elwis » pt mar 16, 2007 00:56

SToRM, mam takie pytanko czy komory w ABSie i 2E są takie same??
Co należało by zmieniać??


Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984



[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » pt mar 16, 2007 00:58

Elwis pisze:Co należało by zmieniać??
silnik + osprzet :bigok:


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Elwis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Kontakt:

Post autor: Elwis » pt mar 16, 2007 15:19

to wiem, bo rozumiem że skrzynia zostaje,a alternator wspomaganie ?? ale chodzi mi o przeróbki typu w innym miejscu łapa lup poducha silnika, inne drążki itp


Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984



[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » pt mar 16, 2007 15:22

Elwis, przy silniku jest tylko jedna lapa i dobrze byloby miec ta z ABF bo znajac zycie jest jakas 'lepsiejsza' poza tym to przekladasz silnik z osprzetem... ewentualnie pompy paliwa moga sie roznic... nie wiem jakie sa przy 2E, bo przy DOHC sa 3bar

[ Dodano: 16 Mar 2007 14:23 ]
Aha no i jak zostawiasz skrzynie od 8v to kolo zamachowe i sprzeglo bedziesz tez musial zostawic od 8V bo przy ABF jest wieksze...


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości